فونیکسریمکسبهتام

همایش روز ملی "هوای پاک" برگزار شد

تصویب دو مصوبه کلیدی درباره آلودگی هوا در دولت

عصر خودرو- همایش روز ملی هوای پاک با شعار "با هم به سوی هوای پاک" صبح امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور برگزار شد.

تصویب دو مصوبه کلیدی درباره آلودگی هوا در دولت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در همایش روز هوای پاک با اشاره به اولین اقداماتی که در دولت تدبیر و امید در حوزه کاهش آلودگی هوا شروع کردیم مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت بود، گفت: دستورات نعمت زاده در مورد استانداردسازی خودروها نقطه آغاز فعالیت های ما در زمینه کاهش آلودگی هوا بود.
وی در مورد اقدامات دولت یازدهم برای کاهش آلودگی هوا در استان خوزستان به ویژه شهر اهواز اظهار کرد: ادعا نمی کنیم هوای اهواز به شرایط مطلوب رسیده است ولی اقدامات خوبی برای استان خوزستان در بحث کاهش آلودگی هوا انجام شده است. در پاییز امسال برای کاهش آلاینده های نفتی در خوزستان و اهواز و کاهش میزان آلاینده های ناشی از فرآوری های نفتی اقدامات خوبی با همکاری و تعهد وزارت نیرو داشته ایم.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در استان خوزستان معضلی که سال ها وجود داشت و حتی علت آن مشخص نبود امسال علاوه بر علت یابی حل و فصل شد و آن بیماری تنفسی شهروندان در پی اولین بارندگی در خوزستان بود. یک گیاه مهاجم به نام کونو کارپوس علت بیماری بود که با هرس به موقع تعداد بیماران را از 28 هزار نفر به زیر 1000 نفر رساند.

متصدی با اشاره به مالچ پاشی 5000 هکتار از اراضی استان خوزستان، گفت: بخشی از آلوگی خوزستان ناشی از گرد و غبارهای خارجی است که از دست ما خارج است.
وی با اشاره به شعار روز ملی هوای پاک گفت: شعار "با هم به سوی هوای پاک"نشان می‌دهد برای رسیدن به هوای پاک تلاش یک سازمان حتی با وجود بهترین استراتژی ها نمی تواند موثر باشد. بنابراین باید همه بخش های دولتی، خصوصی و مردم همکاری داشته باشند. طی سه سال گذشته فعالیت های خوبی از سوی سازمان محیط زیست برای کاهش آلودگی انجام شد.
به گفته متصدی، دولت یازدهم دو مصوبه کلیدی در ارتباط با آلودگی هوا تصویب کرد. بنابراین در حال حاضر کشور یک برنامه مدون برای کاهش آلودگی هوا دارد. در این مدت با پشتیبانی دستگاه های مختلف دولتی توانستیم مجموعه ای از بخش ها را در کنار هم قرار دهیم.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو