راننده تریلی زن: جنسیت مانع راهم نشد

عصر خودرو- تنها زن راننده تریلی در استان قزوین با بیان اینکه جنسیت مانع به کارگیری توانمندی هایم برای ورود به این حرفه نشد، گفت: این شغل اگرچه سختی ها و تلخی های زیادی به همراه دارد ولی من به آن عشق می ورزم.

Thursday 20 December 2018 - 21:29:00

راننده تریلی زن: جنسیت مانع راهم نشد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، بیتا باقری زن 40 ساله دارای 2 دختر 9 و 20 ساله است که به دلیل بیماری همسر راننده اش، وارد شغل رانندگی خودروی سنگین (تریلی) شده و هم اکنون بعد از 6 سال عاشق این حرفه است.
وی درخصوص نحوه ورود خود به شغل رانندگی خودروی سنگین به خبرنگار ایرنا گفت: ابتدا همسر من راننده بود اما از ناحیه دیسک کمر دچار مشکل شد و در ادامه بیماری آسم توان کار را از او گرفت بنابراین تصمیم گرفتم خودم به این شغل وارد شده و مخارج زندگی را تامین کنم.
این بانوی راننده افزود: بعد از این اتفاق مدتی در شرکت اتوبوسرانی قزوین به عنوان اولین راننده خانم مجوز فعالیت دریافت کردم و هم اکنون به همراه همسر خود با تریلی به نقاط دور سفر می کنیم و به کار ترانزیت و جابه جایی کالا مشغول هستیم.
باقری با بیان اینکه مردم نسبت به رانندگی تریلی توسط یک خانم نظرات متفاوتی دارند، افزود: برخی سنگینی رانندگی و مردانه بودن آن را برای یک خانم مطرح می کنند و این حرفه را برایم مناسبت نمی دانند اما چون من از شغل خود بسیار راضی هستم به اظهارات آنها چندان توجه نمی کنم.
وی همچنین گفت: البته بسیاری از مردم با نظرات خود من را تشویق می کنند که همین موضوع پشت گرمی برای ادامه فعالیتم است.
باقری با بیان اینکه حدود 6 سال است مشغول رانندگی با خودروی سنگین هستم، ادامه داد: من به نمایندگی از همه بانوان به این شغل وارد شده ام و اگرچه رانندگی حرفه سختی است ولی آن را بسیار دوست دارم و به آن عادت کرده ام.
این بانوی راننده با مرور سخت ترین خاطرات خود در این شغل، گفت: معمولا هنگام بروز حوادث و سوانح یا هنگام کولاک و برف که جاده ها مسدود می شود خاطرات تلخی برای رانندگان رقم می خورد و سختی های بسیاری برای آنها به همراه دارد.
وی اضافه کرد: من با همه این سختی ها و تلخی ها شغل رانندگی خودرو تریلی را دوست دارم و به هرشهری که برای بارگیری وارد می شوم تصویر آن را در فضای مجازی ثبت می کنم.
این بانوی راننده قزوینی افزود:همه مردم به من لطف دارند و نظرات خود را در فضای مجازی ثبت می کنند که در تشویق من برای ادامه کار بسیار موثر است.
وی با اشاره به مشکلات خود در این شغل افزود: افزایش قیمت اقلام و کالاهای مصرفی خودرو از لاستیک گرفته تا لوازم یدکی، خطرات و آسیب های رانندگی در جاده ها و آزادراه ها، پایین بودن سقف کرایه ها و افزایش میزان عوارض جاده ای از جمله این مشکلات هستند که امیدواریم مسئولان و دستگاه های متولی برای حل آنها اقدام کنند.

برچسب ها

راننده
مطالب مرتبط بیشتر
آخرین اطلاعات از راننده‌ کامیون‌های زندانی شده در کشورهای مختلف ادعا درباره یک مامور پلیس راه شیراز- اصفهان در حال بررسی است راننده زورگیر تاکسی اینترنتی دستگیر شد خودرویی که خستگی راننده را تشخیص داده و برایش مناسب سازی می کند دستگیری راننده پژوی شیطانی در نمایشگاه ماشین 15 هزار راننده زن در اسنپ ثبت نام کرده‌اند بانک تجارت به رانندگان ترانزیت ارز دولتی می‌دهد علت جریمه راننده تاکسی شلوارک بود نه آستین کوتاه! مذاکره با مجلس برای قرار گرفتن رانندگان در ردیف مشاغل سخت آموزش «قوانین مقابله با ورود مواد مخدر» به رانندگان ترانزیت و مرزنشینان رانندگان کامیون از یارانه دولتی بهره‌مند می‌شوند دستگیری راننده حادثه‌ساز در ژاپن اعتراضات راننده‌های کامیون تمام شده است واکنش متفاوت امام جمعه تبریز به اعتصاب کامیون داران راننده جنجالی 2 ماه پاکپان می‌شود تدبیر پلیس راه استرالیا برای رفع خستگی رانندگان +تصاویر حکم جالب قاضی گنبدی برای یک راننده بدون گواهینامه ویشکا آسایش راننده کامیون می شود! /عکس چرا رانندگان تاکسی پایتخت از دست "اسنپ" و "تپسی" عصبانی‌اند؟ خاطرات راننده بلیزر امام از فرودگاه تا بهشت زهرا نصب برچسب 'راننده مبتدی' در شیشه خودرو ازسوی رانندگان مبتدی الزامی است راننده با وجدان 10 هزار دلار را به صاحبش بازگرداند تایید صلاحیت 18 هزار راننده سرویس مدرسه چوپانان‌ هم "راننده" محسوب می‌شوند! لزوم تأیید صلاحیت راننده و سلامت خودرو در سرویس‌های مدارس رانندگی فوق‌العاده مردی را از مرگ نجات داد انحراف به چپ جان راننده وانت را در جاده قزوین گرفت تاکسی سواری در خیابان های تبریز با طعم کتابخوانی ژانگولر بازی با ماشین جگوار راننده فداکار مانع واژگونی کامیونت شد راننده تربتی 2 میلیارد ریال پول را به صاحبش برگرداند
Back to top