فونیکسریمکسبهتام

پزشکی قانونی اعلام کرد:

تلفات حوادث رانندگی کاهش یافت

عصر خودرو- سازمان پزشکی قانونی با مقایسه تطبیقی شمار تلفات حوادث رانندگی در ۹ماهه ۳سال گذشته اعلام کرده است که این تلفات در این دوره با کاهش روبرو بوده است.

تلفات حوادث رانندگی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،  شمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی از ابتدای فروردین سه سال گذشته تا پایان آذرماه هر سال نسبت به سال گذشته روند کاهش داشته به نحوی که حوادث رانندگی از 13 هزار و 471 فوتی درسال 1393 به 12 هزار و 750 فوتی در9ماهه امسال رسیده است.
    این گزارش می افزاید ،هر چند در برخی ماه ها شمار تلفات حوادث رانندگی در سالجاری رقم بیشتری را در مقایسه با سال‌های گذشته به خود اختصاص می دهد اما روند کلی تعداد تلفات روندی کاهش است.
    بررسی ها نشان می دهد در 9 ماهه سال‌های 1393 تا 1395، سال 1393 در طول 6ماه بیشترین آمار تلفات این حوادث را نسبت به سال‌های بعد از آن داشته است. ماه های دارای بیشترین آمار تلفات در سال 94، یک ماه و در سال 95، دو ماه بوده است.
    براساس این گزارش، بیشترین تلفات حوادث رانندگی در ماه های فروردین ،اردیبهشت ،خرداد ،شهریور ، مهر و آذر به سال 93،تیر به 95،مرداد به 94 و آبان نیز به سال 95 اختصاص داشت .
    پیش از این پزشکی قانونی درگزارش خود آورده بود در 9ماهه سالجاری 12 هزار و 751 تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که آمار تلفات 13 هزار و 97 تن بود، 2.6 درصد کاهش یافته است.
    درادامه این گزارش آمده است در9ماهه امسال استان های فارس با یکهزار و 162، خراسان رضوی با 925 و تهران با 903 تن بیشترین و استان های ایلام با 110، کهگیلویه و بویراحمد با 135 و اردبیل با 164 تن کمترین آمار تلفات را داشته اند.
    همچنین در این مدت 263 هزار و 904 مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.2 درصد افزایش یافته است. از کل مصدومان حوادث رانندگی این مدت 189 هزار و 342 تن مرد و 74 هزار و 562 تن زن بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو