فونیکسریمکسبهتام

تشریح عملکرد شرکت بهره برداری مترو تهران

از انجام ۸۰۰ میلیون سفر در سال تا کاهش ۱.۴ میلیون تن گازهای آلاینده از هوای پایتخت

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران به مناسبت ایام الله دهه فجر دستاوردها و پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه حمل و نقل ریلی درون شهری پایتخت را تشریح کرد.

از انجام ۸۰۰ میلیون سفر در سال تا کاهش ۱.۴ میلیون تن گازهای آلاینده از هوای پایتخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  محمد احمدی بافنده، ضمن تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامیداشت دهه مبارک فجر در تشریح اقدامات این شرکت اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی برای مردم به ارمغان آورده است که ساخت و گسترش مترو یکی از این دستاوردها در جهت تسهیل زندگی شهروندان است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه طی دهه گذشته مترو گسترش زیادی یافته است، گفت: اولین بهره برداری از خطوط مترو در سال 1377 و در خط تهران-کرج و با چشم انداز سرآمد در حمل و نقل شهری با انجام سفرهای سریع، ایمن و مقرون به صرفه صورت گرفت.

    تسهیل مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو
    مدیر عامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه در ادامه با اشاره به اینکه مأموریت این شرکت خدمات رسانی سریع به مسافران و جلب رضایتمندی آنان از بدو ورود به ایستگاه‌های مترو تا خروج از آن است افزود: از اهداف کلان خدمات رسانی به مسافران در این شرکت می‌توان به بهبود رضایتمندی و خوشنودی مسافران، تسهیل مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در این صنعت، افزایش میزان درآمدهای پایدار ثانویه شرکت و فرهنگ‌سازی بر مبنای الگوی اسلامی و ایرانی اشاره کرد.
    وی خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر عزم جدی برای توسعه نقش صنعت ایرانی در تأمین قطعات ناوگان مترو در شرکت بهره برداری مترو تهران وجود داشته و بر این اساس هر سال شاهد ارتقای میزان مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو هستیم.
    وی تصریح کرد: این مشارکت نه تنها صرفه جویی ارزی برای ما در پی دارد بلکه به اشتغالزایی و شکوفایی صنعت ملی هم کمک شایانی می‌کند.

    ثبت رکورد بیش از 3 میلیون سفر در روز
    احمدی بافنده در ادامه طول خطوط یک تا 5 مترو تهران را 188 کیلومتر اعلام کرد و افزود: در این خطوط تاکنون 107 ایستگاه افتتاح شده و با 1256 واگن، به رکورد جابجایی بیش از 3 میلیون سفر در طول روز دست پیدا کردیم.
    وی تصریح کرد: خط یک مترو با 31 درصد بیشترین و خط 3 مترو با 7 درصد کمترین میزان جذب سفر در میان خطوط را به خود اختصاص داده‌اند.
    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در خصوص افتخارات کسب شده توسط مترو تهران در طول این سال‌ها گفت: دراین راستا می‌توان به اخذ گواهینامه‌های بین المللی سلامت محیط زیست و کیفیت اشاره کرد.
    وی ادامه داد: اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت، اخذ گواهینامه مسئولیت اجتماعی، اخذ گواهینامه مدیریت پروژه و قرار گرفتن در زمره 10 سازمان دانشی برتر دنیا از دستاوردهایی دیگر مترو است که در طی مدیریت 11 ساله شهری اخیر کسب شده است.
    کاهش 1.4 میلیون تن گازهای آلاینده از هوای پایتخت
    دکتر احمدی بافنده با تاکید بر تأثیر مستقیم گسترش مترو بر آلودگی هوا گفت: استفاده از مترو به عنوان حمل و نقل عمومی پاک کمک فراوانی به کاهش آلودگی هوا کرده است و طی 11 سال اخیر با استفاده از مترو علاوه بر صرفه جویی بیش از 4٫5 میلیارد لیتر بنزین و گازوییل، مقدار گازهای آلاینده هوا پایتخت بیش از یک میلیون و 400 هزار تن کاهش داشته است.

    انجام سالانه 800 میلیون سفر بدون حادثه
    براساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، تجهیز ایستگاه‌های مترو به نمازخانه و مناسب سازی ایستگاه‌های مترو جهت استفاده نابینایان از ابتدای سال 90 تاکنون از دیگر اقداماتی است که احمدی بافنده به آنها اشاره کرد و افزود: حدود 24 میلیون سفر در سال 84 با مترو صورت می‌گرفت که این رقم امسال به 800 میلیون سفر رسیده است.
    مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پایان خاطر نشان کرد: تأمین ایمنی مسافران یکی از دغدغه‌های جدی مترو تهران است و انجام سالانه 800 میلیون سفر بدون هیچ حادثه جدی، بی شک یکی از افتخارات این مجموعه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو