تصویب قانون برای تردد خودروهای خودران در انگلیس

عصر خودرو- تغییر قانون می‌تواند تا پایان سال 2021 استفاده از اتومبیل‌های خودران را در انگلستان مجاز کند.

Thursday 29 April 2021 - 12:21:00

تصویب قانون برای تردد خودروهای خودران در انگلیس

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بخش حمل و نقل انگلیس (DfT) طرح‌هایی را برای اتومبیل‌های مجهز به سیستم‌های نگهداری خطوط خودکار (ALKS) که به طور قانونی به عنوان خودران تعریف می‌شوند، ارائه کرده است که به این ترتیب کارکرد عملی چنین خودرو‌هایی با سرعت پایین را قانونی می‌کند.

در صورت تأیید، این حرکت اولین گام برای اجازه دادن به اتومبیل‌های خاص برای رانندگی خود در جاده‌های انگلیس است. برخی از اتومبیل‌ها از قبل به ALKS مجهز شده‌اند، اما برداشتن دستان از روی فرمان غیرقانونی است، زیرا این اتومبیل‌ها در رده خودران‌ها قرار نمی‌گیرند.

اگر به آن‌ها تاییدیه داده شود و هیچ مدرکی برای به چالش کشیدن توانایی رانندگی خودکار خودرو وجود نداشته باشد، این ماشین‌ها می‌توانند تا پایان سال به طور مستقل از راننده در بزرگراه‌ها با سرعت کمتر از 37 مایل در ساعت حرکت کنند.

بخش حمل و نقل انگلیس ALKS‌ ها را به عنوان مواردی تعریف می‌‌کند که وسیله نقلیه را قادر می‌ سازد تا در یک خط حرکت کند و در عین حال توانایی بازگشت آسان و بی خطر کنترل ماشین به راننده را در صورت لزوم حفظ کند.

خطای انسانی عامل 85 ٪ از تصادفات در انگلیس
دپارتمان حمل و نقل انگلیس اعلام کرد که این فناوری می‌تواند ایمنی جاده‌ها را بهبود بخشد ، چون خطای انسانی عامل موثر بیش از 85 ٪ از تصادفات است.

ارائه این آیین نامه جدید منوط به ایجاد تغییراتی در کد بزرگراه‌‌ها است تا اطمینان حاصل کند که از موج اول این فناوری با اطمینان و مسئولیت پذیری استفاده می‌شود. مشورت در مورد این تغییرات در تاریخ 28 مه به پایان می‌رسد.

برچسب ها

خودرو خودرانانگلیس
مطالب مرتبط بیشتر
خودروسازی جهان در مسیر تسلایی شدن قیمت بنزین در انگلیس باز هم رکورد زد قیمت سوخت در انگلیس باز هم رکورد زد ثبت رکورد جدید قیمت بنزین در انگلیس مینی‌‌‌بوس خودران اینتل شکست رکورد فروش خودرو در بریتانیا قیمت بنزین در انگلیس به بالاترین سطح در تاریخ رسید بهای سوخت در انگلیس به بالاترین حد رسید افزایش بهای بنزین در انگلیس به بالاترین حد طی 9 سال گذشته استقرار ارتش انگلیس هم بحران سوخت را حل نکرد استمرار کمبود سوخت در لندن و جنوب شرق انگلیس ارتش انگلستان برای سوخت‌رسانی به پمپ بنزین‌ها وارد عمل می‌شود تداوم کمبود شدید سوخت در انگلیس وضعیت جایگاه‌های بنزین تغییری نکرده است ارتش انگلیس در حمل سوخت کمک می‌کند ماجرای بحران بنزین در انگلیس چیست؟ تشکیل صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌ها بریتانیا با اصلاحات غیرمجاز در خودرو برخورد می کند کاهش تولید خودرو در انگلیس به کمترین رقم طی 65 سال گذشته ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی در انگلیس از سال 2040 پاکبان‌های خودران به خیابان آمدند شهر باستانی انگلیس خودروهای آلاینده را تا 100 پوند روزانه جریمه می‌کند تولید خودروی هوشمند خورشیدی در کشور جزیره کیش؛ پایلوت تحقیقات خودروهای خودران تولید خودرو در انگلیس به پایین‌ترین حد در نزدیک به 4 دهه گذشته رسید رونمایی از فناوری کنترل خطوط بزرگراه برای خودروهای بدون راننده در انگلیس فروش خودروهای برقی دست دوم در انگلیس به بالاترین رقم خود رسید ممنوعیت دیزلی‌ها در انگلیس از 2030 اولین واحد تولید رایانه‌های آماده در خودروهای خودران ساخته شد آغاز آزمایش خودروی خودران اتوایکس در کالیفرنیا کمک 6 هزار پوندی انگلیس به رانندگان برای خرید خودروهای برقی تداوم وضعیت بحرانی در بازار خودروی بریتانیا ازسرگیری فروش خودرو در بریتانیا ضرر عظیم برگزیت برای جگوار کاهش 97 درصدی فروش خودرو در بریتانیا آمار فروش خودرو در انگلیس 44 درصد کاهش یافت خودروهای خودران بر برف و مه غلبه می‌کنند جریمه 200 پوندی برای لمس موبایل در حین رانندگی خودروسازان انگلیسی خواهان تاخیر در برگزیت شدند خودروهای خودرانی که میلیاردها مایل رانندگی کرده‌اند آمار تولید خودرو در انگلیس براثر برگزیت نصف شد بهای سوخت در انگلیس با لغو معافیت نفتی ایران،افزایش یافت کاهش فعالیت ب ام‌ و درپی برگزیت هوندا تا سال 2022 کارخانه انگلستان خود را تعطیل می‌کند کشته شدن خواننده انگلیسی در تصادف رانندگی خودروی خودران تسلا، یک ربات را به قتل رساند! کارمند "اپل" متهم به دزدیدن فناوری خودروهای خودران و تلاش برای فرار به چین شد اینتل و بایدو خودروهای خودران را ایمن می کنند
Back to top