آیا می‌توانیم در سفرهای هوایی حیوانات خانگی‌مان را همراه خود ببریم؟

عصر خودرو- اگر حیوان خانگی داشته باشید حتما برای یک ‌بار هم که شده این سوال برایتان پیش ‌آمده است که چطور می‌توانیم حیوان خانگی‌مان را با خود به سفر ببریم؟ آیا خرید بلیط هواپیما و یا قطار برای حمل حیوانات خانگی امکان‌پذیر است؟

Wednesday 08 January 2020 - 12:59:00

آیا می‌توانیم در سفرهای هوایی حیوانات خانگی‌مان را همراه خود ببریم؟

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، برای چنین سفرهایی خودرو شخصی همیشه اولین و بهترین گزینه است؛ اما اگر خودروی شخصی ندارید و یا مسافت طولانی است، باید به فکر راه دیگری باشید. بد نیست بدانید که اتوبوس و قطار قوانینی برای حمل حیوانات خانگی ندارند؛ این یعنی شما نمی‌توانید برای حیوانات خانگی خود بلیط اتوبوس یا قطار بخرید. حالا تنها یک گزینه باقی ‌می‌ماند؛ هواپیما. آیا می‌توان برای حیوانات خانگی‌ بلیط پرواز داخلی خرید؟ تقریبا تمام شرکت‌های هواپیمایی اجازه‌ی سفر با حیوانات خانگی را می‌دهند اما همگی برای دادن این اجازه به مسافران قوانین خاص خود را دارند. اگر می‌خواهید با قوانین هواپیمایی‌ها برای سفر با حیوانات خانگی آشنا شوید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.
اگر می‌خواهید به همراه حیوان خانگی خود با هواپیما سفر کنید ابتدا:
قوانین کشور مقصد را در مورد ورود حیوانات خانگی بررسی کنید. این نخستین قدم برای هم‌سفر شدن با حیوان خانگی‌تان است. هرچند که اکثر کشورها ممانعتی برای ورود حیوانات خانگی با هواپیما ندارند؛ اما قوانین در بعضی کشورها خلاف این است. انگلستان، امارت متحده عربی، قطر و بحرین جز این کشورها هستند. پس اگر قصد دارید با حیوان خانگی‌تان به یکی از این چهار کشور سفر کنید پیش هر اقدامی برای خرید بلیط هواپیما حتما در مورد قوانین خاص ورود حیوانات خانگی به این کشورها تحقیق کنید.
اگر می‌خواهید به همراه حیوان خانگی خود با هواپیما سفر کنید باید:
برای حیوان خانگی‌تان درخواست صدور گذرنامه کنید! گذرنامه درواقع همان شناسنامه‌ واکسیناسیون حیوان خانگی شماست که باید پیش از سفر در سازمان کل دامپزشکی کشور مهر و تایید شده باشد. بدون داشتن گذرنامه، حیوان شما در قرنطینه‌ فرودگاه توقیف می‌شود که مطمئنا اتفاق خوش‌آیندی برای شما نیست. پس حتما قبل از تهیه‌ی بلیط هواپیما اقدام به گرفتن شناسنامه‌ معتبر برای حیوانتان کنید.
اگر می‌خواهید به همراه حیوان خانگی‌تان با هواپیما سفر کنید حتما:
هنگام خرید بلیط هواپیما کد AVIH یا همان سرویس حمل موجود زنده را از آژانس هواپیمایی دریافت کنید. حواستان باشد که با دریافت این کد هر مسافر تنها اجازه دارد حداکثر دو قلاده سگ یا گربه و یا حداکثر ده پرنده‌ تزئینی را با خود حمل کند. از اینجا به بعد سرنوشت حیوان شما در طول مسیر پرواز با شرکت هواپیمایی است که شما برای سفرتان انتخاب کرده‌اید. بعضی ایرلاین‌ها ازجمله ایرلاین‌های ایرانی، اجازه ورود حیوانات خانگی را به داخل کابین هواپیما نمی‌دهند و شما باید حیوان خانگی خود را در قفس مخصوصی که تهیه‌کرده‌اید به قسمت بار تحویل دهید؛ اما تصمیم بعضی ایرلاین‌ها دراین‌باره متفاوت است. آن‌ها به شما اجازه می‌دهند تا حیوان خانگی‌تان را در داخل کابین کنار خود نگه‌دارید. البته به‌شرط آن‌که حیوان را از داخل باکس مخصوصش خارج نکنید. پس برای اطلاع از سرنوشت حیوانتان در طول سفر، حتما پیش از اقدام برای خرید بلیط هواپیما قوانین هر شرکت هواپیمایی را در مورد حمل‌ونقل حیوانات خانگی بررسی کنید.
چه‌طور می‌توانیم حیوان خانگی‌مان را با هواپیما با خود ببریم؟


اگر می‌خواهید به همراه حیوان خانگی‌تان با هواپیما سفر کنید حواستان باشد که:
علاوه بر شناسنامه بهداشتی حیوان مدارک دیگری هم لازم است. جدا از شناسنامه بهداشتی و یک کپی از تمامی صفحات آن، اصل و کپی گذرنامه‌ی صاحب حیوان، اصل و کپی کارت میکروچیپ یا حلقه پا در پرندگان، اصل برگه پرداخت کرایه حمل و دریافت گواهی معتبر بهداشتی بین‌المللی هم جز مدارکی هستند که برای سفر حیوانات خانگی و خرید بلیط هواپیما لازم دارید. البته حواستان باشد که گواهی معتبر بهداشتی بین‌المللی تنها برای پروازهای خارج از کشور لازم است و دریافتش برای مسیرهای داخلی ضرورتی ندارد.
چه زمانی Cargo انتخاب مناسبی برای سفر حیوان خانگی شماست؟
گاهی شرایطی پیش می‌آید که قرار نیست خودتان همراه حیوان خانگی‌تان سفر کنید از طرفی بعضی کشورها اجازه‌ی ورود حیوانات با هواپیما را به خاک کشورشان نمی‌دهند. در این دو مورد بهتر است حیوان را تحویل cargo دهید. کارگو در واقع همان سیستم باربری هواپیمایی است که می‌توان برای حمل‌ونقل موجود زنده‌ بدون همراه از آن استفاده کرد. البته که استفاده از این گزینه تفاوت چندانی با راه اول یعنی حمل‌ونقل حیوانات خانگی به همراه مسافر ندارد و شما باید تمامی آن مدارکی که برای خرید بلیط هواپیما نیاز داشتید را برای حمل با کارگو نیز تهیه کنید. همچنین ضروری است بعد از تحویل مدارک بهداشتی حیوان مشخصات کامل شخصی که قرار است حیوان را در مقصد تحویل بگیرد را وارد برگه‌ی بارنامه کنید. بد نیست بدانید که هزینه‌های حمل‌ونقل حیوانات با کارگو کمی بیشتر از حمل‌ونقل حیوانات خانگی در کابین یا قسمت بار است.
هزینه‌ی سفر به همراه حیوانات خانگی چطور محاسبه می‌شود؟
مطمئنا همراه بردن حیوانات خانگی هزینه‌هایی به قیمت بلیط هواپیما اضافه می‌کند. این هزینه‌ها هنگام خرید بلیط هواپیما به عنوان اضافه‌بار محاسبه می‌شود. به این صورت که وزن حیوان خانگی به همراه قفسش محاسبه ‌شده و با توجه به نوع حیوان در عددی ضرب می‌شود. هزینه‌های کارگزاری هم به این مبلغ اضافه‌شده و در زمان خرید بلیط هواپیما توسط مسافر پرداخت می‌شود.
اطلاع از کاهش قیمت بلیط هواپیما
آیا تاکنون تجربه‌ی سفر با حیوان خانگی و خرید بلیط هواپیما از علی بابا را داشته‌اید؟ اگر چنین تجربه‌ای داشته‌اید به نظر شما کدام نکات در مورد سفر با حیوانات خانگی اهمیت بیشتری دارند؟

برچسب ها

شرکت علی باباسفر
مطالب مرتبط بیشتر
اعمال قانون بیش از 64 هزار خودرو تخصیص هزینه سفرها به خودروهای لوکس دید و بازدید و سفر را تعطیل کنید مردم در تعطیلات عید فطر سفر نکنند سفرهای کرونایی چگونه باشد پیشنهاد تعطیلی یا کاهش ظرفیت حمل ونقل عمومی آمار سفر خودروهای پلاک همدان 77 درصد کاهش یافت سهمیه نوروزی بنزین در تابستان استفاده شود قیمت بنزین چه تاثیری بر سفرها گذاشت؟ باید و نبایدهای قوانین و مقررات هتل ها چگونه با بدترین اتفاقات سفر مواجه شویم؟ مسافران زمان بازگشت را به ساعات پایانی امروز موکول نکنند 60 درصد مسافران شمال هنوز به خانه برنگشته‌اند هموطنان از سفرهای غیرضرور به استان‌های شمالی و غربی پرهیز کنند رانندگان قبل از سفر از صحت و سلامت فنی وسایل نقلیه خود مطمئن باشند نشست کمیسیون عمران با مسئولان دولتی برای اندیشیدن تمهیدات سفرهای نوروزی 8 بررسی‎ فنی خودرو قبل از یک سفر زمستانی بررسی‎ فنی خودرو قبل از یک سفر زمستانی تاثیر سفر با خودروهای شخصی بر افزایش آلودگی هوا سفر به یاد ماندنی مشتریان مدیران خودرو در چین چطور همه می‌رویم شمال؟ آماده باش راهور برای نماز عید قربان و سفرهای آخرهفته معرفی یک خودروی کالارسان بدون راننده توسط "علی‌بابا" سفر در کوتاه‌ترین زمان با همکاری خودرو و بالگرد علی بابا دستگاه فروش خودرو را در چین افتتاح کرد "علی‌بابا" با هوش مصنوعی به جنگ ترافیک کوالالامپور می‌رود پیوند «فورد» و «علی بابا» برای ساخت خودروهای هوشمند علی بابا دستگاه فروش خودکار اتومبیل راه‌اندازی می‌کند خودرو اینترنتی با قابلیت گرفتن عکس سلفی
Back to top