نگاهی به سبک Rat Rod در تیونینگ

پیکاپ کلاسیک با تیونینگ متفاوت

عصر خودرو- در دنیای ماشین‌بازها هر کاری تعریفی دارد. مثلا برای بازسازی یک خودروی کلاسیک، شما حق ندارید از قطعات برندی به غیر از برند اصلی خودرو استفاده کنید. زیرا اصالت خودرو زیر سوال می‌رود. یا برای یک شورولت کامارو نمی‌توانید از موتور پونتیاک استفاده کنید.

پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۰۰

پیکاپ کلاسیک با تیونینگ متفاوت

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد،  هر چند این دو خودرو از پلت‌فرم مشترکی استفاده می‌کنند و حتی پیشرانه‌هایی با مختصات مشترک دارند. به‌طور مثال، هر دو خودرو دارای پیشرانه 350 اینچ مکعبی یا 7/ 5 لیتری GM هستند، اما همان تفاوت‌های اندک پیشرانه شورولت و پونتیاک کافی است تا اصالت خودرو زیر سوال باشد. هر چند بعضی وقت‌ها چاره‌ای جز استفاده از قطعات هم‌خانواده نیست و امکانات کم باعث می‌شود به‌رغم میلتان دست به چنین کاری بزنید. البته روش دیگری هم هست که در این روش در واقع اصالت خودرو موضوع مهمی نیست و تنها یک چهره کلاسیک از خودرو باقی می‌ماند. مثل بسیاری از خودروهای کلاسیک که امروزه به قطعات فنی مدرن مجهز می‌شوند و به اصطلاح کلاسیک‌هایی هستند که در دسته تیونینگ شده‌ها نیز جای دارند. در این بین چند سالی است که سبکی خاصی از بازسازی و تجهیز خودروها به نام Rat Rod شکل گرفته است. سبکی که در آن، هر نوع تغییر فنی در خودرو مجاز است و هر نوع تغییر در ظاهر خودرو نیز می‌تواند اتفاق بیفتد. تنها نکته‌ای که طراحان این نوع خودروها باید مد نظر داشته باشند، نمای کلی خودرو است؛ زیرا یک رت راد می‌تواند با چهره‌ای کهنه طراحی شود؛ اما باید از نظر ظاهری معیارهای اصلی خودرو را رعایت کند.

 

Rat Rod

اگر کلمه رَت راد را در اینترنت سرچ کنید و گشتی در صفحات اینترنتی بزنید، خواهید دید که این سبک از بازسازی خودروها چقدر در سال‌های اخیر طرفدار پیدا کرده است. طرفدارانی که به قول ماشین بازهای آمریکایی Bumper to Bumper یعنی از سپر تا سپر خودرو را با هنرشان دیزاین می‌کنند. آنها حتی به کابین خودروها هم رحم نمی‌کنند و گاهی قطعات مختلف کابین را با سلیقه خودرو می‌سازند. قطعاتی که از سر اسکلتی گرفته تا فرمانی با صورت مار کبرا را شامل می‌شود. این سبک هر‌چند در آمریکا بیشترین طرفدار را دارد اما در سال‌های اخیر اروپاییان محتاط را هم به سمت خود جذب کرده است. در این سبک از بازسازی خودرو، می‌توانید هر نوع تغییری در آن ایجاد کنید. حتی گاهی می‌توانید یک خودروی جدید خلق کنید. برش کاری و جوشکاری و وصل کردن قطعات مختلف بدنه با اشکال گوناگون می‌تواند آنقدر ادامه پیدا کند تا خودرویی خلق شود که قبلا نمونه اولی نداشته است.

 

معمولا در این سبک اگر قرار نباشد چهره خودرو زیاد تغییر کند، سعی می‌شود نمای کلی خودرو حفظ شود. به شکلی که با دیدن خودرو می‌توانید به راحتی برندش را حدس بزنید. در این سبک معمولا از رنگ‌های یکدست و تک‌رنگ‌ استفاده می‌شود. گاهی هم بدنه حتی با رنگ سوخته، بدون رنگ خاص و حتی زنگ‌زده بازسازی می‌شود. البته همیشه موادی برای روکش کردن بدنه‌های بدون رنگ استفاده می‌شود که هم بدنه را درخشان می‌کند و هم می‌تواند در برابر رطوبت و... ایستادگی کند. جالب‌ترین نمونه‌های رت راد آنهایی هستند که با بدنه‌های زنگ زده و قدیمی بازسازی می‌شوند. زیرا در این سبک شما با خودرویی رو به رو هستید که ممکن است از نظر تکنولوژیکی در سطح بالایی قرار داشته باشد، اما از نظر ظاهری کهنه و فرسوده به نظر می‌رسد. البته تصور نکنید که خودروهای این سبک بدنه‌های فرسوده و ناهمگون دارند، زیرا همه درزها، فواصل و سطح بدنه در بهترین شرایط قرار دارد و حتی معمولا از قطعات نو در آن استفاده می‌شود.

رت راد در ایران 

 

در ایران این سبک از بازسازی خودروها تقریبا حدود 2 سال است که طرفدار پیدا کرده است و چند خودرو نیز در همین دو‌سال بازسازی شده است. هر چند در سال‌های دور هم بعضی با سلیقه شخصی تغییراتی در خودروها ایجاد می‌کردند اما این تغییرات از اصول کلی این سبک پیروی نمی‌کرد. یکی از اولین رت رادهای ایران و شاید اولین رت راد ایران یک شورولت سری C/ K است. خودرویی سبز رنگ که البته با الگو برداری از یک نمونه ست آپ شده در آمریکا مورد بازسازی قرار گرفته است. جنرال موتورز اولین بار در سال 1960 سری C/ K را به بازار معرفی کرد. این خودروهای قدرتمند با هدف استفاده در امور صنعتی به خصوص کشاورزی ساخته شدند، از این رو از نظر مکانیکی بسیار ساده هستند. انبوهی از موتورهای 6 و 8 سیلندردر آنها مورد استفاده قرار گرفت. این خودروها دارای Wheele Bace یا طول محور مختلفی هستند که هر کدام با کدی خاص مشخص می‌شوند. خودروی مورد‌نظر ما از ساخته‌های سال 1968 است. مدلی که تعداد زیادی از آن به ایران راه یافته است. هر چند بسیاری از آنها در جریان از رده خارج کردن خودروهای فرسوده از بین رفتند اما نمونه‌هایی هم هنوز باقی ماندند که به لطف علاقه‌مندان بازسازی شدند و خودروی مورد نظر ما یکی از همان نمونه‌های باقی مانده است.

 

این خودرو در ابتدا یک وانت‌بار کم کارکرد بود که به‌صورت واقعی فقط 60 هزارکیلومتر حرکت کرده است. فاصله محوری این خودرو قبل از اعمال تغییرات به3400 میلی متر می‌رسید اما حالا این فاصله با حدود 430 میلی متر کاهش به 2970 میلی متر رسیده است. در واقع این خودرو از یک مدل C30 با فاصله محوری بلند به یک نمونه C10 با فاصله محوری کوتاه بدل شده است. برای دستیابی به این اندازه شاسی از بخش وسط که پیچیدگی کمتری دارد و ضمنا تنش‌های کمتری را هم تحمل می‌کند، کوتاه شده است. اما کار به همین جا ختم نمی‌شود زیرا بخش بار عقب هم کوتاه شده است تا بتواند روی شاسی قرار بگیرد. از این‌رو تیونر این قسمت را از انتها و ابتدای آن کمی کوتاه کرده است. برای اتصال دو قسمت شاسی به هم بعد از برشکاری، از قطعات واسطه استفاده شده است. این قطعات با استفاده از پیچ و مهره دو بخش شاسی را به هم متصل می‌کنند. یکی از نکاتی که هنگام کار روی شاسی باید مورد توجه یک مکانیک چیره‌دست باشد این که جوشکاری می‌تواند باعث ضعیف شدن شاسی شود زیرا به قول اهل فن همان جایی که روی شاسی جوشکاری می‌شود، آب شاسی گرفته شده و فلز شاسی شکننده خواهد شد. در نتیجه به جای جوشکاری از پیچ و مهره در این قسمت استفاده شده است.

بدنه در بیشتر نقاط رنگش کامل است ام برای دستیابی به طرح رت راد ابتدا بر روی نقاط مورد نظر آستر پاشیده و بعد با بخش‌های آستر خورده کاور شده است تا نقاطی که مد‌نظر است رنگ شود. البته مثلا در مورد درب پوش موتور باید گفت رنگ آنقدر سابیده شده تا بدنه فلزی کاملا نمایان شود. در بخش عقب چوب‌های کف قسمت بار دست‌نخورده باقی مانده‌اند تا یادگاری از سال 1968 تا به حال باشند. درون کابین آنقدرها تغییر نکرده است و البته کابین این خودرو به‌صورت استاندارد هم شلوغ نیست. صندلی‌های نیمکتی و فرمان استخوانی این خودرو یک نوستالژی تمام‌عیار از دوران دهه 60 میلادی هستند. البته برای اینکه هرچه راحت‌تر بتوان این خودرو را کنترل کرد. سیستم فرمان به کمک هیدرولیک هم تجهیز شده است. از آنجایی که این خودروها در پایین‌ترین رده‌های تجهیزاتی قرار داشتند و برای تولید‌کننده آنها بیش از امکانات رفاهی کیفیت در تولید و استهلاک کم، اهمیت داشته است، تقریبا 90درصد آنها مجهز به کولر نبودند و از این رو مالک خودرو مجبور شده خودش این قطعه را بر روی خودرو نصب کند.

 

تفاوت‌های کلیدی Rat Rod با بازسازی

در فرآیند تبدیل یک خودرو کلاسیک به یک رت‌راد مسیری متفاوت با بازسازی یک خودرو کلاسیک طی می‌شود. در رت‌راد دست تیونر و تعمیرکار کاملا باز است. آنها می‌توانند قطعات جدیدی به خودرو اضافه کنند، در حالی که در بازسازی یک خودرو کلاسیک مساله کاملا متفاوت است. در اینجا همه‌چیز باید مانند کارخانه انجام بگیرد. این تغییر شامل بخش‌های فنی هم می‌شود. مثلا می‌توانید یک توربوشارژر بزرگ به خودرو اضافه کرده و از آن برای مسابقات درگ استفاده کنید. در این حالت کسی به شما به‌عنوان بازسازی‌کننده خودرو ایراد نمی‌گیرد ولی زمانی که هدف بازسازی خودرو و نه رت‌راد کردن آن است دیگر نمی‌توانید از توربوشارژر استفاده کنید و اگر این کار را کردید اصالت خودرو ارزشمند خود را از بین برده‌اید. یکی از مواردی که موجب شده رت‌راد در ایران به مانند بازسازی خودروهای کلاسیک توسعه پیدا نکند، قیمت بالای قطعات و دردسترس نبودن آنها است.

در حال‌حاضر اکثر قطعات باید از خارج از کشور وارد شوند، به‌خصوص قطعاتی که برای افزودن به بخش فنی خودرو نیاز است که آن با توجه به افزایش قیمت دلار هزینه‌ها را سنگین کرده و موجب شده بسیاری از عشق ماشین‌ها قید رت‌راد ساختن را بزنند. با این حال در بخش تغییرات بدنه فعالیت‌های خوبی در ایران آغاز شده است و در چند همایش اخیر خودروهای کلاسیک و اسپرت، نمونه‌هایی از آنها را دیده‌ایم. تیونینگ خواباندن فنرهای خودرو از قدیم یکی از علاقه‌مندی‌های ماشین‌بازهای ایرانی بوده است که از قضا در رت‌رادها کاربرد زیادی دارد. مکانیک‌های ایرانی در این کار استاد هستند و خواباندن خودرو در معدود رت‌رادهایی که به همایش‌های خودرویی آورده شده بودند، مشاهده شد.

خودروهای مناسب رت راد

تقریبا همه خودروها می‌توانند در این سبک از ماشین بازی دسته‌بندی شوند. اما معمولا اهل فن سراغ خودروهایی می‌رود که بتواند بیشترین تغییر را روی آنها ایجاد کند. به همین دلیل پیک آپ‌ها و وانت بارها از جمله انتخاب‌هایی هستند که در صدر لیست جای می‌گیرند. خودروهایی مثل شورولت‌ها، فوردها و حتی ژاپنی‌های پیک آپ که عمدتا کلاسیک هستند از جمله خودروهای مناسب این سبک هستند. در میان خودروهای اروپایی پیکاپ‌های خوبی برای تغییر به این شیوه دیده نمی‌شود. به جای آن به سراغ ب‌ام‌و‌های کلاسیک رفته‌اند. ب ام و به دلیل طراحی خاصی که دارد امکان دستکاری زیادی را برای تیونرها فراهم می‌آورد.

 

بخش فنی

درون کابین داشبورد و رودری‌ها تقریبا سالم باقی ماندند و این نشان از کارکرد پایین خودرو در شرایط ایده‌آل دارد. در بخش فنی یک موتور 8 سیلندر350 اینچ مکعبی خودرو را به حرکت در می‌آورد. گیرباکس و دیفرانسیل عقب این خودرو که از نوع مخصوص حمل بار بوده و بیشتر قدرتی است تا سرعتی، با یک نمونه موسوم به 5 پیچ، تعویض شده است که به دلیل ضریب خروجی که دارد بیشتر سرعتی است. بخش از قطعات زیر‌بندی و چرخ جلو به دلیل استفاده از ترمزهای دیسکی تغییر کرده‌اند. این خودرو به‌صورت استاندارد دارای بوستر ترمز نبوده و از این‌رو بوستر ترمز هم به آن اضافه شده است تا همزمان با استفاده از یک پیشرانه قدرتمند، خودرو توان توقف مناسبی هم داشته باشد. سیستم فنر‌بندی در عقب از حالت شمش دوبل و باری که انعطاف‌پذیری کمی دارد به فنرهای شمش نرم‌تر تغییر کرده تا هندلینگ و سواری آن برای استفاده روزانه مناسب باشد.

یکی از جذابیت‌های این خودرو به جز طرح ظاهری منحصر‌به‌فردش، ارتفاع بسیار پایین آن است. ارتفاعی که به اندازه یک شورولت کامارو کاهش یافته است! در مجموع حدود 25 سانتی‌متر از ارتفاع خودرو کاسته شده است. رینگ‌ها نیز ساخت billet specialties هستند. این رنگ‌ها 15 در 5/ 8 اینچ سایز دارند. لاستیک‌های مورد استفاده هم ساخت BF Goodrich هستند. سایز این لاستیک‌ها 275/ 60/ 15 است. شکل ظاهری و به‌خصوص رنگ خودرو به گونه‌ای است که در خیابان‌ها حتی در کنار خودروهای چند صد میلیونی، بیش از بقیه جلب توجه می‌کند. به گفته مالک خودرو هر‌جا که این خودرو حضور دارد، مردم عکس‌های زیادی با آن می‌گیرند که نشان از جذابیت‌های خودروی کلاسیک و تیونینگ شده برای مردم دارد. در پایان از همکاری صمیمانه مالک خودرو با ضمیمه هفتگی دنیای ماشین تشکر می‌کنیم.

برچسب ها

پیکاپخودرو کلاسیک
مطالب مرتبط بیشتر
خط تولید G۹ آغاز به کار کرد فروش اقساطی پیکاپ T۸ لکسوس هم می‌خواهد پیکاپ بسازد تولید پیکاپ کلوت با رشد ۱۱۸ درصدی از مرز ۱۵۰۰ دستگاه گذشت فورد تولید پیکاپ هیبریدی F-۱۵۰ را دو برابر می‌کند فولکس واگن ساویرو ۲۰۲۴ معرفی شد+ عکس میتسوبیشی تریتون ؛ پیکاپ جدید ژاپنی که آمریکا هم می رود +عکس تاگا شماره گذاری شد پیشنهاد ۱۲ هزار دلاری فورد برای مالکان پیکاپ اف-۱۵۰ +عکس شورولت کلرادو بایسن؛ داغ ترین بیراهه نورد آمریکایی+عکس آغاز فروش اقساطی پیکاپ KMC T۸ از ۳۰ اردیبهشت روح ایسوزو در کالبد "تاگا" حراج خودروی دیو پیکاپ تاگا به بندر شهید رجایی رسید+ تصاویر قدرتمندترین پیکاپ بازار کدام است؟ اولین عرضه پیکاپ فوتون بنزینی اتوماتیک ایران خودرو دیزل تی-مد؛ عجیب ترین خودروی چینی! +عکس طرح فروش پیکاپ فوتون دیزلی ایران خودرو دیزل با قیمت قطعی رم ۱۵۰۰ رولوشن؛ تمام تصورات قبلی خود از وانت و پیکاپ را دور بریزید! +عکس حضور قوی‌ترین و مجهزترین پیکاپ بازار در تبریز+قیمت عرضه جدیدترین پیکاپ بازار توسط دیارخودرو فروش ویژه پیکاپ دیزلی ایران خودرو دیزل آیا جایگزینی پیکاپ با کراس‌اوور ممکن است؟ پیکاپ اتوماتیک ایران خودرو دیزل وارد بورس کالا خواهد شد فوتون تانلند اتوماتیک؛ قوی‌ترین بازیگر پیکاپ‌های کشور کاتالوگ G۹ محصول جدید بهمن موتور منتشر شد نمایش پیکاپ G۹ در نمایشگاه خودرو اصفهان؛ غول جدید بهمن ب ام و بسیار خاص با چاشنی برتونه! +عکس فروش ویژه پیکاپ فوتون دیزلی ایران خودرو دیزل از ۲۸ آبان شرایط فروش ویژه جدید پیکاپ فوتون ایران خودرو دیزل اعلام شد فروش ویژه نقدی و اقساطی پیکاپ فوتون نیوفیس ایران خودرو دیزل خریداران پیکاپ چه کسانی هستند؟ بازار جهانی خودروهای کلاسیک داغ می‌شود فروش ویژه کلوت اتومات به‌زودی؛ اعلام شرایط فروش ویژه کلوت اتومات توضیحات شرکت زامیاد در خصوص پیکاپ کارون تابستان در کنار شماییم پیکاپ کارون رونمایی شد متوجه تغییرات فناوری خودرو در جهان نیستیم فولکس واگن آماروک جدید معرفی شد+ عکس پکارد ۱۲؛ فقط یک دستگاه در جهان و یکی از زشت ترین های صنعت خودرو! +عکس پیکاپ تاگا خودروسازی پادرا رونمایی شد بنتلی آر-تایپ؛ خودرویی که زمانی سریع ترین جهان بود! +عکس بنز کلاسیک رکورد شکست اتومبیل‌های کلاسیک فردا گردهم می‌آیند عرضه ۹ محصول جدید و تولید ۶ هزار خودرو در سال ۱۴۰۱ معرفی پیک آپ پر قدرت و جذابG۹، محصول جدید احتمالی گروه بهمن مشخصات کامل فنی و رفاهی پیکاپ جک T۸ همایش خودروهای کلاسیک و آفرود زنده‌رود فولکس واگن پیکاپ الکتریکی می‌سازد؟ طرح جدید فروش پیکاپ کلوت کلوت دارای بازه‌ی طولانی‌ گارانتی در بین پیکاپ‌های تازه‌وارد کشور شاسی بلند جدید شورولت: زیبا و فناورانه اما دور از سابقه کلاسیک خود! +عکس صدرنشینی پیکاپ‌های ایران خودرو دیزل با چهار ستاره کیفی همکاری دو هم وطن و خلق یک هیولای سیاه پوش! +عکس می‌خواهم زنده بمانم! طراحی برجسته ایتالیایی یا کپی کامل ژاپنی! + عکس جدیدترین محصول شورولت مخاطبان را غافلگیر کرد+ عکس «سهند» نام سدان جدید سایپا تحویل به موقع اولین سری پیکاپ کلوت به مشتریان آیا مکث موتور خوش‌قولی را از ماموت خودرو به ارث برده است؟ تحویل پیکاپ برقی جنرال موتورز گام های بلند آمیکو برای لیدری بازار خودروهای تجاری و پیکاپ پرفروش‌ترین پیکاپ در بازار آمریکا علاقه کیا به تولید پیکاپ‌ها پیکاپ جدید چینی به عنوان پاسخی برای فورد رپتور معرفی شد! +عکس قیمت جدیدترین پیکاپ بازار ایران با نام کلوت اعلام شد نیسان تیتان در مقابل تویوتا توندرا؛ کدام پیکاپ ژاپنی بهتر است؟ معرفی وانت چینی جدید با نام و طرح آمریکایی! +عکس رونق و محبوبیت تبدیل خودروهای کلاسیک به خودروهای برقی موزه خودروهای تاریخی ایران افتتاح شد برنامه های پرشیا کلاسیک ادامه دارد دورهمی جذاب کلاسیک های ب ام و در نمایندگی پرشیا خودرو لواسان خودرو‌های کلاسیک چگونه قیمت گذاری می‌شوند؟ توندرا ۲۰۲۲؛ ژاپنی جان سخت که هرگز مغلوب نمی شود+ عکس بنگر ۲۰۲۲؛ پیکاپی خاص از خودروسازی جدید با ۹۰۶ اسب بخار قدرت + عکس آغاز تولید انبوه پیکاپ برقی ریویان نخستین رودشو شهری بی ام های کلاسیک «ریویان» چشم‌گیرترین پیکاپ شد خرید نقدی پیکاپ فوتون بنزینی و دیزلی با تخفیف هیولای کوچک ۸ سیلندر در گودوود ۱۰ اتومبیل افسانه‌ای با طولانی‌ترین تولید در جهان عجیب ترین خودروهای تاریخ را بشناسید کاروان دهه هشتادی با پیشرانه ب ام و وارد حراج می شود الگند EL۱؛ رونوشتی مدرن از یک خودروی آلمانی پس از ۳۷ سال! +عکس خودرو‌های کوچک و کلاسیک مخصوص ماشین‌باز‌های حرفه‌ای+ تصاویر بیراهه نوردی با آسنا «کیتون» با «ایساتیس موتور» به ایران می آید رونمایی از پیکاپ فولکس واگن برای رقابت با ماوریک و سانتا کروز ابعاد کدام پیکاپ جدید بازار ایران بزرگتر است؟ روحتان هم خبر ندارد که شما به این وانت بار نیاز دارید فورد ماوریک ۲۰۲۲؛ بازگشت متفاوت یک دهه هفتادی در کلاسی جدید+عکس مکث موتور با شریک آسیایی می‌آید اف۴۰؛ جذاب ترین سرخ پوش دهه ۹۰ ایتالیا و تحفه ای که با فراری ماندگار شد خودروی ۵ هزار دلاری چینی و طراحی مشابه مینی های محبوب جهان! طرح فروش ویژه پیکاپ آسنا به مناسبت عید سعید فطر رونمایی از دو محصول جدید پیلموت باراکودا با برچسب ۶.۵ میلیون دلاری وارد حراج می شود! دورهـمی اتول‌های کلاسیک طرح فروش نقدی پیکاپ فوتون ویژه عید سعید فطر حراج خودروی ۸۶ ساله متخصص حرکت در برف کیفیت آلمانی برای ماجراجویی با پیکاپ های آمریکایی +عکس فورد پیکاپی تمام‌عیار برای آفرودسواران طراحی کرده است سانتا کروز ۲۰۲۲؛ پیکاپ مطرح هیوندای و جزئیات تایید شده نمونه تولید انبوه +عکس بازگشتی به یک محصول دهه ۷۰ که هیوندای بدان افتخار می کند!+ عکس ۱۰ خودروی برتر کلاسیک آفرود در طول تاریخ فورد سوپر دیوتی ۲۰۲۲؛ پیکاپ درشت اندام با ۱۴۲۳ نیوتن متر گشتاور! +عکس اقبال بلند وانت‌ها و شاسی‌بلند‌ها جشنواره فروش اقساطی خودروهای کلاسیک ب ام و در پرشیا خودرو پرتقاضا‌ترین خودرو‌ها در خاورمیانه را بشناسید طراحی متفاوت و اسپرت باواریایی ها طراحی ناموفق دهه ۹۰ میلادی و تحفه کمیاب دوران حاضر! رونمایی از خودروی کلاسیک مزدا MX-۵ Hurtan شرایط جدید فروش پیکاپ آمیکو آسنا اعلام شد وانت ها در صدر جدول پرفروش ترین خودروهای سال KMC T۸ آمد نبرد بیراهه نوردان با چاشنی باربری فورد اف-۱۵۰ نسخه Tremor مدل ۲۰۲۱؛ ماجراجوی جان سخت با موتور ۶ سیلندر+عکس از پیشرانه ۵.۷ لیتری تا تبلت های سرفیس مایکروسافت! +عکس زد اکس تِرالُرد؛ پیکاپ درشت اندام چینی به سبک فورد و رَم! +عکس غایبین بزرگ ایران معرفی هامر الکتریکی ۲۰۲۰ با گشتاور ۱۵۵۹۲ نیوتن متری! +عکس هامر برقی با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی شد منتخب "پیکاپ های هوشمند چین" وارد ایران می شود (+عکس) تبدیل خودروی قدیمی به گل فروشی متحرک! هوندا مدل جدید محصول موفق خود را معرفی کرد +عکس پیرمردها مُچ می‌اندازند! خودرویی که از ۱۹۸۸ تا کنون ۹۳۶ کیلومتر حرکت کرده است! گرانقیمت‌ترین ماشین کلاسیک جهان چه و کجاست؟ پونتیاک Trans Am و نسخه ای که فقط ۸ دستگاه از آن وجود دارد! کاتالوگ رسمی محصول جدید کرمان موتور منتشر شد یوانچنگ FX چه ویژگی هایی دارد+عکس از "سیلور شدو" تا "مانتا" دوره آموزشی فنی گیربکس پیکاپ در شرکت آمیکو برگزار شد افزایش بیش از صد میلیونی قیمت شرکتی پیکاپ فوتون انتقال یک خودرو سیتروئن مدل ۱۹۵۳ به سعدآباد جدیدترین اطلاعات از ۳ خودرو جدید روس بازار ایران+ قیمت و مشخصات نهایی تولید پیکاپ تراک الکتریکی تولید وانت تمام برقی شورولت با شارژ ۶۴۰ کیلومتر یک محصول متفاوت از خانواده مزدا! +تصاویر کارلکس دیزاین و رونمایی از خاص ترین پیکاپ فورد رنجر+تصاویر جک تنومند خودروهای تاریخی کارت سوخت دریافت می کنند؟ پائو؛ پیکاپ آفرودی گریت وال با برچسب قیمت ۲۳ هزار دلاری معرفی شد+تصاویر نگاهی به کم مصرف ترین پیکاپ های دو دیفرانسیل در ایران آیا پیکاپ جدید کرمان موتور در راه است؟ تبدیل پلاک‌های قدیمی به پلاک ملی برای خودروهای کلکسیونی بازار داغ یانکی‌های نه چندان گران! اعلام قیمت جدید پیکاپ فوتون بنزینی و دیزل ادامه دردسر رنجر برای فورد احتمال کمبود پیکاپ در بازار آمریکا از هیولای مینیمال تا کلاسیک ۱ میلیون دلاری! (+تصاویر) مرسدس اوراقی با یک میلیون دلار حراج شد! رونمایی از اولین پیکاپ هیوندای ۲۰۲۱ + تصاویر کوروت سی۶ در سفر معکوس زمان+ تصاویر رونمایی از پیکاپ قدرتمند RAM+ تصاویر کشف یک کلکسیون استثنایی با ۳۰۰ دستگاه خودروی کلاسیک استرادا؛ وانت ۱۳ هزار دلاری فیات+تصاویر تلاش برای ارائه یک پیکاپ غول پیکر! +تصاویر پیمایش ۱۶۰ کیلومتر با کمتر از ۱۰ هزار تومان شرایط فروش پیکاپ دیزلی و بنزینی فوتون اعلام شد ارزش ۲۴میلیارد دلاری صنعت خودروی کلاسیک ارتقای جایگاه و صیانت از خودروهای کلاسیک ب.ام.و خدمات متمایز پرشیا خودرو برای مالکان خودروهای کلاسیک ب.ام.و و مینی لاستیک سنگین را احتکار نمی‌کنیم معرفی کسب کارهای جدید پرشیاخودرو؛ از بوتیک و تیونینگ تا خودروهای کلاسیک مشخصات ۴ هزار خودروی قدیمی و تاریخی در کشور ثبت شده است طرح فروش نقدی پیکاپ کاپرا۲ با قیمت جدید رالی خودروهای کلاسیک در البرز آغاز شد پیکاپ برقی تسلا؛ مسافری غول‌پیکر از آینده رویای گردش در بافت تاریخی یزد با خودروهایی از جنس تاریخ آغاز رالی خودرو‌های تاریخی و کلاسیک رالی تور خودروهای کلاسیک از نیاوران به سمنان رسید آگهی ژیان ۸۰ میلیون تومانی در بازار خداحافظی خودروهای کلاسیک با کارت سوخت شاه قراضه ایران به حراج گذاشته شد حراج خاص ترین پورشه تاریخ میراث دتوماســو رالی خودروهای کلاسیک در مسکو همراه با آمیکو آسنا در جاده، شهر و کوهستان بررسی پیکاپ‌دوکابین‌فوتو‌ن + مشخصات مرگ یک تن و نابودی ۹ خودروی کلاسیک در آتش سوزی +تصاویر مرسدس بنز خاص در ایران گران ترین خودروهای کلاسیک در بازار جهانی کلاسیک بازی پای برج قدیمی‌ترین پورشه باقیمانده گردهمایی خودرو‌های کلاسیک فولکس - شیراز بچه شیر فرانسوی تصاویری برای عاشقان خودروی کلاسیک رژه خودروهای کلاسیک در ساری کاروانی از خودرو‌های کلاسیک در تور سفر در زمان نقاشی و بازسازی کامل بدنه خودروهای کلاسیک رژه خودروهای تاریخی از کاخ سعدآباد تا کاخ نیاوران رالی خودروهای کلاسیک در البرز آغاز شد بزرگترین خودروی پیکاپ جهان نمایشگاه خودروهای کلاسیک در شیراز برگزار می شود تویوتا توندرا ۲۰۱۹ چه تغییراتی نسبت به اولین نسخه آن داشت؟ خودروهای قدیمی اوراقی یا جواهرات فرسوده شهر شورولتی که ۱۵.۸ تن بار حمل می‌کند +عکس پیکان ۸۰ میلیونی و ژیان ۶۰ میلیونی تعمیرگاه مرکزی داتیس خودرو، اولین مرکز تخصصی بازسازی خودروهای کلاسیک ساخت خودروهای کلاسیک بنز توسط هنرمندان اصفهانی هووی دیوتی رم، قدرتمندترین پیک‌آپ این روزهای جهان بهترین خودروهای سال ۲۰۱۹ از نگاه موتورترند هیولای عجیب و دو کابین بنز + تصاویر معرفی کاندید های برترین سدان ، شاسی بلند و پیکاپ های آمریکای شمالی رقابت ۱۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت تاریخی+تصاویر زنده باد نوستالژی! دورهمی کمیاب‌ترین خودروهای کلاسیک دنیا در پاریس سفر در زمان با تاریخچه صنعت خودروسازی جهان همایش خودروهای کلاسیک در میدان نقش جهان +عکس وانت پیکاپ بنزینی دوکابین فوتون را بشناسید ۳ خودروی کلاسیک نایاب در ایران نمایشگاه خودروهای کلاسیک در باقر شهر تهران دورهمی قدیمی‌ترین خودروهای کلاسیک در یزد پیکاپ آسنا اتومات پاییز رونمایی می شود کدام برندها خودرویی وفادارترین مشتریان را دارند؟ گردهمایی خودروهای کلاسیک مرسدس بنز در تهران گردهمایی خودروهای کلاسیک در تهران برگزار شد اولین نمایشگاه خودروهای کلاسیک ارومیه دنیای تاریخی مرسدس بنز آزمایش فنی پیکاپ آمیکو آسنا؛ ۴۰۰ کیلومتر با پیکاپ همه‌فن‌حریف خودرو نیسان مخصوص مسافرت تحولی در تاریخ پیکاپ‌ها ستارگان ۴ چرخ از بطن جامعه تا دفتر خاطرات قیمت جدید انواع خودرو نیسان در بازار تهران +جدول نبرد یا رفاقت در بازار پیکاپ‌های چینی! رژه خودروهای تاریخی در خیابان‌های تهران گردهمایی فولکس‌واگن‌های قدیمی در شیراز نمایش ماشین‌های قدیمی در اوکراین +تصاویر پاک‌های امروز؛ کلاسیک‌های فردا حمل‌بار از انگلیس تا فرانسه پیکاپ با چاشنی هیجان رالی خودروهای کلاسیک در مسکو +تصاویر خط تولید محصول جدید آمیکو گشایش یافت رقابت شورلت با تویوتا در کلاس پیک آپ‌های آفرودی (+عکس) افتتاح نمایشگاه خودروهای کلاسیک در مجموعه سعدآباد تهران گزارش تصویری جشنواره موتورسیکلت، اتومبیل‌های خاص و کلاسیک نوروز ۱۳۹۷ خودروهای کلاسیک مسیر سی و سه پل تا میدان نقش جهان را مسابقه دادند پیرمردهای خوش سفر نمایشگاه خودروهای کلاسیک در کاخ موزه رامسر افتتاح شد دود هنوز هم از کُنده بلند می‌شود بررسی علل و راهکارهای جلوگیری از افزایش قیمت خودروهای کلاسیک در ایران آیا خرید و بازسازی خودروهای پلاک سفید یا لیزری تصمیم درستی است؟ ملاقات با جیپ سیمرغ ۱۳۶۵ در لباس «هانکو» چرا تعمیر و نگهداری خودرو‌های کلاسیک و قدیمی مشکل‌تر است ؟ نمایشگاه خودروهای تاریخی در سعدآباد برگزار می‌شود سفر باارزش‌ترین کلاسیک‌های ایران به رامسر همایش خودروهای کلاسیک در کرمانشاه برگزار می‌شود فورد برای خودروهای باری‌ خود فراخوان «رانندگی ممنوع» صادر کرد قیمت کدام خودروهای دهه هشتادی نسبتا ارزان، در آینده جهشی خیره‌کننده خواهد داشت؟ نمایشگاه اتومبیل‌ و موتورسیکلت‌های کلاسیک و خودروهای آفرود بررسی و نگاهی به میتسوبیشی L۲۰۰ و ویژگی‌های آن؛ غریب آشنا ملاقات با لانچیا فولویا کوپه ۳؛ خوش‌تیپ ایتالیایی پیک‌آپ‌های جدید سانگ یانگ به بازار می آیند (+عکس) مدیر نمایندگی آمیکو در کرمان: تا کنون بیش از ۳۰۰ دستگاه از پیکاپ جدید آمیکو به تولید رسیده است پیکاپ الکتریکی تسلا احتمالا تا سال آینده معرفی خواهد شد آغاز صدور پلاک برای خودروهای تاریخی همایش خودروهای تاریخی و کلاسیک خودروهای عجیب و غیرعادی +عکس انتقال خط تولید وانت پیکاپ "ریچ" به شرکت زامیاد رالی بزرگ خودروهای کلاسیک در کرج برگزار شد پیکاپ همه‌جا رو برای زمستانی آسوده +عکس پیکاپ شش چرخ فورد وارد جاده‌ها شد +عکس رژه خودروهای عتیقه در لندن +تصاویر گردهمایی خودروهای کلاسیک در یزد آشنایی با سه پیکاپ قد بلند+تصاویر ملاقات با کادیلاک دِ ویل کوپ ۱۹۷۱؛ رویای آمریکایی! بررسی فرسودگی یا عدم فرسودگی خودروهای کلاسیک و میزان تاثیر آنها در تولید آلاینده؛ جایی برای پیرمردها هست؟ ملاقات با اینترنشنال‌ هاروستر اسکات ۸۰۰ مدل ۱۹۶۶؛ داستان زندگی این مرد سبز! غول شش‌چرخ جدید فورد +عکس جشنواره خودروهای کلاسیک کالیفرنیا +عکس خودروهای کلاسیک تعیین تکلیف شدند ۴ خودرو قدیمی رونمایی شد ۱۹۹۱ Audi Avus Quattro؛ ۱۵ سال قبل از R۸ نگاهی به خودروهای اسپرت ناموفق تاریخ؛ جواهرات ناکام! آشنایی با فورد ماستنگ باس۴۲۹؛ رئیس بزرگ ملاقات با تنها نمونه ۴۵۵ stage ۱ Buick GS در کشور؛ آقای خاص! آمریکایی‌ها بیشتر شاسی بلند و پیکاپ می‌خرند فیس‌لیفت D-MAX ایسوزو آماده برای سخت‌ترین مسیر‌ها در آرزوی کامیابی خودروهای کلاسیک و آفرود و انواع موتور در فومن به نمایش در می آیند صف‌شکنان انتقال به جلو خودروهایی که قیمت ندارند؛ پیکان ۸۰ میلیونی! بنز کلاسیک ۶۴ ساله در ایران (عکس) مجموعه ای از خودروهای کلاسیک گردهمایی زیباترین پیرمردهای جهان +تصویر خودروی برقی با ظاهر کلاسیک +عکس قوی‌ترین پیک آپ جهان در سال ۲۰۱۸ (+عکس) پیکان کلکسیونی ۴۶ ساله چقدر قیمت خورد؟+عکس شاسی‌ بلند غول‌ پیکر آمریکایی در تهران گردهمایی خودروهای قدیمی در مسکو +تصاویر پیکاپ چینی پژو، برای آفریقایی‌ها فروش خودرو برای پنجمین ماه متوالی در آمریکا کاهش یافت یک قرن پیک آپ‌سازی فورد همایش خودروهای کلاسیک در آباده برگزار می شود با جدیدترین شاسی‌بلند آفرودی مرسدس بنز آشنا شوید +عکس صعود جواهرات چهارچـرخه هجـــرت پر ماجـــرا پوست اندازی باربر چینی رونمایی از جدیدترین پیکاپ نیسان (+عکس) سبقت کلاسیـــک‌ها از فرســـودگی پیرمــردهای ســـر‌به‌راه سلطنت سنت‌آگاتا معمــــای شــاه! پیرمردی که شوخی ندارد خودروهای کلاسیک چند؟ + جدول ملکه الیزابت و تجدید خاطراتش +عکس ماجرای #نه_به_پلاک_تاریخی ۹۶ با کلاسیک‌ها پیک‌آپ تراک جیپ به واقعیت نزدیک می‌شود خودروهای کلاسیک فرسوده نیستند! حکایت خودروهای کلکسیونی که یک شبه فرسوده شدند نمایشگاه خودروهای کلاسیک، آفرود و اسپرت در سنندج برگزار شد زیباترین بنز کلاسیک جهان ضیافت تهران از گذشته تا حال سینمای ماشین‌های دهه ۵۰ میلادی دورهمی خودروهای کلاسیک در بلژیک +عکس اگر بنز، لامبورگینی یا مک‌لارن ابرپیکاپ بسازند (+عکس) معروف‌ترین خودروهای عضلانی فراموش شده قیمت ماشین‌های خاطره انگیز چند است؟ تماشای خودروهای کلاسیک را از دست ندهید دوئل لوکس های کلاسیک آمریکایی جشن تولد ب ام و سری ۲، سری ۶ و M۳ در تهران حراج شماره یک از یک پیکاپ کلاسیک با تیونینگ متفاوت بهترین پیک‌آپ‌‌های آفرودی (+عکس) سه بی‌رقیب! پرفروش‌ترین خودرو و پیک‌آپ‌ها در بازار امریکا (+عکس) شکوه کلاسیک سلطان بی تاج و تخت وانت‌ها بوگاتی غرق شده بعد از سال ها دوباره قیمتی شد سفرای باواریا در چالوس ! چین مقصد جدید پیکاپ های فورد و جنرال موتورز جمع خودروهای کلاسیک در مجمتع ارگ تجریش تهران + عکس اولین پیکاپ برقی در راه است! پاور واگن ۲۰۱۷ آمد نمایشگاه خودروهای کلاسیک دهه ۴۰ در شهرکرد برگزار شد اولین پیکاپ برقی جهان (+عکس) معرفی پرفروش‌ترین خودروها در ایالات متحده پیکاپ‌های رنو و بنز، در مصاف یکدیگر +عکس تاکومای جنگلی پیک‌آپ‌های منتخب تاپ‌گیر درسال۲۰۱۶ (+عکس) چنــد شغله‌ها فروش نقدی و اقساطی پیکاپ بنزینی ایران‌خودرو دیزل آغاز شد میلیونــرهای تــازه‌وارد رقیب ارزان قیمت مرسدس بنز ۶X۶ معرفی شد +عکس همزاد فرانسوی نیسان پیکاپ پلاک‌های تاریخی خودروهای سلطنتی به سعدآباد می‌روند نمایشگاه خودروهای لوکس و کلاسیک پرش ۱۱۵ متری با یک پیکاپ تراک (+عکس) سانتاکروز ۲۰۱۹ هیوندایی (+عکس) استثنایی‌ترین خودروهای کلاسیک جهان در یک گزارش تصویری بهترین خودروهای اسپورت کلاسیک سال +عکس پیکاپ جدید کرمان‌موتور در راه بازار / تصاویر خودروهای میلیاردهای عرب در لندن رژه خودروهای کلاسیک در تهران رژه اتومبیل‌های کلاسیک در روسیه + عکس پیش فروش انواع وانت نیسان و پیکاپ ریچ انجمن مشکل‌سازان پیکاپ یک‌تُن رنو؛ رقیبی الماس‌نشان برای هایلوکس و آماروک وقتی عتیقــــــه‌ها به جاده می‌زنند! از شباهت با خیار تا عظمت فیل با مرسدس کلاسیک! خودرو ستاره‌های هالیوود در معرض دید قرار گرفت نمایش ۵۰۰ خودرو کلاسیک در پیست آزادی تجاری از کلاس اسپرت جشنواره خودروهای کلاسیک در کرمانشاه در حال برگزاری است اولین خودرو دوگانه‌سوز تاریخ چه شکلی بود؟ آغاز مسابقات رالی خودروهای کلاسیک در البرز برگزاری نخستین مسابقات رالی خودروهای کلاسیک در البرز و مازندران مردم سقز به تماشای خودروهای سالخورده نشستند تور خودروهای کلاسیک کرج- نمک آبرود برگزار می‌شود گفتگو با کلکسیون دار اتومبیل های قدیمی رونمایی از نمونه الکتریکی ون های کلاسیک اتومکانیکا با طعم تند و خشمگین نوستـالژی یـدک خودروهای کلاسیک و گران کلاسیک‌های مدرن نمایشگاه خودروهای کلاسیک برگزاری نمایشگاه خودروهای تاریخی محبوبـان فـردا خودروهای قدیمی هم هوشمند و بی‌سیم می‌شوند مدل ارزان‌قیمت تر T۵ عرضه شد گرانقیمت ترین خودروهای فروخته شده در حراجی ها تا به امروز نمایش سوئیچ های طلایی در موزه خودروهای اختصاصی نیاوران اولین مدل بنز از یک کلاس لوکس در ایران خودروهای کلاسیک هم قیمت سوپراسپرت های نو+تصاویر تختِ گاز قیمت ها در بازار مکاره خودروهای قدیمی برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک در قزوین گردهمایی خودروهای کلاسیک در شیراز خودروهای کلاسیک پاکستانی به ایران آمدند همایش ماشین های تیونینگ و کلاسیک به روایت تصویر گشتی در بازار خودروهای کلکسیونی بالای ۱۰۰ میلیون خودرو نیم قرنی افتاده در گوشه‌ای از خیابان تهران پشت رُل قدیمی‌ترین خودروهای تاریخ یک خودرو کلاسیک خاص در ایران چند خودرو کلکسیونی خاص در یزد نمایشگاه خودروهای کلاسیک در پاکستان مجموعه ای از خودروهای کلاسیک فروش ویژه نقدی و اقساطی فوتون با تحویل ۴۵ روزه مجموعه‌ای از کالسکه‌های تشییع جنازه در موزه بارسلونا رژه خودروهای کلاسیک در گرگان ۵ خودرو کلاسیک و خاص در ایران ۵ خودروی کلاسیک و خاص در ایران یک خودرو ۸۳ ساله خاص در ایران! ایران به عضویت بالاترین مرجع جهانی در حوزه وسایل نقلیه کلاسیک درآمد ۲خودرو خاص در ایران خودرو های کلاسیک ایران جهانی شدند ماشین دکتر مصدق را ببینید خودروهای کلاسیکی که دو دیفرانسیل دارند مجموعه ای از خودروهای کلاسیک اسرار گنـج پنهان نمایشگاه خودروهای کلاسیک مشهد با طعم انسان‌دوستی رژه خودرو های خاص و کلاسیک رونمایی از خودرو پیکان علی کریمی در نمایشگاه مشهد رژه خودروهای کلاسیک در تبریز مصیبتی به نام قطعه آنتیک‌ها...! معرفی بین‌المللی خوروهای تاریخی ایران نمایشگاه خودروهای کلاسیک در سنندج نمایشگاه خودروهای کلاسیک در سنندج برپا شد بهـای میراث خودرویی نمایشگاه خودروهای کلاسیک در سنندج برپا شد نمایشگاه سراسری خودروهای کلاسیک در سنندج برگزار می شود نمایشگاه خودروهای تیونینگ و کلاسیک در اردبیل برپا می‌شود سالگرد ژیان در ایران فروش خودرو ۵۶ سال پیش سفیر ایتالیا در تهران به مبلغ ۳۵۰ میلیون بازسازی قدیمی‌ها از رویا تا عمل غول‌های ارزان‌قیمت علاقه مردم پاکستان به نگهداری از خودروهای قدیمی جشنواره خودروهای سفارش و آپشن ۳۵۰ هزار نفر از نمایشگاه بین‌المللی خودرو در اروند بازدید کردند
برگشت به بالا