55 سالگی «آنادُل » در ترکیه

عصر خودرو- امروز پنجاه و پنجمین سالگرد تولید انبوه و فروش خودروی نوستالژیک آنادُل در ترکیه است.

Wednesday 02 March 2022 - 10:03:00

55 سالگی «آنادُل » در ترکیه

 به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، با اینکه تولید آنادُل در ترکیه متوقف شده، اما این خودرو همچنان به عنوان الهام‌بخش تلاش‌های این کشور برای رسیدن به خودروی ملی است. آنادُل حاصل فکر و اندیشه مدیر یکی از مجموعه‌های عظیم اقتصادی ترکیه است که در حال حاضر مالکیت کارخانه‌های فورد آمریکا و فیات ایتالیا را در ترکیه به دست دارد. بنیان‌گذار این مجموعه عظیم صنعتی، وهبی کُچ و فرزند او رحیم کُچ، در سال‌های دور به دنبال ساخت و داخلی کردن خودرو و قطعات آن بودند و موفق شدند چند سالی بعد از معرفی خودروی دِوریم، آنادُل را به تولید انبوه برسانند.

برخلاف دِوریم که حمایت دولت را داشت اما به تولید انبوه نرسید، آنادُل موفق به تولید انبوه شد، هرچند صفر تا صد طراحی و تمام قطعات آن بومی و اصل نبود. با اینکه آنادُل طراحی انگلیس بود بخش‌های مهمی از این خودرو از جمله شاسی و بدنه فایبرگلاس آن به طور کامل در ترکیه تولید می‌شد. بعدها شراکت با فورد به این شرکت کمک کرد که قطعات موردنیاز خودروی موردنظر را تامین کند. به تدریج هم تمامی قطعات این خودرو ساخت داخل شد. این خودرو تا سال 1984 تولید می‌شد و تیراژ آن به بیش از 93‌هزار دستگاه رسید. قیمت این خودرو در زمان عرضه اولیه 26هزار و 800 لیر ترکیه بود که معادل 1938‌‌‌ دلار آن زمان بود. این خودرو هنوز هم نوستالژی بسیاری از مردم ترکیه است.

برچسب ها

صنعت خودرو ترکیه
مطالب مرتبط بیشتر
طراحی و تولید خودروی مشترک ایرانی- روسی- ترکی قوجاایلی ترکیه میزبان محصول جدید 2023 کمپانی "فورد" +عکس تولید خودرو در ترکیه به پایین ترین حد خود در 8 سال گذشته رسید صادرات 30 میلیارد دلار قطعه و خودرو از ترکیه متوسط طول عمر خودروها در ترکیه 14.5 سال است در بحران کمبود تراشه ترکیه پیروز صنعت خودروسازی شد تلاش ترکیه برای تولید ریزتراشه تنها برنده کاهش ارزش لیر و افزایش قیمت خودرو در ترکیه خودروی ملی ترکیه در نمایشگاه لاس وگاس+ عکس ایران با همکاری ترکیه خودرو می‌سازد؟ درآمد صنعت خودروی ترکیه 4.5 برابر نفت همنشینی ایران با بزرگان خودرو از مسیر ترکیه همکاری در زمینه خودرو سازی با ترکیه نداریم فروش خودرو در ترکیه 92.8 درصد افزایش داشت درس خودرویی از کشور ترکیه 14.5 میلیارد دلار صادرات خودرو در شش ماهه نخست ساخت اولین کارخانه داخلی خودرو در ترکیه افزایش 120 درصدی فروش خودرو در ترکیه افت 28 درصدی تولید خودرو در ترکیه ​زیان 5 میلیارد دلاری صنعت خودرو ترکیه از کرونا جولان خودروهای کارکرده در ترکیه بوروکراسی اداری، مدیران ناکارآمد و حضور دولت سه ضلع ناکامی در خودروسازی معرفی اولین خودروی ملی ترکیه اولتیماتوم فولکس‌واگن به اردوغان ایران خودرو برنامه ای برای احداث پایگاه تولیدی در کشور ترکیه ندارد فرش‌ قرمز بالکانی‌ها برای فولکس ایران، ترکیه و روسیه مثلث خودروسازی تشکیل می‌دهند؟ خودروسازان ترکیه در راه ایران هستند؟ خودروهای ترکیه‌ای در راه ایران میزبانی ترکیه از کارخانه جدید فولکس‌واگن افزایش خودروهای شخصی در ترکیه فولکس واگن در ترکیه خودرو می‌سازد اتومکانیکا؛ فرصت مناسب تقویت روابط تجاری در صنعت خودرو سرمایه گذاری در صنعت خودرو یک ضرورت برای کشور ترکیه است بیش از 45 هزار بازدیدکننده متخصص اتومکانیکای استانبول را همراهی کردند در اتومکانیکا شاهد پیشرفته ترین تکنولوژی ها هستیم ترکیه در حال فتح بازار قطعات خودرو در منطقه صادرات صنایع خودرو سازی ترکیه در نه ماه گذشته به 23.4 میلیارد دلار رسید دلار از مبادلات خودروسازی روسیه و ترکیه حذف می‌شود فرمول پیشرفت خودروسازی ترکیه چیست؟ سرمایه‌گذاری خودروسازان در ترکیه صادرات خودروسازی ترکیه به 16.5 میلیارد دلار رسید صنعت خودروسازی ترکیه در شرف بحران قطعه‌سازی ترکیه و درس‌هایی که باید از آن آموخت مروری بر صنعت خودروی ترکیه (بخش نخست) گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (18 دی 96) صادرات خودرو از ترکیه 19.5 درصد افزایش یافت ردیابی الگوی ترکیه و کره در ایران تحلیلی بر صنعت خودرو ترکیه الگوی ترکیه برای شکوفایی صنعت خودرو سرنوشت متفاوت خودروسازی در کره جنوبی، ترکیه و ایران: چرا آنها پیش رفتند و ما عقب ماندیم؟ تولید خودروی برقی در ترکیه همکاری شرکت تسلا با شرکت های ترکیه ترکیه به دنبال ایجاد اولین برند خودروسازی بومی تعاملات تجاری ایران و ترکیه برسر واردات بدنه اتوبوس افزایش مالیات خودروها منطقی خواهد بود ترکیه به‌دنبال جهش خودرویی ترکیه در صادرات خودرو رکورد زد فروش خودرو در ترکیه کاهش می یابد ترکیه بنز می‌سازد تجربه حضور خارجی‌ها در کشور همسایه گزارش تصویری اختصاصی عصر خودرو از آغاز به کار اتومکانیکای استانبول 2016 پیشروی شانه‌به‌شانه ترکیه و ایران در صنعت خودرو جهان ترکیه «خودرو ملی» تولید می‌کند گسترش دامنه اعتصاب کارگران کارخانه خودروسازی در ترکیه افزایش تولید خودرو در ترکیه ایران و ترکیه خودرو مشترک تولید می‌کنند
Back to top