"برگ سبز خودرو" سند رسمی است؛ آقایان "کانون‌های سردفتری" بازی را باخته‌اید!

عصر خودرو- یک حقوقدان با تشریح چرایی سندیت قطعی "برگ سبز خودرو" گفت: علت اینکه دفاتر اسناد رسمی اصرار بر تنظیم سند خودرو دارند، دریافت مبلغ حق‌التحریری است که سهم آنهاست! و دفاتر اسناد رسمی در خصوص صدور سند مالکیت خودرو، منفعت بسیاری دارند.

چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱:۰۰

"برگ سبز خودرو" سند رسمی است؛ آقایان "کانون‌های سردفتری" بازی را باخته‌اید!

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، هفته گذشته شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری کشور از تشکیل کمیته‌ای برای تلاش به‌منظور بی‌اثر کردن بخشنامه دادستان کل کشور مبنی بر اعتباربخشی به برگ سبز به عنوان سند رسمی خودرو خبر داد!

گویا این کمیته فعالیت غیررسمی خود را در برخی کانون‌های استانی از جمله خراسان رضوی، آغاز کرده است؛ به تازگی روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی فیلم کوتاهی را منتشر کرده که در آن با دادن نشانی‌های غلط، خریداران خودرو را به اشتباه می‌اندازد که حتماً نسبت به تنظیم سند رسمی خودرو در دفاتر اسناد اقدام کنند.

در این فیلم صدای گوینده آماتور روی تصاویر خودرو با این واژه‌ها پخش می‌شود: "چنانچه فقط به استناد برگ سبز، خودرو خریداری می‌کنید و فروشنده دارای سند رسمی صادره از دفاتر اسناد رسمی است و برای شما سند رسمی انتقال تنظیم نشده است، بدانید که در صورت قطعی شدن هرگونه بدهی فروشنده، طلبکار می‌تواند از طریق اجرای ثبت اسناد و املاک نسبت به توقیف و مزایده ماشین اقدام کند!!"

این ادعای غلط، طبق قانون، "تشویش اذهان عمومی" در راستای گمراه و مجبور کردن مردم به تنظیم سند در محضر تلقی می‌شود؛ وقتی معامله‌ای صورت می‌گیرد ـ حتی برای خودرویی که سند انتقال مالکیت آن فقط برگ سبز صادره از سوی نیروی انتظامی باشد ـ بیع‌نامه و مستند ابتیاع و پرداخت ثمن بیع موجود است که اسناد معامله محسوب می‌شود و نیز عملیات تعویض پلاک به نفع خریدار جدید انجام شده است، کدام مرجع قانونی و به چه استدلال و استنادی می‌تواند ادعا کند که نه! خودرو برای فروشنده و صاحب سند محضری است!

برای بررسی ابعاد حقوقی ادعاهای بی‌اساسی مانند نمونه اخیر و چرایی سندیت برگ سبز خودرو و با استناد به بخشنامه اخیر دادستان کل کشور، گفت‌وگویی با علیرضا مشهدی‌زاده؛ حقوقدان و عضو هیئت علمی دانشگاه داشتیم؛ این حقوقدان در پاسخ به این سؤال که کانون‌های سردفتری با هدف ایجاد تشویش در دل مردم درباره سندیت برگ سبز خودرو و برای اینکه مانند گذشته سند خودرو را با صرف هزینه‌های زیاد در دفاتر اسناد تنظیم کنند، ادعایی مطرح کرده‌اند مبنی بر اینکه آخرین سند رسمی به نام هر کسی باشد، سیستم قضائی آن شخص را به عنوان مالک خودرو می‌شناسد! آیا این ادعا درست است؟ به تسنیم گفت: "برگ سبزی" که نیروی انتظامی صادر می‌کند به طور قطع، سند رسمی است و دال بر مالکیت خودرو است.

وی توضیح می‌دهد: بر اساس قانون مدنی، سند رسمی آن سندی است که توسط مأموران ذیصلاح دولتی صادر شده باشد؛ برگ سبز خودرو هم توسط نیروی انتظامی که مرجع رسمی و دولتی است صادر می‌شود، پس این یک سند رسمی است همچنین اقداماتی که در راستای تعویض پلاک صورت می‌گیرد یک اقدامات فراتر از توانایی و ظرفیت ادارات ثبت است یعنی اینکه اداره ثبت فقط در یک دفترخانه اقدام به تنظیم سند می‌کند اما در مراکز تعویض پلاک، اصالت موتور خودرو، اصالت بدنه، سرقتی و توقیفی نبودن آن بررسی می‌شود؛ تمام این نتایج در یک سامانه فراگیر ثبت می‌شود و اینکه خودرو از چه شخصی به چه شخصی منتقل می‌شود. پس اقدامات انجام شده در مراکز تعویض پلاک اقدامات حاکمیتی و در راستای حفظ اموال مردم است.

موضوعی که مشهدی‌زاده همانند بسیاری از مدافعان الزامی نبودن تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی به آن تأکید دارد، بحث هزینه‌های مازاد برای این کار است. او می‌گوید: با صرف کمترین هزینه اقدامات بسیاری در مراکز تعویض پلاک صورت می‌گیرد؛ هزینه‌ای که برای تعویض پلاک دریافت می‌شود بین 200 هزار تا 500 هزار تومان است و در قبال این همه مقدمات لازم و کافی که به صورت احسن انجام می‌شود و مالکیت خودرو توسط نیروی انتظامی صادر و به مالک تحویل می‌شود، رقم اندکی است اما در دفاتر اسناد رسمی چه اتفاقاتی می‌افتد؟ دفاتر بر اساس اقدامات بسیار صحیح و پیشگیرانه نیروی انتظامی، یک بنچاق و سند مالکیت صادر می‌کنند که متکی بر برگ سبز است و برای آن هزینه اضافی کلان از مردم می‌گیرند!

وی ادامه می‌دهد: علت اینکه دفاتر اسناد رسمی اصرار بر تنظیم سند خودرو دارند، دریافت مبلغ حق‌التحریری است که سهم آنهاست! الان هزینه تعویض پلاک یک خودروی پژو 207 حدود 300 هزار تومان است اما وقتی بخواهید در دفتر اسناد برای همین ماشین سند نقل و انتقال تنظیم کنید، بابت هیچ اقدامی و فقط برای یک کاغذی که از همه اقدامات نیروی انتظامی پرینت گرفته می‌شود و با وارد کردن یک کد، بین 3 میلیون تا 4 میلیون تومان هزینه می‌گیرند!! این رقم در ماشین‌های تجاری سنگین که محل ارتزاق مردم است بین 50 تا 70 میلیون تومان است.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پشتیبان اصلی برای الزامی شدن تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد است؛ مشهدی‌زاده در این باره می‌گوید: جالب است که اداره ثبت برای اسناد املاک اینقدر اصرار ندارد، چون برای آن قیمت منطقه‌ای در نظر گرفته می‌شود و حق‌التحریر این اسناد کم است؛ اما متأسفانه به دلیل بخشنامه‌ای که دولت ابلاغ کرده، قیمت روز خودرو برای دریافت هزینه ثبت سند در نظر می‌گیرند که مبالغ قابل توجهی است و حق‌التحریر عجیبی بر دوش مردم تحمیل می‌شود؛ این اتفاق به دلیل منافع مالی سنگینی است که دفاتر اسناد رسمی دارند و نمی‌گذارند مردم از اعتبار اسناد صادره از سوی نیروی انتظامی به راحتی استفاده کنند.پافشاری دفاتر فقط برای منافع شخصی است.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا مرجع قضائی آخرین شخصی که سند به نام او در دفاتر اسناد تنظیم شده است را به عنوان مالک خودرو می‌شناسد؟ می‌گوید: انجام شدن و نشدن تنظیم سند در دفاتر اسناد "کالعدم" است و شاهد این مثال این است که وقتی مراجع قضائی می‌خواهند خودرویی را توقیف کنند، به نیروی انتظامی نامه می‌دهند؛ همین امر شاه‌کلید و شاه بیت موضوع است، مرجع قضائی هیچ وقت به دفتر اسناد نامه نمی‌دهد که فلان خودرو باید توقیف شود؛ چون بانک جامعی درباره خودروها در دفاتر اسناد وجود ندارد و آنها توانایی توقیف ندارند.

این حقوقدان ادامه می‌دهد: دفاتر می‌توانند توقیف را برای املاک انجام دهند چون "الف تا ی" نقل و انتقال و خرید و فروش املاک در دفاتر اسناد است و مراجع برای توقیف و بازداشت املاک به اداره ثبت نامه می‌زنند؛ اداره ثبت هم چه کسی را مالک می‌داند؟ آن کسی که ملک در دفتر املاک اداره ثبت به نامش ثبت شده باشد اما در خصوص خودرو هیچ مرجعی از اداره ثبت استعلام نمی‌کند چون بانک اطلاعاتی در آن وجود ندارد! بنابراین توقیف و رفع توقیف و بازداشت خودرو توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود که خود مرجع صدور برگ سبز خودرو هم هست.

دکتر مشهدی‌زاده در این بخش از سخنانش به موضوع مهمی اشاره می‌کند و می‌گوید: حتی وقتی اداره اجرای ثبت در راستای اجرای اسناد لازم‌الاجرا می‌خواهد خودرویی را توقیف کند، به نیروی انتظامی نامه می‌زند و همین مؤید این است که مرجع ساماندهی تعیین مالکیت خودرو، نیروی انتظامی است؛ راهنمایی و رانندگی ناجا هم بر اساس اسناد صادره خودش، مالک خودرو را شناسایی و معرفی می‌کند.

وی یک انتقاد علیه سازمان ثبت مطرح می‌کند و می‌گوید: چرا اداره ثبت در خصوص اسناد املاک اینقدر پافشاری نمی‌کند حتی با حجم بالای انجام معاملات عادی؟ از طرفی شاهد هستیم که در خصوص خودرو شاهد کمترین آمار تخلف هستیم زیرا اقدامات اداره راهنمایی رانندگی و مراکز تعویض پلاک و سامانه‌ای بودن آن، اجازه تخلف را نمی‌دهد اما در خصوص املاک، کلی اسناد جعلی و اسناد عادی در کشور وجود دارد و اداره ثبت باید انرژی خود را برای حل این معضلات صرف کند. یا اینکه انرژی خود را معطوف به دفاتر اجرای ثبت خود بگذارد که با توجه به تعداد کارمندان و نیروهای محدود، کار مردم به کندی انجام می‌شود اما چون آنجا منافع مالی ندارد اصراری برای رفع مشکلات ندارد اما چون در بحث سند خودرو منافع مالی بسیار زیادی دارد، بر نظر خود اصرار می‌ورزد.

مشهدی‌زاده تأکید می‌کند: اینکه گفته می‌شود دفاتر در خصوص صدور سند مالکیت خودرو منافعی ندارند، حرف گزافی است و اتفاقاً منفعت بسیار دارند به ویژه در خودروهای لوکس و ماشین‌های تجاری!

این حقوقدان و عضو هیئت علمی دانشگاه متذکر می‌شود:‌ لازم است دولت در خصوص ماده 29 رسیدگی به تخلفات رانندگی که محل اختلاف الزامی بودن تنظیم سند رسمی در دفاتر است، لایحه استفساریه به مجلس بفرستد تا این موضوع به صورت کلی مشخص و مشکلات مردم حل شود. با این تأکید که لزومی ندارد مردم بعد از اخذ برگ سبز به دفتر اسناد رسمی بروند و هزینه گزاف بی‌معنی پرداخت کنند حتی اگر دفاتر مدعی دریافت مالیات هستند، می‌توان اخذ مالیات را در ادارات راهنمایی و رانندگی برنامه‌ریزی کرد.

در پایان صحبت از مشهدی‌زاده می‌پرسیم اگر مجلس پاسخ استفساریه را به سود دفاتر اسناد و نیز تداوم وضع قبلی اعلام کند چطور؟ که در جواب می‌گوید: در مجلس کافی بودن برگ سبز به عنوان سند سبز طرفداران بسیاری دارد و مطمئناً نمایندگان مجلس شورای اسلامی همگام با نظر مردم، قدم برخواهند داشت؛ شاهد مدعا هم کمیسیون قضائی مجلس است که به جز یک نفر، تمامی اعضای آن برگ سبز را به عنوان سند مالکیت خودرو می‌شناسند یا اینکه می‌گویند، تنظیم سند در دفاتر امری اختیاری است و نباید کسی را مجبور به این کار کرد.

برچسب ها

سند خودروکانون سردفترانبرگ سبز خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
نیروی انتظامی مرجع صدور سند شد آغاز برخورد دادستانی‌ها با قانون‌گریزی دفاتر اسناد رسمی درباره سند خودرو + تصویر رأی "دفاتر اسناد رسمی" به‌صورت کامل از چرخه صدور سند خودرو حذف می‌‌شوند ادعای خلاف دفاتر اسناد رسمی مبنی بر کاهش هزینه ثبت سند خودرو! مجلس "رسمی شدن برگ سبز خودرو" را کلید زد دیوان‌عالی بررسی "ثبت سند خودرو" را از دستور کار امروز خارج کرد آیا دیوان عالی کشور فردا به نفع مردم و "رسمیت برگ سبز خودرو" رأی می‌دهد؟ برگه سبز خودرو همان سند رسمی است هنوز کمیسیون حقوقی وارد بررسی طرح‌های مربوط به ثبت سند مالکیت خودرو نشده است متنی که درباره نقل و انتقال سند خودرو منتشر شده دیدگاه معاونت قوانین مجلس نیست سند نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود پلیس سند رسمی مالکیت وسیله نقلیه صادر کرد کلاف ثبت سند خودرو همچنان سردرگم از نظر مجلس برگ سبز خودرو سند رسمی است پلیس: برگ سبز خودرو سند مالکیت قطعی است درباره برگ سبز خودرو منتظر تعیین تکلیف مجلس هستیم قانون ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی نیاز به شرح و تفسیر ندارد چراغ سبز مجلس به سندیت برگ سبز خودرو برگ سبز خودرو حکم سند رسمی دارد اقدامات لازم بعد از برگشت کارت و برگه سبز خودرو مجلس درباره سند رسمی خودرو تصمیم‌گیری می‌کند واکنش پلیس به انتشار دوباره شایعات درباره مؤسسه رهگشا از کاهش هزینه تنظیم سند استقبال می کنیم/ مجلس موافقت کند تنظیم سند قطعی انتقال خودرو در کمتر از ۱۵ دقیقه در دفاتر اسناد رسمی بخشنامه جدید ربطی به جایگزینی برگ سبز با گواهی نقل و انتقال ندارد «برگ سبز» برای نقل و انتقال خودرو کافی است برگ سبز به عنوان سند رسمی مالکیت خودرو بلامانع است ماجرای یک بام و دو هوای سند خودرو اختلاف درباره سند خودرو از طریق مجلس رفع شود نیاز به سامانه ثبت معاملات داریم سندیت برگ سبز خودرو تفسیر شود بخشنامه دادستان کل کشور درباره الزامی نبودن «تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی» را قبول نداریم مردم برای انتقال سند خودرو به دفترخانه‌ها نروند تبعات اکتفا به برگ سبز به جای سند تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی اجباری است خودداری دفترخانه‌ ها از زدن وکالت نقل و انتقال خودرو تخلف است اتحادیه خودرو تهران: برای سند خودرو همان برگ سبز کافیست تشکر پلیس راهور از دادستان برای تایید سندیت برگ سبز خودرو تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد غیرلازم است سند خودرو محضری می‌شود یا نه؟ نقل و انتقال خودرو فقط در دفاتر اسناد رسمی ثبت معامله خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست الزام به تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی «برگ سبز» سند مالکیت نیست هر مرجعی سند خودرو را تنظیم کند، موظف به وصول حقوق دولتی است سه هفته دیگر ابهامات سند خودرو رفع می‌شود نمی‌دانم موضوع سند خودرو چرا اینقدر مهم شده است سازمان ثبت: برگ سبز خودرو را رسمی ندانید! تشکیک جدی در لزوم ثبت محضری خودرو ثبت معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی "اختیاری" است الزامی برای حضور در دفاتر رسمی برای انتقال خودرو نیست هزینه ثبت سند خودرو بر عهده چه کسی است برگ سبز پلیس در دادگاه اعتباری ندارد سردفترانی که برگ سبز خودرو را سند رسمی ندانند تعقیب کیفری می‌شوند! برگ سبز پلیس تضمین امنیت مالک خودرو نیست تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزام قانونی دارد برگ سبز خودرو سند رسمی نیست انتقال مالکیت خودرو فقط از طریق تنظیم سند رسمی هزینه انتقال سند خودرو چطور محاسبه می شود؟ هزینه انتقال سند خودرو بر مبنای عرف مشخص می‌شود سند پلیس سند رسمی خودرو است تنظیم سند وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی اجباری است نقل و انتقال خودرو فقط در دفاتر اسناد رسمی چقدر از درآمد تنظیم سند وسایل نقلیه، به جیب دفاتر اسناد رسمی می رود؟ مسئله "محضری شدن ثبت سند خودرو" و سردرگمی خریداران رای دیوان عدالت اداری نافی اجباری بودن تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی نیست رای دیوان عدالت اداری برای دعوای قدیمی; برگ سبز یا سند رسمی؟ ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است نقل و انتقال پلاک خودرو با برگ سبز ممکن نیست سند خودروهای پیش فروش یک ساله در رهن خودروساز خواهد بود صدور سند مالکیت خودرو در صلاحیت پلیس نیست نقل وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی شد ۳ نکته طلایی برای نقل و انتقال سند خودرو پلیس کوتاه آمد، صدور سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی تنظیم اسناد وکالت انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی قانونی است برگ سبز همان سند رسمی است برگ سبز، همان سند رسمی است حق‌التحریر معامله خودرو تغییر نکرده است انتقال سند خودرو با طی چه مراحلی صورت می گیرد؟ تنظیم سند لازمه انتقال خودرو است هزینه انتقال سند خودروهای هیوندای در ایران چقدر است؟ هزینه انتقال سند مدل‌های خودرو سمند در دفاتر اسناد رسمی هزینه انتقال سند ۱۶ خودرودی وارداتی ۲۰۱۸ (+جدول) هزینه انتقال سند مدل‌های پژو پارس در دفاتر اسناد رسمی نقل و انتقال خودرو در دفاتر رسمی لازم نیست نقدی بر فرایند دشوار «الزام به تنظیم سند خودرو» هزینه انتقال سند خودروی پژو ۴۰۵ در دفاتر اسناد رسمی چقدر است؟ هزینه انتقال سند پراید در دفاتر اسناد رسمی چقدر است؟ رای شورای عالی ثبت بر ضرورت تنظیم سند نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی راهنمایی و رانندگی تنها پلاک خودرو را انتقال می‌دهد حاشیه‌های ادامه دار ثبت سند خودرو بخشنامه رییس قوه قضاییه درباره نقل و انتقال خودرو فصل‌الخطاب بود لزوم ثبت اسناد معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی قانون می‌گوید سند خودرو باید در دفترخانه ثبت شود عدم انتقال سند خودرو چه مشکلاتی دارد؟ مالکان خودرو، سرگردان میان پلیس و دفتر اسناد مسئولیت صدور اسناد مالکیت خودرو با پلیس است معایب «نقل و انتقال خودرو به واسطه برگ سبز» از زبان معاون قوه قضاییه کلاف سردرگم ثبت سند خودرو بخشنامه رئیس قوه قضائیه و رای کمیسیون اصل ۹۰ درسند خودرو ملاک عمل نیست دفاتر ثبت اسناد عملا هیچ کاری انجام نمی دهند دفاتر ثبت اسناد هزینه اضافی از مردم می‌گیرند؟ برگ سبزخودرو از دید وکلای مردم ، سند قابل قبول است برگ سبز خودرو سند قابل قبول است تداوم سرگردانی مردم برای صدور سند خودرو محاکم قضایی برگ سبز خودرو را به رسمیت نمی‌شناسند انتظار دود سفید برای پایان مناقشه پلیس و کانون سردفترداران اطلاعیه کانون سردفتران و دفتریاران درخصوص نقل و انتقال خودرو چه کسی سوت پایان رقابت پلیس و کانون سردفتران را می‌زند؟ برگ سبز ناجا سندرسمی محسوب نمی‌شود بررسی فرایند انتقال سند وسایل نقلیه در مالزی برگه سبز پلیس برای خرید و فروش خودرو کفایت می‌کند واکنش به اظهارات سخنگوی ناجا درباره سند مالکیت خودرو بدون تنظیم سند در دفترخانه، مالکیت خودرو انتقال نمی‌یابد مجلس حق را به نیروی انتظامی داد پایان «اختیاری» یک مناقشه میان پلیس و سردفترداران آیا به راستی اختلاف نظر در مورد ثبت سند خودرو پایان یافته است؟ دستور قضایی به پلیس راهور درباره جمع آوری اطلاعیه‌های مستقر در مراکز تعویض پلاک هزینه بالای صدور سند محضری در معاملات خودرو نقل و انتقال خودرو در ایران مراحل کامل نقل و انتقال سند خودرو در زمان خرید و فروش بخشنامه رییس قوه قضاییه به مراجع قضایی و ثبتی درباره معاملات خودرو ابهامی برنقل و انتقال خودرو در دفاتر اسنادرسمی باقی نمی‌ماند کانون سردفتران به اشتباه، تکلیف شهروندان را به حضور در دفاتر اسناد رسمی تفسیر می‌کند کمیسیون اصل۹۰ رأی نهایی پیرامون ثبت سند خودرو را اعلام نکرده است انتقاد یک سردفتر به نرخ بالای مالیات و حق‌الثبت سند خودرو نظر کمیسیون اصل ۹۰ درباره سند خودرو مشورتی است تعویض پلاک در کشورهای توسعه‌یافته منسوخ شده موضوع نقل‌وانتقال سند خودرو به کجا رسید؟ کمیسیون اصل ۹۰ رأی به ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی داد استقرار دفاتر در مراکز تعویض پلاک عوارض و سند زدن یک خودرو چقدر خرج بر می‌دارد؟ نمی توان مردم را ملزم به ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی کرد مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای نقل و انتقال خودرو الزامی شد ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی باید در مجلس بررسی شود با تصمیم مجلس بر ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی تأکید شد اشکالات مصوبه کنترل پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو تشریح شد برخی بیمه ها بدون سند رسمی خودرو،خسارت نمی دهند ثبت سند خودرو در انتظار تعیین تکلیف کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مدارک لازم برای دریافت اسناد برگشتی خودرو اعلام شد آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع سند خودرو در مجلس سند خودرو باید ثبت رسمی شود استفساریه برای تنظیم سند خودرو و تعیین تکلیف برگه سبز یا ثبت در دفاتر پرونده سند خودرو به صحن مجلس می‌آید سند صادره از سوی شرکتهای خصوصی معتبرنیست پلیس مرجع صدور سند خودرو نیست تنظیم سند خودرو توپی سرگردان در زمین دفاتر اسناد رسمی و تعویض پلاک برگ سبز خودرو مدرک است و سند رسمی محسوب نمی‌شود طرح استفساریه کمیسیون اصل ۹۰ در مورد نحوه نقل و انتقال خودرو گام آخر برای تعیین تکلیف تنظیم سند خودرو مدارک و شرایط مورد نیاز برای نقل و انتقال خودرو ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها الزامی نیست «سند خودرو» در انتظار تعیین تکلیف مجلس برای نقل و انتقال خودرو نیازی به دو سند نیست پلیس: کانون سردفتران باید از مردم عذرخواهی کند تنظیم سند خودرو اقدامی حقوقی و بر عهده دفاتر اسناد رسمی است ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست درآمد ۳۰۰ میلیارد تومانی دفترخانه‌ها از سند خودرو ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست برای ثبت سند خودرو نیازمند استفساریه نیست؛ هیچ ابهامی نداریم جوابیه کانون سردفتران به اظهارنظر یک نماینده مجلس درباره ثبت سند خودرو پاسخ کانون سردفتران و دفتریاران به اظهارات پورمختار ناجا به ثبت نامه نگاری کرد سندی که پلیس برای خودروها صادر می کند سند مالکیت است مجلس ماجرای سند خودرو را رها نمی‌کند تشکیل جلسه کمیسیون اصل ۹۰ درپی شکایت کانون سردفتران از پلیس نارضایتی مردم از گرانی ثبت سند خودرو در دفترخانه عدم ثبت سند رسمی خودرو تبعات زیادی به همراه دارد جلسه امروز رسیدگی به اختلاف بین کانون سردفتران و پلیس لغو شد اولتیماتوم مدیر کل ثبت به بنگاه‌های معاملات خودرو درآمد ۸۴۲میلیاردی دولت و دفاتر از خرید و فروش خودرو توافق ناجا و کانون سردفتران بر سکوت رسانه‌ای در خصوص سند خودرو برگ سبز خودرو، مالکیت را اثبات نمی‌کند صحبت‌های نیروی انتظامی در موضوع ثبت سند خودرو از لحاظ حقوقی قابل دفاع نیست اولتیماتوم اژه‌ای به پلیس درباره صدور سند مالکیت خودرو در بحث ثبت سند خودرو دفاتر اسناد رسمی محق‌تر هستند پاسخ نیروی انتظامی به اظهارات مسوولان کانون سردفتران الزامی به ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی نیست ثبت خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد پاسخ پلیس به ابهامات مطرح شده درباره قانونی بودن سند خودرو از سوی کانون سردفتران نقل و انتقال خودرو در پلیس راهور کرمانشاه ۴۶ درصد افزایش یافت برگ سبز خودرو سند رسمی نیست سند خودرو فقط در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود سند مالکیت پلیس برای خودروها سند رسمی است سردرگمی مردم در اختلاف نظر برای ثبت سند خودرو چطور سند‌ خودرو در دنیا صادر می‌شود؟ برگ سبز سند مالکیت خودرو محسوب نمی‌شود برگ سبز، سند مالکیت رسمی خودرو است خریداران خودرو پس از تعویض پلاک به دفتراسناد رسمی مراجعه کنند هزینه سندخودرو در دفترخانه، دست‌کم ۸ برابر مراکز پلیس باند سارقان مسلح و سند نمره خودرو منهدم شد سند خودرو دفترخانه نمی‌خواهد یک سند خودرو، دو متولی القاء عدم لزوم ثبت انتقال خودرو در دفتر اسناد، «نشر اکاذیب» است مدارک مورد نیاز در خصوص دریافت اسناد (کارت و سند برگشتی خودرو) ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها الزامی است
برگشت به بالا