فونیکسریمکسبهتام

نخستین توافق با خودروساز داخلی برای تولید محصولات جدید طی ۳ سال آینده

عصر خودرو : رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از اولین توافق با یک شرکت‌ خودروساز داخلی برای طراحی پلت‌فرم جدید و تولید خودروی ملی خبر داد و گفت: طی ۳ سال آینده حداقل یک پلت‌فرم برای تولید خودروی ارزان قیمت طراحی خواهد شد.

نخستین توافق با خودروساز داخلی برای تولید محصولات جدید طی ۳ سال آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴:۳۶

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصر خودرو به نقل از فارس، مجید هدایت در یک نشست خبری با بیان اینکه طبق طرح ارتقاء صنعت خودرو در افق 1404 باید به تولید 3 میلیون دستگاه خودرو دست یابیم، اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو در کشور وجود دارد که این رقم تا نیمه شهریور امسال به یک میلیون و 900 هزار دستگاه خواهد رسید.
    وی افزود: در حال حاضر طراحی 2 پلت فرم داخلی توسط شرکت های خودروسازی در حال انجام است که علاوه بر این، 2 پلت فرم دیگر نیز در داخل طراحی خواهد شد.
    وی با اشاره به پیش بینی طراحی 4 پلت فرم خودرو در راستای طرح ارتقاء صنعت خودرو گفت: بر روی هر کدام از این پلت فرم ها 5 خودرو امکان تولید دارد.
    رییس سازمان گسترش توضیح داد: یکی از این پلت فرم ها برای تولید خودرو در رنج قیمتی 10 تا 11 میلیون تومان و پلت فرم دیگر نیز در رنج قیمتی 15 تا 18 میلیون تومان طراحی خواهد شد.
    وی ادامه داد: ماه گذشته اولین توافق را با یکی از شرکت های خودروسازی داشتیم که البته هنوز مشخص نشده خودروی تولیدی این شرکت در کدام رنج قیمتی قرار خواهد داشت.
    وی با بیان اینکه تولید خودرو بر روی پلت فرم داخلی نیازمند گسترش مراکز تحقیق و توسعه محصول است، گفت: طی 3 سال آینده حداقل یک پلت فرم برای تولید خودروی ارزان قیمت طراحی خواهد شد.
    هدایت تصریح کرد: تلاش مدیران وزارت صنایع این است که قیمت خودرو را کاهش دهند ولی تحقق این مسئله به تلاش سایر دست اندرکاران مربوط می شود.
    وی تصریح کرد: کنترل قیمت ها کار سختی است و در این زمینه یک خودروساز که در یک مورد، قیمت گذاری مصوب را رعایت نکرده برای پاسخگویی به مقامات مسئول معرفی شده تا استدلال لازم را در مورد قیمت خودروی مربوطه ارائه دهد.
    وی با اشاره به وجود 2 هزار و 200 تعمیرگاه مجاز خودرو در کشور گفت: تعداد تعمیرگاه های مجاز دارای رتبه یک از 3 مورد در سال 58 به 52 مورد در سال 89 ارتقاء یافت و تعمیرگاه های رتبه 2 نیز از 207 مورد به 803 مورد رسیده است.
    به گفته وی، 750 تعمیرگاه دارای رتبه 3 در سال 88 به 596 مورد کاهش یافته و تعداد تعمیرگاه های دارای رتبه 4 نیز از 602 مورد به 153 مورد رسیده است.
    هدایت اظهار داشت: طبق سند ارتقاء صنعت خودرو به ازاء هر 4 هزار دستگاه خودرو در کشور با احتساب تولیدات سال های 89 و 90 باید یک تعمیرگاه مجاز وجود داشته باشد.
    رئیس سازمان گسترش در مورد تعیین قیمت تندر 90 نیز به فارس گفت: قیمت گذاری تندر توسط کمیته مربوطه صورت می گیرد و اخیراً نیز جلساتی در این جهت برگزار شده که بعید است نتیجه آن افزایش قیمت تندر 90 باشد.
    رئیس سازمان گسترش در پاسخ به سؤال فارس در مورد تعدیل قیمت محصولات شرکت های خودروساز داخلی نیز گفت: برای قیمت گذاری خودروها، کمیته ای در وزارت صنایع تصمیم گیری می کند که اخیراً نیز رایزنی هایی را با دستگاه های فراسازمانی داشته است.
    وی در مورد خصوصی سازی شرکت سایپا و بحث تحقیق و تفحص از این شرکت نیز به فارس گفت: خوب است در مورد خصوصی سازی ها مقداری به مدل های جدید نیز نگاه کنیم.
    وی تصریح کرد: خصوصی سازی باید مبتنی بر عملکردها نیز باشد اگرچه مشخصه هایی در این مورد وجود دارد.
    وی با بیان اینکه خصوصی سازی می تواند برخی از پارامترهای یک شرکت را دنبال کند، گفت: در برخی از کشورها این مسئله با دید «به شرط چاقو» جلو می رود.
    وی ادامه داد: در یک فرآیند 7 ساله نظارت هایی را دارند که قانون خصوصی سازی ایران نیز این ظرفیت را دارد و باید آیین نامه ها و مسیر اجرایش مبتنی بر نظارت های کوتاه مدت یا میان مدت باشد.
    رئیس سازمان گسترش ادامه داد: در هر کشوری که خصوصی سازی انجام شده دو سال قبل و دو سال بعد از خصوصی سازی مقداری مشکلات از نظر مدیریت پیش آمده است، زیرا شرکت ها ثابت می مانند و افزایش سرمایه و طرح توسعه ای صورت نمی گیرد و در عین حال مدیران جدید هم باید از قبل برنامه داشته باشند و بتوانند برنامه های جدیدی را تعریف کنند که این مسئله نیز زمان بر است.
    رییس سازمان گسترش ادامه داد: ایدرو 2 کرسی در هیئت مدیره سایپا در اختیار دارد که دو نفر حاضر در هیئت مدیره تغییر کردند و با تصمیم گیری انجام شده آقای رستمی جایگزین من در هیئت مدیره سایپا شد.
    وی ادامه داد: ایدرو نقش سهامدار اقلیتی را در سایپا دارد و مطالبمان را نیز در مورد این شرکت در همین حد ارائه می کنیم.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو