گران‌ترین مازراتی رونمایی شد

عصر خودرو- مازراتی نمونه‌‌‌ای روباز از سوپرکار خود را با نام MC 20 رونمایی کرد. به گزارش بی‌بی‌سی، این مدل گران‌‌‌ترین خودروی شرکت ایتالیایی به شمار می‌رود و مازراتی می‌‌‌گوید ساخت آن نشانه‌‌‌ای دیگر از تغییر دیدگاه کارخانه است. MC20 روباز با پسوند «چلو» (Cielo) یا آسمان به زبان ایتالیایی، از مدل کوپه متمایز شده است. مدل کوپه این خودرو پارسال به بازار عرضه شد و مازراتی می‌‌‌گوید تاکنون 1000 دستگاه از آن فروخته است.

Thursday 02 June 2022 - 13:11:00

گران‌ترین مازراتی رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، مازراتی جدید سقف شیشه‌‌‌ای دارد که در پشت صندلی راننده مخفی است و در 12 ثانیه باز و بسته می‌شود. شیشه سقف از مواد الکتروکرومیک ساخته شده و می‌توان آن را با فشار یک دکمه مات یا شفاف کرد.  ظاهر ماشین به‌جز سقف، بسیار به مدل کوپه شبیه است و درها هم مانند آن رو به بالا باز می‌‌‌شوند تا نشستن و بیرون آمدن از ماشین راحت‌‌‌تر باشد. قدرت موتور این خودرو 630 اسب بخار است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعتش حدود 3 ثانیه و حداکثر سرعت بیش از 320 کیلومتر در ساعت است. مازراتی عضوی از گروه خودروسازی استلانتیس است و قرار است با محصولات جدیدش از یک‌سو کارخانه‌‌‌هایی نظیر فراری و لامبورگینی را به چالش بکشد و از سوی دیگر رقیبی برای خودروسازان لوکس آلمانی باشد. قیمت خودروی موردنظر 260‌هزار یورو (280‌هزار دلار) است. با این قیمت مازراتی از محصولات مشابه فراری و لامبورگینی گران‌‌‌تر است. این شرکت می‌‌‌گوید می‌تواند هر سال در مجموع حدود 1400 دستگاه از مدل کوپه و روباز در کارخانه‌‌‌اش در ایتالیا تولید کند.  داویده گراسو، مدیر جدید مازراتی می‌‌‌گوید این کارخانه برای سودآوری به جای فروش بیشتر به تولید محصولات گران‌‌‌تر و باکیفیت روی آورده و MC20 دلیلی بر موفقیت این استراتژی است. شرکت پس از عرضه مدل کوپه MC20 توانست ضرر 91‌میلیون‌یورویی در سال 2020 را به سود 103‌میلیون‌یورویی در سال 2021 تبدیل کند. مازراتی به‌تازگی یک مدل شاسی‌‌‌بلند به نام گریکاله هم به بازار عرضه کرده است. مدل بعدی کارخانه، نسل جدید گرن‌‌‌توریزمو است که قرار است علاوه‌بر موتور بنزینی با موتور الکتریکی هم ساخته شود.

برچسب ها

خودرو مازراتیمازراتيگران قیمت ترین خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
تولید شاسی‌بلند مازراتی برای 2021 رسما تایید شد اولین خودروی هیبریدی مازراتی در راه است خانه‌ها و خودروهای گرانقیمت مشمول مالیات می‌شوند رنسانس بلندپروازانه مازراتی با ده مدل جدید حراج 25 خودروی اشرافی یک آقازاده گینه‌ای گران‌ترین خودروهای جهان را بشناسید خودروهای میلیاردی در انتظار جوانان ثروتمند عرب مازراتی به تولید موتورهای درون سوز ادامه می دهد گران‌ترین خودرو‌های بازیکنان دنیای فوتبال+ تصاویر جلیقه زردها بزرگراه‌های فرانسه را اشغال کردند خودروهای سوپر لاکچری بازار کدامند؟ خودرویی لوکس با قیمت 195 میلیارد تومان یک مازراتی با پیشینه ایرانی خودنمایی مازراتی با روکش طلا در خیابان‌های تهران+ عکس کاهش تولید آلفا رومئو و مازراتی قیمت جدید انواع خودروهای گران قیمت بازار تهران + جدول رونمایی مازراتی از گیبیلی فیس‌لیفت شده +عکس علی بابا دستگاه فروش خودکار اتومبیل راه‌اندازی می‌کند مازراتی 100 هزارمین خودرو خود را تحویل داد این مازراتی 30 سال بعد می آید +تصاویر 32 سال برای راندن این خودرو صبر کنید حدود 50 هزار دستگاه مازراتی فراخوان می‌شوند مازراتی گیبلی با پوشش مخمل +عکس اولین مازراتی الکتریکی 2020 روانه بازار می‌شود جزئیات ساخت مدل برقی خودروی مفهومی مازراتی گران ترین خودرو شرکت مازراتی کدام است؟ + جدول برند و ابزار ساخت خودروهای الکتریکی را داریم قدرتمندترین خودرو ایتالیا (+عکس) ماربازی مازراتی در سرزمین اژدها + عکس مازراتی لوانت قدرتمند تر می شود چنگال تیز مزراتی مازراتی لوانته قیمت‌گذاری شد مازراتی، لوانت را نیمه خودران می‌کند مازراتی لوانت 72 هزار دلار قیمت خورد مازراتی 33 دستگاه گرن توریسمو را فراخواند مازراتی دوچرخه ساز شد+تصاویر اسکورت مازراتی با پورشه در تهران پایان جشن خودروهای لوکس در چین
Back to top