فونیکسریمکسبهتام

چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران (۱۶)

ایران خودرو به زودی با یک کنسرسیوم طراحی ایتالیایی قرارداد می‌بندد

عصر خودرو- مدیرعامل ایران خودرو از انعقاد قرارداد با یک شرکت ایتالیایی طی ٢٥ روز آتی برای تولید پلت فرم ملی خبر داد.

ایران خودرو به زودی با یک کنسرسیوم طراحی ایتالیایی قرارداد می‌بندد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از هاشم یکه‌زارع در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران اظهار کرد: این قرارداد برای تولید پلتفرم ملی در ایران و قطعاتی چون موتور، گیربکس و اکسل خواهد بود.

    وی با بیان اینکه در این قرارداد زنجیره کامل تولید پلتفرم دیده شده و انتقال فناوری و بومی سازی نیز در آن صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: این قرارداد مهم‌ترین قرارداد تاریخ صنعت خودروی ایران برای تولید پلتفرم ملی خواهد داد.

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو خبر داد: در سال 1404 ایران باید به جایگاه پنجم تولید خودرو در آسیا دست یابد تا در این سال تنها در ایران‌خودرو یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد.

    وی افزود: در سال 2016 ارزش تولید داخلی صنعت خودرو حدود 20 میلیارد دلار و گردش مالی سیستم خدمات پس از فروش خودرو نیز 14 میلیارد دلار بوده است.

    یکه‌زارع با بیان اینکه تاکنون حدود 21 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در ایران عرضه شده است، تصریح کرد: بعضی مواقع سوال می‌شود که چرا صنعت خودروی فلان کشور به چنان جایگاهی رسیده اما صنعت خودروی ایران نرسیده است، در پاسخ باید دید آن کشور چه اقداماتی در حمایت از صنعت خودروی خود داشته است.

    او ادامه داد: در سال 2025 تعداد خودروهای در حال تردد در جهان به یک میلیارد و 800 میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.

    وی افزود: ایران و کشورهای همسایه حدود 575 میلیون نفر جمعیت دارند و 84 درصد سهم تولید خودرو در این منطقه متعلق به ایران است.

    یکه‌زارع خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دیگر صحبت از افزایش تولید خودرو چیزی نیست که مشتریان از ما می‌خواهند بلکه مشتریان به دنبال خودروهای باکیفیت و با خدمات پس از فروش مناسب هستند.

    وی تصریح کرد: تولید خودرو در سال جاری 40 درصد رشد داشته که البته در کنار آن باید به کیفیت تولیدات و خدمات فروش و خدمات پس از فروش نیز توجه شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو