فونیکسریمکسبهتام

پلیس جلوی تولید خودروهای نا ایمن را می گیرد

عصر خودرو- فرمانده ناجا گفت: با شرکت های خودروساز حرف زده ایم که ایمنی را افزایش دهند اگر این ایمنی لحاظ نشود چه از لحاظ سرقت و چه از لحاظ ایمنی، پلیس جلوی تولید خودروهای ناایمن را خواهد گرفت.

پلیس جلوی تولید خودروهای نا ایمن را می گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار حسین اشتری در حاشیه دومین نشست تخصصی روسای پلیس آگاهی استان های سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: سالروز 9 دی و بیعت مردم با رهبری را گرامی می داریم. امروز همایش برگزار شد که هدف از برگزاری آن ارائه گزارش 9 ماهه همکاران بود که نشان داد فعالیت های پلیس آگاهی و پلیس های تخصصی رشد داشته است. در سرقت ها 4 و نیم درصد کاهش داشته ایم و در کشفیات بسیار بالا بوده و 8 درصد افزایش داشته ایم. سعی کردیم با انعکاس اتفاقات و آگاه سازی مردم جرم و سرقت را کاهش دهیم البته موضوعات مختلفی در بالا رفتن میزان سرقت دخیل است و دستگاه های دیگر هم باید پای کار باشند.

    وی گفت: افزایش توانمندی قرارگاه های سرقت و کشف علمی جرایم در دستور کار قرار گرفته است و اولویت ما مبارزه با بحث قاچاق است و بیش از 43 درصد کشفیاتمان در حوزه قاچاق کالا افزایش داشته است. امیدواریم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

    این مسئول گفت: در خصوص زمین خواری نیز پرونده های متعددی تشکیل شده و 1000 پرونده زمین خواری تشکیل شده و به مراجع قضایی ارجاع شده است. در موضوع جرایم خشن و سرقت مسلحانه و سرقت به عنف بیش از 95 درصد جرایم کشف شده است و در حوزه قتل 99 درصد قتل ها کشف شده است که امیدواریم با همتی که هست با این جرایم برخورد شود جرایم باندی و سازمان یافته نیز در دستور کار است.

    وی با اشاره به افزایش اعتماد مردمی به پلیس گفت: این اعتماد بالاترین سرمایه پلیس است و امیدواریم همواره افزایش پیدا کند.

    اشتری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره امنیت پایین خودروها گفت: قبلا اسم خودروها اعلام شده است. با شرکت های خودروساز حرف زده ایم که ایمنی را افزایش دهند اگر این ایمنی لحاظ نشود چه از لحاظ سرقت و چه از لحاظ ایمنی، پلیس جلوی تولید خودروهای ناایمن را خواهد گرفت.

    وی گفت: سرقت مسلحانه 5 درصد کاهش داشته است و یکی از اقدامات پلیس که شروع شده راه اندازی سامانه اموال است که با همکاری سازندگان لوازم خانگی کدی برای اموال بگذارند که ثبت بشود و اگر سرقتی انجام شد اموال به صاحبانش برگشت داده شود.

    اشتری ادامه داد: ما جلسات متعددی با رییس سازمان صدا و سیما داشته ایم که امیدواریم تعاملمان با صدا و سیما افزایش پیدا کند تا آگاه سازی مردم بیشتر شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط