با گشایش خط تولید گیربکس «جی‌اچ‌کیو» در شرکت چرخشگر کلید خورد

ورود صنعت خودرو به تولید قطعات پیشرفته

عصر خودرو- پیشرفته‌ترین خط تولید گیربکس ایران صبح روز گذشته در شرکت چرخشگر ایران‌خودرو با سرمایه‌گذاری 3میلیون یورویی به بهره‌برداری رسید.

Wednesday 02 November 2016 - 12:49:00

ورود صنعت خودرو به تولید قطعات پیشرفته

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، این خط تولید که با حمایت ایران‌خودرو و شرکت رنو به مرحله بهره‌برداری رسیده است، قابلیت تولید همه گیربکس‌های خانواده «‌J» را دارد و دارای سیستم خطاناپذیری کامل و سطح اتوماسیون بالاست و پیشرفته‌ترین خط تولید گیربکس در کشور به‌شمار می‌آید. شاید بتوان راه‌اندازی این خط تولید را گامی ابتدایی برای داخلی‌سازی قطعات در ایران دانست. اقدامی که زمینه ورود صنعت خودرو ایران به تولید قطعات پیشرفته را هموار می‌کند. این خط تولید، گیربکس پیشرفته جی. اچ. کیو را تولید خواهد کرد. «جی. اچ. کیو» نسل جدیدی از گیربکس‌های دستی و از نوع دیفرانسیل بسته است که به‌دلیل برخورداری از سیستم کلاچ هیدرولیکی، عوض کردن دنده را راحت‌تر می‌کند و مقدار روغن مصرفی در این نوع گیربکس نسبت به نمونه‌های قبلی 0/7 لیتر کمتر است.

فاز نخست این پروژه شامل بهره‌برداری از خط مونتاژ گیربکس، به بهره‌برداری رسید و برای دو فاز دیگر پروژه یعنی «داخلی‌سازی پوسته‌های گیربکس» و همچنین «شفت و دنده‌ها» برنامه‌ریزی شده و به ترتیب تکمیل خواهد شد.


«چرخشگر» مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی
استاندار آذربایجان‌شرقی در آیین گشایش خط تولید گیربکس جی اچ کیو در چرخشگر تبریز گفت: درحال‌حاضر بحث بیکاری افراد تحصیلکرده یکی از معضلات جامعه به شمار می‌رود و با افتتاح خط تولید گیربکس جی اچ کیو چرخشگر شاید ده‌ها شرکت قطعه‌ساز در کنار چرخشگر لازم است. اسماعیل جبارزاده راه نجات اقتصاد ایران را عمل به اصول اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: یکی از مصادیق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی را در این شرکت می‌بینیم. وی با تاکید براینکه مدیریت استان در همه بخش‌ها حامی تولید است و مشکلات را با مدیران تولیدی شریک هستیم اما موفقیت‌ها را مختص مدیران تولیدی می‌دانیم، اظهار کرد: راه‌اندازی گیربکس جی‌اچ‌کیو طرحی بود که از سال 85 آغاز اما بنابر محدودیت‌های ناشی از تحریم این طرح متوقف شد اما در سال 95 بعد از برجام و موفقیت‌های دولت تدبیر و امید شاهد به بار نشستن آن هستیم و امیدواریم چنین موفقیت‌هایی را هر هفته و هر ماه شاهد باشیم. استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این خط تولید در جهت تامین نیازهای داخلی با آخرین فناوری روز راه‌اندازی می‌شود، افزود: تصور می‌شد با اجرای برجام محصولات تولیدی خارجی به کشور وارد شود اما امروز شاهد هستیم فناوری، صنعت و دانش فنی وارد کشور می‌شود و ایده‌ها و آرزوهای مردم ایران در حال تحقق است. جبارزاده اعلام کرد: در آذربایجان‌شرقی که نمونه آزمایشی اقتصاد مقاومتی است همه عوامل جمع شده تا وضعیت صنعت و تولید استان را به قله‌های مد نظر برسانیم و بتوانیم علاوه بر تامین نیازهای داخلی به جای بشکه‌های نفت قطعات ساخته شده و انواع تولیدات صنعتی را صادر کنیم. جبارزاده در عین حال خاطرنشان کرد: امروز اقتصادی برون‌نگر با نگاه به بازارهای جهانی داریم که یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است که تحقق این بخش از اقتصاد مقاومتی به‌دست توانمند فعالان عرصه صنعت است. استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: امروز بحث بیکاری افراد تحصیلکرده یکی از معضلات جامعه به شمار می‌رود و با افتتاح خط تولید گیربکس جی‌اچ‌کیو چرخشگر ده‌ها شرکت قطعه‌ساز در کنار چرخشگر ملزم به بکارگیری نیروی انسانی تحصیلکرده خواهند بود و بخشی از مشکل بیکاری استان رفع خواهد شد. وی با اشاره به حضور نمایندگان کارگروه رفع موانع تولید و تسهیل در این جلسه اظهار کرد: هر طرح توسعه‌ای که ارائه دهید در کنار شما خواهیم بود و موانع و مشکلات شما را رفع و تسهیلات ارزی و ریالی شما را تامین خواهیم کرد.


عرضه ماهانه یک محصول جدید ایران‌خودرودیزل به بازار
مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل در آیین گشایش خط تولید گیربکس جی‌اچ‌کیو (JHQ) در چرخشگر تبریز، ایده اصلی راه‌اندازی این خط تولید را از سوی مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام و اظهار کرد: ایران‌خودرو دیزل به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده خودروهای تجاری کشور و منطقه با ظرفیت 35هزار دستگاه انواع خودرو تجاری، زنجیره کاملی از قوای نیروی محرکه داخلی را در کشور به کار می‌گیرد.
غلامرضا رزازی افزود: ایران‌خودرو دیزل تنها تجاری‌ساز کشور است که موتور، گیربکس، جعبه فرمان، گاردان و سایر قطعات را از شرکت تامین‌کننده خود یعنی هپکو در داخل کشور تامین می‌کند که انجام این کار سختی‌های خود را دارد زیرا ناگزیر به ارتباط با تعداد زیادی سازنده داخلی هستید که افتخار می‌کنیم در ایجاد اشتغال در کشور و رشد و توسعه صنعتی نقش موثری داشته و امیدواریم این برنامه در آینده نیز استمرار یابد. وی با بیان اینکه گروه صنعتی ایران‌خودرو محصولاتی را با نشان خود طراحی کرده و به تولید می‌رساند، اظهار کرد: به تناسب رفع موانع تحریم، تنوع کاملی از محصولات تجاری را در خط تولید خواهیم داشت و هر ماه محصول جدیدی به بازار ارائه می‌کنیم.مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با اشاره به تولید ون سبک، پیکاپ دیزلی، کامیون‌هایی با ظرفیت‌های مختلف وکشنده‌هایی با نشان‌های مختلف و تنوع مشخصات در عرصه تولید این کارخانه ادامه داد: درحال‌حاضر اتوبوس‌های متنوع 12 و 18 متری از سوی ایران‌خودرو دیزل طراحی شده که در مرحله آزمایش قرار دارد ماه‌های آینده با درصد ساخت داخل بالا به بازار عرضه می‌شود. رزازی یادآور شد: اتوبوس گاز سوز نیز با همکاری شرکت بنز طراحی شده که در حال آزمایش در یکی از خطوط اتوبوسرانی تهران است که تاکنون 9هزار متر پیمایش داشته و از این به بعد آزمایش به پایان خواهد رسید که پس از پایان مراحل این محصول جدید به همه شهرهای بزرگ از جمله تبریز ارسال خواهد شد.
وی با بیان اینکه اتکای اصلی ایران‌خودرو دیزل به تامین‌کننده‌های زیرمجموعه خود ازجمله ایدم و چرخشگر است، تصریح کرد: این شرکت در زمینه تولید موتور و گیربکس محصولات جدید در حال انعقاد قرارداد با همکاران اروپایی است تا محصولات به‌طور موثری از ساخت داخل استفاده کنند این در حالی است که بالغ بر 70درصد ارزش خودروی تجاری قطعات خریداری شده که در نتیجه نقش تامین‌کننده‌های این شرکت بسیار حیاتی و مهم است که مقدمات کار فراهم شده و به همراه این موفقیت که با مشارکت رنو اتفاق افتاده محصولات جدید نیز با گیربکس چرخشگر وارد بازار خواهد شد.


برنامه‌ریزی برای داخلی‌سازی حداکثری
مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل در حاشیه این مراسم نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه تولید محصولات جدید در شرکت چرخشگر که در کنار گروه ایدم به عنوان زیرمجموعه‌های ایران‌خودرو به‌شمار می‌روند در برنامه این شرکت قرار دارد. رزازی ادامه داد: برای تولید خودروها با فرض داخلی‌سازی قوای محرکه در داخل کشور حرکت می‌کنیم و برنامه داخلی‌سازی گیربکس و موتور محصولات جدید نیز در این شرکت‌ها انجام می‌شود که قراردادها در این زمینه در حال امضاست و سری جدید محصولات با همکاری اروپایی‌ها ساخته خواهد شد و امیدواریم محصولات این دو شرکت در کنار محصولات ایران‌خودرو در اختیار سایر خودروسازان نیز قرار گیرد. وی با اشاره به استفاده از فناوری روز دنیا در تولید این گیربکس‌ها ادامه داد: این قطعات با استاندارد و کیفیت بالایی تولید شده است و برای تولید با استانداردهای جدید نیز در حال برنامه‌ریزی و انعقاد قرارداد در دو شرکت چرخشگر و ایدم هستیم. رزازی افزود: در کنار این طرح، ساخت داخل سایر قطعه‌ها نیز فاز به فاز آغاز خواهد شد و برنامه تعریف حداقل ساخت 50درصد قطعات برای دیگر سازندگان است که با شروع کار درصد کمی در اختیار دو شرکت چرخشگر و ایدم بوده و باقی اقدامات در سایر شرکت‌ها انجام می‌شود. مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل خودروسازی بدون تامین قطعات و قوای محرکه را صنعت کاملی ندانست و تصریح کرد: اینکه خودرو در مرحله نهایی تولید شود صنعت ویژه‌ای نخواهد بود، در گروه ایران‌خودرو و ایران‌خودرو دیزل، با فرض حداکثر داخلی سازی، کار را پیش می‌بریم. درحال‌حاضر برخی تولیدکنندگان داخلی در گروه ایران‌خودرو و برخی خارج از این گروه قرار دارند که برای ورود فناوری‌های جدید و تولید قوای محرکه و موتور با کیفیت بالا مورد حمایت ما قرار خواهند گرفت تا همه قطعات و محصولاتی که تولید می‌شود داخلی‌سازی شود مگر آنکه توانایی ساخت قطعه‌ای در داخل کشور وجود نداشته باشد.

تولید سالانه 300 هزار گیربکس در چرخشگر
مدیرعامل شرکت چرخشگر در مراسم افتتاح خط تولید گیربکس جی‌اچ‌کیو (JHQ) ظرفیت سالانه تولید این خط را 300هزار دستگاه گیربکس اعلام و اظهار کرد: برای راه‌اندازی این خط تولید سرمایه‌گذاری مشترک 3میلیون یورویی از سوی رنو و چرخشگر ایران‌خودرو انجام شده است. حسن وفادار افزود: میزان سرمایه‌گذاری پروژه 140میلیارد ریال بوده که به‌طور کامل پرداخت شده است. با این سرمایه‌گذاری میزان فروش از 800میلیارد ریال به هزار و 200میلیارد ریال در سال افزایش خواهد رسید. وی ادامه داد: فاز نخست این پروژه شامل بهره‌برداری از خط مونتاژ گیربکس است که به بهره‌برداری رسید و برای دو فاز دیگر پروژه یعنی «داخلی‌سازی پوسته‌های گیربکس» و همچنین «شفت و دنده‌ها» برنامه‌ریزی شده که به ترتیب تکمیل خواهد شد. وفادار تصریح کرد: براساس توافق انجام شده با شرکت رنوپارس به شرط تامین نیاز داخلی، امکان صادرات گیربکس تولیدی شرکت چرخشگر به سایر بازارهای خارجی مورد نظر رنو نیز پیش‌بینی و در قرارداد دو جانبه لحاظ شده است. مدیرعامل شرکت چرخشگر یادآور شد: جی اچ کیو، نسل جدیدی از گیربکس‌های دستی و از نوع دیفرانسیل بسته است که به‌دلیل برخورداری از سیستم کلاچ هیدرولیکی عوض کردن دنده را راحت‌تر می‌کند و مقدار روغن مصرفی در این نوع گیربکس نسبت به نمونه‌های قبلی 0/7 لیتر کمتر است. وی اظهار کرد: میزان تولید همگن شرکت از 46هزار دستگاه در سال 92 با افزایش 31درصدی به بیش از 60هزار دستگاه در سال 94 رسیده که افزایش تولید 50درصدی امسال، افتخار مجموعه چرخشگر است. وفادار سرمایه این شرکت را 150میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده امروز این میزان به 900میلیارد ریال رسیده است و باعث شده ارزش واقعی سهام شرکت چرخشگر از 168میلیارد ریال در سال 92 به هزار و 910میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته که افزایش هزار و 33درصدی را تجربه کرده است. \مدیرعامل شرکت چرخشگر داخلی‌سازی و افزایش سطح کیفی را از برنامه‌های این شرکت اعلام و امضای قرارداد با زد اف آلمان با هدف توسعه محصولات خبر داد و گفت: اضافه کردن تولید محصولات جدید با فناوری پیشرفته و روز دنیا با توان داخلی، ایجاد فضای صادراتی، تولید محصولات داخلی و مشارکت و راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیربکس از موفقیت‌های این شرکت در عرصه تولید علمی به شمار می‌رود.

جلوگیری از ارزبری 180 یورویی
قائم‌مقام شرکت رنو پارس از کاهش 50درصدی قیمت گیربکس و جلوگیری از ارزبری حدود 180 یورو به ازای هر خودرو با تولید گیربکس (JHQ) خبر داد. رامتین اسماعیلی افتتاح این خط تولید را اتفاق مهمی در صنعت خودرو کشور دانست و گفت: افتتاح این خط تولید قدمی برای داخلی‌سازی قوای محرکه خودرو است تا به سمت خودکفایی کامل در صنعت خودرو پیش رویم. وی با بیان اینکه دلیلی که امروز در تبریز گرد هم آمدیم، وجود شرکت تجاری و صنعتی چرخشگر به‌عنوان شریک اصلی رنو در این پروژه است، افزود: با توجه به تجربه بالای این شرکت در تولید انواع گیربکس خودرو خوشحالیم که توانستیم بعد از یک سال ثمره تلاش‌های خود را امروز ببینیم. قائم‌مقام شرکت رنو پارس یادآور شد: علاوه بر فعالیت چرخشگر، حضور مستمر رنو در مراحل مختلف خرید، صنعتی‌سازی و لجستیک از کشورهای مختلفی مانند ترکیه و فرانسه که با رنو همکاری داشتند، باعث شد که شاهد افتتاح پیشرفته‌ترین خط تولید گیربکس در کشور باشیم. اسماعیلی خاطرنشان کرد: با توجه به فناوری بالای این خط تولید میزان عملکرد خط به 300هزار قطعه درسال رسیده و میزان خطاپذیری آن بسیار پایین آمده است ضمن آنکه تولید قطعات با کیفیت بالا را باید از دیگر مزایای این خط تولید دانست. قائم‌مقام شرکت رنو پارس ابراز کرد: با راه‌اندازی فاز 3 داخلی‌سازی در ایران به میزان 50درصد قیمت گیربکس حدود 180 یورو به ازای هر خودرو ارزبری را کاهش می‌دهیم و امیدواریم تا پایان امسال تمام خودروهای رنو مجهز به این گیربکس پیشرفته شوند. اسماعیلی اعلام کرد: راهبرد رنو در ایران داخلی‌سازی به میزان 80درصد برای تمام خودروها است و برای دستیابی به این سطح، قوای محرکه جزء جدایی‌ناپذیری خواهد بود که امیدواریم روزی تمام قطعات خودرو در کشور داخلی‌سازی شود.

برچسب ها

گیربکسچرخشگر ایران خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
نماینده مجلس:‌ آماده حمایت حداکثری و موثر از صنایع استراتژیک هستیم تنها نماینده ایرانی در کارزار بزرگ صنایع جانبی خودرو؛ حضور پررنگ "کولیس" در اتومکانیکای استانبول 2021 علت صدای گیربکس خودرو در دنده عقب چیست؟ پالیسید 2022 شاسی بلندی بازطراحی شده از هیوندای با 291 اسب بخار قدرت روش بررسی مایع گیربکس اتوماتیک خودرو چگونه است؟ آشنایی با فرهنگ رانندگی با خودرو‌های مجهز به گیربکس دوکلاچه (DCT) هر آنچه نیاز است از تعمیر موتور و گیربکس خودرو بدانید! گیربکس اتوماتیک بهتر است یا دستی، گیربکس cvt با at چه فرقی دارد؟ چگونه از سلامت گیربکس اتوماتیک اطمینان حاصل کنیم؟ چگونه از گیربکس دستی خودرو مراقبت کنیم؟ مرکز نوآوری گیربکس نیرومحرکه ایران خودرو افتتاح شد مرکز نوآوری گیربکس در شهر صنعتی البرز افتتاح شد افزایش بهره‌وری خودرو و کاهش مصرف سوخت با گیربکس‌های دوکلاچه گیربکس اتوماتیک دوکلاچه به زبان ساده تولید گیربکس خودروهای برقی و هیبرید در دستور کار تولید گیربکس جدید ایران خودرو حاصل تلاش نیروهای خلاق است گیربکس نیمه اتوماتیک ایران خودرو در آستانه تولید ایران خودرو به دانش طراحی گیربکس‌های جدید دست یافته است خط تولید گیربکس شش‌سرعته ایران‌خودرو به بهره‌برداری رسید تولید گیربکس شش سرعته، کاری نوآورانه و مهم است مقیمی: 78 هزار محصول با گیربکس شش سرعته تولید می‌شود تولید گیربکس اتوماتیک به همت وزارت صمت محقق می شود خط تولید نخستین گیربکس 6سرعته دستی بومی افتتاح شد وزیر صمت، خط تولید گیربکس شش سرعته را افتتاح می‌کند گیربکس CVT چیست؟ حمایت ایدرو از اقدامات فناورانه سیستم گیربکس با کلاچ دوگانه چیست و چگونه عمل می‌کند؟ امضای قرارداد داخلی‌سازی واحد کنترل گیربکس‌های نیمه اتوماتیک بومی‌سازی،طراحی و تولید گیربکس‌های نیمه اتوماتیک با همکاری جهاد دانشگاهی نکات مهم در رانندگی با خودرو‌های دنده اتوماتیک گیربکس شش سرعته ایرانی برای صرفه جویی در مصرف سوخت و ارز صرفه جویی ارزی 87 میلیون یورویی با تولید گیربکس شش سرعته درکشور بهره‌برداری از خط تولید گیربکس شش‌سرعته؛ به‌زودی افزایش کارایی موتور محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته آغاز تولید انبوه گیربکس شش سرعته طراحی داخلی تفاوت بین گیربگس CVT و VVT در چیست؟ عرضه محصولات ایران خودرو با گیربکس شش سرعته جدید تولید آزمایشی 3 نوع گیربکس جدید در نیرو محرکه همکاری ویژه دانشگاه علم ‌و صنعت و سایپا برای تولید موتورهای کم‌مصرف و گیربکس‌های پیشرفته تولید نخستین خودروهای مجهز به گیربکس شش دنده شهریورماه امسال تعمیرات گیربکس را با مشاهده این عوامل جدی بگیرید +جزئیات افت محبوبیت گیربکس‌های دستی هیچ روانکاری دایمی نیست! عوامل مخرب گیربکس اتوماتیک چیست؟ تولید هر گیربکس داخلی 700 یورو صرفه جویی ارزی دارد علائم خرابی گیربکس خودرو چیست؟ تولید انبوه گیربکس 12 سرعته در شرکت چرخشگر قرارداد جدید "چرخشگر" با ایران خودرو موتور دیزلی 457 و گیربکس 16سرعته داخلی سازی می شود چرخشگر توان تبدیل شدن به والئو ایرانی را دارد راه‌های محافظت از گیربکس اتوماتیک ماجرای ساخت گیربکس ناو جماران توسط ‌صنعتگر ایرانی توان داخلی سازی گیربکس خودروهای تجاری در کشور وجود دارد یاران روزهای پرترافیک آریو دنده دستی چهارستاره کیفی گرفت کاهش هزینه تعمیرات گیربکس‌های غیر گارانتی تا 50 درصد گیربکس دوکلاچه تر بهتر است یا خشک؟ آشنایی با گیربکس CVT و اصول کاری آن آشنایی با گیربکس‌های دوکلاچه، مزایا و معایب آنها بومی سازی موتور، گیربکس و شاسی خودروهای سنگین کلید خورد تعویض؛ بدون وقفه گیربکس اتوماتیک بهتر است یا جعبه دنده دستی؟ راهکارهای نگهداری از گیربکس اتوماتیک زمان و قیمت پایه مشخص شد بررسی کلی مکانیزم گیربکس اتوماتیک گیرس‌های تقبلی که جان مردم را تهدید می‌کند+ عکس هیولای شش‌پای خان آیا گرفتن کلاچ پیش از استارت زدن خودرو لازم است؟ قیمت گیربکس اتوماتیک برخی خودروهای تولید داخل باید در تولید موتور و گیربکس خودرو سرمایه‌گذاری شود آشنایی با 4 خودروی کانورتیبل+تصاویر راهکارهای ساده‌ای برای جلوگیری از خراب‌شدن خودرو؛ امدادگر خودت باش نیازی برای بیراهه‌ها فوت‌وفن نگهداری از گـیربـکس خودرو گیربکس CVT و تفاوت های آن با گیربکس معمولی تمرکز رنو بر افزایش تولید و داخلی سازی در پروژه تندر90 5 عامل مخرب گیربکس اتوماتیک را بشناسید چگونه از گیربکس اتوماتیک خودرو مراقبت کنیم؟ "خچرخش" با بودجه قبل ادامه می‌دهد 10 نشانه مهم خرابی خودرو تقسیم سود کم در مجمع "خچرخش" مزایای گیربکس جدید محصولات تولیدی رنو در ایران "خچرخش" در راه مجمع نگاهی به غرفه ZF آلمان در نمایشگاه اتومکانیکای استانبول نخستین واحد تولید گیربکس اتوماتیک کشوردرزنجان احداث می شود پرواز سود "چرخشگر" در اولین بودجه 96 افتتاح خط تولید گیربکس اتوماتیک در هفته آینده بلژیکی ها صنعت خودرو ایران را متحول می کنند پاسخ "خچرخش" به ابهامات بودجه عقبگرد سود "خچرخش" در بودجه 9 ماهه بررسی گیربکس منومتیک پروژه های بهبود گیربکس تیبا در مگاموتور جعبه دنـده کمک‌رسان آشنایی با انواع گیربکس‌های اتوماتیک در خودروهای سواری داخلی سازی در ایران تا انتقال کامل تکنولوژی ادامه خواهد داشت پیشرفته ترین خط تولید گیربکس ایران افتتاح شد دردسرسازترین امکانات خودروهای پیشرفته راه اندازی خط تولید گیربکس خودروی ال90 در تبریز تبدیل انرژی با PTO مازراتی، گیبلی و کواتروپورته ها را برگردانید! خودرو 510 اسب‌بخاری پلیس ایتالیا! جرمی کلارکسون افرادی که گیربکس دستی را ترجیح می دهند "دیوانه" خواند تفاوت انواع گیربکس های اتوماتیک خودرو در چیست؟
Back to top