آل ویل‌درایو دارها بخوانند

قابلیت محرک تمام چرخ برای حرکت زمستانی کافی نیست

عصر خودرو- زمستان از راه رسیده و شرایط رانندگی از این پس سخت‌تر از همیشه خواهد شد. در حالیکه برخی از رانندگان در پشت کراس‌اوورهایی با قابلیت تمام چرخ خود احساس ایمنی می‌کنند، صاحبان دیگر خودروها برای ایمنی بیشتر از چرخ‌های زمستانی بهره می‌برند.

Monday 24 December 2018 - 14:19:00

قابلیت محرک تمام چرخ برای حرکت زمستانی کافی نیست

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، برخی از کارشناسان بر این باورند که استفاده از تجهیزات زمستانی چرخ‌ها برای خودروهایی با محرک تمام چرخ لازم نیست، اما موسسه خودرویی "تایر رک"  اثبات کرده که این تجهیزات تاثیر به سزایی در بهبود عملکرد محرک‌های تمام چرخ روی سطوح یخی و برفی دارد.

در این بخش کارشناسان موسسه "تایر رک" دو راو4 تویوتا کاملا یکسان را در مقابل یکدیگر قرار داده‌اند. این  دو خودرو از نظر ابعاد برابر هم هستند و تنها از لحاظ تایر با هم فرق دارند. لاستیک یکی از این تویوتاها از نوع "تمام فصل" و دیگری ویژه "زمستان" است.

در این آزمایش راو4 که به لاستیک‌های تمام فصل مجهز شده در 3.7 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر رسید اما راو4 مجهز به لاستیک زمستانی سریع‌تر نشان داده و برای رسیدن به شتاب صفر تا 100 کیلومتر به 3.1ثانیه زمان نیاز دارد.

ترمز روی یخ کار بسیار دشواری است. راو4 مجهز به رینگ و لاستیک تمام فصل که با سرعتی حدود 19 کیلومتر بر ساعت در حرکت است، پس از  ترمز مسافت 17.3 متر را طی کرد اما مدل موجود با تایرهای زمستانی پس از ترمز تنها 10.2 متر روی سطوح لغزنده جابه‌جا شد.

این کمپانی همچنین آزمایش کشش زاویه‌ای با قدرت حرکت به سمت راست را نیز با دو خودروی تویوتای خود انجام داد. در این آزمایش خودروی مجهز به لاستیک زمستانی بدون مشکل به مسیر خود ادامه داد و اما چرخ با لاستیک‌های تمام فصل به شکلی گسترده از مسیر خود منحرف شد.

برچسب ها

زمستانتایر رک
Back to top