تحویل 21 دستگاه کامیونت Y9 ویرا دیزل به شرکت اسپیدی

کامیونت شاکمن به خیابان آمد

عصر خودرو- هفته گذشته طی برنامه‌ای شرکت ویرا دیزل به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه ماموت کامیونت Y9 خود را که با لوگو و نشان شاکمن تولید و عرضه می‌کند را به شرکت اسپیدی تحویل داد. در این برنامه که به‌صورت نمادین در محل کارخانه گروه ماموت در هشتگرد برگزارشده بود 4 دستگاه کامیونت به‌صورت نمادین تحویل خریداران شد و الباقی خودروها نیز بعد از برنامه در اداره تحویل به مشتریان واگذار شدند.

Saturday 05 August 2023 - 13:59:00

کامیونت شاکمن به خیابان آمد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت ویرا دیزل علاوه بر کامیونت Y9 دو کشنده دیگر بانام‌های Y3 و کشنده دماغ‌دار Z3 را نیز در سبد محصولات خود دارد. حدود دو ماه پیش عکس‌هایی از مرکز اداره تحویل این شرکت منتشر شد که شنان می‌داد بیش از 200 دستگاه از کامیونت Y9 و حدود 100 دستگاه کشنده Y3 تولید و آماده تحویل هستند. بر اساس استعلام صورت گرفته از واحد بازاریابی و فروش این شرکت، کشنده Y3 نیز به‌زودی تحویل داده خواهد شد.

با توجه به اینکه این 200 دستگاه از طریق برنامه ویژه فروش سازمانی و ناوگانی به فروش رسیده، هنوز قیمت رسمی این دو خودرو برای بازار اعلام‌نشده اما احتمالاً کامیونت Y9 به قیمتی در حدود 1.5 میلیارد تومان و کشنده Y3 ویرا باقیمتی در حدود 4.5 میلیارد تومان به فروش خواهد رسید. علاوه بر این پروسه استاندارد کشنده دماغ‌دار Z3 نیز در حال انجام است و به‌زودی اخبار بیشتری از این محصول جذاب و مدرن اعلام خواهد شد.

کایونت Y9:
کامیونت 5.5 و 6 تن شاکمن از یک موتور کامینز 154 اسب بخاری بهره می برد که 3.8 لیتر حجم دارد. خروجی این موتور 500 نیوتن متر است و بازده تولید شده را از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ ها منتقل می کند. سیستم تعلیق این خودرو در جلو و عقب فنر تخت چند لایه است و ترمز های آن در هر دو محور به صورت پنوماتیک 2 مدار کاسه ای است و سیستم کمکی ترمز آن نیز خفه کن اگزوز است. این کامیونت از مخزن 130 لیتری سوخت بهره می برد و مخزن ادبلو آن نیز 30 لیتر حجم دارد. از لیست امکانات این محصول می توان به کروز کنترل، شیشه بالابر برقی، سیستم تهویه دستی، قفل مرکزی، تاخوگراف، چراغ روشنایی در روز و مانیتور لمسی مجهز به دوربین دید عقب اشاره کرد. ط.ل این کامیونت 5440 میلی متر است.

کشنده Y3
کشنده 2×4  شاکمن که 6150 میلی متر طول دارد و فاصله محوری اش 3575 میلی متر است یک کشنده 18 تن به حساب می آید. وزن خالص آن 7760 کیلوگرم است و ظرفیت ناخالص فنی مرکب آن به 44000 کیلوگرم می رسد. این کشنده قدرتمند از یک موتور 6 سیلندر 12 لیتری با توان 490 اسب بخار و خروجی گشتاور 2300 نیوتن متر بهره می برد که به9 یک گیربکس 12 سرعته AMT ساخت Eaton مجهز شده است. جعبه فرمان این خودرو ساخت شرکت ZF و سیستم ترمز آن ساخته شرکت JACOBS است. ترمز های جلو آن دیسکی و ترمز های عقب آن از وع ماسه ای هستند و به سیستم های کمکی ABS، EBS، ECS، ASR و AEBS مجهز است. یک مخزن 800 لیتری به همراه یک مخزن کمکی 200 لیتری، سوخت مورد نیاز این خودرو را در خود نگه می دارند. مخزن ادبلو این کشنده 45 لیتر است. از لیست امکانات این کشنده می توان به کروز کنترل، دو تخت خواب، صندلی های تنظیم شونده با باد و مجهز به گرمکن، سیستم تهویه مطبوع با قابلیتا تنظیم دما، آیته های برقی به همراه گرمکن، یخچال، کولر درجا، گرمکن سوخت، بخاری درجا، کلید قطع کن برق کشنده، مه شکن، چراغ روشنایی در روز، گرمکن هوای ورودی به پیشرانه، بادگیر، بوق برقی، هشدار حرکت رو به عقب، دریچه سقفی، قفل مرکزی همراه با ریموت، سیستم هشدار حرکت بین خطوط و لیفت برقی کابین اشاره کرد.

برچسب ها

ویرا دیزلکامیونت شاکمان Y9
Back to top