برگ سبز خودرو حکم سند را دارد

مجلس حق را به نیروی انتظامی داد

عصر خودرو- دعوای حقوقی بین کانون سردفتران و پلیس راهور بر سر انتقال سند خودرو با نظر صریح مجلس به نفع نیروی انتظامی پایان یافت و ابهامات موجود در این زمینه برطرف شد.

سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶:۰۰

مجلس حق را به نیروی انتظامی داد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، جنجال بر سر برگ سبزی که به عنوان سند از سوی پلیس راهور در هنگام خرید و فروش خودرو صار می‌شد و هزینه‌ای که مالک برای ثبت سند در دفترخانه باید پرداخت می‌کرد دعوای حقوقی بین کانون سردفتران و پلیس راهور را رقم زد. کشمکش تا جایی بالا گرفت که سر انجان مجلس وارد گود شد و با بررسی قوانین موجود آب پاکی را روی ابهامات به وجود آمده ریخت و حق را به نیروی انتظامی داد. براساس مکاتبه فرمانده ناجا و مجلس برگ سبزی که پلیس در هنگام خرید و فروش خودر صادر می‌کند. قانونی است و ثبت خرید در دفتر خانه امری کاملاً اختیاری است.
شروع یک دعوای حقوقی

زمستان سال 89 مجلس شورای اسلامی قانونی دربارهٔ مالکیت خودرو تصویب کرد که از آن زمان تاکنون به محل مناقشه بین دفاتر اسناد رسمی و نیروی انتظامی و البته منجر به سردرگمی مردم شده است. براساس قانون تصویب‌شده در مجلس شورای اسلامی در دی 89، ثبت سند نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی، اجباری است. از سوی دیگر در متن آیین‌نامه اجرایی ماده29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که در شهریور 91 به تصویب هیئت وزیران رسیده، آمده است: «دارندگان وسایل نقلیه مکلفند قبل از هرگونه نقل و انتقال وسیله نقلیه در دفاتر اسناد رسمی، ابتدا با در دست داشتن مدارک مالکیت وسیله نقلیه به اداره‌های راهنمایی و رانندگی یا مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند. دفاتر اسناد رسمی نیز موظفند بعد از تعویض پلاک سند خودرو را صادر کنند.

این ماده قانونی اگرچه ثبت معامله خودرو در دفاتر اسناد رسمی را نفی نکرده است اما چالش موجود در این زمینه میان پلیس و دفاتر اسناد رسمی از آن‌جا آغاز می‌شود که پلیس اعلام می‌کند برگه سبز صادرشده در مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودرو از نظر این نهاد، سند رسمی مالکیت خودرو به حساب می‌آید. اکنون بنا بر آنچه پلیس می‌گوید سند مالکیت پلیس رسمی است و مردم پس از دریافت سند مالکیت سبز رنگ الزامی به مراجعه به جای دیگری ندارند. اما در سوی دیگر ماجرا کانون سردفتران و دفتریاران تأکید می‌کنند مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای ثبت نقل و انتقال خودرو الزامی است.

بنابراین هر 2 نهاد هم برای اثبات گفته‌های خود به قانون استناد می‌کنند آن هم ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوبه سال 89 مجلس شورای اسلامی؛ قانونی که همه این مناقشه‌ها و دعواها زیر سر آن است و سازمان ثبت و پلیس هرکدام به‌نحوی آن را تفسیر می‌کنند. جالب‌تر این‌که هر 2 نهاد هم معتقدند قانون صراحت لازم را ندارد و به همین خاطر هیچ‌کدام برای رفع ابهام از قانون و پایان دادن به این کشمکش چندساله اقدام نمی‌کنند و درنهایت هم این مردم هستند که از این دعوا متضرر می‌شوند، مردمی که نمی‌دانند بالاخره حق با پلیس است و به دفاتر مراجعه نکنند یا حق با سازمان ثبت است و باید برای تثبیت مالکیت خود به دفاتر اسناد رسمی بروند.

محمدرضا دشتی اردکانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه معتقد است برگه سبز ناجا سند رسمی نیست و تنها برای تعویض پلاک کارایی دارد. تأکید او بر این است که برای هرگونه نقل و انتقال خودرو، سند باید در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم شود. به گفته این کارشناس، براساس قانون مدنی، اسنادی سند رسمی هستند که در اداره‌های ثبت یا دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شوند و جز این، هیچ سندی رسمی نیست.

در آن سوی درگیری سخنگوی ناجا با تأکید بر این‌که پلیس در نقل و انتقال خودرو براساس قانون عمل می‌کند، گفت: سند مالکیت صادره توسط پلیس، سند رسمی محسوب می‌شود. سردار سعید منتظرالمهدی در گفتگو با خبرنگار مهر صراحتاً اعلام کرد :فرایند شماره‌گذاری و نقل و انتقال خودرو از سوی پلیس اظهار کرد: انجام ماموریت‌های پلیس بر مدار قانون است و لاجرم هیچ اصراری بر اقدامات فراتر از قانون نداریم. متأسفانه این‌روزها شبهاتی در مورد شماره‌گذاری خودروها برای مردم ایجاده شده که البته این موضوع از سالیان پیش مطرح است و به عبارتی این قصه سر دراز دارد. وی با بیان این‌که در کشور ما قانونگذار براساس ماده 29 قانون مصوب 1389 همانند بسیاری از کشورهای دیگر جهان شرط لازم برای فروش و انتقال خودرو به دیگری را احراز اصالت خودرو، هویت خریدار و فروشنده دانسته است، ادامه داد: تشخیص و تأیید این 3 موضوع برعهده پلیس گذاشته شده و پلیس نیز با تأیید موارد فوق سند رسمی خودرو را صادر می‌کند.

مناقشه بر سر ماده 29

پس از واکنش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران به اظهار نظر عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی دربارهٔ الزامی نبودن مراجعه مردم به دفترخانه‌ها برای نقل و انتقال سند خودرو، سرهنگ «محمد ترحمی»، رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا اعلام کرد: ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که در جلسه شماره 294 تاریخ 1389/12/8 به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی رسیده و مشروح مذاکرات نمایندکان محترم مردم و نماینده دولت در روزنامه رسمی شماره 19233 درج گردیده بیان می‌دارد، «نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می‌شود، دارندگان وسایل نقلیه مکلفند قبل از هر گونه نقل و انتقال وسایل مذکور در دفاتر اسناد رسمی، ابتدا به ادارات راهنمایی و رانندگی یا مراکز تعیین شده از سوی راهنمایی و رانندگی برای بررسی اصالت وسایل نقلیه، هویت مالک، پرداخت جریمه‌ها و دیون معوق و تعویض پلاک به نام مالک جدید مراجعه نمایند.»

او توضیح داد: لیکن در استناد روابط عمومی کانون سردفتران و دفتر یاران به مشروح مذاکرات تاریخ 1389/10/26 اشاره شده و اعلام گردیده، هنگام تصویب ماده 29 علی‌رغم مخالفت سردار «مؤمنی» رئیس پلیس وقت راهنمایی و رانندگی ناجا و «احمد توکلی» نماینده محترم مردم تهران مندرج در روزنامه رسمی شماره 19203 و.. نهایتاً مجلس شورای اسلامی مبادرت به تصویب ماده 29 قانون مذکور نموده لیکن تداعی تصویب ماده 29 قانون با شرحی که بیان شده کاملاً غیر واقع بوده و به نظر می‌رسد برای ارائه اطلاعات غلط به مردم بایستی کانون موصوف از مردم عذر خواهی نماید.

به گفته سرهنگ ترحمی در سیر مراحل تصویب در مذاکرات مجلس مخالفت‌های دلسوزانه مسئولان و متولیان امر در اختیاری بودن مراجعه مردم به دفترخانه‌ها و عدم اخذ دو بار سند رسمی برای معامله وسیله نقلیه که جزو اموال منقول است باعث شد برای پرهیز از تحمیل مراحل زائد و بار مالی مضاعف به مردم انجام پذیرد.

او در ادامه توضیح داد: این موضوع افتخاری است برای مسئولان نیروی انتظامی و نمایندگان مردم در مجلس و مهم‌تر از همه موارد اعلام شده متن مشروح مذاکرات مجلس در تصویب نهایی ماده 29 است که موید عدم الزام مراجعه به دفاتر اسناد رسمی است و هیچ الزامی برای مردم به اخذ سند رسمی دوم پس از نقل و انتقال وسایل نقلیه در مراکز تعویض پلاک قید نکرده که برای مطالعه شهروندان متن مذاکرات تاریخ 1389/8/12 انتشار خواهد یافت که نکته اساسی آن بیانات نماینده مخالف است که بیانکرده: «می‌خواهم در این مذاکرات ثبت شود که الزامی که هم در قانون سال 47 و هم در قانون مصوب شورای انقلاب است، همچنان پا بر جا باقی است «عدم الزام مراجعه به دفاتر اسناد رسمی»، نماینده موافق نیز پس از سخنان خود قید کرده، «البته آن الزامی که آورده شده، ضمانت اجرا ندارد برای آن دیگر مردم خودشان تصمیم می‌گیرند که چطور رفتار کنند» و نماینده دولت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از اقدام نمایندگان مردم برای عدم الزام به حضور دارندگان وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی تشکر کرده و متعاقب آن ماده 29 قانون با حضور 218 نفر از نمایندگان محترم به تصویب می‌رسد.

این مقام انتظامی در پایان سخنانش گفت: بدیهی است قانون بر الزامی نبودن ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی تأکید دارد، در ضمن هیچ الزامی برای مردم به اخذ سند رسمی دوم پس از نقل و انتقال وسایل نقلیه در مراکز تعویض پلاک در ماده 29 قید نشده است.

برگ سبز صادره از سوی پلیس رسمیت قانونی دارد

سخنگوی نیروی انتظامی از صحت قانونی گفتار و عمل پلیس در حوزه ثبت سند خودرو براساس اعلام مجلس شورای اسلامی خبر دادو گفت:سند خودروی صادره از سوی پلیس رسمیت دارد و نیازی به حضور دردفترخانه نیست.

سردار سعید منتظرالمهدی در پی طولانی شدن ابهام ایجاد شده در حوزه ثبت سند خودرو میان اعضاء کانون سردفتران و دفتریاران، افزود:در تعاقب مکاتبه‌ای از سوی فرمانده ناجا با مجلس شورای اسلامی و درخواست تعیین تکلیف قانونی این موضوع، *قانون، رای به صحت گفتار و عمل پلیس داد.

به گفته سخنگوی ناجا، مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مکاتبه پلیس و براساس اعلام نظر نهایی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی، در راستای رفع ابهام پیش آمده، اعلام کرده است: براساس ماده 22 قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت صدور گواهینامه رانندگی، اسناد مالکیت و پلاک خودرو برعهده نیروی انتظامی است.

وی ادمه داد: باتوجه به ماده 29 قانون تخلفات رانندگی مصوب 1389 و با توجه به ماده 47 قانون ثبت اسناد، صرفاً به ثبت اموال غیرمنقول اشاره شده است؛ در نتیجه مستند قانونی مبنی بر الزام قانونی مراجعه به دفترخانه ثبت و اسناد برای نقل و انتقال خودرو یافت نشده است. همچنین ماده 1287 قانون مدنی نیز تصریح دارد که سند خودروی صادره از سوی پلیس رسمیت داشته و حتی به موجب ماده 35 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، این سند در محاکم قضایی می‌تواند به عنوان سند رسمی تلقی شود.

سخنگوی ناجا تأکید دارد، براساس موارد اعلام شده، پلیس از یکسو همواره پایبندی به قانون و قانونمداری را اصل و اساس فعالیت‌های خود قرار داده و از سوی دیگر گرچه پلیس هیچگونه عایدی از حوزه ثبت سند خودرو و تعویض پلاک ندارد و هرگونه وجهی در این خصوص توسط متقاضیان مستقیماً به حساب خزانه کل نزد بانک ملی واریز می‌گردد، لیکن رعایت حال، وقت و هزینه مردم را بر خود فرض می‌داند.

ثبت خودرو در دفترخانه اختیاری است اما...

با توجه به همه این فراز و فرودهایی که بر سر این ماده قانونی بوجود آمده، با این حالا آنچه در بازار خرید و فروش خودرو اتفاقات دیگر می‌افتد و بعضا طبق روال قبل ادامه دارد. گرفتن سند و ثبت خرید خودرو در دفترخانه‌ها امری کاملاً قانونی و اختیاری است. در صورت استناد به همان برگ سبز در صورت وقوع دعوای قانونی دادگاه حکم را به نفع طرفی صادر می‌کند که سند ثبت شده داردو نه سند تک برگی که پلیس راهور نسبت به صدور آن اقدام می‌کند. پس اگر خریدار هستید مختارید نسبت به ثبت رسمی هم اقدام کنیدتا به قول قدیمی‌ها کار از محکم کاری عیب نکند.

برچسب ها

سند خودروقانون مالکیت خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
آغاز برخورد دادستانی‌ها با قانون‌گریزی دفاتر اسناد رسمی درباره سند خودرو + تصویر رأی "دفاتر اسناد رسمی" به‌صورت کامل از چرخه صدور سند خودرو حذف می‌‌شوند ادعای خلاف دفاتر اسناد رسمی مبنی بر کاهش هزینه ثبت سند خودرو! مجلس "رسمی شدن برگ سبز خودرو" را کلید زد دیوان‌عالی بررسی "ثبت سند خودرو" را از دستور کار امروز خارج کرد برگه سبز خودرو همان سند رسمی است هنوز کمیسیون حقوقی وارد بررسی طرح‌های مربوط به ثبت سند مالکیت خودرو نشده است متنی که درباره نقل و انتقال سند خودرو منتشر شده دیدگاه معاونت قوانین مجلس نیست سند نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود پلیس سند رسمی مالکیت وسیله نقلیه صادر کرد کلاف ثبت سند خودرو همچنان سردرگم از نظر مجلس برگ سبز خودرو سند رسمی است پلیس: برگ سبز خودرو سند مالکیت قطعی است قانون ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی نیاز به شرح و تفسیر ندارد چراغ سبز مجلس به سندیت برگ سبز خودرو برگ سبز خودرو حکم سند رسمی دارد تکلیف وراث در صورت فوت مالک خودرو چیست؟ مجلس درباره سند رسمی خودرو تصمیم‌گیری می‌کند واکنش پلیس به انتشار دوباره شایعات درباره مؤسسه رهگشا "برگ سبز خودرو" سند رسمی است؛ آقایان "کانون‌های سردفتری" بازی را باخته‌اید! تنظیم سند قطعی انتقال خودرو در کمتر از ۱۵ دقیقه در دفاتر اسناد رسمی بخشنامه جدید ربطی به جایگزینی برگ سبز با گواهی نقل و انتقال ندارد «برگ سبز» برای نقل و انتقال خودرو کافی است برگ سبز به عنوان سند رسمی مالکیت خودرو بلامانع است ماجرای یک بام و دو هوای سند خودرو اختلاف درباره سند خودرو از طریق مجلس رفع شود سندیت برگ سبز خودرو تفسیر شود بخشنامه دادستان کل کشور درباره الزامی نبودن «تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی» را قبول نداریم مردم برای انتقال سند خودرو به دفترخانه‌ها نروند تبعات اکتفا به برگ سبز به جای سند خودداری دفترخانه‌ ها از زدن وکالت نقل و انتقال خودرو تخلف است اتحادیه خودرو تهران: برای سند خودرو همان برگ سبز کافیست تشکر پلیس راهور از دادستان برای تایید سندیت برگ سبز خودرو تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد غیرلازم است سند خودرو محضری می‌شود یا نه؟ نقل و انتقال خودرو فقط در دفاتر اسناد رسمی ثبت معامله خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست الزام به تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی هر مرجعی سند خودرو را تنظیم کند، موظف به وصول حقوق دولتی است سه هفته دیگر ابهامات سند خودرو رفع می‌شود نمی‌دانم موضوع سند خودرو چرا اینقدر مهم شده است الزامی برای حضور در دفاتر رسمی برای انتقال خودرو نیست تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزام قانونی دارد برگ سبز خودرو سند رسمی نیست انتقال مالکیت خودرو فقط از طریق تنظیم سند رسمی هزینه انتقال سند خودرو چطور محاسبه می شود؟ هزینه انتقال سند خودرو بر مبنای عرف مشخص می‌شود سند پلیس سند رسمی خودرو است تنظیم سند وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی اجباری است نقل و انتقال خودرو فقط در دفاتر اسناد رسمی چقدر از درآمد تنظیم سند وسایل نقلیه، به جیب دفاتر اسناد رسمی می رود؟ مسئله "محضری شدن ثبت سند خودرو" و سردرگمی خریداران رای دیوان عدالت اداری نافی اجباری بودن تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی نیست رای دیوان عدالت اداری برای دعوای قدیمی; برگ سبز یا سند رسمی؟ ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است سند خودروهای پیش فروش یک ساله در رهن خودروساز خواهد بود آیا تغییر مالکیت وسیله نقلیه پس از مرگ مالک امکان پذیر است؟ صدور سند مالکیت خودرو در صلاحیت پلیس نیست نقل وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی شد ۳ نکته طلایی برای نقل و انتقال سند خودرو پلیس کوتاه آمد، صدور سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی تنظیم اسناد وکالت انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی قانونی است برگ سبز همان سند رسمی است برگ سبز، همان سند رسمی است انتقال سند خودرو با طی چه مراحلی صورت می گیرد؟ متولی توقیف و تعیین مالکیت خودرو در کشور نیروی انتظامی است تنظیم سند لازمه انتقال خودرو است هزینه انتقال سند خودروهای هیوندای در ایران چقدر است؟ هزینه انتقال سند مدل‌های خودرو سمند در دفاتر اسناد رسمی هزینه انتقال سند ۱۶ خودرودی وارداتی ۲۰۱۸ (+جدول) هزینه انتقال سند مدل‌های پژو پارس در دفاتر اسناد رسمی نقل و انتقال خودرو در دفاتر رسمی لازم نیست نقدی بر فرایند دشوار «الزام به تنظیم سند خودرو» هزینه انتقال سند خودروی پژو ۴۰۵ در دفاتر اسناد رسمی چقدر است؟ هزینه انتقال سند پراید در دفاتر اسناد رسمی چقدر است؟ رای شورای عالی ثبت بر ضرورت تنظیم سند نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی خسارت به ۱ میلیون دستگاه خودرو در توفان "هاروی" آمریکا راهنمایی و رانندگی تنها پلاک خودرو را انتقال می‌دهد حاشیه‌های ادامه دار ثبت سند خودرو داخل خودرو نمی‌تواند حریم خصوصی تلقی شود بخشنامه رییس قوه قضاییه درباره نقل و انتقال خودرو فصل‌الخطاب بود لزوم ثبت اسناد معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی قانون می‌گوید سند خودرو باید در دفترخانه ثبت شود عدم انتقال سند خودرو چه مشکلاتی دارد؟ مسئولیت صدور اسناد مالکیت خودرو با پلیس است معایب «نقل و انتقال خودرو به واسطه برگ سبز» از زبان معاون قوه قضاییه بخشنامه رئیس قوه قضائیه و رای کمیسیون اصل ۹۰ درسند خودرو ملاک عمل نیست دفاتر ثبت اسناد عملا هیچ کاری انجام نمی دهند دفاتر ثبت اسناد هزینه اضافی از مردم می‌گیرند؟ برگ سبزخودرو از دید وکلای مردم ، سند قابل قبول است برگ سبز خودرو سند قابل قبول است تداوم سرگردانی مردم برای صدور سند خودرو محاکم قضایی برگ سبز خودرو را به رسمیت نمی‌شناسند انتظار دود سفید برای پایان مناقشه پلیس و کانون سردفترداران اطلاعیه کانون سردفتران و دفتریاران درخصوص نقل و انتقال خودرو چه کسی سوت پایان رقابت پلیس و کانون سردفتران را می‌زند؟ برگ سبز ناجا سندرسمی محسوب نمی‌شود بررسی فرایند انتقال سند وسایل نقلیه در مالزی برگه سبز پلیس برای خرید و فروش خودرو کفایت می‌کند واکنش به اظهارات سخنگوی ناجا درباره سند مالکیت خودرو بدون تنظیم سند در دفترخانه، مالکیت خودرو انتقال نمی‌یابد پایان «اختیاری» یک مناقشه میان پلیس و سردفترداران آیا به راستی اختلاف نظر در مورد ثبت سند خودرو پایان یافته است؟ قانون مالکیت خودرو در آینده نزدیک تغییر می کند هزینه بالای صدور سند محضری در معاملات خودرو نقل و انتقال خودرو در ایران مراحل کامل نقل و انتقال سند خودرو در زمان خرید و فروش بخشنامه رییس قوه قضاییه به مراجع قضایی و ثبتی درباره معاملات خودرو ابهامی برنقل و انتقال خودرو در دفاتر اسنادرسمی باقی نمی‌ماند کانون سردفتران به اشتباه، تکلیف شهروندان را به حضور در دفاتر اسناد رسمی تفسیر می‌کند کمیسیون اصل۹۰ رأی نهایی پیرامون ثبت سند خودرو را اعلام نکرده است انتقاد یک سردفتر به نرخ بالای مالیات و حق‌الثبت سند خودرو نظر کمیسیون اصل ۹۰ درباره سند خودرو مشورتی است تعویض پلاک در کشورهای توسعه‌یافته منسوخ شده موضوع نقل‌وانتقال سند خودرو به کجا رسید؟ کمیسیون اصل ۹۰ رأی به ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی داد استقرار دفاتر در مراکز تعویض پلاک عوارض و سند زدن یک خودرو چقدر خرج بر می‌دارد؟ نمی توان مردم را ملزم به ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی کرد مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای نقل و انتقال خودرو الزامی شد ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی باید در مجلس بررسی شود با تصمیم مجلس بر ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی تأکید شد اشکالات مصوبه کنترل پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو تشریح شد برخی بیمه ها بدون سند رسمی خودرو،خسارت نمی دهند ثبت سند خودرو در انتظار تعیین تکلیف کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مدارک لازم برای دریافت اسناد برگشتی خودرو اعلام شد آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع سند خودرو در مجلس سند خودرو باید ثبت رسمی شود استفساریه برای تنظیم سند خودرو و تعیین تکلیف برگه سبز یا ثبت در دفاتر پرونده سند خودرو به صحن مجلس می‌آید سند صادره از سوی شرکتهای خصوصی معتبرنیست پلیس مرجع صدور سند خودرو نیست تنظیم سند خودرو توپی سرگردان در زمین دفاتر اسناد رسمی و تعویض پلاک برگ سبز خودرو مدرک است و سند رسمی محسوب نمی‌شود طرح استفساریه کمیسیون اصل ۹۰ در مورد نحوه نقل و انتقال خودرو گام آخر برای تعیین تکلیف تنظیم سند خودرو مدارک و شرایط مورد نیاز برای نقل و انتقال خودرو ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها الزامی نیست «سند خودرو» در انتظار تعیین تکلیف مجلس برای نقل و انتقال خودرو نیازی به دو سند نیست پلیس: کانون سردفتران باید از مردم عذرخواهی کند تنظیم سند خودرو اقدامی حقوقی و بر عهده دفاتر اسناد رسمی است ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست درآمد ۳۰۰ میلیارد تومانی دفترخانه‌ها از سند خودرو ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست برای ثبت سند خودرو نیازمند استفساریه نیست؛ هیچ ابهامی نداریم جوابیه کانون سردفتران به اظهارنظر یک نماینده مجلس درباره ثبت سند خودرو پاسخ کانون سردفتران و دفتریاران به اظهارات پورمختار ناجا به ثبت نامه نگاری کرد سندی که پلیس برای خودروها صادر می کند سند مالکیت است مجلس ماجرای سند خودرو را رها نمی‌کند تشکیل جلسه کمیسیون اصل ۹۰ درپی شکایت کانون سردفتران از پلیس نارضایتی مردم از گرانی ثبت سند خودرو در دفترخانه عدم ثبت سند رسمی خودرو تبعات زیادی به همراه دارد جلسه امروز رسیدگی به اختلاف بین کانون سردفتران و پلیس لغو شد اولتیماتوم مدیر کل ثبت به بنگاه‌های معاملات خودرو درآمد ۸۴۲میلیاردی دولت و دفاتر از خرید و فروش خودرو توافق ناجا و کانون سردفتران بر سکوت رسانه‌ای در خصوص سند خودرو برگ سبز خودرو، مالکیت را اثبات نمی‌کند صحبت‌های نیروی انتظامی در موضوع ثبت سند خودرو از لحاظ حقوقی قابل دفاع نیست اولتیماتوم اژه‌ای به پلیس درباره صدور سند مالکیت خودرو در بحث ثبت سند خودرو دفاتر اسناد رسمی محق‌تر هستند پاسخ نیروی انتظامی به اظهارات مسوولان کانون سردفتران الزامی به ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی نیست ثبت خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد پاسخ پلیس به ابهامات مطرح شده درباره قانونی بودن سند خودرو از سوی کانون سردفتران نقل و انتقال خودرو در پلیس راهور کرمانشاه ۴۶ درصد افزایش یافت برگ سبز خودرو سند رسمی نیست سند خودرو فقط در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود سند مالکیت پلیس برای خودروها سند رسمی است سردرگمی مردم در اختلاف نظر برای ثبت سند خودرو چطور سند‌ خودرو در دنیا صادر می‌شود؟ برگ سبز سند مالکیت خودرو محسوب نمی‌شود برگ سبز، سند مالکیت رسمی خودرو است خریداران خودرو پس از تعویض پلاک به دفتراسناد رسمی مراجعه کنند هزینه سندخودرو در دفترخانه، دست‌کم ۸ برابر مراکز پلیس باند سارقان مسلح و سند نمره خودرو منهدم شد سند خودرو دفترخانه نمی‌خواهد یک سند خودرو، دو متولی القاء عدم لزوم ثبت انتقال خودرو در دفتر اسناد، «نشر اکاذیب» است مدارک مورد نیاز در خصوص دریافت اسناد (کارت و سند برگشتی خودرو) ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها الزامی است
برگشت به بالا