فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی عوارض طرح ترافیک ۹۶ به شورای شهر

عصر خودرو- مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: در لایحه ای که از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تدوین شد .

پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی عوارض طرح ترافیک ۹۶ به شورای شهر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مصطفی قنبرنژاد گفت: از ابتدای آغاز ثبت نام تاکنون اطلاعات بیش از 20 هزار خودروی حقیقی و حقوقی در سامانه ثبت و کد پیگیری صادر شده است.

    وی با بیان اینکه ثبت نام از 18 آذرماه آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد خاطرنشان کرد: شهروندان در مدت باقی مانده نسبت به ثبت نام طرح ترافیک سالیانه اقدام کنند چرا که با توجه به شرایط موجود امکان تمدید این زمان وجود ندارد.

    مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران خاطرنشان کرد: شهروندانی که ورود آنها به محدوده طرح ترافیک ضرورتی نداشته یا امکان استفاده از حمل و نقل عمومی را دارند بهتر است در سامانه سالانه طرح ترافیک ثبت نام نکنند.

    وی تصریح کرد: تمامی خودروهایی که سال ساخت آنها 1382 شمسی و 2003 میلادی به بعد است (خودروهای سال 82 و 2003 شامل می شوند) می توانند در سامانه طرح ترافیک سالانه ثبت نام کنند.

    چه خودروهایی نیازی به ثبت نام در سامانه طرح ترافیک ندارند؟

    قنبرنژاد یادآور شد: تاکسی های پلاک 'ت' تهران که تمام یا قسمتی از خط آنها در محدوده طرح ترافیک است، تاکسی های گردشی، اتوبوس های شرکت واحد تهران که تمام یا قسمتی از خط آنها در محدوده طرح ترافیک یا طرح زوج و فرد است، آمبولانس های اورژانس تهران، پلاک های سیاسی و خودروهای عملیاتی آتش نشانی تهران نیازی به ثبت نام در سامانه طرح ترافیک سالیانه ندارند.

    وی با تأکید بر اینکه آمبولانس های مراکز درمانی در صورتی که بدون مجوز طرح ترافیک در محدوده طرح تردد کنند مشمول اعمال قانون می شوند گفت: خودرو مراکز درمانی یا مراکز پزشکی 'آمبولانس' تنها در صورتی که در سند قید شده باشد هر زمانی که به این سازمان مراجعه کنند مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک با تعرفه حمایتی در اختیار آنها قرار داده می شود.

    به گفته وی خودروهای هیبریدی و پلاک های عمومی شهر تهران که سریال پلاک آنها 11، 22، 33 و 44 و حرف پلاکشان 'ع' است محدودیتی برای ثبت نام در سامانه طرح ترافیک سالانه ندارند.

    مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه به مشکلاتی که ممکن است شهروندان در جریان ثبت نام با آن روبرو شوند اشاره و خاطرنشان کرد: امسال برای شفاف سازی و به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی کد ملی افراد با سامانه ثبت احوال کنترل می شود.

    وی ادامه داد: در سامانه سال جاری کد وی آی ان خودرو با سامانه عوارض تطبیق داده می شود و در صورتی که عوارض خودرو پرداخت و پلاک نیز به صورت صحیح وارد شده باشد ثبت نام تکمیل متقاضیان می شود.

    قنبرنژاد گفت: در صورتی که متقاضیان با پیغام 'عدم تطابق شناسه خودرو با پلاک خودرو' مواجه شوند یا عوارض خودرو پرداخت نشده یا خودرویی که در حال حاضر مالک آن هستند و عوارض سال جاری آن توسط فروشنده پرداخت شده با پلاک فروشنده ثبت شده که باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

    وی خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از طرح ترافیک صرف بهبود زیرساخت های ترافیکی می شود.
    مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در بررسی درخواست ها موارد مختلفی از جمله بیماران خاص، خانواده شهدا و جانبازان، معلولان و افرادی که محل کار یا سکونتشان داخل محدوده طرح ترافیک است مورد بررسی قرار می گیرد.

    فروشندگان طرح ترافیک هیچگونه وابستگی با شهرداری تهران ندارند

    قنبرنژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همانگونه که در گذشته نیز بارها اعلام کرده ایم افرادی که با ایستادن در مبادی ورودی طرح ترافیک نسبت به فروش مجوزهای روزانه اقدام می کنند هیچگونه وابستگی با شهرداری تهران نداشته و نیروی انتظامی مسئول برخورد با این افراد است.

    وی تأکید کرد: افرادی که در محدوده طرح ترافیک تردد دارند می توانند با مراجعه به سایت شهرداری تهران یا از طریق تلفن همراه با شماره گیری #137* نسبت به تهیه مجوز روزانه اقدام کنند.

    مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: کار فروشندگان طرح ترافیک حالت دلالی داشته و مجوزهای طرح ترافیک را به مبلغی بالاتر از تعرفه شهرداری تهران در اختیار افراد قرار می دهند.

    وی تصریح کرد: گزارشات این موضوع به پلیس راهور ارسال شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو