بررسی فنی خودرو هیوندای i20+مشخصات

عصر خودرو -این خودرو که توسط شرکت هیوندای در سال 2008 در دو نسخه کوپه هاچ بک 3 درب و هاچبک 5 درب معرفی شد، تا به حال یک بار دچار فیس لیفت و تغییرات ظاهری شده است. خودرویی که مورد برسی قرار داده ایم،

Friday 07 February 2020 - 11:36:00

بررسی فنی خودرو هیوندای i20+مشخصاتi20بررسی فنی خودرو هیوندای i20+مشخصاتi20i20

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در دهه‌ی اخیر میلادی که کشور‌ها با افزایش خودروها، جهت حمل و نقل مواجه شده اند و انبوه خودرو به پی خود کمبود جای پارک و همینطور الودگی هوا را دارد، اکثر کمپانی‌ها سعی در تولید خودرویی با ابعاد کم و حجم موتور مناسب و مصرف سوخت مناسب و آلایندگی کمتر را دارند و به رقابت هم دست به تولید خودرو‌هایی از کلاس مینی و سوپر مینی زدند که اگر بخواهیم مورد‌های شناس کشور خودمان را نام ببریم می‌توان نام‌هایی مثل کیا پیکانتو، مزداهیوندای i20 و یا خودروی ام جی 3 را بر زبان آورد و مورد‌های لوکسی، چون مرسدس اسمارت فورتو ((forto هم در این سگمنت قرار می‌گیرند. در این مقاله البته خودروبانک به بررسی و معرفی موردی پرداخته که برای اکثریت عموم در دسترس و قابل تهیه باشد و از نظر برند نیز نام آشناتر است.
این خودرو که توسط شرکت هیوندای در سال 2008 در دو نسخه کوپه هاچ بک 3 درب و هاچبک 5 درب معرفی شد، تا به حال یک بار دچار فیس لیفت و تغییرات ظاهری شده است. خودرویی که مورد برسی قرار داده ایم، اولین فیس لیفت این خودرو است که در سال 2013 توسط هیوندای معرفی شد. این خودرو که در کلاس مینی (یا بهتر است سوپر مینی بنامیم) قرار دارد.

هیوندای i20 دارای پیشرانه 1.4 لیتری است که توان 98 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه را تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد آن در حالت استاندارد و موتوری به اصطلاح آب بندی شده با راننده‌ای حرفه‌ای در حدود 12 ثانیه است ولیکن در حالت عادی و در شرایط روز تست ما به عددی معادل 15 ثانیه رسیدیم.

بررسی ظاهری

این خودرو از بدو تولید خود تا سال 2013 فیس لیفتی را به خود ندید و در طی 5 سال اخیرش با چهره‌ای دلنشین و همانند دیگر کره ای‌ها که اصالت کره‌ای بودن خود را به نمایش می‌گذاشتند، با همان چهره تولید و عرضه می‌شد. اما با اولین فیس لیفت، هیوندای از همان سال راه اروپاییان و خشن شدن خودرو‌ها را در پی گرفت که شاهد چهره‌ای خشن و چراغ‌هایی با خطوط تقریباً تیز‌تر و اسپرت لایت‌های زیبا و کم‌تر شدن منحنی‌ها و لطافت رخ جلوی خودرو هستیم.

چهره‌ی عقب آن تغییر به خصوصی را جز قرار گرفتن نوار شبرنگ بر روی سپر عقب و انتقال خط سفید چراغ خطر دنده عقب از وسط چراغ به انتهای چراغ را شاهد نیستیم. از لحاظ طول و ارتفاع هم تغییری حاصل نشد و کماکان با همان ابعاد قبلی به بازار عرضه شد.

بررسی داخلی و آپشنی خودرو

شاید یکی از ملاک‌های مهم کمپانی‌ها برای تولید خودرو با ابعاد کوچک این موضوع باشد که در عین جمع و جور بودن بیشترین فضای داخلی را برای سرنشینان به ارمغان بیاورند. هیوندای i20 شاید در این مقوله موفق بوده و توانسته است رضایت مشتریان خود را به دست آورد به طوری که در طی تست انجام شده اگر ردیف جلو فردی با قد 180 تا 190 بنشیند، در عقب برای نشستن فردی با قد 175 هم مشکلی نیست، ولی اگر جای این 2 نفر را عوض کنیم، به مشکل میخوریم حتی اگر فضای پا هم مشکل ساز نشود فضای سر مشکل بزرگی برای سفر طولانی خواهد بود.

سرنشینان جلو از همه نظر در آسودگی هستند، چه از نظر فضای سر و چه از نظر فضای پا که قابل تنظیم است و قابلیتی که برای سرنشینان جلو نسبت به سرنشینان عقب وجود دارد، قرار گرفتن دو گرم کن برای راننده و سرنشین جلو است. هرچند که فقط گرم کن است و نشانی از سرد کن نیست و قابلت تنظیم دمای آن را ندارید و فقط امکان فعال سازی و غیر فعال کردن آن را دارید.
طراحی داشبورد و غربیلک فرمان به خوبی انجام گرفته است و همه چیز ارگونومیک و سر جای خودش است و فرمان زیبای آن و قرار گرفتن صفحه کیلومتر و مانیتور کوچک سفری که اطلاعاتی، چون ساعت، اطلاعات دستگاه پخش و مقدار مسیری که با موجودی بنزین می‌توان طی کرد را به راننده می‌دهد.

در وسط داشبورد دستگاه پخش سی دی، دی وی دی، رادیو و یک سوکت USB هم در پایین و در کنار گرمکن‌ها و فندک برقی قرار گرفته است و در وسط کنسول هم شاهد گیربکس 4 سرعته خودکار HiVEC هستیم که در آن خبری از حالت تیپ ترونیک و دنده دادن دستی نیست ولیکن برای استفاده از گیربکس در مسیر‌های سراشیبی و سر بالایی دو حالت 2 و L قرار گرفته که یکی به معنای دنده 2 هستش و دیگری دنده سنگین تری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

فضای صندوق این خودرو رضایت شما را در پی خواهد داشت که در تست انجام شده حالت‌های مختلفی از قرار دادن چمدان و ساک دستی را امتحان کردیم و باز هم شاهد فضا‌هایی خالی بودیم. برای بهتر متوجه شدن فضای بار می‌توانید در عکس زیر میزان این فضا را مشاهده کنید.

از نظر آپشنی به جز قرار گرفتن گرمکن برای سرنشینان جلو، تجهیزات دیگری مثل کول باکس در داشبورد خودرو، آینه الکتروکرومیک که قابلیت نمایش دوربین عقب خودرو در هنگام پارک و دنده عقب را هم دارد، سیستم قفل خودکار، سیسیتم keyless Entry ورود بدون کلید، سیستم روشن خاموش کردن خودرو توسط دکمه یا انجین استارتر و تنظیم و تا شدن برقی آینه‌ها را شاهد هستیم. بر روی سپر‌های جلو و عقب هم سنسور‌های پارک برای اخطار فاصله با خودرو‌ها را نیز می‌توانیم ببینیم.

تست رانندگی

این خودرو همانطور که در مقدمه توضیح دادیم یک موتور 1.4 لیتری 98 اسب بخاری را داراست که شاید ابتدا شما فکر کنید ماشین در تست‌های مختلف راضی کننده نباشد و کشش کمی داشته باشد. از ابتدا که شما در خودرو می‌نشینید، دسته خلبانی صندلی خودرو شما را مجذوب خود می‌کند، زیرا که در حین رانندگی جایی برای استراحت هر دو دست شما وجود دارد، اما شاید در طول رانندگی نتوانید استفاده به خصوصی داشته باشید، زیرا که این خودروی 1200 کیلویی برای کنترل نیاز به تمرکز دارد و نباید در سرعت‌های بالا کنترل خودرو را از دست بدهید و ممکن است با یک حرکت نسنجیده کوچک، واژگونی را تجربه کنید و جان خودرا به خطر بیاندازید.

سیستم تعلیق خودرو از نرمی قابل قبولی برخوردار است، ولی نباید توقع خودرو‌های ژاپنی را داشت، اما کماکان کافی به نظر می‌رسد و رضایت شما را جلب خواهد کرد.

فرمان تلسکوپی این خودرو در حد فرمان‌های 3 حالته نرم عمل نمی‌کند، ولی رانندگی با آن لذت بخش است. در حین رانندگی با این خودرو برای ما شاید جالب‌ترین عملکرد این خودرو در سر بالایی‌ها است که به خوبی پیش می‌رود و شما اصلاً کندی و کم بود قدرت موتور را احساس نمی‌کنید و اثری از معکوس کشی خودرو نیست با اینکه از موتور 1400 سی سی نباید توقعی بیش از این را داشت.

در مسیر‌های صاف و استاندارد، ما از حالت سکون تا 100 را در 15 ثایه تجربه کردیم. نکته منفی این خودرو در شتاب گیری بین سرعت‌های 80 تا 100 هست که کمی کند است، اما در دیگر شرایط این خودرو نسبتاً تیز است و باید مراقب باشید تا کنترل از دستتان خارج نشود. به قدرت ترمز گیری این خودرو نباید آنچنان دل ببندید عملکرد آن طوری است که برای سرعت‌های بالا ساخته نشده و باید همانند خودروهایی، چون 206 ترمز گیری و قلق آن را بیابید، ولی در حد خود قابل قبول است.

نتیجه گیری

خودروی i20 توسط آسان موتور و با گارانتی نقدی حدود 85 میلیون تومان آب می‌خورد البته این خودرو به صورت شرایطی هم عرضه می‌شود که با 20 میلیون تومان پیش پرداخت و تا 3 سال هر ماه 2.100 پرداخت هم می‌توانید این خودرو را تهیه کنید که البته قیمت نهایی برای شما در حدود 92 میلیون تومان خواهد شد.

در نهایت باید گفت که این خودرو بسیار مناسب برای خانم‌هایی است که دنبال خودرویی جمع و جور و پارک کردن آسان و مهم‌تر از آن پیدا کردن جای پارک مخصوصاً در شهر‌های شلوغ کشور هستند.البته در نگاهی دیگر، این خودرو، جوان پسند هم هست حتی برای آقایانی، چون مالک این خودرو که از دوستانی با ذوق هستند و خودرو را دست خوش تغییراتی، چون تغیرات جلو پنجره، برچسب سقف، فیبر کربن کردن آینه‌ها و تغییر رنگ چراغ‌ها و حتی قرار دادن Welcome Light‌هایی که متاسفانه در شرایط روز تست قادر به عکاسی از آن نبودیم که همگی این تغییرات i20 مورد تست را در سطح خود خاص کردند.

شاید با این قیمت نظر شما به رقیب‌های این خودرو برود، ولی باید با توجه به شهر خود و نحوه خدمات رسانی عاملیت‌های برند‌های مختلف را هم در نظر داشته باشید و سپس تصمیم به خرید کنید.

 

برچسب ها

هیوندای I20
مطالب مرتبط بیشتر
خودروهای کره‌ای در بازار تهران چند؟ + جدول هیوندای توسان و I20 های جدید سری N وارد بازار می شوند با 200میلیون چه خودرو‌یی می‌توان خرید؟ معرفی خودروی جدید هیوندای با الهام از" آی20" خودرو‌های جذاب برای خانم‌ها کدامند؟ (قسمت دوم) قیمت جدید انواع خودرو هیوندای در بازار تهران +جدول با 200 تا 300 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ با بودجه 150 الی 200 میلیون تومان چی بخریم؟ خودروهای‌ خارجی دست‌دوم چند؟ +جدول معرفی بهترین خودروهای تولید داخل هیوندای i20 را با تسهیلات 51 میلیون تومانی خریداری کنید تولید بیش از 7 هزارخودروی هیوندایی در سال گذشته در ایران (+عکس) با 50 میلیون تومان صاحب هیوندای i20 شوید پیش فروش هیوندای i20 اتوماتیک ویژه نوروز 97 آغاز شد معرفی 10 خودروی داخلی که ارزش خرید دارند هیوندای i20 اتوماتیک را با اقساط 30 ماهه بخرید تنها دو روز تا پایان طرح فروش دی ماه i20 زمان باقی است با 45 میلیون تومان هاچ بک کره‌ای برانید مقایسه هیوندای i10، کیا پیکانتو و میتسوبیشی میراژ به عنوان ‌هاچ‌بک‌های کوچک بازار؛ جدال بین کوچولوهای شرقی هیوندای i20 را با شرایط اقساطی متنوع خریداری کنید هیوندای i20 اتوماتیک را با اقساط 24 ماهه بخرید هیوندای i20 اتوماتیک را با پیش پرداخت 50 میلیونی بخرید با پیش پرداخت 40 میلیونی هیوندای i20 بخرید قیمت جدید انواع خودرو هیوندای در بازار تهران +جدول هیوندای i20 را با اقساط 12 ماهه بخرید هیوندای i20 را با اقساط 24 ماهه بخرید هیوندای i20 را با اقساط 24 ماهه بخرید هیوندای i20 را با پیش پرداخت 15 میلیونی بخرید هیوندای i20 را با تخفیف ویژه بخرید هیوندای می تازد! کارنامه تولید خودروسازان خصوصی در فصل بهار هیوندای i20 سری N رقیب فورد فیستا (+عکس) فروش ویژه هیوندای i20 به مناسبت ماه رمضان ادامه دارد آغاز پیش فروش هیوندای i20 هیوندای کرمان نیامده صدر نشین شد قیمت جدید خودروهای هیوندای i10 و i20 در سال 96 هیوندای i20 را باچه شرایطی بخریم هیوندای i20 را با پیش پرداخت 45 میلیونی بخرید هیوندای i20 را با تخفیف ویژه بخرید هیوندای i20 را با چه شرایطی بخریم هاچ‌بک جذاب کره‌ای با لهجه کرمانی جدال در دسته سبک‌وزن‌های شرقی شرایط جدید فروش هیوندای i20 اعلام شد فروش هیوندای i10 و i20 با دو و سه میلیون تومان تخفیف آغاز شد آغاز فروش هیوندای آی20 و آی10 از 18 دی ماه+قیمت نمایش هیوندای i20 در نمایشگاه خودرو کرمان + عکس راهنمای خرید خودروی صفر در بازار ایران دعوای شهری! ارزان ترین خودروهای خارجی در ایران چقدر قیمت گذاری می شود؟ بازار داغ خودرو های کوچک شهری! دوراهی‌های خرید فروش اقساطی انواع خودروهای هیوندای آغاز شد
Back to top