دنده مناسب برای پارک کردن خودروهای دستی چیست؟

عصر خودرو- قرار دادن دنده در حالت 1 یا عقب برای پارک کردن در سراشیبی‌ها کافی نیست. بعضی شیب‌ها می‌توان باعث شوند که خودرو شروع به حرکت کند. همچنین اگر موتور کوچک یا قدیمی باشد، نمی‌تواند به اندازه کافی در مقابل گردش چرخ‌ها مقاومت کند. اگر کلاچ خودرو نیز معیوب شده باشد، قرار دادن خودرو در دنده 1 یا دنده عقب لزوما نمی‌تواند جلوی حرکت خودرو را بگیرد. درواقع کلاچ خراب نمی‌تواند اتصال بین موتور و چرخ‌ها را به طور کامل برقرار کند.

Friday 18 January 2019 - 16:44:00

دنده مناسب برای پارک کردن خودروهای دستی چیست؟

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنده 6 ، پارک کردن خودروهای دستی به راحتی خودروهای اتوماتیک نیست و باید چند کار را برای پارک کامل خودرو انجام داد. در خودروهای   اتوماتیک با کشیدن ترمز دستی و قرار دادن گیربکس در حالت P کار پارک کردن تمام می‌شود و می‌توان تقریبا مطمئن بود که خودرو به راحتی حرکت نخواهد کرد. اما در خودروهای دستی کار به همین سادگی نیست مخصوصا وقتی که ندانید دنده مناسب برای پارک کردن خودرو چیست.

دنده مناسب برای پارک کردن معمولی

اگر می‌خواهید خودرو را در پارکینگ خانه پارک کنید، بهتر است دنده را در حالت دنده 1 یا دنده عقب قرار دهید. با انجام این کار درواقع چرخ‌ها را به موتور متصل می‌کنید و در نتیجه خودرو هیچ حرکتی نخواهد داشت. دنده 1 و دنده عقب بالاترین ضرایب دنده را دارند که باعث می‌شوند چرخ‌ها برای چرخاندن موتور مقدار بیش‌تری دور بزنند. البته می‌توانید هرکدام از دیگر دنده‌ها را نیز انتخاب کنید و در سطح‌های صاف، چندان احتیاجی به خرج کردن وسواس نیست.

دنده مناسب برای پارک کردن در سراشیبی‌ها

قرار دادن دنده در حالت 1 یا عقب برای پارک کردن در سراشیبی‌ها کافی نیست. بعضی شیب‌ها می‌توان باعث شوند که خودرو شروع به حرکت کند. همچنین اگر موتور کوچک یا قدیمی باشد، نمی‌تواند به اندازه کافی در مقابل گردش چرخ‌ها مقاومت کند.

اگر کلاچ خودرو نیز معیوب شده باشد، قرار دادن خودرو در دنده 1 یا دنده عقب لزوما نمی‌تواند جلوی حرکت خودرو را بگیرد. درواقع کلاچ خراب نمی‌تواند اتصال بین موتور و چرخ‌ها را به طور کامل برقرار کند.

با این حال بهتر است که برای پارک کردن در سربالایی‌ها، باید دنده 1 را انتخاب کنید و برای پارک در سراشیبی‌ها هم خودرو باید در دنده عقب قرار بگیرد. در نظر داشته باشید که در هردو حالت حتما باید ترمز دستی خودرو را بکشید. بهتر است در هنگام قرار دادن خودرو در دنده نیز پدال ترمز و کلاچ را به طور کامل فشار دهید.

نکاتی که در هنگام پارک کردن به آن باید توجه کنید

فرقی نمی‌کند که در یک سطح صاف می‌خواهید پارک کنید یا یک سراشیبی، در نظر داشته باشید که همیشه باید از ترمزدستی برای پارک کردن استفاده کنید. بعضی از افراد تصور می‌کنند که نیازی به این کار برای پارک کردن در سطوح صاف نیست؛ اما اغلب سطح‌های صاف نیز مقدار اندکی زاویه دارند و در چنین حالتی، با یک فشار کم نیز خودرو شروع به حرکت خواهد کرد.

قطعه دیگری که باید آن را در نظر داشته باشید، کلاچ است. هنگامی که می‌خواهید ترمز دستی را بکشید، کلاچ را رها نکنید. با این کار، کنترل تمام وزن خودرو را بر عهده ترمز دستی می‌گذارید و فشاری اضافه بر دیگر قطعات خودرو وارد نخواهد شد.

برچسب ها

دندهپارک خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
تکمیل پروژه احداث پارکینگ طبقاتی نیایش تا پایان سال جاری 32 هزار فضای پارک حاشیه ای هوشمند در تهران هنگام مواجه با پارک خودرو در مقابل پارکینگ منزل با کجا تماس بگیریم؟ نکاتی که باید در خواب طولانی خودرو رعایت کرد 8 نکته برای مراقبت درست از خودرو پارک شده جریمه یک میلیون ریالی پارک خودرو در جایگاه ویژه معلولان تهدید به پنچر کردن خودرو پارک شده جرم است؟ آخرین جزئیات از پولی شدن پارک خودرو در تهران امکان رزرو پارک حاشیه‌ای توسط اپلیکیشن قیمت جدید پژو 207 دنده ای ویژه مردادماه 98 نکاتی در مورد نگهداری خودرو در هوای تابستان آسایش خود با آزار دیگران روبات هایی که خودرو مسافران در فرودگاه لندن را گرفته و انها را پارک می کنند باید‌ها و نباید‌ها به هنگام پارک کردن خودرو انتقال پایتخت راه حل مشکل کمبود محل پارک خودرو رباتی که خودرو پارک می کند 900 هزار فضای توقف خودرو در حاشیه معابر شهر تهران وجود دارد مردی جای پارک اتومبیلش را به مدت 20 سال فراموش کرده بود تعویض دنده‌ بدون ترتیب باعث آسیب به خودرویتان می‌شود؟ چرا در بعضی خودروها فقط یک چراغ دنده عقب بکار رفته است؟ پارک خودرو در پیاده روها نقض حقوق عابران بررسی سیستم اتوپارک؛ پارک خودرو از دیروز تا امروز آیا کوبش جعبه‌دنده خودکار پژو 206 و 207 راه حلی دارد؟! بازار سیاه فروش پارکینگ واحدهای مسکونی در پایتخت مردم نگران پول ندادن به پارک بان ها هستند تولید انبوه سیستم‌های هوشمند راهنمای پارکینگ در کشور چه زمانی دنده را تعویض کنیم؟ پارک دوبل خودکار با سیستم اتوپایلوت 8 تسلا پارک خودرو جلوی درب مساجد و تکایا زمان اقامه نماز آزاد است در مورد پارک اتومبیل در کوچه‌های بن بست بیشتر بدانیم ساماندهی و مدیریت هوشمند پارک های حاشیه‌ای معابر شهر همدان چالش تمام نشدنی پارک کردن جلوی پارکینگ تصمیمات تازه در مورد پارک حاشیه‌ای و روان سازی ترافیک پل صدر تشدید برخورد با توقف غیرمجاز و پارک دوبله در معابر تهران بهترین راه‌های یافتن جای پارک در هر زمان دردسرسازترین امکانات خودروهای پیشرفته با این دستگاه کوچک محل پارک خودروتان را فراموش نمی‌کنید با خودروهای مزاحم جلوی درب منزل چه کنیم؟ این خودرو دزد می‌گیرد کلید مجازی روی تلفن همراه پارک خودرو با موتور خاموش! دنده 5 خودروها در تهران ممنوع! مچ اندازی دنده اتومات های 50 میلیونی نظاره‌گر کیا Cerato 2017 باشید +تصاویر نگاهی به فورد Fusion سال 2017 +تصاویر کادیلاک لوکس CT6 را ببینید 10 مدل دنده برگزیده خودرو های خارجی
Back to top