سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خبر داد

نصب پارکومترها برای مدیریت در پارک حاشیه‌ای خودروها است

عصر خودرو : سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: پارکومترها در معابری اجرا می‌شود که تردد خودروها در آن فراوان است بنابراین با اجرایی شدن پارکومتر نظم خاصی در زمینه پارک حاشیه‌ای خودروها به وجود می‌آید.

Tuesday 02 June 2015 - 10:42:00

نصب پارکومترها برای مدیریت در پارک حاشیه‌ای خودروها است

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، حسین شعبان‌زاده با اشاره به نصب پارکومتر در هشت مسیر به منظور کنترل ترافیک اظهار کرد: خیابان‌های شهدا، بلوار امین،‌ باجک(19 دی)، 45 متری عماریاسر، دورشهر، امام، هفتم تیر، توحید و بلوار کیوانفر از جمله مسیرهایی است که پارکومتر در آنها نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: نصب این پارکومترها سبب می‌شود که افراد در زمان خاصی از جای پارک استفاده کنند، زیرا بر اساس زمانی که از جای پارک استفاده کنند ملزم به پرداخت مبلغی معین هستند.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه نصب پارکومتر در خیابان‌ها از جمله 45 متری صدوق در دستور کار است، گفت: نصب پارکومتر سبب می‌شود که افراد از جای پارک خودروها به طور مساوی استفاده کنند و نوعی از مدیریت را در این بخش شاهد باشیم.

وی با اشاره به طرح‌های ترافیکی که در سطح شهر اجرا می‌شود گفت: برخی از معابر شهر به دلیل تردد فراوان وسائل نقلیه و ترافیکی که در آنها موجود است،‌ مشمول اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی می‌شوند و ورود خودروهای شخصی در آنها ممنوع است.

شعبان‌زاده ادامه داد:‌ پارکومترها در معابری اجرا می‌شود که تردد خودروها در آن فراوان است، بنابراین با اجرایی شدن پارکومتر نظم خاصی در زمینه پارک حاشیه‌ای خودروها به وجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان باید بپذیرند که استفاده از حمل و نقل عمومی برای تردد آسان و کاهش بار ترافیکی موثر است.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی گفت: برخی اوقات شاهد هستیم که رانندگان با مشاهده پارکومتر به کوچه‌های اطراف رفته تا خودروی خود را در این کوچه‌ها پارک کنند که در این صورت مزاحمت برای ساکنان آن کوچه‌ها ایجاد می‌کنند.

برچسب ها

پارکومتر
Back to top