چری آریزو 5 (Turbo) را بشناسید

عصر خودرو-برند خودروسازی چری در سال 1999 شکل گرفت و از سال 2003 با تولید انواع خودرو‌های سواری آغاز به کار کرد.

Wednesday 17 October 2018 - 09:32:00

چری آریزو 5 (Turbo) را بشناسیدآریزو 5آریزو 5آریزو 5آریزو 5چری آریزو 5 (Turbo) را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ،  شاید با گذشت سال‌ها، فراموش کرده باشید که اولین خودروی چینی بازار ایران، چه بود و توسط کدام برند ساخته می‌شد. پاسخ این سوال، می‌تواند نشانه‌ای از تجربه‌ی بالای گروه خودروسازی چری در امر صادرات به خارج از چین باشد، ضمن اینکه پیشرفت قابل توجه صنایع مرتبط با خودرو، دراین کشور را یادآوری می‌کند. به نظر می‌رسد، سدان A15 که بعد‌ها به چری ویانا تغییر نام یافت، اولین خودروی چینی با واردات انبوه در بازار ایران باشد. نگاهی گذرا به A15 و محصولات مدرن چری، مثل آریزو 5؛ بار دیگر ثابت می‌کند خودروسازی چین در مسیر پیشرفت است و البته در نقطه‌ی مقابل آن، خودروسازان وطنی، با حرکتی لاک‌پشتی؛ نظاره‌گر بازار جهانی هستند.

خودروسازی چری، در شرق چین و شهر ووهو استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) این کشور حضور دارد. این برند در سال 1999 شکل گرفت و از سال 2003 با تولید انواع خودرو‌های سواری آغاز به کار کرد. چری از آن دسته گروه‌های صنعتی چین محسوب می‌شود که با هدف صادرات و فروش در بازار جهانی تاسیس شد و البته با سرعت غیر قابل تصوری رشد کرد. این شرکت، هم‌اکنون رتبه دهم ساخت و مونتاژ خودرو در چین را با تیراژ 700 هزار دستگاه در سال به خود اختصاص داده است. چری علاوه بر تولید خودرو با برند اختصاصی، برای شرکت‌های مطرح دنیا، خصوصا جگوار و لندروور، خودرو مونتاژ می‌کند و در مجموع نزدیک به یک‌چهارم کل تولیدات این شرکت، به خارج از چین صادر می‌شود. محصولات چری علاوه بر چین و ایران، در کشور‌های ترکیه، مراکش، مصر، برزیل، شیلی و آفریقای جنوبی عرضه می‌شوند، درحالی‌که حضور محدودی هم در روسیه دارند. لازم به توضیح است، برند MVM که در ایران با مدل‌هایی مثل X55 و 550 حضور دارد هم، زیرمجموعه‌ی چری محسوب می‌شود.

تنوع محصولات چری فراتر از انتظار است و 10 مدل مختلف را شامل می‌شود. این شرکت، کراس‌اور‌های خود را با نام تیگو تولید می‌کند که شامل تیگو 2 (در ایران MVM X22)، تیگو 3 (در ایران MVM X3)، تیگو 5 و تیگو 7 هستند. سواری‌های چری هم با نام آریزو شناخته می‌شوند که آریزو 3، آریزو 5 و آریزو 7 را شامل می‌شود. درحالیکه چند مدل خودروی کوچک اقتصادی هم در سبد چری وجود دارد، این برند با سری آریزو و تیگو، سعی می‌کند کیفیتی قابل قبول داشته باشد و حضوری قدرتمند در بازار خارج از چین نشان دهد. از گروه آریزو، شاهد واردات سدان میان‌جثه‌ی آریزو 5 به ایران هستیم که به تازگی، با پیشرانه‌ی توربو شارژ و البته قیمت بالاتر نسبت به نسخه‌ی استاندارد، پیش‌فروش می‌شود.
طراحی ظاهری و بدنه

برای علاقه‌مندان حرفه‌ای خودرو، نمای روبروی آریزو 5، الهام گرفته از محصولات مدرن اوپل به نظر می‌رسد، هرچند که نمی‌توان جذابیت ظاهری و طراحی قابل قبول این محصول را نادیده گرفت. با نگاهی به جدیدترین مدل‌های چری که آریزو 5 و کراس‌اور تیگو 7 را شامل می‌شود، متوجه زبان طراحی این برند، خصوصا در فرم چراغ‌های اصلی و جلوپنجره می‌شویم. با این سبک، به وضوح خطوط تیز روی بدنه و زاویه‌های تند قطعات متخلف، بر منحنی‌ها و گوشه‌های مدور، ترجیح داده شده‌اند.

نمای روبروی آریزو 5، به دو قسمت بالا و پایین تقسیم شده است که با خط روی جلوپنجره مشخص می‌شود. امتداد این خط تا زیر چراغ اصلی، سپر و گلگیر را جدای از دیگر قسمت‌ها نشان می‌دهد. جلوپنجره 6 ضلعی، با لوگوی کوچک چری و زمینه‌ی مشبک سیاه‌رنگ دیده می‌شود، درحالیکه قاب براق فلزی دارد و خبری از لوگوی درشت قدیمی نیست. چراغ اصلی، نقش بسیار مهمی در حس اسپرت آریزو 5 بازی می‌کند و مجزا از دیگر قطعات بدنه، زیبایی بسیار خوبی دارد. سپر این مدل، از کنار چرخ جلو و ناحیه‌ی گلگیر به صورت مدور طراحی شده است تا حالت چهارگوش کلاسیک نداشته باشد. این بخش، با فضای سیاه‌رنگ و پلاستیکی دیده می‌شود که هدایت‌کننده‌ی هوا و البته کاهش‌دهنده‌ی هزینه‌های تولید خواهد بود. چراغ روشنایی روز LED هم در طرفین سپر و با جایگاهی پلاستیکی قرار داده شده است که البته می‌توانست با کمی هزینه‌ی بیشتر، طراحی بهتری داشته باشد.

از نکات مثبت در طراحی چری آریزو 5، باید به خطوط حجم‌دهنده‌ی روی کاپوت اشاره کرد که همراه با خط باریک بالای سپر، جایگاه چراغ‌های اصلی را تقویت می‌کنند و حس یک خودروی اسپرت مدرن را به چشم بیننده می‌رسانند. خطوط روی کاپوت، امتداد جذابی با ستون‌های A. دارند و حجم بدنه‌ی آریزو 5 را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

از نمای جانبی، تاکید طراحان چری بر خطوط تیز، بیشتر توی چشم می‌زند و فرم سه بعدی محصول را مشخص می‌کند. خط اصلی این قسمت، از انتهای چراغ عقب و دقیقا در امتداد دستگیره‌ها تا لبه‌ی گلگیر جلو دیده می‌شود، درحالیکه کاملا موازی با آن؛ خط دیگری در پایین در‌ها وجود دارد. چری آریزو 5، با شیب نسبتا متقارن سقف در طرفین طراحی شده است که باعث میشود، شیشه‌های جلو و عقب هم‌اندازه به نظر برسند. این موضوع، طول کاپوت عقب کاهش می‌دهد و حس یک خودروی اسپرت فست‌بک، شبیه به محصولات آئودی تداعی می‌کند. از دیگر نکات مهم در نمای جانبی آریزو 5، می‌توان به رینگ‌های 16 اینچ و آینه بغل‌های راهنمادار اشاره کرد که نیمی از آن هم‌رنگ بدنه و نیمی دیگر، پلاستیک سیاه رنگ است.‌

می‌توان ادعا کرد، طراحی خوب آریزو 5 در پشت خودرو هم ادامه داشته است. البته باید توجه داشت که فرم چراغ‌های عقب و پیکربندی بدنه، شباهت بسیار زیادی به هیوندای سوناتا 2017 دارد. کوتاه بودن کاپوت عقب، با اضافه شدن لبه‌ای شبیه به دیفیوزر، کمتر توی ذوق می‌زند و بار دیگر، طراحی هوشمندانه‌ی آریزو 5 را ثابت می‌کند. چراغ‌های عقب، با خطوط تیز در لبه‌ها همراه هستند تا اسپرت‌تر دیده شوند. سپر هم، برجستگی اغراق‌آمیزی دارد که مسلما با هدف افزایش حجم ظاهری خودرو و با ابهت‌تر دیده‌شدن آن، انجام شده است. مشابه سوناتا، خطی شبیه به نیم‌دایره پیرامون سپر عقب دیده می‌شود که در بخش پایین دارای قطعه‌ای پلاستیکی با حاشیه‌ی منحنی است. لبه‌های درپوش صندوق و محل قرار گرفتن پلاک هم، تفاوت خاصی با سدان مشهور هیوندای ندارد.

در مجموع، می‌توان نمره‌ی خوبی به طراحی چری آریزو 5 داد و ظاهر آنرا، عامه پسند و جذاب توصیف کرد. ابعاد این خودرو شامل طول 4572 میلی‌متر با عرض 1825 میلی‌متر و ارتفاع 1482 میلی‌متر است که فاصله محور‌های 2670 فراهم می‌کند.
طراحی داخلی و کابین

برای عامه‌ی مردم، آنچه در نمای داخلی یک خودروی چینی اهمیت دارد، موادر به کار رفته در داشبورد و تودری‌ها است. این روزها، تقریبا تمام مدل‌های چینی بازار، به لطف استفاده از نمایشگر لمسی و ترفند‌های مربوط به چیدمان ادوات، ترکیب جذابی در فضای داخلی ارائه می‌کنند، اما به دلیل استفاده از پلاستیک خشک و بعضا مواد بازیافتی، خریدار خود را پشیمان می‌کنند. اگر تجربه‌ی حضور در سدان‌های چینی ارزان‌قیمت، مثل آریو S. 300، بی‌وای‌دی F. 3 یا برلیانس H. 330؛ داشته باشید مسلما متوجه این موضوع خواهید شد که آریزو 5 در زمینه‌ی مواد به کار رفته در کابین، بهتر از رقبای هم‌وطن خود عمل می‌کند. هرچند که داشبورد این خودرو، چندان نرم و با کیفیت عالی نیست، اما حسی نزدیک به یک محصول کره‌ای دارد.

ترکیب و طراحی ادوات مختلف داشبورد به تبعیت از ظاهر بیرونی خودرو، اسپرت و مدرن به نظر می‌رسد. مجاری هوای تهویه مطبوع، با حالتی کشیده و پرانتزی، پیرامون نمایشگر 7 اینچی قرار گرفته‌اند. کلید‌های مربوط به سرگرمی‌های چندرسانه‌ای، به خوبی گروه‌بندی شده‌اند و روی سطحی شیبدار با ترکیب زیبا ارائه می‌شوند. جای‌گذاری دیگر ادوات روی داشبودر، مثل کلید‌های گردان تهویه مطبوع، قابل قبول است.

فرمان خودرو در مدل فول‌آپشن، پوشش قابل قبولی دارد که پلاستیک خشک نیست و تاحدودی جنس چرم را شبیه‌سازی می‌کند. ترکیب کلی فرمان ساده است و با کلید‌های غیر فلزی برای کنترل سیستم صوتی و برقراری تماس تلفنی در طرفین، ارائه می‌شود. پشت فرمان، پنل‌های سیلندری سرعت و دور موتور قرار دارند که دایره‌ی ساده نیستند و با حالت 6 ضلعی به هم پیوسته ارائه می‌شوند. عقربه‌ی سفید با هاله‌ی نور سرخ، حس اسپرت و جوان‌پسندی به راننده‌ی آریزو 5 می‌دهد، ضمن اینکه همراه با نمایشگر TFT میانی، می‌توان از تمامی هشدار‌های مربوط تجهیزات فنی و ایمنی خودرو، باخبر شد.

بر خلاف خودرو‌های وطنی، چینی‌ها اهمیت زیادی به کیفیت نشیمن محصولات خود می‌دهند. این موضوع در چری آریزو 5 هم به خوبی دیده می‌شود به طوری که نه‌تن‌ها مواد قابل قبولی در پوشش صندلی‌ها به کار گرفته شده است که نوع طراحی آنها، ارگونومیک و هماهنگ با بدن سرنشین خواهد بود. طول داشبورد آریزو 5، نسبتا زیاد است و به همین دلیل، مجاری هوای متعددی در آن طراحر شده‌اند که حتی قسمت‌های کناری و بالایی را پوشش می‌دهند. در قسمت بین صندلی‌ها به تبعیت از مد روز؛ جالیوانی پلاستیکی و محفظه‌ی وسط همراه با استراحتگاه بازو از جنس پوشش صندلی‌ها قرار دارد، اما ترمز دستی با ظاهری ناخوشایند دیده می‌شود. تقریبا تمام قسمت‌های داخل در، پلاستیک خشک سیاه‌رنگ وجود دارد و استفاده‌ی کمی از پوشش پارچه‌ای برده است.‌

نمی‌توان آریزو 5 را خودروی جاداری به حساب آورد، چرا که برای افرادی با قد بلندتر از 180 سانتیمتر، هم در ردیف جلو و هم روی صندلی‌های عقب؛ با کمبورد فضای سر مواجه است. از سویی دیگر، کشیدگی اتاق و عرض خودرو، قابل قبول به نظر می‌رسد که در نتیجه‌ی آن، فضای مقابل زانو و اطراف شانه‌ها برای چهار سرنشین بالغ، کافی خواهد بود. داخل صندوق بار آریزو 5، می‌توان از 430 لیتر فضای مفید استفاده کرد که البته چندان زیاد نیست و در مقایسه با تندر 90 با صندوق 510 لیتری، کاملا معمولی است. از سویی دیگر، امکان خواباندن صندلی‌های عقب؛ کمک زیادی به افزایش فضای حمل بار می‌کند.
پیشرانه و قوای فنی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، چری آریزو 5 با دو پیشرانه‌ی متفاوت در کشور عرضه می‌شود که شامل 1.5 لیتری تنفس طبیعی و 1.5 لیتری توربوشارژ است. هرچند که ظاهر این مدل‌ها، کاملا مشابه به نظر می‌رسد، با توجه به اختلاف قیمت قابل توجه آنها، می‌توان پیش‌بینی کرد که خریدار آریزو 5، دچار سردرگمی و دودلی میان این خودرو‌ها نشود.

همانند یک سال گذشته، آریزو 5 همچنان با پیشرانه‌ی 1.5 لیتری استاندارد به قدرت 116 اسب بخار همراه با گشتاور 141 نیوتن‌متر ارائه می‌شود. بیشترین قدرت این پیشرانه، در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و بالاترین گشتاور از دور موتور 3800 دور بر دقیقه اندازه‌گیری شده است. آریزو 5 استاندارد، با جعبه‌دنده‌ی دستی 5 سرعته در زمانی حدود 13 تا 14 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که البته با گیربکس اتوماتیک CVT، نزدیک به 15 ثانیه است. میانگین مصرف سوخت این خودرو هم، طبیعتا در نسخه‌ی دستی و اتوماتیک، حدود یک لیتر در 100 کیلومتر تفاوت دارد و عددی حدود 9 تا 10 لیتر خواهد داشت. نهایت سرعت آریزو 5 با پیشرانه‌ی 116 اسب بخار، 190 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

نمونه‌ی توربوشارژ چری آریزو 5 به تازگی در ایران پیش‌فروش می‌شود. این محصول با پیشرانه‌ی 1.5 لیتری، قدرت 145 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر فراهم می‌کند که آمار قابول قبولی به نظر می‌رسد. با توجه به تازگی آریزو 5 توربوشارژ در کشور، هنوز نتیجه‌ی تست این خودرو با بنزین وطنی مشخص نیست و نمی‌توان درباره‌ی زمان صفر تا 100 آن با قاطعیت سخن گفت، اما با توجه به اظهارات سایت‌های چینی مبنی بر توانایی رسیدن خودرو به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در زمان 9.5 ثانیه، می‌توان نتیجه گرفت این عدد در ایران، بین 10 تا 11 ثانیه باشد. قرار است آریزو 5 توربو، فقط با جعبه دنده‌ی خودکار CVT عرضه شود که با این اوصاف، میانگین مصرف سوختی فراتر از 10 لیتر در 100 کیلومتر خواهد داشت. نهایت سرعت آریزو 5 توربو، 180 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

جالب است بدانید، آریزو 5 توربو با پیشرانه‌ی 145 اسب بخار، در بازار چین هم تازه وارد محسوب می‌شود. این خودرو، قبلا با پیشرانه‌ی 1.2 لیتر توربوشارژ به قدرت 120 اسب بخار تولید می‌شد که با نهایت سرعت 150 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت 8 لیتر در 100 کیلومتر، موفقیت چندانی به دست نیاورد.
آپشن‌های رفاهی

از مهم‌ترین امکانات فنی چری آریزو 5 می‌توان به کولر برقی در نمونه‌ی فول‌آپشن این خودرو اشاره کرد که فشار بسیار کمی به پیشرانه‌ی بنزینی می‌آورد. ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، قفل مرکزی، شیشه‌بالابر برقی چهار طرف، چراغ‌های ترمز و روشنایی روز LED، خاموش شدن چراغ‌ها پس از خروج از خودرو (روشنایی بدرقه)، تنظیمات دستی صندلی راننده در چهار جهت و کروز کنترل در همه‌ی مدل‌های آریزو 5 وجود دارند.

امکانات اضافی این خودرو که در نمونه‌ی توربوشارژ و نسخه‌ی مجهز به گیربکس اتوماتیک (تیپ اکسلنت) وجود دارد، عباتند از؛ غربیلک چرمی فرمان، سانروف برقی و رینگ‌های اسپرت 16 اینچ. نمایشگر اصلیچری آریزو 5، سایز 7 اینچ است و با دوربین پارک و سنسور عقب عمل می‌کند. سیستم پخش چندرسانه‌ای دارای 6 بلندگو است. از طریق بلوتوث، می‌توان تلفن همراه را به نمایشگر و سیستم سرگرمی‌های خودرو متصل کرد و امکان پاسخ یا قطع تماس با دکمه‌های روی فرمان هم وجود دارد. درگاه‌های USB و AUX همراه با امکان شارژ 12 ولت در کابین خودرو وجود دارند.

آپشن‌های چری آریزو 5 در تیپ‌های مختلف، متفاوت است و بهتر است به هنگام ثبت نام خودرو، فهرست کامل امکانات خودرو توسط خریدار مشاهده شود. به عنوان مثال، تیپ دنده دستی این خودور که با کد MT شناخته می‌شود، دارای استارت دکمه‌ای، نمایشگر 7 اینچ و صندلی‌های چرمی نخواهد بود.
تست تصادف و آپشن‌های ایمنی

همان‌طور که برای همه‌ی ما قابل پیش‌بینی است، چری آریزو 5 هم مثل دیگر خودرو‌های چینی بازار ایران، دارای 5 ستاره‌ی از نهاد تست تصادف خودرو‌های چین (C-NCAP) است. از سویی دیگر، تلاش ما برای پیدا فیلم مربوط به این آزمون، بی‌نتیجه بود.

امکانات آریزو 5 در تیپ‌های مختلف تفاوت دارد. در ارزان‌ترین نسخه (تیپ MT دنده دستی)، تنها دو کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو وجود دارد، ضمن اینکه با سیستم ضد سرقت الکترونیکی (ایموبلایزر)، کمربند‌های ایمنی سه نقطه‌ای پیش‌کشنده چهار صندلی، ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیک قدرت ترمز (EBD) ارائه می‌شود. امکانات ارزشمندی، مثل فناوری کنترل لغزش (TCS)، سیستم کمکی ترمز (BA)، فناوری حفظ پایداری و تعادل (ESP)، چهار کیسه‌های هوای پرده‌ای جانبی و سیستم کمی حفظ خودرو در شیب (HHC)، تنها در نسخه‌ی فول‌آپشن (تیپ اکسلنت) ارائه می‌شوند و نمونه‌ی دنده دستی از ان‌ها بی‌بهره خواهد بود.
آزمون فنی و کیفیت رانندگی

آنچه مسلم به نظر می‌رسد، تفاوت قابل توجه آپشن‌های ایمنی و رفاهی در آریزو 5 مجهز به پیشرانه‌ی تنفس طبیعی و جعبه‌دنده‌ی دستی با نسخه‌ی توربوشارژ دنده اتوماتیک است. هرچند که قیمت این دو محصول نیز اختلاف زیادی دارد، از نظر ظاهری تفاوت خاصی در آن‌ها احساس نمی‌شود.

تیپ دنده دستی آریزو 5 با پیشرانه‌ی ضعیف‌تر، در کلاس سدان‌های اقتصادی چینی قرار می‌گیرد که البته نسبت به رقبای داخلی، گران‌تر است. پیشرانه‌ی 116 اسب بخار، نیاز‌های یک خانواده‌ی معمولی را فراهم می‌کند و مسلما مناسب شتاب‌گیری‌های ناگهانی نخواهد بود. در حالیکه مدل‌های چینی با پیشرانه‌های 1.5 لیتری، مثل ام‌جی 360، بی‌وای‌دی F3 و حتی بسترن B30 با پیشرانه‌ی 1.6 لیتری، حدود 107 اسب بخار قدرت دارند، چری با آریزو 5 نشان می‌دهد فناوری بالاتری ارائه می‌کند و در ازای قیمت بیشتر، کیفیت فنی بهتری دارد. البته نباید فراموش کرد، برتری شتاب و قدرت آریزو 5، کمی مصرف سوخت بالاتر هم خواهد داشت.

فعلا، نمونه‌ی 1.5 لیتری 116 اسب بخار با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک (تیپ اکسلنت) ثبت نام نمی‌شود. این موضوع، احتمالا با هدف جذب خریداران به سمت نمونه‌ی توربوشارژ انجام شده است، اما در مجموع به نفع مشتری خواهد بود، چرا که پیشرانه‌ی تنفس طبیعی با جعبه دنده‌ی اتوماتیک CVT، نه‌تن‌ها کند و کسالت‌آور است، بلکه مصرف سوخت بالاتری دارد و با توجه به قیمت بیشتر، خرید نسخه‌ی دنده دستی (تیپ MT) منطقی‌تر به نظر می‌رسد. البته خرید آریزو 5 در نسخه‌ی اکسلنت، علاوه بر گیربکس اتوماتیک؛ امکانات جالبی مثل کولر برقی به همراه خواهد داشت که در افزایش راندمان تابستانی پیشرانه، تاثیرگزار خواهد بود.

نمونه‌ی توربوشارژ، هرچند که هنوز به دست خریدار ایرانی نرسیده است و مشخص نیست با بنزین وطنی، چه عملکردی داشته باشد، قدرت بسیار خوبی نزدیک به یک مزدا 3 موتور 2000 ارائه می‌کند. این موضوع، روی کاغذ جذابیت زیادی دارد، اما باید توجه داشت که چنین قدرتی در دور‌های بالای موتور در دسترس راننده خواهد بود و ممکن است، مثل شاسی‌بلند جک S. 5 با پیشرانه‌ی توربوشارژ 2 لیتری؛ شاهد تاخیر‌های ناراحت‌کننده در عملکرد سیستم توربوشارژ باشیم. درحالیکه تاخیر توربو در ام‌جی جی‌تی با پیشرانه‌ی 1.5 لیتری توربوشارژ به قدرت 120 اسب بخار، تا حد قابل قبولی رفع شده است، نمی‌توان به کیفیت علمکرد این سیستم در چری آریزو 5 مطمئن بود، چراکه تولید قدرت 145 اسب بخار از یک پیشرانه‌ی 1.5 لیتری، مسلما با چالش‌هایی روبرو است.

شاید تصور کنید، قیمت بالایی که برای آریزو 5 پرداخت می‌شود، خریدار را صاحب محصولی با کیفیت بسیار بالا در کابین می‌کند. در پاسخ به این موضوع باید گفت، داشبورد این خودرو، شاید بهتری از بی‌وای‌دی F. 3 و آریو S. 300 باشد، اما در حد هیوندای النترا نخواهد بود. برای داشتن صندلی و فرمان چرم مصنوعی هم، باید مبلغ بالاتری بپردازید، چرا که نمونه‌ی دنده دستی با چنین آپشنی ارائه نمی‌شود. البته نباید فراموش کرد، راحتی صندلی‌های آریزو 5، خصوصا برای چهار سرنشین بالغ، فراتر از سدان‌های ساخت داخل احساس خواهد شد.

یکی از معایت آریزو 5، فرم خاص صندوق عقب است که نه‌تن‌ها با فضای 480 لیتر، چندان جادار محسوب نمی‌شود، به دلیل کشیدگی بدنه، ورودی کم‌عرضی دارد و نمی‌تواند برای حمل وسایل بزرگ مناسب باشد. این محصول، برای 5 سرنشین، فضای کافی نخواهد داشت و البته برای چهار انسان بلندقد هم، در قسمت بالای سر با کمبود فضا مواجه است.

در مجموع، می‌توان ظاهر آریزو 5 را، مهم‌ترین نکته‌ی مثبت این خودرو در مقایسه با رقبا در رنج قیمتی نسخه‌های مختلف این خودرو دانست. هرچند که کیفیت سواری و مواد به کار رفته در کابین آریزو 5، بهتر از سدان‌های چینی زیر 60 میلیون تومان است، از نظر شتاب‌گیری و مصرف سوخت، فراتر از انتظار عمل نمی‌کند. این محصول، رانندگی جوان‌پسندی ارائه نمی‌کند و عاشقان سرعت، بهتر است به جای خرید نمونه‌ی توربوشارژ، با کمی پس‌انداز بیشتر؛ سراغ مدل‌های دست دوم مزدا 3 بروند.

برچسب ها

آریزو 5چری آریزو5چری آریزو 5 توربو
مطالب مرتبط بیشتر
نگاهی به مشخصات پیشرانه و سیستم انتقال قدرت آریزو 5 جدید زمزمه عرضه خودرو آریزو 5 توربو فیس لیفت بلند تر از همیشه به گوش می رسد آریزو5 توربو، سدان خوش تیپ مدیران خودرو "آریزو 6 فیس لیفت" یا "آریزو 5 پلاس" معرفی شد+عکس فروش نقدی محصولات چری با تحویل فوری (جدول قیمت) تحویل خودروهای چری آریزو5 توربو به مشتریان آغاز طرح فروش خودروهای چری با اقساط بلند مدت طرح فروش اقساطی محصولات چری طرح فروش اقساطی محصولات چری طرح فروش عید تا عید محصولات چری تمدید شد تمدید محدود شرایط فروش عید تا عید محصولات مدیران خودرو آخرین فرصت برای استفاده از طرح فروش اقساطی و بدون بهره مدیران خودرو فروش اقساطی و بدون بهره محصولات مدیران خودرو تحویل فوری ، شرایط متنوع اقساطی ، مزیت های اصلی شرایط فروش شرکت مدیران خودرو شرایط فروش اقساطی بدون بهره محصولات مدیران خودرو اعلام شد شرایط جدید فروش سازمانی محصولات مدیران خودرو اعلام شد طرح جدید فروش عید تا عید شرکت مدیران خودرو کلید خورد فروش اقساطی محصولات ام وی ام تنها با 40 درصد پیش‌پرداخت فروش اقساطی خودروهای "چری" و "ام وی ام " با تحویل فوری تندوتیزهای خانوادگی شرایط فروش اعتباری مدیران خودرو اعلام شد آغاز شرایط ویژه فروش فوری محصولات مدیران خودرو ویژه بهار 98 شرایط ویژه فروش بهاره محصولات مدیران خودرو تمدید شد پیش پرداخت مناسب ، قیمت قطعی فروش نقدی مدل 98 محصولات مدیران خودرو با سود مشارکت آغاز شد استادان دانشگاه خودرو دریافت می کنند طرح جدید فروش محصولات چری کلید خورد شرایط فروش محصولات چری ویژه فرهنگیان اعلام شد جدیدترین محصول چری برای بازار ایران قیمت خورد فروش فوری اعتباری محصولات چری ویژه دهه فجر آغاز شد قیمت محصولات ام وی ام و چری در بازار شرایط فروش زمستانه محصولات چری اعلام شد آغاز فروش محصولات چری از فردا خودروهای 150 تا 200میلیونی بازار تهران +جدول شرایط جدید فروش محصولات چری اعلام شد محصولات صفر چری چند؟ اعزام کارشناسان فنی مدیران خودرو به رقابت های بین‌المللی چری رویارویی بسترن B30 و چری آریزو5 شرایط پیش فروش نقدی چری اعلام شد مرحله دوم پیش فروش محصولات چری آغاز شد سدان چینی کارکرده چند؟ پیش فروش نقدی محصولات چری آغاز شد پیش فروش نقدی آریزو5 توربو آغاز شد آغاز مرحله جدید پیش‌فروش محصولات چری در ایران تقابل عددی لیفان 820 در برابر چری آریزو5 توربو فروش ویژه چری آریزو 5 توربو سوغات جدید مدیران خودرو ، فراتر از انتظار برنامه ریزی برای رونمایی از دو محصول جدید چری یک انتخاب با ارزش و مدرن خودروهای چری و ام وی ام بازار مناسب دست دوم میابند سریع‌ترین خودروهای داخلی کمتر از 100 میلیون تومان را بشناسید! سدان موفق این روزهای بازار ایران آریزو 5 توربو را با تسهیلات 55 درصدی خریداری کنید خودروی جدید چری را بیشتر بشناسید سدان اسپرت چری، با فناوری آینده اعلام قیمت جدید محصولات چری در ایران با دلار 4200 تومانی فرش قرمز برای ارتش پاک با تسهیلات 50 درصدی چری آریزو 5 بخرید فروش ویژه خودروهای چری آغاز شد حضور آریزو5 خودران در نمایشگاه خودرو CES شرایط جدید فروش چری آریزو 5 و تیگو 5 با مدل 97 و تحویل فوری نمایش چری آریزو٥ الکترونیکی در نمایشگاه تهران : چری به دنبال انرژی پاک فروش محصولات مدیران خودرو با تسهیلات ویژه آغاز شد کپسول قدرت چری در قلب آریزو5 آریزو توربو ، آماده ورود به بازار کشور آریزو5 توربو در نخستین شوروم اختصاصی چری در تهران؛ قدرت‌نمایی در 9.5 ثانیه چری به بازار اروپا رسید چری آریزو5 توربو رونمایی شد کپسول قدرت در قلب آریزو5 مدیران خودرو مسافران چین را راهی کرد شرایط ویژه فروش خودروهای چری آریزو 5 و تیگو5 چری آریزو 5 را با اقساط 24 ماهه بخرید گزارش تصویری از حضور مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو البرز با 19 میلیون پیش پرداخت از سواری یک سدان زیبا لذت ببرید کمپین امنیت راه چری روز به روز در حال رشد است چری آریزو 5 یک سدان زیبا با طراحی متفاوت چری آریزو5 و کسب 5 ستاره ایمنی سبدی کامل از آپشن با چاشنی کیفیت فروش اقساطی خودرو چری آریزو 5 با تحویل فوری سومین هفته از تست درایو ویژه مشتریان خودرو چری آریزو5 فروش اقساطی چری آریزو 5 با شرایط 12 تا 24 ماهه برگزاری تست ویژه خودرو چری آریزو5 در پیست آزادی حق انتخاب میان چند خودرو در بازار ایران تست رانندگی چری آریزو5 برای مشتریان شرایط جدید فروش خودرو چری آریزو 5 اعلام شد رونمایی چری آریزو 5 در شهر نصف جهان چه طور با 20 میلیون تومان چری آریزو5 بخریم؟ چری آریزو5 نماد حرکت چینی ها معرفی چری آریزو5 ادامه یک حرکت بین المللی است پیش فروش خودرو جدید آریزو 5 با قیمت قطعی آریزو 5 قیمت گذاری شد رونمایی چری آریزو5 در نمایشگاه شیراز افتتاح خط تولید چری آریزو5 در کارخانه مدیران خودرو آغاز شمارش معکوس برای فروش چری آریزو 5 آریزو 5 محصول جدید چری نمادی از یک سدان زیبا و کاربردی نوظهور دیگر از چری ملاقات با چری آریزو 5 آریزو 5 ، دست پخت خوش طعم چری
Back to top