چه کارهایی را باید قبل از شروع فصل سرد سال برای ماشین انجام دهیم؟

عصر خودرو- با تغییر فصل و آمدن ماه‌های سرد سال، سیستم خودروی شما باید با شرایط آب‌وهوایی جدید هماهنگ شود تا بتواند بهتر عمل کند.

Friday 08 October 2021 - 14:53:00

چه کارهایی را باید قبل از شروع فصل سرد سال برای ماشین انجام دهیم؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک شدن به ماه‌های سرد سال، یکی از دغدغه‌های رانندگان نحوه آماده سازی و نگهداری صحیح از خودرو در زمستان است. در این گزارش  چند نکته کاربردی و مفید را بیان کرده ایم تا بتوانید این فصل را به بهترین شکل بگذرانید. گذراندن زمستان می‌تواند زمان و هزینه زیادی را به دنبال داشته باشد، بنابراین با رعایت مواردی که بیان می شود می توانید این هزینه ها را کاهش دهید.

اولین کار این است که میزان مایع خنک کننده (ضد یخ) را بررسی کنید, مایع خنک کننده باید در اکثر خودرو‌ها هر دو سال یکبار  پر شود. باتری و سیستم اگزوز را بررسی کنید. یکی از عمده ترین مشکلات زمستانه خودروها، خرابی باتری ماشین است؛ البته همواره خرابی باتری خودرو دلایل متعددی دارد و لزوما همه تقصیر بر گردن سرما نیست.

ممکن است مدتی زیادی از خاموش بودن خودرو گذشته باشد، ممکن است برق رسانی ماشین ایجاد مشکل کرده یا شاید دلایل دیگری باعث خرابی باتری شده باشد، اما آنچه باید بیش از هر چیزی مانع از ایجاد این ممکن ها شود، بررسی به موقع باتری خودرو در فصل پاییز و پیش از شروع زمستان است.

مطمئن شوید که بخاری به درستی کار می‌کنند.  مخزن بنزین را حداقل تا نیمه پر نگه دارید و احتمال تشکیل رطوبت در آن و احتمالاً یخ زدگی را کاهش دهید. عمق آج تایر و فشار تایر‌ها را بررسی کنید؛ اگر برف و یخ در منطقه سکونت شما زیاد است، لاستیک‌های ویژه ای را در نظر بگیرید. بررسی کنید چراغ‌های عقب و جلو  به خوبی کار می‌کنند. هر شش ماه یکبار تیغه‌های برف پاک کن را تعویض کنید.

در صندوق عقب همیشه برخی وسایل را نگه دارید به طور مثال چراغ قوه، جارو برقی، پتو، لباس اضافی، شمع/کبریت، آب بطری، تنقلات، دارو‌های ضروری و کیت کمک‌های اولیه به همراه داشته باشید. حتی به این نکته توجه کنید که حتی پیشرفته ترین خودرو نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

برچسب ها

زمستانضد یخ
مطالب مرتبط بیشتر
قیمت روغن و ضد یخ خودرو در بازار ضد یخ خودرو را چند بخریم؟ قیمت انواع ضدیخ در بازار (14 آبان 98) + راهنمای خرید خودروهای برقی در زمستان بدون هیچ مشکلی کار می‌کنند! کیفیت خودروها در مدار ثبات سرما و برف،آمد و شد در انگلیس را مختل کرد بررسی‎ فنی خودرو قبل از یک سفر زمستانی قابلیت محرک تمام چرخ برای حرکت زمستانی کافی نیست چگونه مصرف سوخت خودرو در زمستان را کاهش دهیم؟ رانندگان نسبت به تجهیز ایمنی خودرو‌ها اقدام کنند چگونه ضد یخ مناسب بخریم؟ قیمت انواع روغن و ضد یخ خودرو + جدول قیمت روز ضد یخ در بازار تهران + جدول ابهامات بازار ثانویه چالش جدید فعالان حوزه روانکارها آشنایی با علت و ویژگی های گرم کردن خودرو در هوای سرد ضدیخ؛ ماده ای برای تمام فصول بازار داغ یخ‌شکن‌های خودرو پیش از سفر در روزهای برفی حتما اینجا را ببینید قیمت انواع ضد یخ‌های موجود در بازار +جدول ضد یخ های غیر استاندارد در قزوین جمع آوری شد چطور خودرویتان را برای زمستان آماده کنید؟ 3 دلیل عمده خرابی باتری خودرو در زمستان 24 سال، میانگین عمر ماشین آلات زمستانی راهداری خراسان رضوی چگونه خودرو را در زمستان تمیز نگه داریم؟ خودروی خود را برای زمستان آماده کنید! لطفا در تابستان هم از ضدیخ استفاده کنید سرما تا مغز استخوان توصیه‌های زمستانی به رانندگان خطری کوچک با اثری بزرگ 5 نکته برای ایمنی بیشتر در رانندگی زمستانی چگونه مصرف سوخت خودرو در زمستان را کاهش دهیم؟ تمام بازار یک‌صدا ضدیخ فقط ایرانی! چگونگی استفاده از ضدیخ در خودروها افزایش کارایی ضدیخ با نانوذرات توسط محققان کشور در جاده‌های لغزنده چگونه برانیم؟ استفاده از نمک برای یخ‌زدایی در معابر تهران متوقف می‌شود
Back to top