محاسبه «پیمایشی» عوارض آزادراهی با استفاده از دوربین‌های جاده‌ای

عصر خودرو- معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای‌ گفت: برای اجرای طرح پیمایشی محاسبه عوارض آزادراهی، از دوربین‌های پلاک‌خوان سازمان راهداری که در مسیرها نصب شده‌اند، در کنار تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شرکت پیمانکار استفاده می‌شود.

Friday 07 June 2019 - 12:37:00

محاسبه «پیمایشی» عوارض آزادراهی با استفاده از دوربین‌های جاده‌ای

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ،  ‌خداداد مقبلی از همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با شرکت پیمانکار طرف سازمان راهداری (سپندار) برای محاسبه پیمایشی عوارض آزادراهی خبر داد.

وی گفت: برای اجرای طرح پیمایشی محاسبه عوارض آزادراهی، از دوربین‌های پلاک‌خوان سازمان راهداری که در مسیرها نصب شده‌اند در کنار تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این شرکت‌ استفاده خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای‌ با اشاره به همکاری بین‌بخشی صورت گرفته برای اجرای طرح «آنی‌رو» یا همان پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی افزود: قرار است دوربین‌های پلاک‌خوان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم به سامانه «آنی‌رو» متصل شوند تا محاسبه عوارض هر خودرو به نسبت مسافتی که پیموده شده، امکان‌پذیر شود.

مقبلی تأکید کرد: ‌پرداخت پیمایشی عوارض آزادراهی، شیوه منطقی‌تر و عادلانه‌تری است،‌‌ در حال حاضر هرکسی وارد آزادراه می‌شود، باید عوارض کل مسیر را بپردازد اما با پیمایشی‌شدن محاسبه عوارض آزادراهی، هر وسیله نقلیه، فقط سهم خودش از پیمایش را پرداخت می‌کند و نیازی نیست عوارض پیمایش کل آزادراه پرداخت شود، به عنوان مثال اگر خودرویی 10‌ کیلومتر تردد کرده باشد، مبلغ متناسب با آن را می‌پردازد و عوارض سراسر یک آزادراه از او دریافت نخواهد شد.

* با اجرای «آنی‌رو» محاسبه پیمایشی عوارض امکان‌پذیر شد

وی بیان کرد: محاسبه پیمایشی عوارض آزادراهی برای همه آزادراه‌های کشور اجرایی خواهد شد؛ اکنون که زیرساخت‌های مورد نیاز برای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی فراهم شده است و به زودی در همه آزادراه‌های کشور اجرایی خواهد شد، محاسبه پیمایشی عوارض نیز امکان‌پذیر خواهد شد.

مقبلی با بیان اینکه امکان محاسبه پیمایشی عوارض آزادراهی یکی از برنامه‌هایی است که با اجرای طرح ‌آنی‌رو‌ ممکن شده است، گفت: دریافت الکترونیکی عوارض آزادراهی، مزایای فراوانی برای مالکان خودرو یا همان کاربران و نهادهای مرتبط با مدیریت آزادراه‌ها و راهداری به همراه دارد.

* اجرای سیستماتیک محاسبه پیمایشی بدون خطای انسانی

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای بیان کرد: این شیوه دریافت عوارض، هیچ شک و شبهه‌ای ندارد، همه فرآیند‌ها به صورت سیستماتیک انجام می‌شود و خطای انسانی در آن دخیل نیست.

مقبلی با اشاره به یکی از وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که نگهداری و رسیدگی به سلامت مسیرهای تردد است، اظهار کرد: همیشه به خاطر توقف خودرو و به خاطر نیروی ترمز ناشی از آن در ایستگاه‌های عوارضی، مشکلاتی برای آزادراه‌ها پیش می‌آمد و هزینه‌هایی تحمیل می‌شد، در واقع توقف در نزدیکی ایستگاه‌های عوارضی، هم برای خودروها و هم برای آزادراه‌ها استهلاک زیادی ایجاد می‌کرد؛ با اجرای این طرح وقت مردم هم برای انتظار در صف‌های عوارضی هدر نخواهد رفت.

* تردد ایمن و روان در آزادراه‌های استاندارد

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ‌درباره همکاری انجام شده بین نهادهای مختلف برای به سرانجام رسیدن این طرح در سراسر آزادراه‌های کشور، بیان کرد: هرچه این همکاری‌ها بیشتر باشد، نتیجه بهتری خواهیم گرفت یعنی تردد آزادراهی راحت و روان انجام می‌شود، عوارض آزادراهی به درستی محاسبه شده و به آسانی پرداخت می‌شوند.

وی درباره مزیت‌های پرداخت الکترونیکی عوارض و حذف باجه‌های دریافت عوارض آزادراهی، برای سازمان راهداری،گفت: نگهداری آزادراه‌ها با همین عوارضی که مالکان خودرو پرداخت می‌کنند انجام می‌شود، سازمان راهداری اکنون می‌تواند خدمات‌ نگهداری بیشتری به این مسیرها ارائه کند و با حذف توقف‌ برای پرداخت عوارض، خودروها در آزادراه‌هایی ایمن و استاندارد تردد خواهند کرد.

*تصمیم‌گیری درباره زمان اجرای طرح پیمایشی عوار‌ض در کمیسیون ماده 37

مقبلی درباره زمان اجرایی شدن محاسبه پیمایشی عوارض آزادراهی گفت: مقدمات اجرایی شدن طرح، در کمیسیون ماده (37) که متشکل از وزارت راه و شهرسازی، وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است، مطرح شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای افزود: موافقت کمیسیون ماده (37) با میزان درصدی که باید بر اساس پیمایش خودرو در آزادراه محاسبه شده و توسط مالکان خودرو پرداخت شود، ضروری است.

وی اضافه کرد: این طرح ابتدا در مسیر تهران-ساوه اجرایی خواهد شد و بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده میان سپندار و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، به زودی شاهد محاسبه پیمایشی عوارض در این آزادراه خواهیم بود.

به گزارش فارس‌ از 28 اسفندماه سال 97 بود که پرداخت عوارض آزادراه‌ها به صورت الکترونیک و بدون توقف‌ در چهار آزادراه ‌تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین-زنجان آغاز شد.

این طرح با هدف توسعه فناوری‌های نوین در حوزه حمل‌ونقل و سرعت‌بخشی، سهولت استفاده و ارتقای کیفیت در جهت شناسایی و وصول خودکار عوارض تردد در آزادراه‌های کشور آغاز شد و هم‌اکنون در حال اجرا است.

در این مدل، اخذ عوارضی کاملا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، پلاک‌ها با دوربین‌های مربوطه خوانده می‌شود و کاربر نیازی به توقف ندارد و به هیچ وجه دریافت نقدی هم وجود ندارد.

‌در این سیستم تشخیص تردد خودرو‌ بر اساس دوربین‌هایی که در نقاط مختلف آزادراه‌ها نصب شده است، انجام می‌شود، ‌ترددها ثبت شده و اطلاعات پلاک به سامانه مرکزی ارسال می‌شود، مشخصات خودروهای ترددکننده با هر سرعتی که باشد، شناسایی می‌شود، بنابراین خودروها می‌توانند با حداکثر سرعت مجاز در آزادراه تردد کنند.

*‌ روش‌های ‌پرداخت الکترونیک عوارض‌ آزاد‌راهی بدون توقف

کاربر می‌تواند در مدل‌هایی نظیر ‌نصب اپلیکیشن‌های مربوطه نظیر تاپ، اتول‌ یار، کیپاد، دیجی‌پی، nspay یاپرنا، کسر مستقیم از حساب بانکی‌، کد دستوری  #8*720*‌، خودپرداز‌، کارت‌خوان‌های نصب شده در مجتمع‌های خدماتی-رفاهی، پرداخت سازمانی و تگ‌های قبلی ‌عوارض آزادراهی را پرداخت کند.

استعلام بدهی عوارض آزادراهی هم از طریق کد دستوری #8*720*‌ و هم از طریق ارسال پلاک به شماره‌ 100001531 امکان‌پذیر است.

‌در مدل پرداخت عوارض به صورت اپلیکیشن، پس از نصب یکی از برنامه‌های مذکور بر روی گوشی تلفن همراه و انتخاب گزینه پرداخت عوارض آزادراهی، کاربر مراحل انتخاب مسیر آزادراهی مورد نظر و پرداخت را در برنامه طی می‌کند‌.

در مدل کسر مستقیم از حساب بانکی، با موافقت کاربر و دادن اجازه برداشت از حساب مبلغ عوارض در ازای هر بار تردد در آزادراه‌ها به صورت خودکار از حساب بانکی اعلام شده کسر و به مالک خودرو اطلاع رسانی می‌شود؛ در حال حاضر دارنده‌های حساب در بانک‌های ملت، سپه، اقتصاد نوین، انصار، شهر، ایران زمین، دی، پست بانک و سرمایه می‌توانند از این روش پرداخت استفاده کنند‌.

در روش پرداخت از طریق تگ، کاربر قبل از تردد نسبت به تهیه و نصب آن بر روی خودرو اقدام می‌کند و مبلغ عوارض به طور خودکار پس از عبور خودرو از آزاد‌راه، از مبلغ در کیف پول کسر می‌شود.

در مدل کد دستوری استعلام بدهی و یا پرداخت عوارض آزادراهی با گرفتن کد #8*720*‌ توسط گوشی تلفن همراه به راحتی قابل انجام است.

در روش پرداخت از طریق خودپرداز، بدهی‌های معوق عوارض آزادراهی از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانکی در سراسر کشور قابل پرداخت است، مالکان خودرو که پیامک حاوی شناسه قبض و شناسه پرداخت را دریافت کردند و یا از وب سایت https://www.nspay.ir/دریافت می‌کنند می‌توانند با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک‌های ملت، سامان، انصار و شهر نسبت به پرداخت اقدام کنند.

در مدل پرداخت از طریق کارت خوان، امکان پرداخت عوارض آزادراهی از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان مستقر در پمپ‌بنزین‌ها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و توقفگاه‌های بین راهی در آزادراه‌های کشور فراهم شده است.

در مدل پرداخت سازمانی، شرکت‌ها و کسب و کارهایی که متولی تعدادی خودرو هستند می‌توانند از خدمات پرداخت گروهی برای مدیریت عوارض خودرو‌های تحت پوشش خود با مراجعه به سایت‌های https://www.nspay.ir/ و http://www.aaniro.com/ استفاده کنند‌.

بنابراین گزارش «پرداخت عوارض بدون توقف در آزادراه‌های کشور» موجب تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل، کاهش معضلات موجود در زمینه تردد و افزایش کیفیت و امنیت جاده‌ها می‌شود و از این طریق در کیفیت زندگی مردم، تأثیر مستقیم و محسوسی دارد.

حذف پرداخت نقدی و پول فیزیکی در محل عوارضی آزادراه‌ها و تسهیل پرداخت عوارض، کاهش توقف خودرو‌ها، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش تخریب آسفالت در محل توقف دروازه‌های عوارض ناشی از ترمز و صرفه جویی در استهلاک خودرو، از مزایای اجرای سامانه الکترونیکی اخذ عوارض آزادراهی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها

اخذ عوارض ترددنرخ عوارض آزادراهی
مطالب مرتبط بیشتر
چرا عوارض آزادراهی افزایش نمی‌یابد؟ افزایش نرخ عوارض آزاد راه ها در دستور کار نیست پیشنهاد افزایش 28 درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها چرا عوارض جدید آزادراه‌ها تعلیق شد؟ پیشنهاد و هشدار یک کارشناس ایمنی راه درباره افزایش عوارض آزادراه‌ها اعمال نرخ های جدید عوارضی آزادراه‌ها تعلیق شد نرخ جدید عوارض آزادراهی از امروز در کشور اجرا می‌شود نرخ عوارض آزادراه ها اعلام شد افزایش 20 درصدی عوارض آزاد راه‌ها هنوز به تایید وزیر راه نرسیده است عوارض آزادراه ها 20 درصد افزایش می یابد عوارض آزادراه‌ها تا تابستان الکترونیکی می‌شود؟ مهلت 43 روزه به 17 آزادراه برای پایان اخذ دستی عوارض آزادراهی لایحه عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک در سال 1401 تصویب شد عوارض عبور از آزادراه‌ها امسال هم افزایش می‌یابد؟ پیشنهاد صندوقی برای الکترونیکی‌شدن عوارض آزادراهی عوارض 25هزارتومانی آزادراه غدیر برای خودروهای سواری آغاز دریافت الکترونیکی عوارض آزادراهی با برچسب هوشمند چرا عوارض آزادراه‌ها افزایش یافت؟ عوارض آزادراه‌های کشور 20 تا 40 درصد گران شد عوارض آزادراه تهران - پردیس 20 درصد گران شد عوارض آزادراه خرم‌آباد – پل زال افزایش یافت کلیه آزادراه‌های کشور تا پایان امسال به سامانه اخذ اکترونیکی عوارض مجهز می‌شوند نامه زالی به وزیر راه برای الکترونیکی شدن اخذ عوارض در بزرگراه‌ها داستان عوارض اشتباه در آزادراه‌های الکترونیکی! عوارض آزادراه‌ها در روزهای کرونایی چگونه دریافت می‌شود؟ تفاهم‌ همکاری پلیس و وزارت راه برای بهره‌برداری از سامانه‌های پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی اخذ عوارض آزادراه کرج - قزوین پیمایشی می‌شود اخذ عوارض آزادراه تهران- ساوه پیمایشی شد دریافت نقدی عوارض آزادراهی ممنوع شد کاهش 5 هزار تومانی نرخ عوارض آزادراه تهران- شمال با دستور رییس جمهور عوارض آزادراه تهران - شمال 25 تا 35 هزار تومان تعیین شد نگران نرخ عوارض آزاد راه تهران_شمال نباشید آخرین وضعیت نرخ عوارض آزادراه تهران-شمال ابهام درباره نرخ نهایی عوارض آزادراه تهران-شمال عوارض آزادراه تهران-شمال 50 هزار تومان است؟ عوارض آزادراه تهران - شمال چقدر است؟ آزادراه‌های الکترونیکی جدید کدامند؟ استقرار سیستم مسافت-سفر در آزادراه های کشور تخفیف 30 درصدی عوارضی آزادراه خرم‌‌آباد-پل‌زال عوارض آزادراهی پیمایشی شد+ جزئیات قسطی شدن عوارض الکترونیکی خودروهای عمومی و سنگین تازه ترین اخبار از تقسیط و تخفیف‌ عوارض آزادراه‌های الکترونیکی تکلیف عوارض میلیاردی رانندگان چه می‌شود؟ 60 درصد عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها پرداخت نشده است پیشنهاد کاهش متقابل عوارض جاده‌ای ایران و ارمنستان چگونه عوارض بزرگراه‌ها را الکترونیکی پرداخت کنیم؟ تخفیف عوارض آزادراهی برای خودروهای پرتردد و پلاک عمومی معافیت خودرو‌های امدادی از پرداخت عوارض آزادراهی نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور اعلام شد + جدول افزایش 21 درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها با دستور وزیر نرخ عوارض آزادراه‌ها 15 درصد افزایش یافت الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در 3 آزاد راه دیگر عوارض آزادراه ها نباید موجب افزایش فشار بر مسافران شود افزایش نرخ عوارض آزاد راه «خرم‌زال» بررسی می‌شود افزایش عوارض آزاد راه «خرم‌زال» بررسی می‌شود گران‌ترین عوارضی گران‌تر شد عوارض آزادراه تهران - پردیس گران شد! عوارض همه آزادراه‌ها تا پایان امسال الکترونیکی می‌شود نرخ عوارض آزادراهی به نفع مردم تعیین می‌شود آخرین مهلت پرداخت عوارض آزادراهی جریمه 30 هزار تومانی عدم پرداخت عوارض آزادراه‌ها حذف می‌شود جزئیات جریمه تاخیر در پرداخت عوارض آزادراه‌ها گرانی عوارض آزاد راه همدان - ساوه سوانح جاده قدیم را افزایش داد موافقت وزیر راه برای معافیت تاکسی‌های حومه‌ای در پرداخت عوارض آزادراهی الکترونیکی کردن تمام آزادراه‌ها تا پایان تیر ماه نرخ عوارض در طرح پرداخت الکترونیکی تغییر نمی‌کند قیمت عوارض ‌طبق پیمایش خودرو تعیین می‌شود‌ ماجرای اخذ عوارضی که دردسرساز شد آغاز پرداخت 48 ساعته عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها مهلت پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها تمدید نمی شود جریمه عدم پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها از امشب اجرایی می‌شود 10 اردیبهشت آخرین مهلت پرداخت عوارض الکترونیک آزادراه ها مهلت پرداخت عوارض آزادراهی تمدید شد جزئیات تازه پرداخت الکترونیکی اخذ عوارض آزادراه ممنوعیت اخذ عوارض از خودرو‌های امدادی شخصی پلدختر در آزادراه خرم آباد-پل زال پلاک های "ع" و "ت" فعلا مشمول جریمه نیست جزییات پرداخت الکترونیکی عوارض آزادرا‌هی اعلام شد نحوه ثبت‌نام‌ در سامانه الکترونیکی اخذ عوارض آزادراهی جریمه عدم پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها تمدید مهلت پرداخت عوارض آزادراهی حذف پرداخت نقدی عوارض در چهار آزادراه از 28 اسفند عوارض آزادراهی افزایش نخواهد یافت جزئیات اخذالکترونیکی عوارض آزادراه‌ها در نوروز پرداخت عوارض در آزادراه تهران ساوه و قزوین رشت الکترونیکی خواهد شد ترددها نسبت به روز گذشته 3 درصد افزایش یافت بررسی اعتراض فرمانداری به نرخ عوارض محدوده زوج و فرد در شورای شهر چراغ سبز شهردار تهران به پولی شدن ورودی‌های شهر تجهیز چهار آزادراه‌ به سامانه عوارض الکترونیک تا پایان ‌سال خداحافظی آزادراه‌ها با پرداخت نقدی عوارض تا تیر 1398 ورود مدعی العموم به مبالغ عوارض در آزادراه تهران - شمال ماهیت جریمه با عوارض متفاوت است رانندگان در صورت ندادن عوارض جریمه می‌شوند جریمه باید از عوارض بیشتر باشد شهرداری تهران به‌دنبال حل آلودگی هوا یا تأمین هزینه‌های خود؟ انتقاد دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوا از نوع برخورد با طرح اخذ عوارض از تونل‌ها اخذ عوارض زوج و فرد غیرقانونی است دریافت عوارض از محدوده زوج و فرد قانونی و براساس مصوبه شوراست با اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد مخالفیم احتمال افزایش عوارض ورود به طرح ترافیک خبر خوش شهرداری برای کسانی که غیرقانونی وارد طرح ترافیک شده‌اند اخذ عوارض از کامیون‌های شب‌رو در پایتخت شهرداری و شورای شهر دست خود را از جیب مردم بردارند ورود کامیون ها به داخل شهر کرمان فقط با مجوز تردد امکان پذیر است اثر بخشی طرح زوج و فرد کاهش یافته است دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد قانونی است؛ مصوبه داریم ورود سازمان بازرسی به دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد نرخ عوارض ورود به طرح ترافیک افزایش می‌یابد اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد غیرقانونی است دریافت عوارض در پنج تونل شهری منتفی شد لایحه عوارض تردد در طرح ترافیک برای سال 98 به شهرداری ارسال شد تعیین عوارض تونل‌های تهران طرح شورای شهر قبلی است تفکر وضع عوارض برای تردد از تونل‌های تهران معیوب است "پولی شدن معابر" صحت ندارد مخالفت شورا با حذف بند قیمت گذاری معابر پایتخت پولی‌شدن تونل‌های پایتخت منتفی شد اعتراض به یکی از بندهای قیمت گذاری تردد از معابر درآمد شهرداری از «عوارض تونل‌ها» چقدر می‌شود؟ پولی شدن معابر دروغ است شهرداری موظف به اخذ عوارض تردد خودروها در تونل‌های شهری است مخالفت استانداری با پولی شدن معابر و تونل‌های پایتخت توقف پرداخت نقدی عوارضی آزادراه‌ها از تابستان 98 وضع عوارض برای تونل‌ها و بزرگراه‌ها اجحاف به مردم است واکنش معاون شهردار تهران به پولی شدن معابر اخذ عوارض برای تردد در معابر شهری اولویت ما نیست اخذ عوارض از معابر در شورای چهارم مطرح شد تخریب شورا با انتشار خبر پولی شدن معابر کشورهایی که معابر و تونل‌های خود را پولی کردند پرداخت عوارض آزادراه‌ها به‌زودی الکترونیکی می شود واکنش حناچی به ماجرای پولی شدن تردد در تونل‌های تهران تشریح آثار اقتصادی، ترافیکی و روانی وضع عوارض بر پنج تونل و اتوبان صدر دریافت عوارض از 5 تونل شهری تهران صحت ندارد پولی شدن تونل‌های شهر، مغایر اصل عدالت اجتماعی است اخذ عوارض برای عبور از تونل‌های شهری با هدف اجرای آن منافات دارد 5 تونل شهری تهران پولی می‌شود تصویب امکان اخذ عوارض از معابر و توقف‌های حاشیه خیابان اخذ 745 میلیارد تومان عوارض جاده‌ای و 117 میلیارد تومان عوارض عبور کالای ترانزیتی در سال 96 بررسی طرح اخذ عوارض طرح زوج و فرد در شورای شهر تهران برای ورود به طرح زوج و فرد عوارضی تعلق نمی گیرد گیت‌های اخذ عوارض در آزادراه‌ها جمع‌آوری می‌شود اخذ عوارض علاوه بر جریمه ورود طرح ترافیک مصداق گرانفروشی است پشت پرده افزایش نرخ عوارض آزادراهی چیست؟ پرداخت عوارض در تمامی آزادراه‌ها الکترونیکی می‌شود خودروهای فومنی از پرداخت عوارض ورود به قلعه رودخان معاف می شوند زمان الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در آزادراه‌ها ایران کامیوهای جمهوری آذربایجان را از پرداخت عوارض معاف کرد کاهش معطلی مردم با پرداخت الکترونیکی عوارض جزییات الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی+ جزییات پرداخت افزایش 20 درصدی عوارض آزادراه‌ها + نرخ‌های جدید تایید و تکذیب مسئولین وزارت راه از گرانی عوارض در جاده ها پارسال عوارض آزادراه‌ها را افزایش ندادیم توضیحات وزیر راه درباره دلیل افزایش عوارض اتوبان‌ها استقبال رانندگان از جاده مرگ با گرانی عوارض آزاد راه گام آخر تا خداحافظی با باجه‌های عوارضی جاده‌ها عوارض آزادراه‎ها 20درصد گران شد افزایش نرخ عوارض آزادراهها طبق قرارداد عوارضی یا «سرِ گردنه»؟!/وزارت راه: ارزان می‌گیریم عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال افزایش یافت تردد در اتوبان تهران-کرج پولی می‌شود؟ تکذیب دریافت عوارض در جاده چالوس «مترو اتصال‌ها» باید هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شوند تخفیف ویژه برای خریداران برچسب عوارض الکترونیک تا عید مبعث لزوم بررسی پرداخت عوارض خودروهای پلاک شهرستان در شورای شهر تردد خودروهای شهرستانی در تهران به شرط پرداخت عوارض به حساب شهرداری پایتخت مبنای افزایش عوارض آزادراه ها قرارداد اولیه باشد کاهش 45 درصدی عوارض آزادراه قزوین - رشت دریافت عوارض آزادراه قزوین - زنجان آزاد شد مجلس مخالفتی با افزایش نرخ عوارض آزادراه‌ها در چارچوب قانون ندارد نرخ عوارض آزادراه‎ها گران می‎شود تصویب لایحه تعیین عوارض تردد خودروها در محدوده های مرکزی پایتخت اخذ عوارض تردد از اتوبان ها و معابر به تعویق افتاد قیمت ‌ورود به محدوده طرح ترافیک از 13 تا 40 هزار تومان خواهد بود اخذ عوارض از پل‌ها و تونل‌های شهر دریافت عوارض بزرگراهی از شهروندان قابل پذیرش نیست جیب مزدبگیران منبع مناسبی برای درآمدزایی شهرداری نیست توضیحات معاون شهردار پیرامون اخذ عوارض تردد در بزرگراه های پایتخت
Back to top