بررسی و مقایسه چری آریزو5 TE و MG 360 توربو؛

تندوتیزهای خانوادگی

عصر خودرو -سدان های جمع‌وجور خانوادگی را می‌توان خودروهای چندمنظوره‌ای محسوب کرد که هم برای رفت‌وآمدهای روزمره در ترافیک‌های شهری کارآمد بوده و هم می‌توان برای مسافرت‌های خانوادگی از آن‌ها استفاده کرد اما در میان یک مشکل جزئی وجود دارد و آن این است که بسیاری از خودروهای سگمنت مذکور ازنظر فنی چندان توانمند نبوده و گزینه جذابی برای دوستداران هیجان و لذت رانندگی محسوب نمی‌شوند.

Friday 07 June 2019 - 11:57:00

تندوتیزهای خانوادگیتندوتیزهای خانوادگیتندوتیزهای خانوادگیتندوتیزهای خانوادگیتندوتیزهای خانوادگیتندوتیزهای خانوادگیتندوتیزهای خانوادگیتندوتیزهای خانوادگی

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،  از این‌ رو، در سال‌های اخیر خودروسازان جهانی با نصب پیشرانه‌های قوی‌تر بر روی این دسته از خودروها سعی در ایجاد جاذبه بیشتر برای خریداران داشته‌اند البته نباید توقع پیشرانه‌های چند صد اسب بخاری و دینامیک رانندگی فوق‌العاده را از خودروهای مذکور داشت چراکه در آن صورت، یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های آن‌ها یعنی قیمت مناسب از دست می‌رود. به همین بهانه و در نوشتار پیشرو به بررسی و مقایسه دو خودرو ازاین‌دست پرداخته‌ایم که هر دو ابتدا با پیشرانه‌های تنفس طبیعی پا به بازار کشور ما گذاشتند اما پس از مدتی، ارائه نمونه‌های توربو باعث شد تا جایگاه آن‌ها در بازار محکم‌تر از قبل شود. پس با بررسی و مقایسه چری آریزو5 TE و MG 360 توربو با ما همراه باشید...
طراحی

باید اعتراف کنیم که طراحی ظاهری چری آریزو5 واقعاً کم نقص و زیبا بوده و کمتر افرادی هستند که با چهره این خودرو ارتباط برقرار نکنند. خطوط عضلانی روی کاپوت و نوار کرومی میان جلوپنجره که تا درون چراغ‌ها امتدادیافته، از موارد جذاب نمای جلو آریزو5 هستند. نمای جانبی این خودرو نیز باوجود خط برجسته‌ای که از گلگیر جلو شروع‌شده و با گذر از دستگیره درها، تا روی در صندوق بار و بالای چراغ‌های عقب امتداد پیدا می‌کند؛ نمایی به روز و پویا دارد و درنهایت، چراغ‌های عقب با طرحی اخمو و گرافیک جذاب، تکمیل‌کننده زیبایی محصول چری در نمای عقب هستند. طراحان چری در کابین آریزو5 نیز ترکیب هوشمندانه‌ای از خطوط منحنی و شکسته را به‌کاربرده و موفق به خلق نمایی جذاب و جوان‌پسند شده‌اند هرچند که بایستی از طراحی بسیار ساده و ابتدایی لیور دنده به‌عنوان یک نقطه‌ضعف در کابین این خودرو یاد کرد. در مقابل، MG 360 راداریم که در نمای جلو باوجود خطوط شکسته در طراحی چراغ‌ها، خطوط موج دار درون جلوپنجره و نحوه قرارگیری دیلایت ها درون سپر، چهرهای پویا و درعین‌حال باوقار و شیک دارد اما گویی تمام خلاقیت طراحان MG به همین نما محدودشده و با رفتن به نماهای جانبی و عقب، هرچند هماهنگی کلی طرح مطلوب است اما سادگی بیش‌ازحد، توی ذوق میزند. طراحی داشبورد MG 360 نیز ساده اما با چیدمانی منظم انجام‌شده و حسی از لوکس بودن و کیفیت مطلوب را به بیننده منتقل می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که طراحی دو خودرو مورد بحث با 2 تفکر متفاوت شکل‌گرفته که البته هریک طرفداران خاص خود را خواهند داشت. ظاهر محصول چری بیشتر موردپسند جوانان و خانم‌ها خواهد بود اما محصول MG با ظاهر باوقار خود به دنبال جذب مشتریان میانسال و دوستداران طرح‌های ساده و باوقار است.

مشخصات و توانمندی‌های فنی

چری آریزو5 TE مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری بوده که پیشرانه مذکور با بهره‌گیری از سیستم توربوشارژر قادر به تولید حداکثر قدرت 147 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن‌متر بوده و بااتصال به یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر ( CVT )، ضمن مصرف 6.9 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفر تا صد 9.5 ثانیه و حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت را برای این چینی جوان‌پسند به ارمغان می‌آورد. در مقابل، MG 360 نیز از پیشرانه‌ای هم‌حجم با رقیب بهره برده که پیشرانه مذکور نیز به لطف توربوشارژر قادر به تولید حداکثر قدرت 130 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن‌متر بوده و بااتصال به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، ازنظر مصرف سوخت با رقیب برابری کرده، در شتاب صفر تا صد، 0.2 ثانیه ضعیف‌تر بوده و قادر است به حداکثر سرعت 20 کیلومتر بیشتر از رقیب دست پیدا کند. این اعداد و ارقام بسیار نزدیک، نشان‌دهنده رقابت بسیار نزدیک دو خودرو بوده که این موضوع در عمل هم قابل‌مشاهده است اما در مورد تفاوت‌های آریزو5 TE و 360 می‌توان گفت که محصول MG به دلیل بهره‌گیری از گیربکس 6 سرعته، واکنش بهتری به فشردن پدال گاز از سوی راننده داشته و در شروع حرکت، سریع‌تر از محصول چری ظاهر می‌شود اما در شتاب گیری‌های ثانویه تفاوت چندانی بین دو خودرو وجود نداشته و هردو عملکردی رضایت‌بخش دارند. ازنظر کیفیت سواری و هندلینگ نیز هرچند آریزو5 نیز در سطح خوبی قرار دارد اما بایستی برتری 360 را در این بخش برتری بپذیریم. نکته دیگر نیز این‌که MG 360 علیرغم هندلینگ بهتر، سواری نرم‌تر و کم تنش‌تری را به سرنشینان خود عرضه می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی
چری آریزو5 در نمونه توربو، از کامل‌ترین سطح امکانات ممکن ( رده تجهیزاتی Excellent ) بهره برده که از مهم‌ترین این امکانات می‌توان به مواردی همچون کیلس استارتر، سیستم چندرسانه‌ای مجهز به مانیتور لمسی 7 اینچی باقابلیت اتصال به تلفن همراه، تهویه مطبوع دستی ( با کنترل الکتریکی )، سانروف، کروز کنترل، دیلایت، روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، حس‌گر پارک عقب، دوربین دید عقب، قابلیت انتخاب حالت رانندگی ECO ، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی ( HHC )، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ( ESP )، سیستم کنترل کشش ( TCS )، 6 عدد ایربگ و... اشاره کرد که فهرستی قابل‌توجه و نسبتاً کامل است. در مقابل، MG 360 توربو نیز از امکاناتی همچون سیستم چندرسانه‌ای مجهز به مانیتور 8 اینچی لمسی و قابلیت کنترل از طریق تلفن همراه، تهویه مطبوع دستی ( با کنترل الکتریکی )، روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، سانروف، دیلایت، حس‌گر پارک عقب، دوربین دید عقب، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ( ESP )، سیستم کنترل ترمزها در پیچ ( CBC )، 2 عدد ایربگ و... برخوردار است که هرچند راضی‌کننده بوده اما در مقابل لیست بلندبالای امکانات آریزو5 حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

سخن پایانی

درمجموع می‌توان گفت که چری آریزو5 TE ، خودرویی با طراحی به روز و مردم ‌پسند، امکانات رفاهی کامل و عملکرد فنی قابل‌توجه در مقیاس یک خودرو خانوادگی است و به دلیل خدمات پس از فروش گسترده در سراسر کشور، انتخابی منطقی در این رنج قیمتی محسوب می‌شود. در مقابل، MG 360 توربو نیز با بهره‌گیری از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، لذت رانندگی بیشتری داشته و گزینه‌ای مطلوب برای آن دسته از خریدارانی است که خواستار یک سدان خانوادگی بوده و درعین‌حال، توانمندی‌های فنی و لذت رانندگی خودرو برایشان در اولویت قرار دارد اما نمی توان انتظار خدمات پس از فروش مناسب را از شرکت داشت. هم‌اکنون شرکت مدیران خودرو، چری آریزو5 TE مدل 1398 را باقیمت 232.7 میلیون تومان به فروش می‌رساند و در بازار آزاد نیز می‌توان یک نمونه صفرکیلومتر این خودرو را بسته به سال تولید ( 1397 یا 1398 )، باقیمتی بین 235 تا 245 میلیون تومان خریداری کرد. در مورد MG 360 توربو نیز شرکت آذویکو فعلاً برنامه فروش فعالی نداشته و برای خرید این خودرو بایستی به بازار آزاد مراجعه کرده و برای یک نمونه صفرکیلومتر مدل 1397 ، مبلغی بین 230 تا 270 میلیون تومان پرداخت کرد.

برچسب ها

آریزو 5MG 360
مطالب مرتبط بیشتر
زمزمه عرضه خودرو آریزو 5 توربو فیس لیفت بلند تر از همیشه به گوش می رسد آریزو5 توربو، سدان خوش تیپ مدیران خودرو "آریزو 6 فیس لیفت" یا "آریزو 5 پلاس" معرفی شد+عکس کدام محصولات جایگزین خودرو MG360 برای تحویل به مشتریان شد؟ شرقی‌های مغرور تحویل خودروهای چری آریزو5 توربو به مشتریان جدیدترین محصول چری برای بازار ایران قیمت خورد چری آریزو 5 (Turbo) را بشناسید سدان چینی کارکرده چند؟ پیش فروش نقدی آریزو5 توربو آغاز شد برنامه ریزی برای رونمایی از دو محصول جدید چری یک انتخاب با ارزش و مدرن محصول جدید ام جی تا پایان سال معرفی می شود سریع‌ترین خودروهای داخلی کمتر از 100 میلیون تومان را بشناسید! با تسهیلات 50 درصدی چری آریزو 5 بخرید پیش فروش MG360 با پیش پرداخت 27 میلیون تومانی آریزو توربو ، آماده ورود به بازار کشور چری آریزو5 توربو رونمایی شد کپسول قدرت در قلب آریزو5 فروش نقدی MG360 با تحویل 30 روزه تحویل اولین خودروهای MG 360به خریداران چری آریزو 5 را با اقساط 24 ماهه بخرید با 19 میلیون پیش پرداخت از سواری یک سدان زیبا لذت ببرید MG 360 Coming Soon to Market آریزو 5 قیمت گذاری شد آغاز شمارش معکوس برای فروش چری آریزو 5 آریزو 5 محصول جدید چری نمادی از یک سدان زیبا و کاربردی نوظهور دیگر از چری ملاقات با چری آریزو 5 آریزو 5 ، دست پخت خوش طعم چری
Back to top