نگاهی به بازار لوازم پیشرانه انواع خودروها + جدیدترین فهرست قیمت

بازاری گـــران از جنس فـــولاد

عصر خودرو- همواره عامه مردم از خرابی‌های پیشرانه خودرو، به عنوان سنگین‌ترین و پرهزینه‌ترین اتفاقی که ممکن است برای یک اتومبیل پیش بیاید، یاد می‌کنند. همچنین آن را اتفاقی بد برای خودرو تلقی کرده و مراجعه به این بازار گران‌قیمت را به کابوسی شوم تبدیل کرده و از طرفی معتقدند قطعات فابریک دیگر هیچ جای بازار پیدا نمی‌شوند. به همین منظور به بازار گران‌قیمت آهنگران خودرو یا همان لوازم فولادی پیشرانه، سر زده‌ایم تا برای شما گزارش کاملی از وضعیت قیمت‌ها و میزان استقبال مردم از انواع برندها تهیه کنیم. در آخر نیز فهرست جدیدترین قیمت‌های روز بازار را در اختیار شما می‌گذاریم تا در نهایت با آگاهی کامل به این بازار مراجعه کنید.

پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

بازاری گـــران از جنس فـــولاد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، قیمت‌ها در این بازار همانند جنس این لوازم، مانند صخره فولادین بوده و حدودا‌ پس از 4 سال، افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را دیگر به خود ندیده است. تا مدتی قبل نمودار قیمت‌ها در این بازار به صورت افسار‌گسیخته‌ای رو به بالا حرکت می‌کرد و پیش‌بینی می‌شود تا ماه‌های آینده با واردات حجم زیادی از قطعات یدکی چینی حتی کاهش قیمت نیز در این بازار دیده شود.
قسمت اعظم این بازار از کشورهای خارجی نظیر چین، ژاپن، آلمان و حتی ترکیه تأمین می‌شود که البته تولیدات ایرانی نیز در این بازار نقش پررنگی دارند. لوازم یدکی و موتوری ساخت ژاپن و آلمان همواره بیشترین قیمت‌ها را داشته و لوازم چینی کف بازار را از نظر قیمتی در برمی‌گیرند.
میزان استقبال مردم نیز به سطح درآمد و اتومبیل آنان بستگی دارد، آن دسته از مشتریانی که خودروهای داخلی سوار می‌شوند بیشتر دنبال لوازم تولید داخل بوده و از طرفی چرخ صنعتگر ایرانی را هم می‌چرخانند. خودروهای کار و امداد نیز اغلب به استفاده از لوازم ساخت چین روی آورده و استهلاک بالای اتومبیل را توجیه این انتخاب خود عنوان می‌کنند.

سطح انتظار و مشکلات مردم
عمده مشکلات مردم به کاهش کیفیت لوازم ایرانی که اغلب انواع واشرها را دربرمی‌گیرد و همچنین عدم خدمات پس از فروش لوازم ساخت چین مربوط می‌شود. لوازم و قطعات ایرانی و مخصوصا واشرها کیفیت مطلوبی نداشته و خریدار را همواره با شک و تردید راهی فروشگاه‌ها می‌کند. همچنین عدم پشتیبانی قطعات چینی نیز به غده سرطانی این بازار تبدیل شده که روز به روز در حال گسترش است. به همین منظور سطح انتظار مشتری ایرانی برای خرید کالای داخل به شدت پایین آمده و در صورت تمکن مالی و توضیح فروشنده مبنی بر وجود جنس خارجی مشابه، مشتری خرید کالای خارجی را ترجیح می‌دهد.
اما بزرگ‌ترین مشکل مردم به تداخل صنفی فروشندگان قطعات یدکی و مکانیک‌ها برمی‌گردد. تخلف مکانیک‌ها و فروش قطعات یدکی باعث شده تا مردم از نظر قیمت تمام شده و انتخاب مکانیک مبنی بر نوع و استاندارد بودن قطعه دچار مشکل شده و با رضایت کامل به خانه برنگردند.
به هر روی لوازم و قطعات موتوری هر خودرو با توجه به قیمت آن، جیب مالک را به چالش می‌کشد و قیمت‌های بالا اغلب مشتریان را در اولین تجربه خود در این بازار متعجب می‌کند.

برچسب ها

پیشرانه
مطالب مرتبط بیشتر
دود موتورسیکلت ها در چشم مردم و صنعت! پیشرانه های درونسوز نمی میرند عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ بررسی دلایل لرزش پیشرانه چرخه‌ای برای محیط زیست مشکلاتی که از نیاز پیشرانه به تعمیر اساسی خبر می‌دهند را بشناسید (بخش دوم) وقتی پیشرانه از نفس می‌افتد (بخش اول) با پیشرانه‌های بدون میل‌سوپاپ و سیستم FreeValve آشنا شوید عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ رعایت نکردن چه نکاتی به پیشرانه خودرو شما صدمه وارد می‌کند؟ (۲) عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ رعایت نکردن چه نکاتی به پیشرانه خودرو شما صدمه وارد می‌کند؟ (۱) عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ چرا پیشرانه خودرو کپ می‌کند؟ پیشرانه‌های امروزی چه تفاوت‌هایی با پیشرانه‌های قدیمی دارند؟ تأثیر آبکاری لوله اگروز بر راندمان موتور پیشرانه‌ مشترک رنو و مرسدس بنز رونمایی شد افزایش عمر پیشرانه با انتخاب صحیح روغن موتور مروری بر ۳ پیشرانه تنومند خودرو‌های آفرودی دهه ۹۰؛ ۳ قلب پر‌تپش دلایل اصلی در کاهش قدرت پیشرانه پافشاری لامبورگینی بر استفاده از پیشرانه‌ V۸ و V۱۲ رونمایی هیوندای از نسل بعدی پیشرانه هایش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت محلی برای خروج توان موتور شورشیان پیشرانه افسار پیشرانه اولین تصاویر پورشه کاین ۲۰۱۸ لو رفت +عکس روایتــی دیگر از پرخــوران‌ها اضافه‌هایی که اضافه نیستند! شیـر یکطرفه تجلــی ناب یک تلفیـــق پیشرانه XU۷ JP۴ جراحی قلب باز در پارکینگ! آشنایی با تیون‌آپ ایتالیایی آواز ناخوشایند پیشرانه خطری کوچک با اثری بزرگ بیان توانایی‌های یک پیشرانه تجهیزات برای زیرآبی رفتن لوکس خوش‌شانس روز حسابرسی سرمـازدگی موتـور بررسی عدم کارکرد صحیح پیشرانه‌های دیزلی تب و لرز پیشـرانه
برگشت به بالا