نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ (۸)

محصول جدید مرسدس تغییر شکل می دهد

عصر خودرو : شرکت خودروسازی مرسدس از محصولی خیره کننده رونمایی کرده که در سرعتهای بالا شکل و شمایل خود را تغییر می دهد.

چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳:۰۰

محصول جدید مرسدس تغییر شکل می دهد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، همزمان با تشدید قوانین جهانی برای کاسته شدن از ضریب آلایندگی خودروها، شرکتهای سازنده به نوآوری های متنوعی روی آورده اند تا در رقابت با سایر غولهای خودروسازی گوی رقابت را از دست ندهند و توجه به دانش آیرودینامیک یکی از برگ برنده های اصلی در این زمینه محسوب می شود.

شرکت خودروسازی مرسدس بنز آلمان خودرو مفهومی Concept IAA (خودرو آیرودینامیک هوشمند) را برای رونمایی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت آماده کرده که مهمترین ویژگی آن تغییر شکل خودرو در سرعتهای بالاست. این ابتکار عمل با هدف جریان مؤثرتر هوا در اطراف بدنه خودرو صورت گرفته که در نتیجه آن اصطحکاک کمتری میان بدنه و مولکولهای هوا ایجاد شده و مصرف سوخت نیز به میزان چشمگیری کاهش پیدا می کند.
 

خودرو

زمانی که خودرو به سرعت 80 کیلومتر بر ساعت می رسد، یک سری تغییرات ظاهری در آن آغاز می شود به طوریکه هشت قطعه تعبیه شده در بخش عقبی خودرو، قسمتی که به آن «دم» گفته می شود تا 39 سانتیمتر افزایش طول می دهند. در نتیجه خودرو ساختار آیرودینامیک تری پیدا می کند.

در همین حال تغییرات ساختاری نیز در قسمت جلوی خودرو و روی چرخها اعمال می شود تا جریان هوا با روانی بیشتری صورت گیرد.

نتیجه کلی این نوآوری، ایجاد کشش کمتر میان خودرو و جریان هواست.

کارشناسان کاهش مصرف سوخت در سرعتهای بالا را مهمترین ویژگی این خودرو تغییر شکل دهنده عنوان می کنند.

برچسب ها

نمایشگاه بین المللی فرانکفورت ۲۰۱۵
مطالب مرتبط بیشتر
مفهومی های سانگ یانگ XLV air و XAV به سوی آینده آفرود می تازند دردانه‌ی تسلا با تیونینگ برابوس جدیدترین تصاویر از خودروهای حاضر در فرانکفورت منتشر شد لوکس ترین خودروهای حاضر در فرانکفورت را بشناسید عرضه مدل جدید و اقتصادی، کلید رونق خودروسازی رونمایی از آخرین شاهکار«نیسان» خودرویی که آن‌طرفش پیداست بازگشت بورگوارد در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی مجدد نسخه جدید اسمارت For Two گزارش تصویری از نخستین روز نمایشگاه خودرو فرانکفورت فرانکفورت؛ بیشترین نمایش خودرو در جهان رنو نسل جدید مگان را در فرانکفورت به نمایش گذاشت گزارش تصویری نمایشگاه خودرو فرانکفورت یک روز پیش از افتتاح رسمی نمایشگاه خودرو فرانکفورت در گام شصت و ششم ورود دیرهنگام مازراتی به جشن شاسی بلندها خدمات اجاره لیموزین با خودروهای خودران لامبورگینی با هوراکان اسپایدر به فرانکفورت می رود جگوار F-Pace آئودی E Tron مفهومی مهمترین موضوعات نمایشگاه خودرو فرانکفورت اشتیاق ژرمن‌ها برای همکاری با خودروسازان ایران
برگشت به بالا