آزمایش موفق اولین تاکسی هوایی خودران ایرباس

عصر خودرو-شرکت ایرباس از آزمایش موفقیت آمیز اولین تاکسی هوایی خودران خود موسوم به «واهانا» خبر داد که با همکاری یک شرکت فناوری نوپا تولید شده است.

Saturday 03 February 2018 - 12:35:00

آزمایش موفق اولین تاکسی هوایی خودران ایرباس

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،این تاکسی هوایی برقی بدون نیاز به راننده می تواند مسافران را از نقطه ای به نقطه دیگر حمل کند.

این تاکسی خودران برقی بعد از پرواز حداکثر 5 متر از سطح زمین فاصله می گیرد و اولین آزمایش موفقیت آمیز آن در تاریخ 31 ژانویه در منطقه پندلتون در ایالت اورگان آمریکا انجام شده است.

اولین آزمایش واهانا تنها 53 ثانیه به طول انجامیده است و پرواز آزمایشی موفق دیگری روز اول فوریه صورت گرفته است. شرکت ایرباس با صدور بیانیه ای از اینکه بعد از دو سال تحقیق و بررسی تولید تاکسی هوایی عملی شده، اظهار خرسندی کرده است.

این تاکسی هوایی تنها می تواند یک مسافر را در خود جای دهد و از هوش مصنوعی برای مسیریابی و شناسایی موانع بهره می گیرد. البته با توجه به هزینه های زیاد استفاده از این نوع وسیله نقلیه و عدم وجود مقرراتی برای استفاده از تاکسی های هوایی زمان استفاده عملیاتی از آن در پرده ای از ابهام قرار دارد.

 

 

برچسب ها

تاکسی هوایی
مطالب مرتبط بیشتر
سفر به آینده با خودرو تولید تاکسی هوایی با بال ثابت و برد طولانی طرح "تاکسی هوایی" وعده‌ای که محقق نشد! توضیحات وزیر راه درباره ماجرای هواپیماهای شخصی اولین فرودگاه تاکسی‌های پرنده ساخته می‌شود ورود هواپیماهای کوچک به کشور تسهیل می شود تاکسی هوایی مجوز گرفت تاکسی‌ هوایی با تأخیر و در بهمن پرواز می‌کند قیمت سفر با تاکسی هوایی شرکت "ولوکوپتر" مشخص شد ژاپنی‌ها تاکسی هوایی ساختند سرمایه‌گذاری چند صد میلیون دلاری برای توسعه تاکسی‌های هوایی جزئیات تازه از راه‌اندازی ایرتاکسی در کشور جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین فرودگاه‌های کوچک اولین آزمایش موفق تاکسی هوایی بر فراز شهری در اروپا راه‌اندازی تاکسی هوایی در روسیه از سال 2020 ایرتاکسی راه‌اندازی می‌شود راه‌اندازی ایرتاکسی توجیه اقتصادی ندارد راه اندازی ایرتاکسی در اولویت قرار ندارد بالگردهای روسی به بازار تاکسی هوایی وارد می‌شوند طرح نخستین تاکسی هوایی «اوبر» را ببینید جزئیاتی تازه از فعالیت تاکسی‌های هوایی رونمایی از تاکسی پرنده شرکت ایرباس راه‌اندازی «تاکسی هوایی» در دو مسیر تا پایان سال نخستین تاکسی هوایی انگلیس پرواز کرد تفاهم با سازمان هواپیمایی برای رفع محدودیت‌های استفاده از تاکسی هوایی تاکسی هوایی رولزرویس با سرعت 400 کیلومتر در ساعت سفر در کوتاه‌ترین زمان با همکاری خودرو و بالگرد تاکسی هوایی خودران که وسیله نقلیه زمینی را جابجا می کند از سال 2025 با تاکسی هوایی به مقصد می‌روید پورشه هم تاکسی پرنده می سازد اوبر به دنبال تجاری سازی تاکسی های هوایی در کشور هند است برای سوار شدن به این تاکسی باید 72 میلیون تومان کرایه بدهید!+تصاویر تاکسی های هوایی تا 5 سال دیگر عرضه می شوند تاکسی هوایی پرواز آزمایشی می کند نخستین تاکسی هوایی خودران ساخته می شود تاکسی هوایی در دوبی تست شد+تصاویر دایملر هم به جمع توسعه دهندگان خودروی هوایی پیوست تلاش یک شرکت روسی برای طراحی تاکسی هوایی با ویژگی های تاکسی هوایی آشنا شوید روسیه تاکسی هوایی راه‌اندازی می‌کند
Back to top