یادداشت فعالان حوزه خودرو به مناسبت آغاز پانزدهمین سال فعالیت «خودروامروز» (قسمت اول)

عصر خودرو- گروه رسانه ای روز نو خرداد 1386 با ماهنامه خودروامروز فعالیتش را آغاز کرد و سپس «عصرخودرو» برای تسریع در اطلاع رسانی حوزه خودرو به این خانواده اضافه شد.

Sunday 23 May 2021 - 21:16:00

یادداشت فعالان حوزه خودرو به مناسبت آغاز پانزدهمین سال فعالیت «خودروامروز» (قسمت اول)

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در سال 90، خودروامروز به فرمت هفته نامه تغییر هویت داد و با آغاز تب رسانه های اجتماعی، مجموعه صفحات خودرویی این گروه در اینستاگرام در حوزه های مختلف آغاز به کار کرد و اکنون بیش از 1.2 میلیون دنبال کننده در مجموعه این صفحات بزرگترین خانواده خودرویی کشور را تشکیل داده اند. «خودروامروز» به عنوان آغازگر راه گروه رسانه ای روز نو در ابتدای خرداد امسال، پانزدهمین سال فعالیتش را آغاز کرد؛ این در حالی است که فعالیت های گروه رسانه ای «روز نو» امروز تنها به حوزه خودرو محدود نمی شود و وب سایت ها، نشریات چاپی و صفحات شبکه های اجتماعی متعددی در حوزه های بانک و بیمه، بورس، صنعت ساختمان، صنعت نمایشگاه، معدن و ... در این مجموعه در کنار حوزه خودرو مشغول فعالیت هستند. آنچه در ادامه خواهید خواند، یادداشت هایی به یادگار از فعالان حوزه خودرو است که در برهه ای از تاریخ یا همچنان با گروه رسانه ای روز نو در حوزه خودرو ارتباط داشته اند یا دارند.

پیمان کارگر|مدیرعامل شرکت خودروسازی  اینفینیتی
از جناب آقای خسروی و مجموعه خودروامروز و عصرخودرو بابت فعالیت های عمیق خبری و تفسیر تحولات اقتصادی خودرو تشکر می کنم و برای شما آرزوی موفقیت دارم. من هر روز تحلیل های حوزه خودرو ایران را از طریق شما دنبال می‌کنم.

بیوک علیمرادلو | مدیرعامل گروه بهمن
جناب خسروى
آغاز پانزدهمین سال انتشار خودرو امروز  که همواره در راه توسعه صنعت خودرو نقش بسزایى داشته را به جنابعالى و همکاران دوست داشتنى تبریک میگویم.
با آرزوى موفقیت هاى روز افزون

محمدتقی حسن خانلو | مدیرعامل  دیارخودرو
هر موفقیت بزرگی نتیجه هزاران تلاش کوچک و عادی است که مورد توجه و ستایش دیگران قرار نمی گیرد.
تلاش‌های کوچک و بزرگتان شایسته ستایش است.
ورود به پانزدهمین سال فعالیت  نشریه خودرو امروز بر شما، همکاران و دوستداران آن خجسته باد.

محمدرضا نجفی منش | رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور
خودرو یک صنعت بسیار جذاب برای مردم و مسئولین و تولید کنندگان است و به همین دلیل 31 ارگان و سازمان در آن دخالت دارند و به آن علاقه نشان می دهد، به دلیل آنکه همه مردم به نوعی با خودرو سر و کار دارند، مطالبی که راجع به خودرو باشد را دوست دارند و از هر قشری آن را دنبال می کند. زحمتی که خودروامروز طی14 سال گذشته کشیده ستودنی است و امیدواریم این روند ادامه دار باشد و در آینده این ماموریت استمرار پیدا کند. علاوه بر آن امیدوارم سعی شود تا مردم ترغیب به استفاده از محصولات خوب داخلی صنعت خودرو بشوند و علاوه بر وظیفه مطبوعاتی، خودروامروز در راستای وظیفه ملی نیز گام بردارد.

علی عزیزی | مشاور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا
اکنون که نهال سبز خودروامروز، مسیر سخت و طوفانی را در بازه زمانی 15ساله پشت سر نهاده و هم اینک در قامت درختی پرثمر، سربلند و با اصالت ظاهر شده است بیش از پیش از این بستر مستعد و ارزشمند تشنه تحلیل های ناب و گوارای صاحبنظران منصف و اندیشمند صنعت خودرو کشور هستیم. اینجانب ضمن ابراز ارادت خالصانه، تبریک و تهنیت خویش را تقدیم تمامی یاران با صفای آن رسانه وزین نموده و توفیق روزافزونتان را از درگاه احدیت خواستارم.

امید تشت زر | عضو هیات مدیره شرکت پارس خودرو
تولد روز نو مبارک. بی شک این گروه رسانه ای بیش از پیش خواهد درخشید.

مهدی رحیمی نژاد پروین | مدیرعامل گروه   GISP
ضمن تبریک به مناسبت آغاز پانزدهمین سال فعالیت نشریه خودروامروز، برای شما در ادامه راه آرزوی موفقیت دارم.

اشکان گلپایگانی | مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد  ایران
همواره پیگیری، نکته سنجی و عمق علاقه‌مندی این گروه دوست داشتنی به موضوعات تخصصی که دنبال می کنند برای من جالب توجه و جذاب بوده است.
درآغاز پانزدهمین سال شکل‌گیری گروه خبری خودرو‌امروز پایدار و سرافراز باشید

امیرحسین تابع جماعت | مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا
مرور تاریخ بیش از نیم قرن صنعت خودرو ایران؛ نشان می‌دهد رسانه‌های تخصصی این حوزه در عرصه آگاهی‌بخشی و روشنگری، نقشی بی‌بدیل داشته و همواره ابزاری توانمند برای پیشرفت این صنعت پیشرو و یار و همراهی معتمد برای مدیران، متخصصان و راهبران آن بوده اند.
رسیدن به سال های انتشار ده و پانزده و بیست و ... برای یک رسانه، حلقه های درون تنه درختی تناور و ریشه دار را می ماند که اگر زیر سایه آن بنشینی، حکایت های بی‌شماری برای روایت دارد.  امید که سایه و ثمره رسانه های تخصصی صنعت خودرو ایران نظیر «خودرو امروز» به روزهای روشن آینده، رنگ و رویی دلپذیرتر ببخشد.

احد میرزایی | مدیر ارتباطات و امور بین الملل  گروه صنعتی ایران‌خودرو
برادر ارجمندم جناب آقای خسروی
تلاش پیگیر و ارزشمند شما در انتشار مداوم هفته‌نامه «خودرو امروز» قابل تقدیر است. خرسندیم که امروز شاهد آغاز پانزدهمین سال حضور یک نشریه تخصصی مرتبط با صنعت خودرو در عرصه مطبوعاتی کشور هستیم.
بی‌تردید نشریات تخصصی، سهمی قابل توجه در آگاهی‌بخشی و انتشار رویدادهای مرتبط با این صنعت و ارتقاء آن دارند، از این رو حضور نشریه «خودرو امروز» در سپهر رسانه‌ای کشور می‌تواند ضمن آگاهی بخشی به مردم بویژه علاقمندان، بازتاب دهنده صادقی برای مجموعه تلاش‌های صورت گرفته در این صنعت باشد.
دشواری راه آمده را خدا قوت عرض می‌کنیم و برای شما و سایر همکاران کوشا و پرتلاشتان استمرار و توفیق و عزت آرزومندیم.

رضا اخباریه | مدیرعامل شرکت  آرین‌دیزل
صمیمانه آغاز پانزدهمین سال فعالیت خودروامروز را به تیم خوب خودروامروز تبریک عرض نموده و امیدوارم این رسانه به دست توانمند فرزندان و نوه‌هایتان رسیده و ادامه یابد.

مهدی دادفر | دبیر انجمن  واردکنندگان خودرو
رکن چهارم دموکراسی رسانه است، ما در هر چیزی بخواهیم به دموکراسی واقعی دست پیدا کنیم باید به رسانه و اصحاب رسانه در آن حوزه اعتقاد داشته باشیم و احترام بگذاریم، نگاه کنیم تولیدکنندگان و واردکنندگان در رسانه نگاه ابزاری و گاها دچار انحراف است، اگر این نگاه نسبت به رسانه در تولید و تجارت اصلاح شود یقینا پیشروترین بخش در اصلاح امور رسانه ها و اصحاب رسانه ها است، علی الخصوص خودروامروز. از سال 80 که مشغول کار هستم همه راه ها را در بخش اجرا و نظارت آزمایش کرده‌ام اما نتیجه نهایی این است که همه راه ها از رسانه حقیقت گو و حقیقت نگر است که می تواند همه انحراف ها را اصلاح کند. آنچه اکنون داریم از قبل رسانه‌ها است.

مهیار عسگریان | مدیرعامل گروه خودروسازی مایان
خودرو  امروز  همرفیق جاده مخصوص به ایستگاه 15 سالگی وارد شد، تبریک به همه دست‌اندرکاران خودرو امروز

میکائیل پورغفار | عضو هیات مدیره خودروسازی ستاره نیک آریا (اسنا)
واقعا زحمت کشیدی با تمام وجود و اگاهی گروهی هم گرای ، اخلاص و ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی

سعید تاجیک | قائم مقام مدیر عامل و معاون فنی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد  ایران
تفکر خودروامروز، تفکر تزریق شده به رسانه از بنیان‌گذار آن اصغر خسروی است. تصویری که از خودروامروز در ذهن من نقش بسته رسانه‌ای چابک، مطلع و دقیق است که توانسته ارتباطات خوبی با مدیران و صاحب‌منسبان صنعت خودرو و قطعات ایجاد کند. آغاز پانزدهمین سال فعالیت خودروامروز را به عنوان کسی که طی این سال ها شاهد رشد و بالندگی خودروامروز بوده ام تبریک می گویم.

داوود حسین زاده | مدیرعامل شرکت مالیبل سایپا

در دنیای امروز که تبادل به موقع و صحیح اطلاعات و انتقال مطلوب پیام به مخاطب یکی از مولفه های اصلی برای گسترش دانش جمعی و آگاه سازی اجتماعی می باشد، رسانه عنصری مهم و تاثیرگذار تلقی می گردد. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش رسانه های موبایلی اکنون دسترسی به اخبار و اطلاعات گوشه و کنار جهان برای تمامی مردم در این کره خاکی بسیار سهل و آسان گردیده است. سال هاست که ارتباطات از شیوه سنتی آن خارج شده و شبکه های اجتماعی بار سنگین حوزه ارتباطات و خبر رسانی را به دوش می کشند. برای بهره برداری از این فضا باید از قالب نگاه سنتی در حوزه ارتباطات خارج شد و برای استفاده مناسب از این فرصت ها، قبل از هر چیز نگاه و اندیشه متناسب با شرایط موجود را در ذهن بالنده کرد. دیگر، مدل های ارتباطاتی سنتی که مبتنی بر ارتباط شخص با جمع بود کارایی نداشته و به لطف گسترش ابزارهای الکترونیکی ارتباط شخص با شخص از اولویت بالایی برخوردار است که رسانه ها و مدیران رسانه ای باید برای این نوع ارتباط با مخاطب برنامه ریزی دقیقی داشته باشند. نیازسنجی از ذائقه مخاطب، تولید حرفه ای و هنرمندانه محتوا و انتقال پیام از شیوه های به روز و فراگیر از جمله اقداماتی است که یک رسانه فعال و موفق باید بدان ها پایبند باشد.
در حالی که نقش رسانه برای آگاه سازی جامعه و اطلاع رسانی، نقشی بی بدیل است، جایگاه رسانه های تخصصی برای گسترش این آگاهی ضروری و موثر به نظر می رسد. حوزه خودروسازی یکی از حوزه های تخصصی و فراگیر جامعه است که به دلیل نقش آن در اقتصاد جامعه و کشور از طرفی و سلیقه مخاطب از طرف دیگر، همواره نیازمند رسانه ای بی طرف و پویا است. صنعتی که مادر صنایع کشور است و حوزه های مختلف دانشی و اجرایی در آن مشفول به فعالیت هستند باید دارای رسانه های تخصصی باشند. اما متاسفانه به جز تعدادی معدود، رسانه های کمی وارد این عرصه مهم شده اند. همواره با جوسازی های رسانه ای بیگانگان و نیز عده ای مغرضان داخلی، صنعت خودروسازی داخلی مورد هجمه قرار می گیرد که در این شرایط نیاز به یک رسانه دغدغه مند و پاسخگو ضروری است. رسانه ای که ضمن پاسخگویی به نیاز مخاطبان سلایق مختلف را نیز مورد توجه قرار داده و پیام را در وقت مناسب و به شیوه مناسب به جامعه وسیع مخاطبان خود منتقل نماید.
پانزده سال از آغاز به کار خودرو امروز می گذرد. سختی سال های اول شروع فعالیت این رسانه، امروز با گسترش و تاثیرگذاری آن به خاطراتی خوب و شیرین تبدیل شده است. در ابتدا این درخت تنومند، نهال نوپایی بود که در قالب ماهنامه و ویژه نامه های نمایشگاهی عرض اندام می کرد. کم کم با کسب تجربه و همت جمع دوستانه ای که دغدغه و علاقه به این صنعت ملی داشتند، آن رسانه نوپای دیروز به رسانه چندوجهی امروز تبدیل شد که یکی از مراجع اصلی و مهم در صنعت خودرو به شمار می رود.
آنچه امروز این رسانه را می تواند همچون گذشته پیشرو نگه دارد شناخت درست از مخاطب و نیازهای آن و نیز بهره گیری صحیح از ابزارهای ارتباطی امروز است. موضوعی که بی شک با وجود توان و انگیزه در مجموعه این رسانه محقق خواهد شد و ان شاء الله مانند گذشته شاهد رشد و تاثیرگذاری و بالندگی این رسانه تخصصی خواهیم بود.

برچسب ها

هفته نامه خودرو امروز
مطالب مرتبط بیشتر
آقای خاص به تفسیر دانمارکی‌ها شماره هشتم «خودروامروز» دیجیتال منتشر شد شماره هفتم «خودروامروز» دیجیتال منتشر شد شماره ششم «خودروامروز» دیجیتال منتشر شد دومین شماره «خودروامروز» دیجیتال منتشر شد خودروامروز 385 روی دکه رفت عرضه شش نشریه تخصصی در 480 صفحه برای نوروز نقاب جدید کوچکترین بنز ماجراجوی کوچک کره ای پردیس ملت میزبان نمایشگاه "جشنواره عکس و کارتون خودرونما" می شود بازگشت باشکوه کاپیتان سانگ یانگ به ایران 40 کارتون و 99 تک عکس و مجموعه عکس در جشنواره خودرونما ارتباط صنعت با مخاطب از راه هنر و تصویر امروز آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره عکس و کارتون خودرونماست مهلت ارسال آثار به جشنواره عکس و کارتون خودرونما تمدید شد 4 روز تا آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره عکس و کارتون خودرونما جشنواره ای برای فرهنگ سازی در صنعت خودرو و پیوند صنعت و هنر تداوم جشنواره خودرونما در سال های آینده روی مدار 100 جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما می تواند فاصله صنعت و هنر را کاهش دهد پرچمدار پیشرو فرانسوی گزارش تصویری بازدید قائم‌مقام گروه PSA از "گروه رسانه‌ای امروز" پرچمدار DS در ایران رونمایی شد امروز، رونمایی از پوستر جشنواره عکس و کارتون خودرونما همراهان خودرو امروز در اینستاگرام از مرز 200 هزار نفر گذشتند قدرتمند ترین و سریع ترین کوروت تاریخ نخستین تجربه رانندگی با پژو 2008 در ایران کپسول قدرت چری شاسی‌بلند های ماهیندرا در راه ایران آیا این چینی می تواند جایگزین پراید شود؟ آزمایش فنی استون مارتین رپید در شیراز صفحه رسمی هفته‌نامه خودروامروز در اینستاگرام از مرز 190 هزار فالوئر گذشت معجون قدرت و آپشن واردات خودروهای بالای 2500 سی سی آزاد می شود معرفی کاپیتان X ایمن خوش قیمت گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (10 شهریور 96) نسل سوم منجی پورشه پرونده ای برای افزایش قیمت خودروها تولد دوباره سوناتا شاسی بلند فوتون پرقدرت می آید برلیانس قد کشیده به بازار آمد پرچمدار جگوار در هیبت یک سوپر سدان تازه های بازار خودرو در شهر راز لوکس های تایوانی در راه ایران تیگوان و پاسات در راه ایران یک قوچ و دو روح فاتح کُره ای دورگه آلمانی سوئدی ولوو به ایران می آید شمار مخاطبان خودروامروز در اینستاگرام از 160هزار نفر گذشت بورگوارد در راه ایران آزمایش فنی و بررسی سرباز کوچک کره ای بررسی جامع میتسوبیشی ASX فیس لیفت سوناتای پاک با قیمت رقابتی آمد اینستاگرام خودرو امروز 150 هزارتایی شد ماتادورها در راهند الانترا جدید با دست پر به ایران آمد بچه شیر در دام قوی ترین شاسی بلند جهان میتسوبیشی اکلیپس کراس، مهمان سال آینده بازار کراس‌اوور‌های ایران طوفان هامان در راه ایران یورش یک شیر دیگر به ایران کولئوس جدید زیر مرز 200 ببر جدید کیا در ایران شیرها پشت دروازه پارس بررسی مهم ترین تغییرات ساینا فول در مقایسه با تیبا هاچ بک کره ای با لهجه کرمانی ملاقات با X22؛ جوان شیک پوش ام وی ام ملاقات با تلیسمان جوک اسپرت پرشتاب به ایران رسید نسل 6 هیوندای الانترا در راه ایران ابرخودرویی با نژاد ایرانی آیا نسل جدید رنو کولئوس سورپرایز بزرگ رنو برای بازار ایران خواهد بود؟ ژنرال بلند قامت رنو نخستین سدان DS در ایران گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (15آبان 95) ششمین آزرا آمد میتسوبیشی میراژ با لباس رزم جدید آمد گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (24 مهر95) آرایش جدید لوگان گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (16 مهر95) ضربه فنی در 7.7 ثانیه ! گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (10 مهر95) بازگشت سئات به ایران گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (3 مهر95) کوچولوهای کرمانی هیوندای گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (27 شهریور95) ده دلیل برای انتخاب لنسر گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (20 شهریور95) گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (19 شهریور95) ساندرو بلند قامت آمد گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (13 شهریور95) گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (6 شهریور95) گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (4 شهریور95) کوسه میلیاردی روح ب ام و در کالبد پورشه به ایران می آید اولین ملاقات با رنو تلیسمان در آستانه عرضه در ایران لنسر همه چیز تمام آمد بازگشت مگان از پژو 206 تا پژو 207i جدید با فرانسوی های جدید بازار خودرو ایران آشنا شوید محصولات لندروور در کنار مدل های رنجروور وارد بازار کشور می شود متولی نیسان در ایران با دست پر آمد سدان شهری چری با قیمت 60 تا 70 میلیون تومان می آید مدیران صنعت خودرو از "خودرو امروز" می گویند (2) مدیران صنعت خودرو از "خودرو امروز" می گویند حمله کوئید به بازار زیر 30 میلیون هفتاد سال با مرسدس E کلاس بررسی و مقایسه میتسوبیشی اوتلندر 2016 با کیا سورنتو و هیوندای سانتافه عبور صفحه اینستاگرام خودرو امروز از مرز 40هزار دنبال کننده نبرد بلندقامتان تازه نفس کره ای اتومکانیکای دوبی آغاز به کار کرد ورود رسمی اولین خودروهای انگلیسی به ایران پس از 38 سال شمارش معکوس شروع به کار چهاردهمین اتومکانیکای دوبی آغاز شد ستاره های بنز با لباس MEC در راه ایران نصف قیمت خودرو خسارت بگیرید "آرایش 20 میلیونی نوبرانه های 2016" ارزان ترین خودرو اتوماتیک بازار در راه است ویژه‌نامه نوروز 95 خودروامروز در 96 صفحه منتشر شد حکمران جدید ابرخودروها آمد سوپراسپرت ایرانی با 2080 اسب بخار قدرت جنگ جوی شهری هوندا آمد ارزان ترین گزینه های فیات برای ایران بزرگترین شاسی بلند زیر 100 میلیون تومان آمد ملاقات با پرچم‌دار تازه لیفان در ایران ملاقات با اولین کراس اوور - کبریولت AWD جهان میلاد آئودی در ایران آزمایش فنی پرشتاب ترین خودرو کشور با پلاک ملی صفحه رسمی خودروامروز در اینستاگرم 20 هزارتایی شد اولین محصول برند لوکس هیوندای گران قیمت ترین خودروهای ایران را بشناسید پشت فرمان تندر دم بریده فورد در راه ایران کشنده های MAN آلمان در راه ایران هفتمین اسطوره برند سواری با کمترین هزینه جزییات سرمایه گذاری رنو برای تولید داستر آقای خاص پوست انداخت عرضه خودروهای خاص و لوکس DS تا پایان سال توسط گروه آرین ملاقات با ببر چری در ایران اولین تجربه رانندگی با شاسی بلند خاص MG در بازار ایران بازگشت پژو 207i به خطوط تولید ایران خودرو بزرگترین و ایمن ترین شاسی بلند ولوو به ایران آمد ملاقات با هامرهای گذرموقت تازه وارد به ایران پشت فرمان آقای ماجراجو حکمران پوست انداخت ورود نخستین عضو گروه فولکس واگن به ایران 3 پیشنهاد وارداتی برای نیسان در آستانه ورود به ایران سه سرباز سوزوکی در راه ایران توسان جدید آمد ملاقات با دارو دسته قدرتمندان 120 میلیونی «بهار خودرو» با آئودی Q5 می آید همه خودروهایی که با اقساط بدون بهره می توانید بخرید ملاقات با گودزیلا 4 خودرو جدید بازار از 25 تا 200 میلیون‌تومان را بشناسید شماره سی و یک ماهنامه «خودرو امروز» روی دکه رفت
Back to top