رقیب‌های کم‌رمق؛ بررسی رقبای هیوندای i20

عصر خودرو- یکی از مهم‌ترین معیارهای هر قیاسی دسترسی پایه‌ای‌ترین مدل خودرو مورد قیاس است. یکی از خودروهایی هم که مورد مقایسه با بسیار از خودروها قرار می‌گیرد ارزش خریدوفروش هیوندای i20 است. هیوندای i20 از آن دست خودروهای جمع‌وجور و قدرتمندی بود که باقیمت فوق‌العاده خود باعث شد تا خیلی‌ها در خرید سایر برندها دچار شک و تردید شوند.

Tuesday 30 July 2019 - 16:22:00

رقیب‌های کم‌رمق؛ بررسی رقبای هیوندای i20

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ،  از همین رو قصد داریم تا ابتدا این رقبا را شناسایی و در درجه بعد ارزش خرید آن‌ها را محاسبه کنیم. رقبایی که ملیت‌های مختلفی هم دارند و در برخی موارد رقبای فوق‌العاده قدرتمندی هم هستند. از هوندا گرفته تا سوزوکی هرکدامشان حداقل یک مدل دارند که بخواهیم در کنار هیوندای i20 قرار دهیم. پس بدون هرگونه اتلاف وقت به سراغ دو طرح خاص و محبوب هوندا جاز و صدالبته سوزوکی بالنو می‌رویم که هم از فروش مناسبی برخوردارند و هم به محبوبیت بسیاری از تاریخ عرضه خود رسیده‌اند.

قبل از هر چیزی باید بدانید که ارزش خرید هیوندای i20 حتی اگر قدیمی هم باید بسیار بالاست. این نکته هم به‌سادگی از روی قدرت پایه این خودرو بر می‌آید. اینکه این خودرو 4 سیلندرِ با حجم موتوری 1.4 لیتری می‌تواند به تولید 98 اسب بخار نیرو و 140 کیلومتر بر ساعت بیشینه سرعت موفق شود خودش بسیار بزرگ است. از همین رو رقبای این خودرو نیز باید توان رقابت با آن را داشته باشند.

قیمت هیوندای i20 چیزی حدود 140 تا 190 میلیون تومان است اما این قیمت‎گذاری خیلی به سال تولید و سفارشی بودن آن بستگی دارد. از همین رو در ادامه حتماً قیمت مناسبان را در صدر فاکتورهای مقایسه خود قرار دهید.

هوندا جاز

هوندا جاز یکی از همان خودروهای دیزلی است که دقیقاً قدرت خروجی و نیرو محرکه‌اش با هیوندای i20 برابری می‌کند. این خودرو که موتور 1.5 لیتری دارد تنها با 3600 دور بر هر دقیقه می‌تواند به این میزان نیرو محرکه دست پیدا کند که خودش نکته بسیار مهمی است. از طرفی کمتر خودرویی با این حجم به این سطح از دوران می‌رسد و از طرفی این موضوع باعث کاهش استهلاک و هزینه احتراق موتور می‌شود. وقتی‌که خرید هیوندای i20 به مصرف 5.9 لیتری مصرف سوخت منجر می‌شود، چرا به سراغ مدلی که یک لیتر کمتر می‌سوزاند نرویم.

البته کسانی که زیبایی خودرو را هم مالک قرار می‌دهند ممکن است در این مقایسه به سرعت به سراغ هیوندای بروند چون به مراتب خودرویی جذاب‌تر، جمع و جورتر و حتی اسپرت تر است. هوندا جاز بدون در نظر گرفتن نیازهای خریدارانش خودرویی کلاسیک طراحی کرده است که انگار با هر سلیقه‌ای جور در نمی‌آید. با این حال اگر ظاهر اسپرت تری را دوست داری حتماً به سراغ هیوندای بروید پشیمان نمی‌شوید.

هوندا جاز اگر در بازار داخلیمان پیدا شود در پایه‌ای‌ترین مدل‌هایش قیمتی نزدیک به 140 تا 190 میلیون تومان خواهد داشت. این رقم در مقابل مدل‌های هم رده هیوندای منطقی به نظر می‌رسد اما توجیهی بر ارزش خرید هیوندای نخواهد داشت.

سوزوکی بالنو

سوزوکی بالنو پس از موفقیت طرح‌های شاسی‌بلند خود شباهت خاصی میان خودروهای هاچ بک خانوادگی و شاسی‌بلند پیدا کرد. از همین رو بالنو را ترکیب کوچک‌تری از سوزوکی ویتارا دانست که حتی از چراغ‌های مشابه و جلوپنجره‌ای‌هایی با همان ابعاد استفاده می‌کند. تا جایی که می‌توانیم سوزوکی بالنو را یک ویتارای کوچک‌تر بنامیم. همین موضوع هم باعث می‌شود تا بالنو رقیب مناسبی برای هیوندای باشد چون زیبایی روزافزونی دارد که در هر مدلش ارتقا می‌یابد و پا به‌پای i20 به جلو حرکت می‌کند.

البته از نظر فنی و حتی ایمنی حرف خاصی برای زدن ندارد و در بهترین شرایط با هیوندای i20 برابری می‌کند. مدل‌های عادی و جی ال ایکس این خودرو با حجم 1.4 لیتری می‌توانند نهایت قدرت 68 اسب بخار را ففراهم کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا انتظار خیلی زیادی از آن نداشته باشیم. البته شتاب سوزوکی بالنو در کمال تعجب 10 ثانیه و است که بسیار بهتر از هیوندای عمل می‌کند اما بیشینه سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت است که 10 واحد ضعیف‌تر از هیوندای به‌حساب می‌آید.

سوزوکی بالنو به نسبت خودرو گران‌تری است و مدل‌های پایین‌تر اش نزدیک به 180 تا 210 میلیون تومان قیمت‎گذاری می‌شود و این هم در حالی است که هیوندای خودرویی به مراتب بهتر و ارزان‌تر است. البته اگر فاکتور زیبایی را در این مقایسه در نظر بگیریم احتمالاً برنده این رقابت است اما نکات فنی ذکرشده را قبل از انتخاب به یاد داشته باشید.

برچسب ها

هیوندای I20هوندا جازسوزوکی بالنو
مطالب مرتبط بیشتر
بررسی فنی خودرو هیوندای i20+مشخصات مشخصات فنی و قیمت «هیوندا i20» هیوندا از مدل جدید i20 رونمایی کرد + عکس خودروهای کره‌ای در بازار تهران چند؟ + جدول هیوندای توسان و I20 های جدید سری N وارد بازار می شوند با 200میلیون چه خودرو‌یی می‌توان خرید؟ معرفی خودروی جدید هیوندای با الهام از" آی20" خودرو‌های جذاب برای خانم‌ها کدامند؟ (قسمت دوم) قیمت جدید انواع خودرو هیوندای در بازار تهران +جدول با 200 تا 300 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ با بودجه 150 الی 200 میلیون تومان چی بخریم؟ خودروهای‌ خارجی دست‌دوم چند؟ +جدول معرفی بهترین خودروهای تولید داخل هیوندای i20 را با تسهیلات 51 میلیون تومانی خریداری کنید تولید بیش از 7 هزارخودروی هیوندایی در سال گذشته در ایران (+عکس) با 50 میلیون تومان صاحب هیوندای i20 شوید پیش فروش هیوندای i20 اتوماتیک ویژه نوروز 97 آغاز شد معرفی 10 خودروی داخلی که ارزش خرید دارند هیوندای i20 اتوماتیک را با اقساط 30 ماهه بخرید تنها دو روز تا پایان طرح فروش دی ماه i20 زمان باقی است با 45 میلیون تومان هاچ بک کره‌ای برانید مقایسه هیوندای i10، کیا پیکانتو و میتسوبیشی میراژ به عنوان ‌هاچ‌بک‌های کوچک بازار؛ جدال بین کوچولوهای شرقی هیوندای i20 را با شرایط اقساطی متنوع خریداری کنید هیوندای i20 اتوماتیک را با اقساط 24 ماهه بخرید هیوندای i20 اتوماتیک را با پیش پرداخت 50 میلیونی بخرید با پیش پرداخت 40 میلیونی هیوندای i20 بخرید قیمت جدید انواع خودرو هیوندای در بازار تهران +جدول هیوندای i20 را با اقساط 12 ماهه بخرید هیوندای i20 را با اقساط 24 ماهه بخرید هیوندای i20 را با اقساط 24 ماهه بخرید هیوندای i20 را با پیش پرداخت 15 میلیونی بخرید هیوندای i20 را با تخفیف ویژه بخرید هیوندای می تازد! کارنامه تولید خودروسازان خصوصی در فصل بهار هیوندای i20 سری N رقیب فورد فیستا (+عکس) فروش ویژه هیوندای i20 به مناسبت ماه رمضان ادامه دارد آغاز پیش فروش هیوندای i20 هیوندای کرمان نیامده صدر نشین شد قیمت جدید خودروهای هیوندای i10 و i20 در سال 96 هیوندای i20 را باچه شرایطی بخریم هیوندای i20 را با پیش پرداخت 45 میلیونی بخرید هیوندای i20 را با تخفیف ویژه بخرید هیوندای i20 را با چه شرایطی بخریم هاچ‌بک جذاب کره‌ای با لهجه کرمانی جدال در دسته سبک‌وزن‌های شرقی شرایط جدید فروش هیوندای i20 اعلام شد فروش هیوندای i10 و i20 با دو و سه میلیون تومان تخفیف آغاز شد آغاز فروش هیوندای آی20 و آی10 از 18 دی ماه+قیمت نمایش هیوندای i20 در نمایشگاه خودرو کرمان + عکس راهنمای خرید خودروی صفر در بازار ایران دعوای شهری! ارزان ترین خودروهای خارجی در ایران چقدر قیمت گذاری می شود؟ بازار داغ خودرو های کوچک شهری! دوراهی‌های خرید فروش اقساطی انواع خودروهای هیوندای آغاز شد
Back to top