معرفی برترین سوپر اسپرت‌های موتور وسط آمریکایی؛

آمریکایی با چاشنی اروپا!

عصر خودرو- بالاخره هفته گذشته نسل جدید کوروت با کد C8 معرفی شد تا پس از سال‌ها حدس و گمان و شایعه، بالاخره کوروت نیز دست از فرمت سنتی خود کشیده، به یک سوپر اسپرت موتور وسط بدل شود.

Sunday 11 August 2019 - 17:10:00

آمریکایی با چاشنی اروپا!

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  اما این اولین باری نیست که آمریکایی‌ها به سبک سوپر اسپرت‌های اروپایی، خودرویی موتور وسط تولید می‌کنند. فورد GT40 اولین سوپر اسپرت موتور وسط آمریکا بود که برای مسابقات طراحی شد و تعداد انگشت‌شماری از نمونه خیابانی آن نیز تولید شد. از دهه نود نیز آمریکایی‌ها بارها ابرخودروهایی با پیشرانه نیرومند در میانه خودرو تولید کرده‌اند. به بهانه معرفی C8، به سراغ برترین موتور وسط‌های آمریکایی می‌رویم.
هنسی ونوم GT

همگان هنسی را مترادف با کیت‌های تیونینگ عجیبی می‌دانند که برای خودروهایی همانند وایپر و کوروت عرضه‌شده. اما این تیونر تگزاسی در سال 2011 اولین محصول تقریباً مستقل خود را با نام ونوم عرضه کرد. این اتومبیل بر پایه شاسی کشیده و تقویت‌شده لوتوس اکسیژ طراحی و ساخته‌شده بود و از یک پیشرانه 7 لیتری هشت سیلندر به قدرت 1244 اسب بخار بهره می‌برد. این اعداد و ارقام کافی بود تا حساب ویژه‌ای روی عملکرد فنی آن باز شود و ونوم نیز با رسیدن به حداکثر سرعتی در حدود 435 کیلومتر در ساعت توانایی‌های خود را اثبات کرد. باوجود تمامی انتقاداتی که نسبت به هنسی و برنامه تولید و تحویل ونوم واردشده، تجربه موفقیت‌آمیز ونوم سبب شد تا این تیونر به فکر ساخت محصولی جدید باشد. جاشین ونوم با نام F5 از پیشرانه‌ای به قدرت 1600 اسب بخار بهره می‌جوید و قرار است از اواخر امسال راهی خط تولید شود.
فورد GT

برای بزرگداشت افتخارات مدل GT40، فورد تصمیم گرفت یک خودرو مفهومی با الهام از آن بسازد. این اتومبیل در نمایشگاه دیترویت سال 2003 رونمایی شد. استقبال از آن به‌قدری بود که فورد تصمیم گرفت آن را با نام GT راهی خط تولید کند. همکاری کرول شلبی و تیم SVT فورد درنهایت سبب شد تا این مدل در سال 2005 راهی خط تولید شود. پیشرانه 5.4 لیتری هشت سیلندر سوپر شارژر دار آن 550 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد که شتاب صفر تا صدی زیر 3.9 ثانیه برای آن به ارمغان می‌آورد. استقبال از GT بالاتر از حد انتظار بود، بااین‌حال به دلیل قوانین ایمنی، فورد امکان تولید آن را تنها تا پایان سال 2006 داشت. درنهایت 4038 دستگاه از GT تولید شد. مدت‌ها زمزمه‌های عرضه یک GT جدید به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد موفقیت GT40 در لمان به گوش می‌رسید تا آن‌که بالاخره در سال 2017 معرفی شد.
موسلر
MT900

وارن موسلر در دهه هشتاد چند خودرو اسپرت موتور وسط تحت برند Consoulier عرضه کرد که موردتوجه قرار گرفتند. از دهه نود وی نام شرکت را به موسلر تغییر داد و پروژه ساخت یک سوپر اسپرت با سبک و سیاقی اروپایی را در اولویت گذاشت. محصول نهایی با کد MT900 در سال 2001 معرفی شد. این خودرو از پیشرانه 5.7 لیتری کوروت بهره می‌برد که 350 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و به لطف وزن 1100 کیلوگرمی، شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه‌ای برای آن رقم می‌زد. بعدها موسلر با تغییراتی، وزن خودرو را به 950 کیلوگرم کاهش داده، قدرت را به حوالی 600 اسب بخار رساند. موسلر علاوه بر تولید نمونه خیابانی، گونه مسابقه‌ای MT900 را نیز طراحی کرد که توانست در مسابقات متعددی بدرخشد. با آن‌که فعالیت این برند به‌شدت کاهش‌یافته، اما هنوز هم امکان سفارش یک MT900 وجود دارد.
سالین S7

 

 

استیو سالین در دهه‌های هشتاد و نود میلادی به لطف تیونینگ موفقیت‌آمیز فورد ماستنگ، برای خودش اسم‌ورسمی به پا کرده بود. ایده ساخت یک سوپر اسپرت کاملاً مستقل مدت‌ها در ذهن وی بود تا آن‌که در سال 2000، بالاخره این محصول با نام S7 معرفی شد. پیشرانه 7 لیتری 8 سیلندر این خودرو 550 اسب بخار قدرت داشت و ظاهر آن به لطف شباهت جزئی به مکلارن F1، بسیار گیرا بود. پس از موفقیت اولیه این مدل، نمونه سریع‌تری با پسوند توئین توربو عرضه شد. این‌گونه 750 اسب بخار قدرت داشت و شتاب صفر تا صد آن به زیر 2.9 ثانیه تقلیل یافته بود و طبع ادعای سالین، امکان رسیدن به سرعتی در حدود 390 کیلومتر در ساعت برای آن مهیا بود. سالین علاوه بر خیابان، در مسابقات اتومبیلرانی نیز موفق ظاهر شد و توانست به مقام‌هایی در اروپا و آمریکا دست یابد.

برچسب ها

فورد GTسوپر‌اسپرتهنسی ونوم F5
مطالب مرتبط بیشتر
انتشار تصاویر سوپراسپرت هیبریدی فراری جگوار F-Type سوپر اسپرتی که در جاده‌ها می‌درخشد سوپرخودرو‌های شگفت انگیزی که از آینده می‌آیند آیا این موتور قدرتمندترین 8 سیلندر جهان است؟ آشنایی با گیربکس‌های دوکلاچه، مزایا و معایب آنها معرفی خودروهایی که لامبورگینی در تولدشان نقش داشته است نگاهی به Rimac Concept One‌، سردمدار سوپر‌اسپرت‌های برقی 5 سوپراسپرت ناموفق در تاریخ؛ لشکر شکست‌‌خورده بازگشت سنا به جاده طرح اولیه خودروی تایوانی سریع تر از تسلا رونمایی شد سوپراسپرت زیبای دالارا استراداله +عکس "فولکس واگن" سوپراسپرت برقی می‌سازد سوپراسپرت جدید و گران‌قیمت ایتالیایی+تصاویر رونمایی از هایپرکار Nio EP9 +تصاویر سفینه فضایی یاماها رونمایی از فورد GT مدل 2017 +تصاویر رکوردشکنی انگلیسی مغرور در جهنم سبز! سوپر اسپرت چینی تکرولز رن +تصاویر گرانترین خودروهای 2017 کدامند؟ رونمایی از سوپر پورشه Missoin اسپرت! +تصاویر ققنوس ایرانی در راه است وزن کمتر و فیبرکربن بیشتر در فورد GT سری مسابقه+تصاویر نخستین تصادف در مسابقات خودروهای برقی روباتیکی رقم خورد سوپراسپرت جدید فِراری +عکس جادوی فورد در شکست هوا چالش‌های تولید خودرو میلیون دلاری مینی در دنیای سوپراسپورت‌ها 5 سوپرخودرو سریع الکتریکی جهان کدامند؟ فورد Mustang GT مدل٢016 +تصاویر تاج پادشاهی سوپراسپرت ها بر سر بوگاتی هایپر اسپرت مرسدس-ای ام جی با قدرت 1000 اسب بخار +تصاویر قاتل 720 اسب‌بخاری سرسلسله اسپرت‌های لوکس سوپر اسپرت پژو برای رالی داکار +عکس سوپراسپورت جدیدی ازطراح فراری و مازراتی +عکس تصاویر جدیدترین خودرو سوپر اسپورت پرواز روی جاده‌های شهر سوپر اسپرت 2018 تویوتا با همکاری BMW ساخته می شود هوندا NSX مدل 2017 را ببینید هر آنچه باید از رانگلر 2018 بدانیم رونمایی از آئودی A5 سال 2018 +تصاویر فراری MM Speciale 458 رونمایی شد فارادی تا 2018 یک سوپراسپرت برقی می سازد نوویتک تورادو لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه خواستگاران فراوان سوپراسپورت دلربای آمریکایی! ثبت‌نام 6.506 نفر برای نسل جدید فورد GT فورد GT ابرخودرو محبوب تولید خودرو «فورد جی‌تی» در کانادا وقتی سوپراسپرت، اسپرت‌تر می‌شود "آرش" خودروسازی که سوپراسپورت های میلیون دلاری می سازد سوپر خودروها، گوش به فرمان کریستیانو رونالدو روداستری مدرن از دُبی، الهام شده از روداستر های آنتیک تصاویر خودرو فورد جی تی را ببینید جلوگیری از پرواز خودرو با دیفیوزر رونمایی از نسل جدید ابرخودرو فورد GT ویژه مسابقات 24 ساعته لمان رونمایی از غول جدید خودروهای اسپرت فورد جی تی مدل 2017 را ببینید ماشین فورد جی تی مدل 2016 را ببینید
Back to top