کشنده دوربرد ایویکو به نام S-way معرفی شد

ایتالیایی چشم‌بادامی

عصر خودرو -این روزها بحث داغ معرفی کامیون‌های اروپایی است. مان در حال تست کشنده‌های جدیدش دیده می‌شود، باید منتظر اتاق جدید ولوو FM بود که بی‌شک برای سری‌های دیگر و به‌خصوص FMX نیز استفاده خواهد شد و اکنون‌که ایویکو بعد از مدت‌ها اقدام به رونمایی از کشنده جدیدش به نام S-WAY در مادرید اسپانیا کرده است.

Monday 22 July 2019 - 16:30:00

ایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامیایتالیایی چشم‌بادامی

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، این روزها بحث داغ معرفی کامیون‌های اروپایی است. مان در حال تست کشنده‌های جدیدش دیده می‌شود، باید منتظر اتاق جدید ولوو FM بود که بی‌شک برای سری‌های دیگر و به‌خصوص FMX نیز استفاده خواهد شد و اکنون‌که ایویکو بعد از مدت‌ها اقدام به رونمایی از کشنده جدیدش به نام S-WAY در مادرید اسپانیا کرده است. این کشنده باز هم همان نکات ریز طراحی ایتالیایی را با خود به همراه دارد یعنی ترکیبی از سادگی و درعین‌حال دل‌نشین بودن طرح نهایی.

از استرالیس تا S-WAY:
ایویکو بعد از سری‌های یوروتک و یوروتراکر، اقدام به معرفی استرالیس کرد. کشنده‌ای زیبا در مقابل رقبایش که هر دو نسل آن نیز در سال‌های 2003 و 2013 به‌عنوان کامیون برتر اروپا انتخاب شدند. اکنون بعد از چندین سال که ایویکو با کشیدن دستی به سر و روی استرالیس و عرضه آن در دو نوع XP و NP، آن‌ها را به‌روز نگه‌داشته بود، وقت نمایش فرزند تازه متولدش رسید و محصول جدید با نام S-way معرفی شد. کشنده‌ای که در مدل‌های دیگر یعنی نمونه‌های میان برد و کوتاه برد و البته عمرانی نیز عرضه خواهد شد و می تون از الآن انتظار داشت به‌عنوان کامیون برتر سال 2020 انتخاب شود.

برخی از ویژگی‌های S-WAY:
ایویکو باز هم با این خودرو بر روی کاهش هزینه‌های عملیاتی مانور داده است. موردی که قبلاً نیز با مدل گازسوز NP به آن رسیده بود. کابین تا حد ممکن راحت و کاربردی طراحی‌شده است تا جایی که ایویکو از آن به‌راحتی خانه راننده یاد می‌کند. امکانات ارتباطی در این کشنده تا حد زیادی ارتقا پیداکرده است به‌نحوی‌که کامیون و راننده همیشه از طریق یک نرم‌افزار به‌طور 100 درصدی در ارتباط با دفتر شرکت و مدیر حمل‌ونقل مربوطه خواهند بود که امری مهم در شرکت‌های حمل‌ونقل اروپایی که شرکت مالکی هستند، محسوب می‌شود. آیرودینامیک اتاق منجر به کاهش 4 درصدی در مصرف سوخت نسبت به نسل قبل شده است که در کنار دیگر نوآوری‌های این خودرو، درمجموع شاهد کاهش 11 درصدی در مصرف سوخت خواهیم بود. در این نسل از موتورهایی با تکنولوژی SCR (کاهش آلاینده‌ها به کمک مایع ادبلو) در کنار سیستم EGR هوشمند (استفاده مجدد از کسری از گازهای در حال خروج از موتور) استفاده‌شده است ضمن این‌که موتور گازسوز LNG هم با پیمایش 1600 کیلومتر و به قدرت 460 اسب بخار همچنان از برترین‌های این کلاس خواهد بود. این پیشرانه در مقایسه با موتور دیزل، به میزان 99 درصد ذرات معلق کمتر و 90 درصد اکسیدهای نیتروژن پایین‌تر و بیش از 95 درصد دی‌اکسید کربن کمتری تولید می‌کند که به‌نوعی باید سوخت LNG را از پاک‌ترین سوخت‌های دنیا بدانیم. سقف استرالیس همیشه یکی از نقاط قوت این کشنده بوده است چراکه طراحی سقف به نحوی است که هم جای بسیار خوبی در داخل کابین فراهم می‌کند و هم به خاطر شیب‌دار بودنش، چندان بلند به نظر نمی‌آید. در کشنده S-way نیز سعی شده است تا شیب سقف تا حد ممکن با بادگیرهای بغل یکپارچه باشد به‌نحوی‌که هم‌ارتفاع بلندی دارد و هم با کل بدنه یکپارچه به نظر می‌رسد. جلوپنجره که برخی آن را شبیه به اسکانیا دانسته‌اند تا حد ممکن عریض طراحی‌شده است تا هم نمای عضلانی به خودرو بدهد و هم خنک کاری مطلوبی داشته باشد. بر روی سپر مثل خودروهای اسپرت سواری، کانال عبور هوا قرار دارد تا آیرودینامیک خودرو بالا رفته و از مصرف سوخت نیز کاسته شود. دی لایت های موجود در چراغ‌ها، خطوط روی سپر و خطوط جلوپنجره در یک راستا هستند که از اصول یک طراحی دقیق است. در این کشنده که دارای کولر درجا نیز هست، از چراغ‌های تمام LED در جلو استفاده‌شده و طراحی درب‌ها و پله‌ها نیز به شکلی است که ورود و خروج به راحت‌ترین شکل ممکن صورت بگیرد. داشبورد تا حدودی شبیه به نسل پیشین است که این شباهت در کنسول میانی بیش از دیگر بخش‌هاست اما تغییرات صورت گرفته را می‌توان در اضافه شدن یک میز در زیر کنسول میانی، فرمان جدید، مجموعه نمایشگرهای جدید، پوسته داشبورد و. به‌وضوح دید.
نسخه‌های خاص S-WAY:
هم‌زمان با رونمایی از ایویکو s-way جدید، دو نسخه خاص و البته مفهومی از این کشنده نیز رونمایی شده است که یکی Magirus نام دارد و دیگری fit cab است. نسخه ماگیروس به یاد این خودروساز آلمانی طراحی‌شده است که ترکیب رنگ آبی و قرمز و نوشته Magirus در بالای اتاق و بعضی بخش‌های دیگر و همچنین در قسمت‌هایی از کابین از مشخصه‌های آن است. ماگیروس از شرکت‌های موفق اروپایی خصوصاً درزمینهٔ ساخت کمپرسی بود که سال‌های موفقش را در همکاری با شرکت دویتز گذراند. هر دو شرکت در سال 1975 و پس از پیوستن به اتحاد فیات و یونیک، منجر به تأسیس برند ایویکو شدند. درحالی‌که دویتز هنوز هم در ساخت پیشرانه‌های دیزل فعالیت دارد اما نسخه ماگیروس ایویکو قرار است با موتورهای یورو 6 سری کرسر و نمونه LNG سوز عرضه شود.
نسخه fit cab با بدنه‌ای مشکی با خطوط قرمز و حتی رینگ‌های مشکی که این ترکیب رنگ به داخل اتاق نیز سرایت کرده است، برای آن دسته از رانندگانی طراحی‌شده که به دنبال ورزش کردن در کنار رانندگی نیز هستند. در داخل کابین و بالای قسمت خواب یک برنامه و دستورالعمل قرار دارد و در قسمت‌هایی از کابین مثل زیر سقف می‌توان وسایل و لوازم بدن‌سازی و ورزش مثل هالتر، دمبل، تسمه‌های ارتجاعی و... را دید. مرسدس بنز نیز در مدل آکتروس خود در سال‌های گذشته چنین نسخه‌ای را ارائه کرده بود.

برچسب ها

ایویکوکامیون ایویکو
Back to top