فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه /۲۰ دی ۹۵

مرگ تدریجی یک رویا

عصر خودرو- امروز دوشنبه ۲۰ دی ماه، نمادهای خودرویی شروعی منفی داشتند و با گذشت زمان معاملات بر شدت عرضه ها افزوده شد به طوریکه بازدهی گروه خودرو در یک روز ۲ درصد افت کرد و شاخص خودرویی ها به کانال ۱۶ هزار واحدی عقب گرد کرد.

مرگ تدریجی یک رویا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این روز شاخص گروه با 379 واحد کاهش در مدار 16 هزار و958 واحد ایستاد، همچنین ارزش معاملات گروه به رقم 16 میلیارد تومان رسید که نماد خساپا با رقمی حدود 5 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود،  از طرفی سهامداران 131 میلیون سهام خودرویی دست به دست کردند که بازهم خساپا با حجم 42 میلیون پرحجم ترین گروه بود.
براساس این گزارش، دیروز ورنا با 1 میلیون خرید به حمایت از سایپا پرداخت، امروز هم علی رغم جو منفی گروه، خساپا ریزش کمتری داشت، حقوقی 2 برابر فروش خریدار بود ولی حقیقی بیشتر فروشنده بود  لذا سهم با 1 درصد افت  در قیمت پایانی 1,131 ریال امروز را به پایان برد.
قیمت کنونی خودرویی ها متاثر از شرایط بنیادی آنها نمی باشد بلکه قیمت سهام نمادهای گروه دارای حباب منفی هستند،  از دلایل منفی شدن امروز بازار و از جمله خورویی ها  می توان به شوک منفی در اثر فوت آیت الله رفسنجانی اشاره کرد ، البته منع بلوک زنی از طرف سازمان  بورس هم بی تاثیر نبود، از جمله دلایل دیگر حباب منفی در این روزها می توان به  ترس  و ابهام از روی کار آمدن ترامپ، بازگشایی بانک ها ، اصلاح شاخص و سیاست های غلط چند وقت اخیر سازمان بورس اشاره کرد که نتیجه این عوامل فرار نقدینگی از بورس بوده است.
به این ترتیب، در گروه قرمزپوش خودرو و ساخت قطعات نمادهای خکاوه ، خفناورح ، خفنر و خکمک با صف فروش مواجه بودند، نمادهای خمهر و خلنت نیز در میانه بازار صف فروش تشکیل داده بودند اما نهایتا صفشان را جمع کردند.
نماد خودرو در حاشیه 4 درصد منفی تا قیمت 2,548 ریال افت را تجربه کرد، حجم معاملات این نماد به 13 میلیون سهم رسید، خپارسح نیز در کف قیمتی مورد تقاضا قرار گرفت اما در پایان در قیمت 76 ریال با افت 8 درصدی با 295 میلیون حجم معامله بسته شد.
با این حال ختراک تنها نماد سبزپوش امروز خودرویی ها بود که در قیمت 3,708 ریال با افزایش 1 درصدی قیمت پایانی در حجم 168 هزار به کار خود خاتمه داد.
در مجموع گروه خودرو امروز روی حمایت هایشان معامله شدند و باتوجه به تعطیلی بازار در روز آتی، احتمال اینکه اخرین روز هفته باز هم مثبت شوند وجود دارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
      آرشیو