فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت ساخت خبر داد

بازگشایی گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین-‌رشت تا نوروز امسال‌

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری گلوگاه آزادراه قزوین-رشت خبر داد و گفت: فاز یک آزادراه رودبار-منجیل تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد تا دیگر شاهد گره ترافیکی این ناحیه در ایام پیک سفر خصوصاً نوروز نباشیم.

بازگشایی گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین-‌رشت تا نوروز امسال‌
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس  ،‌ خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از آزادراه منجیل-رودبار بیان کرد: آزادراه قزوین-‌رشت جز بخشی از آن حدفاصل منجیل تا رودبار در سال‌های قبل به صورت رسمی افتتاح و زیرعبور قرار گرفته بود اما همین بخش باقیمانده به گره کور ترافیکی این مسیر آزادراهی مبدل شد که ‌ برنامه ویژه‌ای برای اتمام آن در نظر گرفته شد و در دو سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طول این گلوگاه در آزادراه منجیل-رودبار 3 کیلومتر است که با احتساب بعضی مسیرهای اضافی و دوربرگردان‌ها به حدود 4 کیلومتر می‌رسد که در مجموع رفت و برگشت حدود 7 کیلومتر خواهد بود.

    خادمی با اشاره به دشواری‌های ساخت این قطعه باقی‌مانده از آزادراه قزوین – رشت اظهار داشت: مشکلات ما برای پیگیری ساخت این پروژه در دو حوزه مختلف به وجود می‌آمد؛ از یک سو بخش قابل توجهی از محور باقی‌مانده یا نیاز به ساخت تونل یا پل‌های بزرگ و غول‌پیکر داشت که از این رو سرعت پیشروی را دشوار می‌کرد. از سوی دیگر سرمای قابل توجه هوا در طول دو ماه گذشته موجب شد مشکلاتی در رسیدن برنامه‌های از پیش تعیین شده به وجود بیاید.

    وی افزود: با وجود تمام این مشکلات‌ در تلاش هستیم باند باقی مانده نیز ظرف هفته‌های آینده آماده بهره‌برداری شود تا مسافران نوروزی بتوانند از آن استفاده کنند.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در پاسخ به این سوال که تکلیف هشت کیلومتر باقی مانده از آزادراه قزوین- رشت چه خواهد شد، نیز توضیح داد: اصلی‌ترین گلوگاه ترافیکی ما در این منطقه مربوط به همان سه کیلومتر بود که گره‌های ترافیکی شدیدی ایجاد می‌شود و با گشایش آن ترددها شکل عادی می‌گیرد؛ هشت کیلومتر باقی‌مانده مربوط به مناطق مسکونی نزدیک به آزادراه در حوالی شهرستان منجیل است که‌ با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تکمیل آن نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

    وی ابراز امیدواری کرد با تکمیل سه کیلومتر اصلی از گلوگاه این آزادراه که تاکنون برای آن حدود 200 میلیارد تومان تخصیص اعتبار صورت گرفته، مشکلات ترافیکی این آزادراه برطرف شود و قطعه باقی‌مانده که البته به دلیل چهار خطه بودن مشکل ترافیکی خاصی ایجاد نمی‌کند نیز در آینده نه چندان دور به بهره‌برداری برسد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو