به مناسبت آغاز دهمین سال فعالیت هفته نامه "خودرو امروز"

مدیران صنعت خودرو از "خودرو امروز" می گویند

عصر خودرو: هفته‌نامه "خودرو امروز"، چندی قبل وارد دهمین سال فعالیت خود شد. به همین مناسب از برخی از مدیران و صاحب‌نظران صنعت خودرو کشور خواستیم یادداشتی کوتاه در زمینه اهمیت و نقش حضور رسانه‌ها در صنعت خودرو کشور در اختیارمان قرار دهند که برخی از آن‌ها با وجود مشغله‌های کاری بسیار، این خواسته را اجابت کردند و آنچه در ادامه می‌خوانید ماحصل لطف این عزیزان است.

Friday 10 June 2016 - 12:49:00

مدیران صنعت خودرو از "خودرو امروز" می گویند

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مشروح این نظرات به شرح زیر می باشد:

* کیوان ارزاقی - رییس روابط عمومی گروه بهمن

به بهانه دهمین سال انتشار خودرو امروز
کار سختی است ده سال انتشار هفته‌نامه‌ایی تخصصی آن‌هم در حوزه خودرو که نیمی از ما ایرانیان خود را در آن رشته متبحر و استاد می‌دانیم! آن‌هایی که دستی بر آتش دارند می‌دانند که چه خون دل‌هایی خورده شده تا این نهال ریشه داده و جان گرفته و در جایگاهی ایستاده که دیگر نه از باد و طوفان هراس دارد و نه از فصلِ بی‌باران.
امروز «خودرو امروز» در آستانه‌ی دهمین سال انتشار است. سی‌صد شماره از این نشریه به دست مخاطبین رسیده است و انصافاً توانسته خود را به‌عنوان هفته‌نامه‌‌ی تخصصی و ارزشمند در بین دوستداران و متخصصین صنعت خودروسازی تثبیت نماید. «خودرو امروز» حالا دیگر برای بسیاری از اهالی جاده‌ مخصوص نامی شناخته شده است. نشریه‌ای که سعی کرده همانند اسمش، به‌روز باشد و اخبار و اطلاعات مربوط به خودروسازی جهان و همچنین شرکت‌های خودروسازی داخلی را پوشش دهد.
به‌نظر می‌رسد حال که دهکده جهانی مارشال مک لوهان جامعه واقعیت به تَن کرده و تکنولوژی چنان سرعت گرفته که اگر دیر بجنبیم از قافله عقب می‌مانیم پس برای ادامه‌ی حیات باید بتوانیم با قواعد دنیای امروز حرکت کنیم. هر چند مدتی دعواست که با وجود اینترنت آیا ضرورتی برای ادامه‌ی نشریات مکتوب و چاپی وجود دارد یا نه؟ (و البته این دعوا هنوز به جواب نرسیده) ولی کارشناسان به این نتیجه‌ی قطعی رسیده‌اند که برای ادامه‌ی زندگی یک نشریه، وجود و حضور در اینترنت از واجبات است. بنابراین به‌نظر می‌رسد «خودرو امروز» بایستی دارای وب‌سایتی مستقل باشد و همچنین با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی، این نشریه می‌بایستی از امکانات دنیای دیجیتال استفاده کند و با حضور در شبکه‌های مختلفِ متنی و تصویری، ارتباط و تعامل بیشتری با مخاطبین داشته باشد.
امیدوارم با تعامل بیشتر و رابطه‌ی صمیمانه‌ای که بین دوستان خوب و کاربلدِ «خودرو امروز» و مدیران و متخصصین خودروسازی برقرار می‌شود شاهد رشد و پیشرفتِ صنعت خودروسازی کشور عزیزمان باشیم.

 

* محمد طاهریان - مدیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

رسانه‌ها روشنگر مسیر صنعت خودرو
چند صباحی است که در کشور ما موضوع کیفیت خودروها بیش از پیش موردتوجه جامعه، خودروسازان و دولتمردان قرار گرفته به‌طوری‌که سیاست‌های اتخاذ شده در حوزه خودرو همگی در راستای ارتقاء سطح کیفی خودروهای تولید داخل بوده است. هرچند که با وجود تدابیر اندیشیده و راهکارهای آزموده شده، هنوز کیفیت خودروهای تولید داخل با ترازهای جهانی فاصله زیادی دارد اما این موج ایجاد شده را باید به فال نیک گرفت و زمینه را برای اتفاقات خوب مهیا کرد.
در این میان نباید از نقش کلیدی رسانه‌ها بالاخص رسانه‌های تخصصی در فرهنگ‌سازی و پیگیری سیاست‌های جاری در زمینه کیفی سازی صنعت خودرو غافل بود، همان‌طور که نمی‌توان به نقش اساسی آن‌ها در آگاهی‌رسانی به مردم و افزایش سطح انتظارات مشتریان شک کرد.
رسانه‌هایی چون عصر خودرو و خودرو امروز که به‌صورت تخصصی در حوزه خودرو فعالیت می‌کنند و تمام هم‌وغم خود را برای ارتقاء سطح این صنعت به کار گمارده‌اند، به مشعلی می‌مانند که مسیر پیش رو را تا رسیدن به هدف روشن می‌سازند و کمک گرفتن از آن‌ها مسیر ترقی و پیشرفت را هموار می‌کند. این رسانه‌ها شایسته تقدیرند و بی‌شک با زحمات آن‌ها می‌توان آینده روشنی را برای صنعت خودرو کشور متصور بود.
 

*بابک صدرایی - رییس بازاریابی مدیران خودرو

تقدیم به  هفته نامه خودرو امروز

در سالهای اخیر با رقابتی تر شدن بازار خودرو  در کشور و پیشرفت های روزافزون در سطح جهانی  خیل عظیمی اقشار جامعه مطالب مرتبط با خودرو را به صورت روزانه با علاقه دنبال می کنند و همواره بر تعداد آنان نیز افزوده می گردد.در این بین  جامعه مخاطب در میان انبوهی از اطلاعات قرار می گیرد که بالطبع آن  انتخاب اطلاعات درست امری سخت و پیچیده می باشد.

بالحق در طول چند دهه اخیر و مخصوصا 1 دهه اخیر  با توجه به افزایش رسانه های خودرویی عزیزان دست اندرکار تلاش های بسیاری را نودند تا رسالت مطبوعاتی خود را به خوبی انجام دهند که این امری خجسته برای جامعه مطبوعاتی به شمار میرود. در این بین هفته نامه خودرو امروز همراه با وب سایت عصر خودرو در یک مجموعه هماهنگ در طول 1 دهه اخیر تاثیری سازنده را در ذهن مخاطبان و عاشقان دنیای اتومبیل  رقم زندند تا خاطراتی ماندگار را برای آنان ثبت نمایند. ارائه اخبار روز  به طور صحیح-آخرین اخبار بین المللی و تست های فنی و تخصصی علمی و انتشار مقالات ارزشمند باعث گشت تا این رسانه به خوبی جای خود را در ذهن مخاطبان باز نماید.

اینجانب برای همه عزیزان دست اندرکار در این حوزه آرزوی توفیق دارم و امیدوارم با همکاری و همدلی  بتوانند رسالت مطبوعاتی خود را کامل و شایسته انجام دهند. موفق و پیروز باشید.

 

* حسین پرهیزی - مدیرعامل لیزینگ آریادانا(سهامی عام)

رسانه و صنعت
علائم و نشانه‌های بحران اقتصادی را این روزها بیش از گذشته مشاهده و احساس می کنیم. سایه سنگین رکود به شدت بر روی کسب و کار های خرد و کلان ملموس بوده و درخصوص تعمیق و تداوم آن به شدت احساس نگرانی میشود.  اثرات منفی رکود آنقدر قابل توجه است که دولت ها را به مقابله و اتخاذ سیاست های ضد رکود وا داشته تا با ورشکستگی اقتصادی روبرو نشوند. کاهش رشد اقتصادی ، افزایش بیکاری و کاهش سرمایه گذاری در حوزه های کسب و کار از سوی تجار و تولیدکنندگان از پیامدهای عمده رکود می باشند.
درچنین شرایطی یکی از ابزارهایی که می تواند در رابطه با بهبود فضای کسب و کار نقشی موثر ایفا کند، فعالیت گسترده رسانه های نوشتاری و پایگاههای اطلاع رسانی بویژه در فضای مجازی می باشد. امروزه دسترسی به اطلاعات بویژه از نوع دست اول و برخورداری از شبکه گسترده ارتباطات کلید موفقیت یک مدیر یا یک بنگاه اقتصادی خواهد بود. فعالیت رسانه های تخصصی و ریشه دار در یک صنعت و کسب و کار برای مدیران ارشد بنگاههای اقتصادی یک نعمت قلمداد میشود.
خلق اطلاعات و داده ، نشر و توزیع آن توسط این رسانه ها و پایگاههای خبری و اطلاع رسانی می تواند به رشد و توسعه یک صنعت کمک شایانی نموده و در این روزها راهنمای صنعت بمنظور برون رفت از رکود باشد. فعالیت مراکز خبری و تخصصی در حوزه صنعت خودرو در کشور را باید به فال نیک گرفت و از آن می بایست نهایت بهره را برد. این درحالیست که در بسیاری از صنایع دیگر کشور، از وجود چنین پایگاههای اطلاع رسانی خبری نیست و اگر هست فعالیت آنها بسیار محدود و کم اثر می باشد.
در حال حاضر کارشناسان، مدیران و متخصصان صنعت خودرو بیش از سایر همتایان خود از وجود مراکز تخصصی اطلاع رسانی بهره می برند و می توانند از اطلاعات ایجاد شده درخصوص تصمیم سازی های خود در بخشهای مختلف تولید، فروش، واردات ، صادرات و ... به نحو احسن استفاده نمایند.
مجموعه خبری عصر خودرو از جمله پایگاههای تخصصی جهت دسترسی به اطلاعات جدید دنیای خودرو برای کارشناسان، علاقمندان، خریداران و ... بوده که با فعالیت گسترده و تخصصی خود توانسته در صنعت خودرو جایگاه ویژه ای برای خود ایجاد نماید.
ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت به کلیه همکاران آن مجموعه محترم امیدوارم همواره موفق، پیروز و پیشرو باشید.

 

* فربد زاوه-کارشناس صنعت خودرو

راز پایداری نشریات در دنیای پررقابت رسانه‌های صنعت خودرو
رسانه‌های تخصصی در تامین مطالب و موضوعات خود با دردسرها و مشکلات به‌مراتب پیچیده‌تری نسبت به رسانه‌ها و نشریات عمومی مواجه هستند. تولید مطالب جذاب و خواندنی در حجم یک نشریه به‌گونه‌ای که بتوان در گذر زمان، مشتریان و خوانندگان را حفظ نمایید کار طاقت‌فرسایی است. حوزه خودرو، جذابیت‌های زیادی در بین مخاطبین محدود رسانه‌های مکتوب دارد ولی رقابت شدید در این حوزه سبب شده است نام‌های محدودتری در گذر زمان باقی بمانند. نشریات تخصصی خودرو بنا به فراخور پوشش مشخصی از حوزه گسترده خودرو را شامل می‌شوند؛ نشریاتی که به‌صورت ترکیبی، همزمان فعالیت خبرگزاری‌های اقتصادی خودرویی و مشاورین فنی را ارائه می‌کنند از اقبال مناسب‌تری برخوردار هستند. به هر صورت، زنده ماندن در این بازار کار ساده‌ای نیست و رسیدن به ده‌سالگی هم برای تعداد کمی از نشریات اتفاق می‌افتد.
ورود نشریات رایگان دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی گوناگون اقبال از نشریات کاغذی را کاهش داده است. به نظر می‌رسد، در آینده نزدیک، حجم عمده‌ای از این نشریات کاغذی از دکه‌ها به تلفن‌های همراه و تبلت‌ها منتقل شود و نقش سیستم‌های خبررسانی در کشور پررنگ‌تر شود. نشریاتی در این بازار موفق خواهند بود که بتوانند خود را با این تغییر وقف دهند و روش‌های کارآمدتری از نشر را ابداع و یا توسعه دهند. البته این تغییر فرم منکر تاثیر کیفیت در حفظ و ماندگاری رسانه نخواهد گذاشت و نشریات مجبورند کیفیت مطالب خود را بیش از پیش افزایش دهند تا بتوانند مخاطبین خود را در رقابت با رسانه‌های جدیدی که دیگر متحمل هزینه‌های سنگین نشر هم نیستند را حفظ نمایند.
مجموعه خودروی امروز، جزو معدود نشریاتی در حوزه تخصصی خودرو است که توانسته مخاطبین خود را حفظ و گسترش دهد. گسترش این مجموعه از حوزه خودرو به سایر حوزه‌ها مانند بازارهای مالی و صنعت نمایشگاهی و بانکداری و صنعت بیمه، نشان دهند این موضوع بوده که مخاطبین خود و ذائقه آن‌ها را خوب شناخته و در قیاس با خیل عظیم رقبای مجازی و کاغذی توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد. صداقت در گفتار و مطالب منتشره فارغ از بازی‌های رسانه‌ای معمول در این نشریات در حد رضایت مشتریان و مخاطبین خود بوده که سبب شده است عمر این نشریه هفتگی در کشور دورقمی‌شود. امید که سایر نشریات این حوزه بتوانند با اطلاع‌رسانی درست و صادقانه مسیر مشابه ای را طی نموده و کیفیت نشریات داخلی را به سطح استانداردهای بین‌المللی برسانند.
 

برچسب ها

هفته نامه خودرو امروز
مطالب مرتبط بیشتر
گردهمایی بزرگان مینیاتوری آقای خاص به تفسیر دانمارکی‌ها شماره هشتم «خودروامروز» دیجیتال منتشر شد شماره هفتم «خودروامروز» دیجیتال منتشر شد شماره ششم «خودروامروز» دیجیتال منتشر شد دومین شماره «خودروامروز» دیجیتال منتشر شد خودروامروز 385 روی دکه رفت عرضه شش نشریه تخصصی در 480 صفحه برای نوروز نقاب جدید کوچکترین بنز ماجراجوی کوچک کره ای پردیس ملت میزبان نمایشگاه "جشنواره عکس و کارتون خودرونما" می شود بازگشت باشکوه کاپیتان سانگ یانگ به ایران 40 کارتون و 99 تک عکس و مجموعه عکس در جشنواره خودرونما ارتباط صنعت با مخاطب از راه هنر و تصویر امروز آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره عکس و کارتون خودرونماست مهلت ارسال آثار به جشنواره عکس و کارتون خودرونما تمدید شد 4 روز تا آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره عکس و کارتون خودرونما جشنواره ای برای فرهنگ سازی در صنعت خودرو و پیوند صنعت و هنر تداوم جشنواره خودرونما در سال های آینده روی مدار 100 جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما می تواند فاصله صنعت و هنر را کاهش دهد پرچمدار پیشرو فرانسوی گزارش تصویری بازدید قائم‌مقام گروه PSA از "گروه رسانه‌ای امروز" پرچمدار DS در ایران رونمایی شد امروز، رونمایی از پوستر جشنواره عکس و کارتون خودرونما همراهان خودرو امروز در اینستاگرام از مرز 200 هزار نفر گذشتند قدرتمند ترین و سریع ترین کوروت تاریخ نخستین تجربه رانندگی با پژو 2008 در ایران کپسول قدرت چری شاسی‌بلند های ماهیندرا در راه ایران آیا این چینی می تواند جایگزین پراید شود؟ آزمایش فنی استون مارتین رپید در شیراز صفحه رسمی هفته‌نامه خودروامروز در اینستاگرام از مرز 190 هزار فالوئر گذشت معجون قدرت و آپشن واردات خودروهای بالای 2500 سی سی آزاد می شود معرفی کاپیتان X ایمن خوش قیمت گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (10 شهریور 96) نسل سوم منجی پورشه پرونده ای برای افزایش قیمت خودروها تولد دوباره سوناتا شاسی بلند فوتون پرقدرت می آید برلیانس قد کشیده به بازار آمد پرچمدار جگوار در هیبت یک سوپر سدان تازه های بازار خودرو در شهر راز لوکس های تایوانی در راه ایران تیگوان و پاسات در راه ایران یک قوچ و دو روح فاتح کُره ای دورگه آلمانی سوئدی ولوو به ایران می آید شمار مخاطبان خودروامروز در اینستاگرام از 160هزار نفر گذشت بورگوارد در راه ایران آزمایش فنی و بررسی سرباز کوچک کره ای بررسی جامع میتسوبیشی ASX فیس لیفت سوناتای پاک با قیمت رقابتی آمد اینستاگرام خودرو امروز 150 هزارتایی شد ماتادورها در راهند الانترا جدید با دست پر به ایران آمد بچه شیر در دام قوی ترین شاسی بلند جهان میتسوبیشی اکلیپس کراس، مهمان سال آینده بازار کراس‌اوور‌های ایران طوفان هامان در راه ایران یورش یک شیر دیگر به ایران کولئوس جدید زیر مرز 200 ببر جدید کیا در ایران شیرها پشت دروازه پارس بررسی مهم ترین تغییرات ساینا فول در مقایسه با تیبا هاچ بک کره ای با لهجه کرمانی ملاقات با X22؛ جوان شیک پوش ام وی ام ملاقات با تلیسمان جوک اسپرت پرشتاب به ایران رسید نسل 6 هیوندای الانترا در راه ایران ابرخودرویی با نژاد ایرانی آیا نسل جدید رنو کولئوس سورپرایز بزرگ رنو برای بازار ایران خواهد بود؟ ژنرال بلند قامت رنو نخستین سدان DS در ایران گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (15آبان 95) ششمین آزرا آمد میتسوبیشی میراژ با لباس رزم جدید آمد گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (24 مهر95) آرایش جدید لوگان گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (16 مهر95) ضربه فنی در 7.7 ثانیه ! گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (10 مهر95) بازگشت سئات به ایران گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (3 مهر95) کوچولوهای کرمانی هیوندای گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (27 شهریور95) ده دلیل برای انتخاب لنسر گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (20 شهریور95) گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (19 شهریور95) ساندرو بلند قامت آمد گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (13 شهریور95) گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (6 شهریور95) گزیده اخبار روزانه پایگاه خبری «عصر خودرو» (4 شهریور95) کوسه میلیاردی روح ب ام و در کالبد پورشه به ایران می آید اولین ملاقات با رنو تلیسمان در آستانه عرضه در ایران لنسر همه چیز تمام آمد بازگشت مگان از پژو 206 تا پژو 207i جدید با فرانسوی های جدید بازار خودرو ایران آشنا شوید محصولات لندروور در کنار مدل های رنجروور وارد بازار کشور می شود متولی نیسان در ایران با دست پر آمد سدان شهری چری با قیمت 60 تا 70 میلیون تومان می آید مدیران صنعت خودرو از "خودرو امروز" می گویند (2) حمله کوئید به بازار زیر 30 میلیون هفتاد سال با مرسدس E کلاس بررسی و مقایسه میتسوبیشی اوتلندر 2016 با کیا سورنتو و هیوندای سانتافه عبور صفحه اینستاگرام خودرو امروز از مرز 40هزار دنبال کننده نبرد بلندقامتان تازه نفس کره ای اتومکانیکای دوبی آغاز به کار کرد ورود رسمی اولین خودروهای انگلیسی به ایران پس از 38 سال شمارش معکوس شروع به کار چهاردهمین اتومکانیکای دوبی آغاز شد ستاره های بنز با لباس MEC در راه ایران نصف قیمت خودرو خسارت بگیرید "آرایش 20 میلیونی نوبرانه های 2016" ارزان ترین خودرو اتوماتیک بازار در راه است ویژه‌نامه نوروز 95 خودروامروز در 96 صفحه منتشر شد حکمران جدید ابرخودروها آمد سوپراسپرت ایرانی با 2080 اسب بخار قدرت جنگ جوی شهری هوندا آمد ارزان ترین گزینه های فیات برای ایران بزرگترین شاسی بلند زیر 100 میلیون تومان آمد ملاقات با پرچم‌دار تازه لیفان در ایران ملاقات با اولین کراس اوور - کبریولت AWD جهان میلاد آئودی در ایران آزمایش فنی پرشتاب ترین خودرو کشور با پلاک ملی صفحه رسمی خودروامروز در اینستاگرم 20 هزارتایی شد اولین محصول برند لوکس هیوندای گران قیمت ترین خودروهای ایران را بشناسید پشت فرمان تندر دم بریده فورد در راه ایران کشنده های MAN آلمان در راه ایران هفتمین اسطوره برند سواری با کمترین هزینه جزییات سرمایه گذاری رنو برای تولید داستر آقای خاص پوست انداخت عرضه خودروهای خاص و لوکس DS تا پایان سال توسط گروه آرین ملاقات با ببر چری در ایران اولین تجربه رانندگی با شاسی بلند خاص MG در بازار ایران بازگشت پژو 207i به خطوط تولید ایران خودرو بزرگترین و ایمن ترین شاسی بلند ولوو به ایران آمد ملاقات با هامرهای گذرموقت تازه وارد به ایران پشت فرمان آقای ماجراجو حکمران پوست انداخت ورود نخستین عضو گروه فولکس واگن به ایران 3 پیشنهاد وارداتی برای نیسان در آستانه ورود به ایران سه سرباز سوزوکی در راه ایران توسان جدید آمد ملاقات با دارو دسته قدرتمندان 120 میلیونی «بهار خودرو» با آئودی Q5 می آید همه خودروهایی که با اقساط بدون بهره می توانید بخرید ملاقات با گودزیلا 4 خودرو جدید بازار از 25 تا 200 میلیون‌تومان را بشناسید شماره سی و یک ماهنامه «خودرو امروز» روی دکه رفت
Back to top