فونیکسریمکسبهتام

تعداد ۴۷ دوربین نظارتی تخلفات رانندگی را در کرمانشاه رصد می‌کنند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه بر برخورد پلیس با رانندگان متخلف تاکید کرد و گفت: ۴۷ دستگاه دوربین نظارتی تخلفات رانندگی را در کرمانشاه رصد می‌کنند.

تعداد ۴۷ دوربین نظارتی تخلفات رانندگی را در کرمانشاه رصد می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سرهنگ محمد مرادی  در خصوص اقدامات پلیس راهور برای کاهش ترافیک در سطح استان کرمانشاه گفت: به این منظور پلیس راهور، طرح های مختلفی را در طول سال اجرا می کند که از آن جمله می توان به طرح زمستانی اشاره کرد.

    وی افزود: این طرح در دو حوزه برون و درون شهری انجام می شود که در حوزه های برون شهری پلیس راه استان متولی این امر بوده و در حوزه درون شهری نیز پلیس راهور با همکاری شهرداری و سایر سازمان های مرتبط این طرح را اجرا می کند.

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: همه ساله پیش از اجرای طرح زمستانی جلسات هماهنگی برگزار می شود تا مشکلات سال های قبل احصا شده و موارد مورد نظر برای امسال نیز پیش بینی شود.

    طرح زمستانی پلیس راهور تا 23 اسفند ادامه دارد

    وی افزود: به منظور اجرای بهتر طرح زمستانی، هماهنگی های لازم صورت گرفته و ایستگاه های برف روبی در مکان هایی که نیاز است توسط شهرداری انجام شده است و مخازن شن و نمک نیز در این اماکن تعبیه شده است.

    سرهنگ مرادی ادامه داد: پلیس راهور استان نیز در کنار موارد فوق، موضوع هدایت و روانسازی ترافیک را دنبال می کند و مواردی که وجود دارد  و در اثر ریزش نزولات آسمانی  اتفاق افتاده است را اعلام می کند تا توسط دستگاه های ذیربط چون شهرداری برطرف شود و مردم بتوانند راحت به مقصد خود برسد.

    وی زمان آغاز طرح زمستانی پلیس راهور را از 17 آذر و همزمان با سراسر کشور اعلام کرد و گفت: این طرح تا 23 اسفند 95 ادامه دارد.

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از اجرای طرح زمستانی پلیس راهور در تمامی معابر شهری خبر داد و گفت: این طرح در معابر، خطوط شریانی، بزرگراه ها و خیابان های اصلی شهرهای استان به صورت ویژه در حال اجرا است.

    وی توصیه هایی را نیز به رانندگان و مردم در حین بارش ها داشت و گفت: توصیه ما به رانندگان این است که در زمان بارش ها و مواقعی که آبگرفتگی معابر وجود دارد- برای رعایت حال عابرین پیاده- با حداقل سرعت مطمئنه حرکت کنند تا شهروندان  و عابرین پیاده هنگام عبور از خیابان ها و معابری که آبگرفتگی وجود دارد دچار مشکل نشوند.

    سرعت بالا در زمان آبگرفتگی باعث نقص فنی خودرو می شود

    سرهنگ مرادی افزود: هم چنین رانندگان باید توجه داشته باشند که ممکن است برخی از موارد آبگرفتگی و سرعت بالا در عبور از این مسیرها، ممکن است باعث نقص فنی خودرو شود، لذا لازم است که رانندگان برای پیشگیری از این مورد نیز  در مییرهای دچار آبگرفتگی با سرعت پایین حرکت کنند.

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه همچنین بر رعایت فاصله طولی توسط رانندگان، خصوصا در مسیرهای خیس و لغزنده تاکید کرد.

    وی افزود: بارها پیش آمده که عدم رعایت فاصله طولی در مسیرهای لغزنده و با ترافیک بالا منجر به تصادفات سنگین با خسارت بالا شده است.

    سرهنگ مرادی ادامه داد: با توجه به موارد فوق چنانچه فاصله طولی از سوی راننده رعایت شود، وقت و فاصله کافی در اختیار راننده وجود دارد تا در موارد غیر قابل منتظره بتواند عکس العمل لازم و به موقع را نشان دهد.

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه هم چنین بر اطمینان از سلامت خودرو توسط رانندگان خصوصا در فصل بارش تاکید کرد.

    نواقص ترافیکی برای کاهش ترافیک شهری اصلاح می شود

    وی در خصوص اقدامات پلیس راهور  در راستای کاهش ترافیک شهری گفت: شناسایی نواقص ترافیکی در سطح شهر جزو وظایف ما است و ما آن را به شهرداری ها اعلام می کنیم تا به موقع اقدام شود که خوشبختانه تا کنون نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

    سرهنگ مرادی تصریح کرد: نواقص ترافیکی که از نظر راه وجود دارد در جلسات هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در طرح زمستانی احصا و در کارگروه فنی -که در شهرداری به صورت هفتگی یا چند هفته یکبار برگزار می شود- حلاجی شده و جاهایی که ضرورت دارد در اولویت برنامه های کاری قرار گرفته و اصلاح می شود.

    رانندگانی که نسبت به تابلوهای راهنمایی و رانندگی بی توجه باشند اعمال قانون خواهند شد

    وی در خصوص اعمال قانون مبنی بر عدم رعایت رانندگان نسبت به تابلوهای نصب شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: تابلوهای ما معمولا توقف ممنوع، محدودیت سرعت و مواردی از این دست است که در صورت عدم رعایت رانندگان نسبت به موارد درج شده در تابلوها توسط همکاران ما اعمال قانون می‌شود.

    مرادی تصریح کرد: بسیاری از قبوض جریمه صادره برای رانندگان ناشی از تخلف در عدم توجه به تابلوهای نصب شده در سطح شهر است.

    وی افزود: علاوه بر تابلوهای مذکور دوربین های کنترل سرعت ثابتی نیز در سطح شهر داریم و با توجه به موارد ضبط شده از طریق این دوربین ها اعمال قانون برای رانندگانی که تخطی می کنند صورت می گیرد.

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از رصد رانندگان توسط دوربین های کنترل سرعت سیار پلیس نیز در استان خبر داد و تصریح کرد: از این طریق سرعت رانندگان کنترل می شود.

    وی خاطرنشان کرد: در خصوص سایر موارد تخلف چون تخطی از توجه به تابلوهای توقف ممنوع و ... نیز آمارها حاکی از رصد و اعمال قانون توسط همکاران ما در نقاط مختلف است که حتی ممکن است در برخی موارد راننده متخلف متوجه اعمال قانون همکار مانشود.

    سرهنگ مرادی از وجود 47 دستگاه دوربین نظارتی در سطح شهر کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: همکاران ما در مرکز مانیتورینگ پلیس راهور این دوربین ها را رصد و خودروهای متخلف را شناسایی و اعمال قانون می کنند.

    پیگیر اجرای طرح کنترل ترافیک با دوربین در استان کرمانشاه هستیم

    وی افزود: حتی اگر رانندگان روی خط عابر پیاده بایستند و یا چراغ قرمز را رد کنند، توسط این دوربین ها رصد و اعمال قانون خواهند شد.

    رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه، در پاسخ به اینکه چرا در استان کرمانشاه چون استان تهران طرح کنترل ترافیک با دوربین انجام نمی شود؟ گفت: این موضوع یک فرآیند زمانبر و مشکل است و باید اعتبارات آن پیش بینی شده و در شورای ترافیک طرح شود.

    وی با بیان اینکه بحث هایی در اینخصوص مطرح شده است گفت: این موضوع یک کار جمعی و دراز مدت است که ما نیز بنا به وظیفه پیگیر اجرای آن در استان هستیم تا در صورت امکان محقق شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو