کشنده فاو تک محور یا جفت محور؟ بهترین گزینه برای شما کدام است؟

عصر خودرو- کشنده‌ها پرقدرت‌ترین دسته از خودروهای سنگین هستند که برای حمل بارهایی با وزن زیاد و حجیم در مسافت‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تکنولوژی ساخت کشنده‌هایی منطبق با استانداردهای جهانی تنها در اختیار چند شرکت خاص است. شرکت فاو یک خودروساز چینی است که انواع خودروهای تجاری(سنگین و نیمه‌سنگین) را با کیفیت بالا و قیمتی اقتصادی تولید می‌نماید. کشنده تک محور فاو و کشنده جفت محور فاو از جمله پرطرفدارترین خودروهای سنگین در بازار ایران هستند.

چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵:۰۰

کشنده فاو تک محور یا جفت محور؟ بهترین گزینه برای شما کدام است؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، فاو تک محور یا جفت محور؟ این سوالی است که تمام رانندگان خودروهای سنگین و مالکان شرکت‌های حمل بار با آن مواجه هستند. کشنده‌های تک محور و جفت محور گاه از لحاظ شکل ظاهری بسیار به هم شبیه هستند اما این دو نوع کشنده در عمل، مشخصات متفاوت و کارکردی متمایز از هم دارند.

شرکت فاو و شریک ایرانی آن شرکت سیباموتور، کشنده فاو را در دو مدل، تک محور و جفت محور تولید و عرضه می‌کنند. نمی‌توان گفت که یکی از این دو خودروی سنگین بهتر از دیگری است بلکه برای انتخاب بین کشنده تک محور فاو و کشنده جفت محور فاو ابتدا باید سه اقدام انجام داد.

  • آشنایی با تفاوت‌های بین تک محور و جفت محور
  • تعیین دقیق انتظارات از خودرو
  • تعیین بودجه برای خرید خودروی سنگین

کشنده تک محور فاو

کشنده تک محور فاو چه از لحاظ فنی و چه از حیث راحتی کابین در دسته برترین کشنده‌ها جای دارد. این کشنده در تمام شرایط آب و هوایی، از سرمای شدید آذربایجان تا گرمای تند خوزستان بدون کوچکترین مشکلی در جاده‌ها می‌تازد. کشنده تک محور فاو نسبت به سایر خودروهای سنگین تک محور، انعطاف و قدرت مانور بیشتری دارد و در جاده‌های ناهموار و پیچ در پیچ کار را برای رانندگان راحت‌تر می‌کند.

کشنده جفت محور فاو

کشنده جفت محور فاو خودرویی بی‌نظیر است که قدرت حمل بار بالا و طراحی خاص داخل کابین را همزمان دارد. تجهیزات آسایشی که در داخل کابین این کشنده قرار دارند سبب می‌شوند که فشار کمتری به راننده وارد شود و احتمال هر گونه خطای انسانی در هنگام رانندگی کاهش یابد. این ویژگی کشنده جفت محور فاو را به خودرویی ایده‌آل برای حمل بار در مسافت‌های طولانی تبدیل کرده است. همچنین قدرت فنی کشنده جفت محور فاو امکان حمل بارهای بسیار سنگین را فراهم می‌کند.

تفاوت کشنده تک محور و جفت محور

در خودروهای سنگین، محور به معنای ساختار انتقال نیروی خودرو به زمین است. کشنده‌های تک محور به طور کلی دارای یک مجموعه چرخ و خودروهای جفت محور دارای دو مجموعه چرخ هستند. این تفاوت ساختاری سبب می‌شود تا کشنده‌های تک محور و جفت محور فاو در چندین مورد اختلاف داشته باشند.

  • قدرت مانور کشنده تک محور بیشتر است.
  • مصرف سوخت کشنده تک محور کمتر است.
  • قدرت حمل بار کشنده جفت محور بیشتر است.
  • قدرت گاز کشنده جفت محور بیشتر است.
  • استهلاک و هزینه‌های جاری کشنده جفت محور بیشتر است.

در مجموع و در عمل، وزن بار و مسافتی که باید طی شود عوامل اصلی تعیین کننده در انتخاب بین کشنده جفت محور و کشنده تک محور فاو هستند.

مقایسه ظرفیت، توان و قیمت کشنده‌های تک محور و جفت محور فاو

از حیث طراحی مهندسی و کیفیت ساخت هر دو نوع کشنده فاو جز برترین خودروهای سنگین هستند. چند مورد از ویژگی‌ها و مزایایی که در هر دو این کشنده‌ها مشترک است عبارتند از:

  • طراحی کابین مدرن و راحت
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • صندلی راننده تمام بادی با قابلیت تنظیم
  • استاندارد آلایندگی یورو 4
  • آینه‌های برقی

عمده‌ترین تفاوت‌ها در مشخصات کشنده تک محور و کشنده جفت محور فاو عبارتند از:

  • تفاوت در وزن خالص خودرو
  • حداکثر ظرفیت محور عقب
  • حداکثر توان بالاروی از شیب
  • قطر گردش

کشنده جفت محور فاو وزن خالص بیشتری نسبت به کشنده تک محور دارد و حداکثر ظرفیت محور عقب و حداکثر قدرت بالاروی از شیب آن هم بیشتر از مدل تک محور است. در مورد قطر گردش، کشنده تک محور قطر گردش کمتری دارد.

قطر گردش معیاری است که تعیین می‌کند یک خودرو به چه شعاعی برای چرخیدن نیاز دارد. قطر گردش بخصوص در مورد خودروهای سنگین که ابعاد بزرگی دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. هرچه قطر گردش یک کشنده کمتر باشد به معنای قدرت مانور بیشتر آن است.

 

کشنده تک محور فاو

کشنده جفت محور فاو

وزن خالص خودرو

7900

9850

حداکثر ظرفیت محور عقب

13000

26000

حداکثر توان بالاروی از شیب(درصد)

33

35

قطر گردش(متر)

13.8

15

در مجموع می‌توان اینگونه نتیجه گرفته که:

  • کشنده جفت محور فاو توان بیشتری برای حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی دارد. حمل خودروهای سواری و محموله‌های سنگین مانند قطعات صنعتی و سنگ‌های ساختمانی حتماً باید توسط کشنده دو محور انجام شود.
  • کشنده تک محور فاو برای حمل بارهایی با وزن متوسط و حمل کالا در مسافت‌های نه چندان طولانی بهترین گزینه در بین تمام خودروهای سنگین است.
  • قیمت کشنده تک محور فاو نسبت به مدل جفت محور کمتر است اما باید توجه داشت که در این قیاس و در زمان تصمیم‌گیری، انتظاراتی که از خودرو داریم عامل مهمتری نسبت به قیمت است.

شرایط خرید کشنده جفت محور و تک محور فاو

با توجه به استقبال چشمگیری که از کشنده تک محور و کشنده جفت محور فاو در بازار ایران شده است شرکت سیباموتور‌ همواره سعی کرده با ارائه طرح‌های فروش اقساطی محصولات فاو رضایت مشتریان را جلب نماید.

در سال 1401هم با وجود نوسانات شدید بازار خودرو‌ که شرایط سختی را به وجود آورده، شرکت سیبا موتور تمام تلاش خود را برای عرضه محصولات فاو به صورت فروش مرحله‌ای و فروش نقدی انجام می‌دهد.

برای آگاهی از وضعیت موجودی، شرایط فروش و قیمت کشنده فاو 1401 با کارشناسان فروش ما تماس حاصل کنید. همچنین تیم مشاوران فروش ما جزئیات بیشتری در مورد مشخصات فنی هر یک از خودروها به شما ارائه خواهند کرد.

برچسب ها

فاوکشنده فاوکشنده فاو تک محورکشنده فاو جفت محورکشنده جفت محور فاوکشنده تک محور فاوکشنده سیبا موتورقیمت کشنده فاوقیمت کشنده فاو ۱۴۰۱قیمت نقدی کشنده فاوکشنده فاو ۱۴۰۱
مطالب مرتبط بیشتر
کشنده فاو در بورس کالا عرضه می‌شود عرضه ۱۴۰ دستگاه کامیون کشنده فاو در بورس کالا بستیون ام۹؛ نام جدید برای محصولات برند بسترن+ عکس عرضه ۵۰ دستگاه کامیون کشنده فاو در بورس کالا چراغ سبز چین به جوینت ونچر ۳.۳ میلیارد دلاری کامیون کشنده فاو سیبا موتور کلید سپاری شد از ارائه خدمات فروش و پس از فروش سیبا موتور رضایت داریم فاو E۰۱؛ کراس اوور لوکس چینی با پیشرانه الکتریکی و هرم سه بعدی هولوگرافیک! +عکس بستیون X۴۰؛ شاسی بلند اقتصادی فاو با پیشرانه تنفس طبیعی +عکس رشد فروش بزرگترین خودروساز چین تولید خودروهای برقی تویوتا با همکاری FAW چین فاو-فولکس‌واگن رکورد زد همکاری فولکس‌واگن و فاو برای تولید خودروهای برقی به زودی قرارداد ساخت موتور یورو ۵ و ۶ خودرو با یک شرکت چینی منعقد می شود نگاهی به تحولات شرکت‌های بزرگ تجاری‌ساز در سال‌های آینده؛ آرزو‌های بزرگ بررسی و مقایسه فاو بسترن B۳۰ و جک J۵ ؛ چشم‌بادامی‌های دوست‌داشتنی تست و بررسی فنی جدیدترین محصول بهمن موتور؛ ایمنِ خوش ‌قیمت بسترن B۳۰ محصول جدید بهمن موتور در یک نگاه سدان شهری جدید FAW با امکانات و ایمنی مناسب در راه ایران گزارش تصویری غرفه FAw در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۷ شرکت بهمن موتور رتبه اول بیشترین فروش سواری FAW را کسب کرد با کمک سیباموتور به دنبال سهم بیشتری از بازار ایران هستیم گزارش تصویری از روند ساخت موتورهایFAW سهامداران جدید به دنبال لبخند مشتریان هستند گزارش ویدئویی از تولید کشنده های FAW تولید کشنده های FAW به روایت تصویر مشکل انتقال پول به ایران هنوز به صورت کامل مرتفع نشده است تولید محصولات سواری FAW به روایت تصویر خانه سالمندان FAW گزارش ویدوئی از خط تولید آئودی در کارخانه FAW چین گزارش تصویری از نمایشگاه خودروهای تجاری FAW سهامدران جدید به دنبال نوآوری در محصولات و رضایتمندی مشتریان هستند گزارش ویدئویی از کسب برترین رتبه فروش برای دومین سال متوالی از سوی سیبا موتور گزارش تصویری تجلیل از سیباموتور به عنوان برترین فروشنده محصولات FAW برترین رتبه فروش برای دومین سال متوالی به سیباموتور رسید سیباموتور در صدر پرفروش ترین نمایندگان FAW در جهان آیا DF و FAW ادغام می‌شوند؟
برگشت به بالا