فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۲۷ دی ۹۵

افت دوباره سهام خودرویی پس از دو روز نوسان مثبت

عصر خودرو- امروز دوشنبه ۲۷ دی ماه، گروه خودرویی پس از دو روز رشد مجددا قرمز پوش شد و شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات با ۲۳۱ واحد کاهش معادل ۱.۲۹ درصد در مدار ۱۷ هزار و ۵۴۵ واحد قرار گرفت.

افت دوباره سهام خودرویی پس از دو روز نوسان مثبت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خوردو» ، پس از دو روز بار دیگر بارقه‌های امید در خودرویی ها فروکش کرد، امروز سهامداران خودرویی تعداد 186 میلیون سهام را به ارزش 29 میلیارد تومان در 14 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند که هردوی حجم و ارزش معاملات نسبت به روز قبل فرسایشی بودند.
طی این دو روز نماد خودرو و زیر مجموعه آن یعنی خگستر به دلیل شفاف سازی در خصوص واگذاری برخی از دارایی های آنها با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه بودند، این در حالی بود که سهام دیگر خودروساز داخلی یعنی خساپا و زیر مجموعه های آن با افت ارزش سهام روبرو شدند و چندان پر تقاضا ظاهر نشدند.
براین اساس، نوسان 10 درصدی دو روزه خودرو به دلیل فروش بلوک خگستر بود.، سهم ایران خودرو درگیر مقاومت 290 تومان می باشد و تا زمانیکه با حجم معامله مناسب این مقاومت را نشکند با یک روند اصلاحی فرسایشی مواجه هستیم.
با این حال، خگستر علی رغم جو منفی بازار، امروز هم نسبتا مورد استقبال قرار گرفت، این سهم در قیمت 4,029 ریال با حجم نزدیک 11 میلیون و رشد 3 درصدی به کار خود خاتمه داد.
ختراک نماد دیگری بود که در جو منفی خودرویی ها، جامه سبز بر تن کرده بود، در پایان معاملات این نماد نیز با رشد 3 درصدی در قیمت پایانی 4,231 ریال و با حجم 639 هزار مواجه شد.
دو نماد سبز پوش دیگر خمحور و خشرق بودند که زیر یک درصد رشد قیمت پایانی داشتند، در طرف مقابل نمادهای بسیاری کاهش 4 درصدی قیمت پایانی داشتند، در این بین نمادهای خاهن و خفنر صف فروش تشکیل داده بودند.
نماد خاهن در حاشیه 4.76 درصد منفی در قیمت پایانی 3,700 ریال صف فروش سبکی در حجم معامله 8 میلیون داشت، خفنر نیز صف فروش سبکی در قیمت پایانی 2,828 ریال با حجم معامله 7 هزار داشت.
در این روز نمادهای خفناور ،خچرخش ،خکاوه  بیش از 4 درصد و نمادهای خریخت و خزامیا تا نزدیکی 4 درصد و حق تقدم خپارس 6 درصد افت قیمت پایانی داشتند.
نماد خساپا با افت 2 درصدی در قیمت پایانی 1,130 ریال امروز را به پایان برد و معادل 26 واحد تاثیر منفی روی شاخص کل بورس گذاشت، حقوقی خساپا نزدیک 9 میلیون خریدار  و 12 میلیون فروشنده بود.
خپارس نماد خودرویی دیگری بود که نزدیک 13 واحد شاخص بورس را تنزل داد، این خودرویی در قیمت پایانی 847 ریال با حجم 15 میلیون و افت  نزدیک 3 درصدی قرار داشت.
در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی خموتور به دلیل ابهام درارائه اطلاعات متوقف شد، این قطعه ساز امروز 1.7 درصد افت کرد و در قیمت پایانی 2,696 ریال بسته شد.
گفتنی است، سهام گروه خودرو  نیازمند گزارشات مثبت سود در صورتهای مالی 9 ماهه هستند در غیر اینصورت رشد سهام این گروه به تعویق می افتد،  درمجمع خودرویی ها برای تغییر مثبت در وضعیت سهام دو راه حل دارند.
راه اول این است که نقدینگی عظیمی به گروه تزریق شود و راه دوم اینکه باید مجددا اخبار مثبت از گروه منتشر شود، خودرویی ها باید به سهامداران ثابت کنند که سهام شرکتهایشان ارزش نگهداری دارند و اگر در نیل به این هدف ناکام شوند ریزش سهام اجتناب ناپذیر است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
      آرشیو