انصاری لاری خبر داد؛

امکان خروج دو ماهه خودروها از کیش

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در هفتادوهفتمین شورای اداری کیش اقدامات انجام شده در پنج ماه گذشته را تشریح کرد.

Monday 05 March 2018 - 20:57:00

امکان خروج دو ماهه خودروها از کیش

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده(امام جمعه کیش)، شیخ یعقوب شمس(امام جمعه اهل‌سنت)، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و نمایندگان ادارت، نهادها واصناف جزیره برگزار شد، انصاری لاری با بیان اینکه با تسریع روند ساخت پروژه اسکله 35 هزار تنی درسال آینده شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود گفت: درزمینه ساخت باند جنوبی فرودگاه که یک باند بزرگ و استاندارد است و درصورت احداث بزرگترین هواپیماها امکان تردد درکیش را خواهند داشت به یک نقطه مثبت رسیدیم؛ هرچند که دوستان ما در پدافند هوایی کشور دراین زمینه همکاری لازم را نکردند و علیرغم همه همراهی و مساعدت و از ناحیه ما هنوز دوستان عنایت لازم را برای ساخت این باند نداشته‌اند و کار با وجود توافق نهایی به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: اگر صحبت از این می شود که فرودگاه کیش سیستم ILS  ندارد باید توجه کنیم که استقرار این سیستم در گرو پایان بردن باند فرودگاه و اتمام عملیات ساختمانی باند جنوبی فرودگاه است که آن هم در گرو موافقت نهایی با پدافند هوایی کشور است که از دوستان پدافند هوایی درخواست پیگیری جدی این موضوع را دارم و امنیت و سلامت مردم و گردشگران به خصوص در ایام نوروز که یک تراکم جدی را در رفت و آمد به کیش داریم در گرو این مطلب است.

به گفته او دراین مدت مجوز های اقتصادی از یک ساله به سه ساله تغییر داده شده و این کار بسیار ساده ای است که با توجه به لزوم تسهیل امور برای فعالان اقتصادی وگردشگری  نباید در کیش مجوزهای اقتصادی یک ساله صادر شود، در حالی که در سرزمین اصلی پنج ساله صادر می شود. این موضوع علاوه برصرف هزینه ، انرژی زیادی از فعالان اقتصادی می گرفت.

انصاری لاری در ادامه گفت: با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ودیداری که به همراه رییس گمرک کیش با رئیس گمرک کشور داشتیم درخواست مساعدت درخصوص چند موضوع را مطرح کردیم که یکی از این موضوعات امکان خروج دو ماهه خودروها از جزیره در دفعات متعدد بود که محقق شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت تعقل درزندگی انسان که مبنای صفات وخصایل نیکوی اخلاقی است گفت: درجزیره کیش بخش خصوصی متمایز از بخش دولتی نیست و ما درسازمان منطقه آزاد کیش به عنوان بخش حاکمیتی باید عقلانیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم. این عقلانیت مبنای تحول جزیره کیش است ولازم است برای توسعه این جزیره ما و همه کسانی‌که دربخش های مختلف جزیره کیش فعالیت می‌کنند عقلانیت را پیشه کار خود قرار دهیم.

وی تاکید کرد: ما نیاز داریم با تکیه برعقلانیت از ارتباطات ناسالم، مناسبات نامتعارف وهمه چیزهایی که می تواند پاکدامنی وپاکدستی ما را خدشه دار کند پرهیز کنیم. این امر نه تنها دربخش دولتی که دربخش خصوصی هم باید مدنظر قرار گیرد. اگرهرجا سوء استفاده ای رخ دهد و فساد یا تخلفی اتفاق بیفتد دو سر دارد که ممکن است که یک سر آن به بخش دولتی و سر دیگر آن به بخش خصوصی مرتبط باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: جزیره کیش نباید به جزیره رانت، مناسبات غیرمتعارف، جزیره مسائل غیر اخلاقی، تخلفات مالی ومسائلی از این دست منتسب شود. شایسته  است این نگین خلیج فارس آشیانه ومهد همه خوبی ها وفضایل باشد وچنین صفات نیکویی به این جزیره نسبت داده شود. کیش باید جزیره پاکی ها، اخلاق، قانون  ورعایت همه مناسبات انسانی واخلاقی باشد.

او تاکید کرد: اگر از تحول صحبت می کنیم باید اولین تحولات را درخودمان ایجاد کنیم. باید هرروز تازه تر از دیروز باشیم وجزیره کیش این فرصت را برای همه فراهم کرده است. انتظار دارم همه دست به دست هم دهند تا راهی را که برای تحول این جزیره شروع کرده ایم به درستی پیش ببریم.

به گفته وی درطول این پنج ماه با اتکا به خرد جمعی ونظر همه فعالان بخش های مختلف ومردم جزیره کیش گامهای موثری برداشته شده وتحرکات خوبی اتفاق افتاده است. درحوزه زیربنایی وعمرانی پروژه فرودگاه کیش پس از وقفه دوساله فعالیت خودرا آغاز و با حضور 170 نیروی متخصص وکارآمد از سرگرفت و پس از نوروز نیز با شتاب بیشتری این پروژه پیش خواهد رفت.

وی همچنین درخصوص امکان ارسال کالا یا هدایا از کیش گفت: مردم و تجار کیش تاکنون نمی‌توانستند یک کالا را بسته بندی کنند و با پست ارسال کنند، در حالی که گمرک جمهوری اسلامی در اینجا مستقر است و می‌تواند عملیات  گمرکی را انجام دهد و به هر نقطه از کشورکالا ارسال کند. البته درخواست دیگر ما این است که ساکنان کیش هم بتوانند مانند خارج از کشور سالانه به حجم 50 دلار هدیه به سرزمین اصلی ارسال کنند که این موضوع در دست بررسی است و به زودی نظر موافق گمرک را خواهیم گرفت.

انصاری لاری گفت: همه شیوه نامه ها و روش های مورد عمل در زمینه های مختلف هم در حال بازبینی است و این فرصت را داریم که شیوه نامه ها را با فرمت جدید با تصویب هیات مدیره ابلاغ کنیم و تا جایی که قانون و مقررات اجازه می دهد در روش‌ها تصحیح و سرعت و دقت بیشتری همزمان رعایت شود و اتفاق بیفتد که امیدوارم با همکاری، همفکری و همراهی همه مردم جزیره و پشتیبانی و راهنمایی روحانیت معظم شاهد تحول وشکوفایی درجزیره کیش باشیم.

رئیس جمعیت مستقل هلال احمر کیش نیز در این جلسه با ارائه آمارهای این جمعیت در سال 96 گفت: هلال احمر کیش دارای چهار پایگاه خدمات امدادی است که امسال  توانسته به بیش از 4900 نفر خدمات ارائه دهد و بیش از 10 هزار نفر هم مراجعه کننده داشته است.

درگاهی در ادامه تقویت و تجهیز ناوگان و نیروی انسانی، به روز رسانی مرکز مدیریت و کنترل عملیات، برگزاری مانورهای متعدد آماده سازی و اجرای طرح خادم برای 1000 خانوار کیش را از مهمترین فعالیت های مجموعه خود عنوان کرد و افزود: جمع آوری کمک 4 میلیارد و 600 میلیون تومانی برای زلزله زدگان کرمانشاه از مهمترین خدمات ارائه شده این جمعیت در جزیره کیش است.

مدیرکل گمرک کیش هم با ارائه عملکرد حوزه خود بیان کرد: مهمترین خدمات ارائه شده این مرکز حذف مراحل حضور و الکترونیکی کردن چهار حوزه خدماتی در گمرک بوده که هم هزینه ها را کاهش داده  و هم در زمان صرفه جویی مناسبی شده است. در حوزه درآمدها هم بیش از 67 میلیارد تومان در آمد حاصل شده است.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد کیش هم در این جلسه با ارائه مطالبی در خصوص نرم افزار جامع ارائه خدمات گردشگری جزیره کیش با عنوان آی کیش گفت: هدف اصلی از ارائه این نرم افزار تجمیع همه خدمات موجود در جزیره کیش برای گردشگران و همشهریان است که بیش از 20 خدمت در آن عملیاتی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده نیز درهفتاد وهفتمین نشست شورای اداری کیش گفت: حرکت های خوبی برپایه تعقل وخرد ورزی در کیش انجام شده که سرآغاز تحول وشکوفایی جزیره کیش است.

وی با تاکید بر اهمیت عقلانیت و خرد در زندگی انسان و اشاره به آیات وروایات قرآنی گفت: وجه تمایز انسان برحیوانات عقلانیت است و انسان به واسطه داشتن خرد گرامی داشته شده است.

وی با بیان اینکه در آیات واحادیث مختلف انسانها از سوی خداوند قادر ومطلق از کرامت برخوردارند و درمقایسه با دیگر مخلوقات برتری دارند افزود: در برخی تفاسیر مطرح شده گرامی داشته شدن انسان به واسطه توانایی نطق اوست و دربرخی تفاسیر نیز اشاره شده این کرامت به دلیل اختیاری است که به انسانها داده شده است، اما درنهایت درمی‌یابیم که هردو امکان نطق واختیار هم وابسته به توانمندی تعقل درانسانها است وقدرت عقل وخرد است که امکان نطق واختیار عمل می‌دهد.

برچسب ها

منطقه آزاد کیش
مطالب مرتبط بیشتر
ثبت تخلفات ثابت و متحرک در کیش هوشمندسازی شد اجاره کامارو در کیش اجاره ماشین در کیش بدون چک آلودگی صوتی در جزیره کیش موجب توقیف هفت روزه خودرو می‌شود جزیره کیش؛ پایلوت تحقیقات خودروهای خودران ممنوعیت ورود خودرو ساکنان و گردشگران به کیش از 25 اسفند انعقاد تفاهم نامه برای ساخت خودروی برقی در کیش شرایط نقل و انتقال خودرو ما بین مناطق آزاد چیست ارز دیجیتال راهکار مناسبی برای واردات خودرو به کیش است ممنوعیت استفاده از خودروهای شخصی در مبادی ورودی فرودگاه و بندرگاه کیش برترین های مسابقات اتومبیلرانی «شتاب» جزیره کیش معرفی شدند مقررات خاص رانندگی در کیش محدودیت واردات خودرو به کیش همچنان باقی است ماجرای مبهم مجوز 2 ماهه تردد خودروهای مناطق آزاد تخلف گمرک در صدور مجوز دو ماهه تردد خودروهای مناطق آزاد استثنائی برای تردد ماشین‌های خارجی‌ به داخل کشور نیست گذر موقت خودروها از کیش به داخل کشور بلامانع است مقایسه قیمت خودروهای مناطق آزاد با سایر نقاط کشور کیش بدون ماشین پلیس می‌شود؟ مذاکره برای رفع ممنوعیت واردات خودرو به کیش خروج خودرو‌های بالای 2500 سی سی از جزیره کیش آزاد شد شرایط ورود خودرو از سرزمین اصلی به کیش در نوروز 98 اعلام شد شش خودرو خاص و دلچسب مناطق آزاد آیا می شود با ممنوعیت واردات خودرو از بازار مناطق آزاد خرید کنیم؟ 12 هزار دستگاه خودرو در کیش پلاک ملی دریافت کردند کاهش نرخ ضمانتنامه خروج موقت خودرو برای کارکنان منطقه آزاد کیش تنها شهر بدون موتورسیکلت ایران کجاست؟ جزئیات ورود خودروهای شخصی به جزیره کیش در نوروز 97 شرایط ورود خودرو به جزیره کیش در تعطیلات نوروزی + جزئیات آغاز فروش رسمی ب ام و و مینی در جزیره کیش افزایش ناگهانی قیمت خودرو در کیش لیموزین‌های تشریفاتی در جزیره کیش
Back to top