فونیکسریمکسبهتام

طرح LEZ زیست محیطی است نه ترافیکی

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با طرح LEZ گفت: طرح LEZ نگاهی زیست محیطی حاکم است و تاثیری در کاهش ترافیک ندارد.

طرح LEZ زیست محیطی است نه ترافیکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمدرضا مهماندار ضمن بیان توصیه‌هایی درخصوص رعایت ایمنی در فصل سرد سال درمورد تجهیزات خودروها گفت: طبق آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی شهروندان موظف‌اند در فصل زمستان تجهیزات ایمنی مثل زنجیر چرخ، اطمینان از سیستم گرمایشی و برف پاک‌کن و استفاده از لاستیک‌های یخ‌شکن استفاده کنند.

    وی ادامه داد: باید توجه کرد که ما در شهری زندگی می‌کنیم که در ارتفاعات شمالی برف‌گیر است. بر همین اساس شهروندان موظف به تجهیز خودروهای خود در فصل سرد سال می‌باشند و این یک مسئولیت اجتماعی از سوی رانندگان محسوب می‌شود.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با طرح حذف جریمه و پرداخت عوارض بیان کرد: تمامی مجموعه نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی برای تامین آسایش مردم آماده است و برای تحقق آسایش مردم با نهادهای مختلف همکاری می‌کنند و جایی که رضایت شهروندان تامین شود دیگر تفاوتی بین نهادها وجود ندارد.

    وی همچنین با اشاره به طرح LEZ گفت: اساسا در طرح LEZ  دو نگاه ترافیکی و زیست محیطی مطرح بود. اما عملا هدف طرح LEZ کاهش آلودگی هوا است و تاثیری در کاهش ترافیک ندارد. چرا که طبق این طرح گفته می‌شود کسی که خودروی هیبریدی دارد می‌تواند وارد مسیرهای تردد شود که همین امر هدف این طرح را در کاهش آلودگی هوا نشان می‌دهد.

    مهماندار با اشاره به اهمیت کاهش آلودگی هوا افزود: موضوع کاهش آلودگی هوا بحث مهم است اما باید توجه کرد که در کنار کاهش آلودگی هوا بحث آرامش روان شهروندان نیز موضوع مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با برگزاری نمایشگاه الکامپ (نمایشگاه کامپیوتر و الکترونیک) اظهار داشت: با توجه به این نکته که هر مداخله‌ و تغییری ترافیک تهران را دچار مشکل می‌کند موضوع نمایشگاه نیز موضوع جدیدی نیست اما آنچه توافق شد این بود که نمایشگاه‌های پرمخاطب در محدوده ترافیکی بزرگراه چمران برگزار نشود.

    وی با اشاره به اینکه معابر تهران به صورت شبکه‌ای است مطرح کرد: معابر تهران به صورت شبکه‌ای هستند و تغییر در یک معبر دیگر مسیرها را نیز بحث تاثیر قرار می‌دهد. برهمین اساس باید توجه کرد که برگزاری یک نمایشگاه چقدر ارزش دارد که به واسطه آن روح و روان مردم به هم ریخته شود.

    مهماندار ادامه داد: این نکته قابل توجه است که در برگزاری نمایشگاه الکامپ تاکنون هیچ هماهنگی با پلیس انجام نشده و صرفا برخورد با ترافیک برعهده پلیس است. اما باید توجه داشت که ترافیک نیاز به برنامه‌ریزی دارد. در صورت عدم هماهنگی‌های لازم مشکلات حاصل از آن حل نمی‌شود.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در رابطه با حرفی مبنی بر عدم انجام وظایف از سوی پلیس مطرح کرد: اینکه اخیرا گفته شده پلیس در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کند حرف کاملا نادرستی است و باید توجه کرد که پلیس چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ آیا پلیس می‌تواند جلوی خودروها را بگیرد.

    وی ادامه داد: باید توجه کرد که هر چیزی بر محور قانون می‌چرخد و اعمال محدودیت نیز باید برمنبای قانون باشد.

    مهماندار در رابطه با طرح و برنامه‌های پلیس در کنترل ترافیک تهران گفت: در حال حاضر راهنمایی و رانندگی طرح و برنامه‌هایی دارد که در کوتاه مدت درصدی از ترافیک تهران را کاهش می‌دهد.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص این راهکارها افزود: از جمله این راهکارها کنترل چراغ‌ها،‌ اصلاح هندسی برخی نقاط،‌تغییر جریان ترافیک و رفع اشکالات موجود در معابر شهر می‌باشد که امیدواریم با انجام این اقدامات به نتایج مطلوبی در کاهش حجم ترافیک تهران برسیم.

    وی در پایان شریفی را به عنوان رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی معرفی کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو