ورود پولی به بزرگراه های تهران

عصر خودرو- ایده دریافت عوارض از خودروها اگرچه در مدیریت شهری گذشته هم مطرح بود اما احتمالا نخستین قدم‌ها برای آن در بدنه جدید مدیریتی شهر تهران برداشته خواهد شد.

Tuesday 16 January 2018 - 11:13:00

ورود پولی به بزرگراه های تهران

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شهروند ،  حالا جز آن خبرهایی که درباره اعمال مالیات و عوارض ورود به محدوده ‌های طرح ترافیک است، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از برنامه‌ های جدید شهرداری تهران در این‌باره خبر می‌دهد و اینکه احتمالا این طرح‌ها برای بزرگراه‌های جدید اعمال خواهد شد.

پیروز حناچی که تا پیش از این معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی کشور بود، در کسوت یکی از معاونان محمدعلی نجفی، از احتمال واگذاری بزرگراه‌ها به بخش خصوصی خبر داده است. «این موضوع در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم است و خودروها برای عبور از بزرگراه‌ها عوارض پرداخت می‌کنند و این می‌تواند در شهر تهران مورد توجه قرار بگیرد. ما بسیاری از پروژه‌ها را می‌توانیم با سرعت بیشتری احداث و درنهایت به بهره‌برداری برسانیم. نمونه بارز در این زمینه اتوبان پردیس است که کار قابل قبولی انجام شده است و هم‌اینک درآمدزایی دارد.»

او البته این را گفت که درحال‌حاضر برنامه‌ای برای گرفتن عوارض از بزرگراه‌های ساخته شده وجود ندارد ولی قطعا در صورت احداث بزرگراه‌های جدید دریافت عوارض در دستور کار قرار خواهد گرفت: «ما ناچاریم حتی خیلی کم به این سمت حرکت کنیم، با این روش، مکانیزم تأمین منابع مالی در شهر متفاوت می‌شود. با این روش، مسئولان شهرداری دیگر گزارش نمی‌دهند پروژه‌ای به دلیل مسائل مالی متوقف شده است.»

پیروز حناچی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی بحث فروش بزرگراه‌ های تهران به بخش خصوصی و گرفتن عوارض از خودروها انجام می‌شود هم توضیح داد: «در این تصمیم‌گیری باید با سایر بخش‌ها هماهنگ شود و مسأله را باید به دو گروه تفکیک کرد؛ یک گروه بزرگراه‌های موجود در شهر تهران است و گروه دوم، بزرگراه‌هایی مانند شهید شوشتری است که درحال احداث است، درباره گروه دوم، به این سمت می‌رویم ولی درباره گروه اول بزرگراه‌های موجود در تهران، باید مقدمات این کار فراهم شود. بنابراین تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک بزرگراه‌هایی که ساخته می‌شوند رقمی را از خودروها دریافت کنند.» گرفتن عوارض بزرگراهی یکی از شیوه‌های درآمدزایی قابل‌قبول در کشورهای مختلف دنیا ازجمله ایتالیا و آلمان است که به شیوه‌های مختلف از مردم دریافت می‌شود و درواقع جزو مهمترین منابع پایدار شهری است. احمد دنیامالی یا ابوالفضل قناعتی ازجمله اعضایی بودند که در شورای چهارم هراز چندگاهی این ایده را مطرح می‌کردند اما هیچ‌گاه به آن عمل نشد حالا اما شهرداری تهران حتی اگر نخواهد، به دلیل نبود منابع مالی ناچار است که ایده جهانی را اجرا کند و البته در این راه مشکلات و مخالفت‌های زیادی را هم دارد.

در هفته‌های گذشته هم البته طرح دریافت عوارض از مالیات و عوارض ورود به محدوده‌های طرح ترافیک با هدف کاهش ترافیک از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح شد و اعضای شورای شهر تهران هم در جلسه روز یکشنبه خود یک فوریت لایحه تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در طرح ترافیکی جدید را تصویب کردند. محسن پورسید آقایی، معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در توضیحات خود گفت که این طرح بخشی از برنامه‌های جامع شهرداری برای کاهش آلودگی و توسعه حمل‌ونقل عمومی است و گزارش اقدامات هر مورد جداگانه به استحضار اعضای محترم شورا خواهد رسید.

طرح‌ های جدید شهرداری تهران برای رساندن تهران به شهری گران اما قابل زندگی است که البته هنوز پختگی و انسجام لازم را ندارد و این حرفی است که حسین ایمانی جاجرمی، کارشناس حوزه شهری هم به آن اعتقاد دارد. او در این باره به «شهروند» می‌گوید: «مثل همه جای دنیا در ایران هم باید هزینه‌های شهر از طریق عوارض و پرداخت هزینه خدمات مختلف تامین شود و ما هم مجبوریم از این قاعده تبعیت کنیم اما مطلب دیگر عدالت اجتماعی، شفافیت و بهینه بودن خدمات و هزینه‌ هایی است که گرفته می شود.» جاجرمی درباره هزینه‌هایی حرف زد که برای ساخت بزرگراه‌ها می شود، همه مردم پول آن را پرداخت می‌کنند اما عده‌ای از آن در حمل‌ونقل خصوصی استفاده می کنند

در حالی که این، از عدالت به دور است: «در عمده کشورهای توسعه یافته و برخی کشور‌های درحال توسعه مثل مالزی خودروها باید برای عبور از بزرگراه‌ها هزینه‌ای پرداخت کنند.» او معتقد است که الان دوره‌ای که خودروها را برای راحتی استفاده می‌کردند تمام شده است حالا دیگر خودرو وسیله‌ای خطرناک و مزاحمی است که هرکسی از آن استفاد می‌کند باید هزینه‌های جانبی آن را جز بنزین و استهلاک پرداخت کند: «مدیریت شهری باید هزینه استفاده از خودرو را افزایش دهد و تا همین حالا هم اگر طرح‌های اینچنینی اجرا نشده بی‌مبالاتی شده است.

بالابردن هزینه خودروهای آلاینده تمایل به آن را کم می‌کند و اتفاقا ابزار خوبی برای مدیران شهری است تا رفتار ترافیکی اصلاح شود.» به گفته ایمانی جاجرمی تنها هدف این طرح‌ها تامین مالی شهرداری نیست بلکه شما می‌توانید در حوزه محیط‌زیست، میراث فرهنگی و زیبایی‌شناسی شهری هم از این‌گونه طرح‌ها استفاده کنید: «شهردار گذشته به قدری درحال شهرفروشی بود که روش‌های اینچنینی را فراموش کرد. دریافت مالیات و عوارض فقط در حوزه بزرگراه یا محدوده‌های ترافیکی نیست بلکه درباره جای پارک، عبور و مرور با موتور یا خودروهای تک‌سرنشین و غیره نیز درنظر گرفته شود.»

او معتقد است که بکارگیری این روش می‌تواند شهر را به محیطی امن برای پیاده‌ها تبدیل کند اما در کنار آن هم باید سیستم ‌های حمل ‌ونقل عمومی گسترش یابد: «اجرای این طرح‌ها نیاز به قاعده و کار مطالعاتی دارد اما خیلی از طرح‌هایی که مطرح شده است، پشتوانه مطالعاتی ندارد؛ ضمن اینکه ما باید در اجرای طرح فرآیند اجماع‌سازی را هم درنظر بگیریم، چون تمام سکان تصمیم ‌های ترافیکی با شهرداری نیست. شهرداری باید برای اجرای طرح‌های خود تمام ذینفعان را اقناع و توجیه کند.» ایمانی جاجرمی به نقش افکار عمومی در پذیرش طرح‌های این‌چنینی اشاره کرد که باید پیش از همه ‌چیز توجیه باشد و یکی از اسباب آن هم گسترش حمل ‌ونقل عمومی ارزان و سریع است.

او در نقد طرح جدید ترافیکی شهرداری تهران هم اینطور توضیح داد که واقعیت ‌های امروز تهران نسبت به دهه ‌های ٦ و ٥ تغییر کرده است: «درحال حاضر ترافیک تنها مختص به مناطق مرکزی شهر نیست و در همه بزرگراه‌ ها آن را مشاهده می‌کنیم، بنابراین باید برای کل شهر تصمیم بگیرید. شهرداری هم باید سیاست خود را روشن بیان کند که آیا می‌خواهد به سمت پیاده‌محوری و حمل‌ونقل عمومی حرکت کند یا همان خودرومحوری را ادامه دهد.»

این کارشناس شهری البته مثل خیلی ‌های دیگر هم معتقد است که شهرداری برای اجرای اخذ عوارض و مالیات شهری دو اقدام انجام دهد؛ امکانات حمل‌ونقل عمومی و پیاده‌محوری را افزایش دهد و از سوی دیگر هم هزینه‌های خودروهای شخصی را با عوارض و مالیات بالا ببرد: «یعنی مردم حق انتخاب داشته باشند و بدانند که اگر از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، راحت‌تر و ارزان‌تر به مقصد می‌رسند، چون اگر این‌طور نباشد و مالیات و عوارض افزایش یابد اما حمل‌ونقل عمومی گسترش نیابد، نارضایتی اجتماعی افزایش خواهد یافت.»

** از مشکلات تکمیل بزرگراه شوشتری تا رضایت از همکاری با خاتم‌الانبیا
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران البته در نشست خبری دیروز خود بحث‌های دیگری هم درباره ایده تازه برای پل گیشا، همکاری قرارگاه خاتم، ساخت و بزرگراه‌ های نیمه‌کاره حرف زد. او گفت که همکاران من درحال بررسی وضعیت پل گیشا هستند که اگر امکان‌پذیر باشد، بخشی از پل گیشا به عابرپیاده اختصاص پیدا کند و عبور سواره را در زیر پل داشته باشیم، البته این موضوع در حد ایده است و اگر امکان‌پذیر باشد، انجام می‌شود.

پیروز حناچی به احداث پل بوستان چیتگر اشاره کرد: «دریاچه از طرحی که در طرح تفصیلی و جامع شهرداری در‌ سال 72 تدوین شده، کوچکتر است و ما درحال بررسی این موضوع هستیم تا با نگاهی همچون پل طبیعت، پل بوستان چیتگر را به یک مقصد گردشگری تبدیل کنیم.» او درباره 2 مانع اصلی احداث بزرگراه شوشتری حرف زد: «اجرای این پروژه با معضلات زیادی همراه بود، چراکه از مناطق حفاظت‌شده‌ای همچون پارک سرخه‌حصار، پادگان‌ها و مناطق مسکونی عبور می‌کند. این پروژه احتمالا از طرح‌هایی است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اخذ عوارض برای تردد در آن انجام می‌شود.»

حناچی با اشاره به بازدید هفته گذشته خود و شهردار تهران از کارخانه سیمان ری اشاره کرد: «این کارخانه 25‌سال است که متروکه شده و نگاه غالب در گذشته این بود که چنین املاکی تملک شوند، اما درحال حاضر منابع نداریم و اگر هم داشته باشیم، تملک این ملک در اولویت ما نیست. تحت این شرایط می‌توانیم با استراتژی «برد- برد» با همکاری مالکان، شهرداری و سرمایه‌گذار اتفاق خوبی را رقم بزنیم. پادگان‌ها هم از این جنس هستند.

اگرچه برای انتقال آنها قانون وجود دارد، اما ماموریت داریم این فضا را به مکانی برای استفاده شهروندان تبدیل کنیم.» حناچی با بیان این‌ که همچنان درحال رفع نشت آب تونل توحید هستیم، گفت: «براساس بررسی‌ها بخشی از آب‌ های این تونل آب‌های شرب تهران است و بخشی از آن هم آب‌های سطحی است که به دنبال منشأ آن هستیم تا مشکل را رفع کنیم. همچنین به دنبال شکایت پیمانکار پروژه هستیم، تونل از نظر ایمنی مشکلی ندارد و از لحاظ سازه 100‌سال ضمانت دارد.»

او درباره شفاف‌سازی قراردادهای شهرداری توضیح داد: «٧ ‌درصد پروژه‌های عمرانی تحت شرایطی خاص با قرارگاه خاتم‌الانبیا بسته شده است، این روش شاید در شرایط مالی که در پیش گرفته‌ایم، روش درستی باشد. ما با قرارگاه این انعطاف‌پذیری را داریم که می‌توانیم بگوییم برخی از قراردادها را متوقف کند یا آنها را در اولویت‌های بعدی قرار دهد، اما نمی‌توان با بخش خصوصی این انعطاف را داشت. درصورتی که بتوان با بخش خصوصی این انعطاف را داشت، حتما به این سمت خواهیم رفت. ما در زمان زلزله نیازمند سطوح عظیمی هستیم که در شرایط زلزله پاسخگوی مردم باشد و آنها بتوانند در زمان بحران به این مکان پناه ببرند. اگر در نقطه صفر بودم، اجازه نمی‌دادم 2 اتوبان متقاطع از میان پادگان جی عبور کند؛ برای از بین‌بردن این نقاط پررنگ تهران درحال پیشرفت هستیم.»

برچسب ها

بزرگراه های تهرانعوارضیبزرگراه هابزرگراه های شهری
مطالب مرتبط بیشتر
چرا اخذ الکترونیکی عوارض در همه آزادراه‌ها محقق نشد؟ نرخ جدید عوارضی‌ها برای بررسی‌ به کمیته تخصصی ارسال شده است پیشنهاد افزایش 28 درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها نرخ جدید عوارض آزادراهی تا دو هفته آینده اعلام می‌شود عوارض آزادراهی تا بعد از اربعین گران نمی‌شود اعمال نرخ های جدید عوارضی آزادراه‌ها تعلیق شد نرخ جدید عوارض آزادراهی از امروز در کشور اجرا می‌شود تداوم اجرای طرح «جناغی» در بزرگراه‌های پایتخت افزایش سرقت تجهیزات ترافیکی شهر افزایش 20 درصدی عوارض آزاد راه‌ها هنوز به تایید وزیر راه نرسیده است عوارض آزادراه ها 20 درصد افزایش می یابد اخذ عوارض آزادراه‌های کشور تا پایان خرداد الکترونیکی می‌شود ارایه خدمات پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی در نوروز تکلیف مجلس به وزارت راه و شهرسازی برای الکترونیکی کردن اخذ عوارض در آزادراه ها عوارض جاده‌ای الکترونیکی می شود جریمه خودروهایی که عوارض آزادراه را ندهند از لایحه بودجه حذف شد عوارض عبور از آزادراه‌ها امسال هم افزایش می‌یابد؟ جزییات جریمه رانندگان بدحساب در آزادراه‌های کشور تکمیل بزرگراه شمالی کرج 5500 میلیارد تومان هزینه دارد ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی تهران با همکاری راهداری و پلیس برخورد با تخلفات حادثه ساز در بزرگراه‌های تهران الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌ها، وعده‌ای که تکمیل نشد نرخ عوارض آزادراه خرم‌آباد - بروجرد اعلام شد حرکت با دنده عقب ممنوع عوارض آزادراه‌های الکترونیکی مختل نشده است پیشنهاد صندوقی برای الکترونیکی‌شدن عوارض آزادراهی الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌ها با اعتبار200 میلیاردی تنها 30 درصد باجه‌های عوارضی‌ آزادراه‌ها الکترونیکی شدند رانندگان بدحساب سد راه الکترونیکی‌شدن عوارض آزادراهی کرونا هم زورش به باجه‌های عوارضی‌ آزادراه‌ها نرسید بررسی جا به جایی عوارضی تهران _ قم بزرگراه‌ها مسیر‌های بدون عوارض تخفیف 25 درصدی رییس جمهور برای عوارضی آزادراه غدیر دوربرگردان حادثه خیز کیلومتر 18 بزرگراه شهید لشکری مسدود شد جدیدترین آمار زیرساختهای حمل و نقلی رونمایی از فناوری کنترل خطوط بزرگراه برای خودروهای بدون راننده در انگلیس آغاز دریافت الکترونیکی عوارض آزادراهی با برچسب هوشمند تخفیف 30 درصدی عوارض آزادراه تهران-پردیس برای خودروهایی با عبور بیش از 40 بار در ماه مهلت پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها 7 روز شد باجه‌ عوارضی آزادراه‌ها تا پایان امسال جمع می‌شود؟ عوارض آزادراه خرم‌آباد – پل زال افزایش یافت باجه‌های عوارضی از آزادراه‌ها جمع می‌شود؟ جریمه بدهکاران آزادراهی مشخص شد وقوع روزانه 1500 تصادف رانندگی در پایتخت اولین پروژه کلان آزادراهی کشور آماده افتتاح شد انتقال گیت های کنترل خودروهای خروجی از تهران به نبش بزرگراه های همت و آزادگان جریمه پرداخت نکردن عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها اعلام شد عوارض آزادراه تهران-شمال دوباره الکترونیکی می‌شود؟ 50 درصد پول عوارضی‌های الکترونیکی برنگشت ارسال پیامک برای بدهکاران آزادراهی الکترونیکی شدن عوارض تمام آزادراه‌ها تا پایان آبان ماه چند میلیون راننده بدهکار آزادراهی جریمه می‌شوند؟ مردم عوارض الکترونیکی را پرداخت نکنند جریمه می‌شوند دریافت الکترونیکی عوارض به 7 آزادراه توسعه یافت جریمه در انتظار رانندگانی که عوارض الکترونیک را پرداخت نمی کنند برخورد پلیس با توقف در حاشیه بزرگراه‌ تشدید می‌شود تعریض باند شمال به جنوب و یک دوربرگردان در بزرگراه شهید ستاری عوارضی‌ کدام آزادراه‌ها جمع‌ می‌شود؟ جریمه بدهکاران آزادراهی از امروز 60 درصد عوارض الکترونیکی آزادراه‌های دولتی پرداخت نشد تردد از 10 بزرگراه کشور پولی می شود آزادراه 1300 میلیارد تومانی اصفهان آماده افتتاح + مبلغ عوارض اخذ عوارض از بزرگراه‌ها و کمربندی شهرها بزرگراه‌ها هم در کنار آزادراه‌ها، عوارضی‌دار می‌شوند تردید در موفقیت طرح عوارضی الکترونیکی آزادراه مخالفت وزیر با بازگشت باجه‌های عوارضی به آزادراه‌های الکترونیکی باجه‌ها به عوارضی آزادراه تهران-شمال برگشتند احیاء خط کشی‌های معابر بزرگراهی بصورت جدی در حال اجراست آمادگی مشروط برای الکترونیکی کردن 4 آزادراه + مسیرهای اضافه توافق با نیروی انتظامی برای جریمه بدهکاران آزادراه‌ها دوربین‌های الکترونیکی عوارض آزادراه تهران به قزوین فعال می‌ شود کاهش ترافیک و افزایش سرعت عبور در عوارضی آزادراه‌ها پژوهشگران یک گام به شارژ بی‌سیم خودروهای در حال حرکت نزدیک شدند تعدیل نرخ عوارض آزادراه‌های دولتی عوارض آزادراه‌ها در روزهای کرونایی چگونه دریافت می‌شود؟ اخذ عوارض الکترونیکی از تمام آزادراه‌ها تا پایان زمستان امسال نرخ عوارضی برخی آزادراه های دولتی اصلاح شد عوارض جدید آزادراه‌ها هنوز ابلاغ نشده است عوارض آزادراه تهران-قم و کرج-قزوین 1200 تومان شد بهسازی بزرگراه‌های شمال شرق تهران در طرح استقبال از نوروز 99 چه اقداماتی در آزادراه‌ها برای مقابله با کرونا می‌شود؟ عدم رعایت الزامات مقابله با شیوع کرونا در گیت‌های عوارضی آزادراه‌ها افتتاح 422 کیلومتر راه و بزرگراه در سراسر کشور زندگی در نزدیکی بزرگراه ها ریسک زوال عقل را افزایش می دهد نهضت ساخت بزرگراه در اردبیل راه افتاده است بخش مسدود شده بزرگراه شهید نجفی رستگار بازگشایی شد عوارض آزادراهی پیمایشی شد+ جزئیات پروژه کمربندی دوم ارومیه کلنگ زنی شد قسطی شدن عوارض الکترونیکی خودروهای عمومی و سنگین کریدور غرب، یکی از کریدورهای نمونه کشور 60 درصد عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها پرداخت نشده است استفاده مسافران از جاده‌های قدیمی به دلیل گرانی عوارض آزادراهی عبور از بزرگراه‌های شهر تهران پولی می‌شود؟ 20 مهر آخرین مهلت تقسیط بدهی عوارض آزادراهی ترمز ساخت بزرگراه و دوطبقه کردن معابر پایتخت کشیده شد ساخت بزرگراه، راهکار کاهش ترافیک نیست برنامه‌ای برای جابجایی عوارضی تهران - قم نداریم گران‌ترین عوارضی باز هم گران‌تر شد تخصیص 14 میلیارد تومان برای بهسازی بزرگراه کربلا در کرمانشاه وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی پایتخت در 25 تیرماه آخرین تیرک پل گیشا روز شنبه برداشته می‌شود نحوه ارتباط مردم با سامانه‌ عوارض الکترونیک آزادراهی عوارض آزادراه تهران-شمال باید حداکثر 10 هزار تومان باشد تمام گیت‌های نقدی پرداخت عوارض آزادراهی تا پایان سال جمع می‌شود محدودیت‌های ترافیکی معابر تهران لغو شد دریافت عوارض 10 آزاد راه تا پایان تیر الکترونیکی می‌شود موافقت وزیر راه برای معافیت تاکسی‌های حومه‌ای در پرداخت عوارض آزادراهی ماجرای پیامک‌ پرداخت عوارض آزادراه گوجه رنگ بزرگراه آزادگان را قرمز کرد کارکنان عوارضی‌ها در خدمات جدید آزادراهی به کار گرفته می‌شوند عوارض آزادراهی افزایش نخواهد یافت جزئیات اخذالکترونیکی عوارض آزادراه‌ها در نوروز یک اتوبوس، یک بزرگراه را به هم ریخت افزایش 700 کیلومتر بزرگراه تا2ماه آتی افزایش مسیرهای کندروی بزرگراه آزادگان به 3 خط عبوری کدام آزادراه‌ها تا پایان سال الکترونیکی عوارض می‌گیرند؟ توقف پرداخت نقدی عوارضی آزادراه‌ها از تابستان 98 تجهیز آزادراه‌های بزرگ کشور به عوارض الکترونیکی تا قبل از عید نوروز سهم 85.5 درصدی وسایل نقلیه شخصی از تردد 9 ماهه جاده‌ای رانندگان هنگام توقف در حاشیه بزرگراه از علائم ایمنی استفاده کنند مرمت و بهسازی کندروهای بزرگراه آزادگان سهم سیستان و بلوچستان از بزرگراه‌های کشور، 264 کیلومتر ‌ گیت‌های عوارض کدام آزادراه‌ها امسال جمع می‌شوند؟ گیت‌های اخذ عوارض در آزادراه‌ها جمع‌آوری می‌شود حرکت دنده عقب در بزرگراه جان یک نفر را گرفت بهره‌برداری کامل از بزرگراه «اهر- تبریز» تا اواخر سال 98 آغاز به کار دوباره پلیس نامحسوس در بزرگراه‌ها بزرگراهی که تهرانی‌ها را سه سوته به کرج می‌رساند تکمیل کندروهای بزرگراه شهید نواب تا بهار سال آینده خطاهای ترافیکی کلان شهرها در شهرهای کوچک تکرار نشود توصیه‌های پلیس برای رانندگی در شرایط زمستانی واگذاری مدیریت بزرگراه‌ها به بخش‌خصوصی در دستور کار وزارت راه تکمیل بزرگراه صیاد شیرازی تا پایان مهر تکمیل بزرگراه ایلام-مهران تا پایان سال 98 ادامه بزرگراه صیاد شیرازی به ارتش، ابتدای مهر بازگشایی می شود شمارش معکوس برای افتتاح زیرگذر بزرگراه یادگار امام(ره) ترافیک صبحگاهی در معابر و بزرگراه‌های پایتخت آغاز ساخت بزرگراه نقده – پیرانشهر – تمرچین بهره برداری از پل دوربرگردان غرب به غرب در بزرگراه امام رضا(ع) پرداخت عوارض در تمامی آزادراه‌ها الکترونیکی می‌شود ساخت ادامه بزرگراه صیادشیرازی به 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تکمیل بزرگراه شهید نجفی رستگار ظرف 6 ماه ادامه بزرگراه همت به زودی زیربار می رود تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در سال جاری بزرگراه شمالی کرج تا چهارسال دیگر هم افتتاح نمی‌شود زمان الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در آزادراه‌ها بزرگراه تبریز- اهر به نصف راه رسید درآمد دولت ترکیه از عوارض خودروها در استفاده از اتوبان‌ها و پل‌ها ساخت 89 کیلومتر راه و بزرگراه در سه ماهه نخست امسال بزرگراه ارتش ورودی اصلی شمال شرق تهران می‌شود جزییات الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی+ جزییات پرداخت پایان انتظار خودروها در صف‌های عوارضی تاخیر 7 ماهه الکترونیکی شدن اخذ عوارض در آزادراه‌های کشور آزادراهی برای پولدارها بزرگراه همت تا پایان امسال بهره برداری می شود ورودی های تهران نیمه سنگین است+ نقشه سرعت بالا جان یک نفر را در بزرگراه آزادگان گرفت دسترسی از غرب بزرگراه ارتش به بزرگراه امام علی(ع) آماده بهره برداری شد اعتراض ایران به افزایش 50 درصدی عوارض کامیون‌های ایرانی توسط ترکمنستان توقف‌های خونین در حاشیه بزرگراه‌ها افزایش 20 درصدی عوارض آزادراه‌ها + نرخ‌های جدید تایید و تکذیب مسئولین وزارت راه از گرانی عوارض در جاده ها عوارض الکترونیکی در جاده‌های ایران چگونه کار می‌کند؟ پارسال عوارض آزادراه‌ها را افزایش ندادیم احداث دو پهلوگاه اضطراری در بزرگراه امام علی (ع) توضیحات وزیر راه درباره دلیل افزایش عوارض اتوبان‌ها استقبال رانندگان از جاده مرگ با گرانی عوارض آزاد راه گام آخر تا خداحافظی با باجه‌های عوارضی جاده‌ها عوارض آزادراه‎ها 20درصد گران شد عوارضی یا «سرِ گردنه»؟!/وزارت راه: ارزان می‌گیریم عوارضی تهران - همدان، سرگردنه شده تفاهم با شرکت‌های ایرانی برای احداث آزادراه‌ها و بزرگراه‌های ترکمنستان عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال افزایش یافت 20 هزار کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کشور در دست ساخت است دیگر زمان احداث بزرگراه‌ها و سازه‌های سنگین در تهران به پایان رسیده است جاده های ایران خلاء کریدور شمال-جنوب را پر می کند امسال 920 کیلومتر بزرگراه ساخته می شود افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید صیاد شیرازی شهریار دسترسی مستقیم از بزرگراه امام علی(ع) به سمت غرب بلوار ارتش تکذیب دریافت عوارض در جاده چالوس 980 کیلومتر به بزرگراه های کشور اضافه می شود آغاز عملیات اجرایی باند کندراه‌ بزرگراه شهید نواب صفوی نصب تاسیسات آزمایش خودروهای خودران در بزرگراه ها برای اولین بار مجوز دولت برای الکترونیکی کردن عوارضی های کشور انسداد باند شمالی پل کریمخان تا 17 فروردین عوارض ورودبه قشم بیش از 112هزار ریال کاهش یافت جزئیات ثبت نام "طرح ترافیک جدید" پایتخت امکان دسترسی مستقیم از بزرگراه امام علی(ع) به سمت غرب بلوار ارتش، بهار 97 بازگشایی رمپ شمال به غرب محور شهید باقری به بزرگراه خرازی احداث 43 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور حذف بخشی از گلوگاه‌ ترافیکی بزرگراه ساحلی شمال کشور بخشودگی کلیه جرایم عوارض خودرو در تبریز تا پایان سال اتصال مناطق حاشیه تهران به شبکه بزرگراهی غرب پایتخت تخفیف ویژه شارژ برچسب پرداخت الکترونیکی عوارض معابر بزرگراه باکو - آستارا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد کاهش 45 درصدی عوارض آزادراه قزوین - رشت ممنوعیت فروش شبانه موادغذایی در حاشیه بزرگراه‌ها چراغ سبز مجلس برای گران شدن عوارض آزادراه‌ها تعطیلی ترمینال آزادی برای راهپیمایی 22 بهمن نرخ عوارض آزادراه‎ها گران می‎شود همه راه های کشور به جزء آزادراه تهران - ساوه باز است بزرگراه تهران - کرج رکوددار بیشترین عملیات امدادی در برف و کولاک اما و اگرهای تصویب طرح اخذ عوارض در بزرگراه‌های پایتخت توافق بنیاد مستضعفان و یک شرکت چینی برای ساخت بزرگراه تهران شمال دریافت عوارض بزرگراهی از شهروندان قابل پذیرش نیست توضیحات معاون شهردار پیرامون اخذ عوارض تردد در بزرگراه های پایتخت احتمال افزایش عوارض تهران- قم دریافت عوارض در آزادراه قزوین - زنجان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد شهرداری تهران به دنبال اخذ عوارض از خودروها در بزرگراه‌های جدید تمامی آزاد راه‌های کشور به عوارض الکترونیکی مجهز می‌شوند کاهش تلفات جاده ای در گرو چهارخطه کردن محورهای ارتباطی افزایش قیمت بنزین و عوارض خروج از کشور نگرانی‌هایی ایجاد کرده است سامانه پرداخت عوارض تردد بدون توقف آزادراهی رونمایی شد هزینه پایین استفاده جاده در کشور پیشرفت 28درصدی پروژه ملی کنارگذر شمالی کرج به عنوان مکمل بزرگراه همت تسریع در عملیات اجرایی تکمیل بزرگراه شیراز - اهواز اتصال بزرگراهی شیراز به عسلویه تا پایان دولت دوازدهم بهره‌برداری از محور آبادان- خرمشهر- بازرگان تا سه سال آینده احداث بزرگراه در محدوده سرخه حصار منتفی شد برخی بزرگراه های پایتخت عرض اضافه دارد بهره‌برداری از باندهای کندرو و تندرو بزرگراه امام رضا (ع) ‌تکمیل پروژه بزرگراه کربلا در مراحل نهایی درخواست افزایش 15 درصدی نرخ عوارض آزادراهی هزینه نگهداری جاده‌ها عامل دریافت عوارض در طرح‌های نیمه تمام پایان عملیات سازه‌ای پل اتصال بزرگراه صیاد شیرازی به بلوار ارتش، پاییز امسال برای تکمیل بزرگراه شهید شوشتری فقط با احداث تونل موافقت می‌کنیم اراده دولت تکمیل سریع تر پروژه ادامه بزرگراه همت است از لزوم افتتاح پایانه جدید شرق تا کمک دولت برای تکمیل بزرگراه شوشتری آغاز مطالعات مربوط به مقاوم سازی، تعمیر و نگهداری دیوارهای حائل بزرگراهی اعلام جزییات طرح الکترونیکی شدن عوارض بزرگراه ها افزایش 30 درصدی حجم ترافیک بزرگراهی پیشرفت 80 درصدی پروژه بزرگراهی شهید نجفی رستگار در منطقه 15 دریافت عوارض تمام آزادراه‌های کشور تا 5 ماه آینده الکترونیکی می شود ایمنی تردد در بزرگراه شهید آیت الله صدر افزایش یافت ورودی و خروجی های شرق به غرب بزرگراه آیت الله صدر ایمن سازی شد دولت یازدهم 1650میلیارد ریال به محور بجنورد- جنگل گلستان اختصاص داد بخش عمده بزرگراه باکو– مرز ایران آماده بهره برداری است ساخت بزرگراه یک میلیارد دلاری+تصاویر عوارض تهران- قم باید به 1500 تومان برسد 44 پروژه بزرگراهی در هفته دولت افتتاح می شود مراسم نامگذاری بزرگراه آیت‌الله هاشمی روز جمعه برگزار می‌شود 5 بزرگراه به آزادراه تبدیل می‌شوند افزایش نرخ کرایه کامیون‌‌های جاده‌ای از شهریورماه اتوبان های مدرس، چمران و نیایش پرترددترین مسیرهای پایتخت تصادف در بزرگراه ساوه - تهران یک کشته به جا گذاشت کاهش ترافیک دروازه‌‌های غرب تهران با تکمیل بزرگراه شهید همدانی افتتاح بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه سالانه 1200 کیلومتر بزرگراه در کشور به بهره برداری می‌رسد هزینه 750 میلیارد تومانی برای افتتاح تونل شهدای غزه و بزرگراه شهید همدانی افتتاح بزرگراه ها پیش از تجهیز به علائم راهنمایی و رانندگی غلط است نامگذاری بزرگراه نیایش به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی تصویب شد تأمین روشنایی پل های عابر پیاده بزرگراه امام علی (ع) تجهیز بزرگراه های تهران به سامانه ثبت تخلف جناغی‌ها+عکس پایان عمر پنج پل فلزی پایتخت طولانی‌ترین بزرگراه بیابانی در جهان+تصاویر واژگونی کامیون با بار مارماهی‌ و مسدود شدن بزرگراهی در آمریکا مترو و بزرگراه‌های تهران مطابق برنامه توسعه می‌یابد بهره‌برداری از فاز دوم لاین کندرو نواب تا پایان مرداد وضعیت ترافیک صبحگاهی در بزرگراه های پایتخت ایجاد 27 هزار کیلومتر بزرگراه براساس طرح جامع حمل و نقل احداث وبهسازی 648کیلومترجاده در البرز دولت در تعیین نرخ عوارض یک طرفه عمل نکند عوارض آزادراه تهران - شمال تعیین نشده است فاز نخست کند رو جنوب به شمال بزرگراه نواب افتتاح شد اصلاح هندسی و تعریض تقاطع خیابان مالک اشتر و بزرگراه یادگار امام بررسی دسترسی جدید از بزرگراه رسالت به مدرس مسیرهای منتهی به حرم امام خمینی (ره) در 14 خرداد رایگان است رایگان بودن عوارضی در مسیرهای منتهی به حرم امام خمینی (ره) در 14 خرداد 23 میلیون سفر شهری در ماه در مسیر بزرگراه امام علی(ع) عوارض آزادراه تهران ـ شمال سنگین خواهد بود؟ حق دریافت عوارض تنها از سه آزادراه دولتی اجرای طرح ال آر تی در بزرگراه‌های تهران بهره برداری از ادامه بزرگراه حکیم طی 2ماه آتی پیشرفت 90 درصدی پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه خرازی با باقری آغاز بهره برداری از قطعه جدید بزرگراه سراب - بستان آباد ایجاد راهی جدید در میان دروازه‌های غربی پایتخت فقط از آزادراه‌ها عوارض دریافت می‌شود تصویب طرح اخذ عوارض در بزرگرا‌ه‌ها و جاد‌ه‌های آلمان عوارضی اتوبان تهران- قم به بعد از فرودگاه امام خمینی منتقل می شود 100 سال پیش، تهران چند خیابان داشت؟ 155 کیلومتر بزرگراه در دولت تدبیر و امید در کردستان به بهره برداری رسید بخشی از کریدور شمال به جنوب کشور افتتاح شد بهره برداری ازبزرگراه کنارگذرغربی کرمانشاه با حضور وزیرراه و شهرسازی امسال یک هزار کیلومتر آزاد راه و باند دوم به بهره برداری رسید ترافیک سنگین در مسیرهای خروجی استان تهران افزایش 13 درصدی اعتبار ساخت بزرگراه در سال آینده ‌بزرگراه امام علی و تونل نیایش ‌پروژه‌های برتر کشور شناخته شدند افتتاح 450 کیلومتر بزرگراه در اسفند اعتبار 3500 میلیارد تومانی برای اتصال 52 حلقه بزرگراهی ایمن سازی بزرگراه آزادگان برای نوروز آغاز ساخت قطعه چهار بزرگراه شیراز- یاسوج در دهه فجر بزرگراه‌های ایران چگونه به آزادراه تبدیل می‌شوند؟ تکمیل اتوبان شهید شوشتری با کمک دستگاه‌های دیگر ممکن می‌شود میمون بانمک، بزرگراه را بست + تصاویر بخشی از محدودیت ترافیکی فاجعه پلاسکو لغو شد افتتاح 16 کیلومتر بزرگراه در ایلام طی دهه فجر پیشنهاد نامگذاری بزرگراه رسالت به نام آیت‌الله هاشمی اجرای طرح تعریض بزرگراه بسیج در دستور کار تونل صیاد در مرحله انتخاب سرمایه گذار راز مالی سبقت خودرو از مترو زندگی در کنار بزرگراه، ریسک زوال عقل را تشدید می‌کند دوربین های کنترل سرعت و نظارت تصویری در بزرگراه آزادگان نصب می شود لزوم تسریع افتتاح بزرگراه حکیم محورهای هراز و فیروزکوه‌ بزرگراه می‌شوند افزایش نرخ عوارض آزادراهی به نفع مردم است یک میلیارد دلار؛ پیش‌بینی هزینه ساخت ادامه بزرگراه صیاد شیرازی جابه جایی 600 درخت برای تکمیل اتوبان شهید شوشتری امکان پذیر است 45 درصد معابر بزرگراهی پایتخت تحت اجرای اقدامات مرمتی قرار دارد آخرین جزییات ساخت بزرگراه شوشتری و پیوست‌های زیست محیطی آن توقف کامل پروژه احداث اتوبان شهید شوشتری مرمت آسفالت 29 بزرگراه پایتخت تغییر نام بخشی از بزرگراه آزادگان به نام آیت‌الله مهدوی‌کنی 21 بزرگراه به آزادراه تبدیل می‌شوند انتقاد سروری از روند کند ساخت بزرگراه یادگار امام(ره) معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض در آزاد راه ساوه - همدان نصب 16کیلومتر دیوار صوتی در بزرگراه‌های پایتخت پایان فاز نخست ترمیم و بهبود آسفالت بزرگراهها تا پایان آذر ماه پیشرفت پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار به مرز 70 درصد رسید نصب نرده‌های ایمنی در حاشیه بزرگراه یادگار امام (ره) بزرگراه شهید لشگری ایمن سازی شد افتتاح محور سنندج- مریوان تا 2 سال دیگر افتتاح 150 کیلومتر شبکه راهی در کردستان پل دوربرگردان غرب به غرب بلوار ارتش آماده بهره‌برداری شد احداث بزرگراه شهید شوشتری، وضعیت معابر بزرگراهی را تا 7 درصد بهبود می‌بخشد وعده‌های بی‌سرانجام برای ساخت بزرگراه قم - کهک افزایش مجدد عوارض آزاد راه پردیس پرداخت عوارض خودرو از طریق سامانه 137 مقایسه نرخ عوارض جاده‌ای ایران با سایر کشورها پیشرفت توافقات احداث بزرگراه شهید شوشتری پاسخ سازمان راهداری به خبر آزادراه‌های بدون خدمات نرخ عوارضی آزادراه‌ها‌ گران شد طراحی بزرگراه چمران پس از 30 سال بازنگری می‌شود تهران–پردیس روزبه‌روز گران‌تر می‌شود بهره‌برداری از دوربرگردان غرب به غرب بزرگراه امام رضا(ع) تا پایان مهرماه بزرگراه های پرخطر شیراز ایمن سازی می شوند احداث پنج هزار کیلومتر بزرگراه درکشور بهره برداری از اتصال بزرگراه امام علی (ع) و بزرگراه ارتش تا 3هفته آینده افتتاح 35 کیلومتر از بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان با حضور معاون رئیس جمهور رفع معارضین خصوصی شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) تکمیل مطالعات مربوط به طرح ادامه بزرگراه کردستان علت افزایش ترافیک این روزهای تهران نصب حفاظ بزرگراه کرج - قزوین در حوزه شهرستان ساوجبلاغ پایان یافت پیشرفت 85درصدی پروژه پل تقاطع‌ نیایش و شهید چمران ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام در گروی تصمیم دو وزارتخانه و ارتش ضعف نظارت پلیس بر تخلفات رانندگی در بزرگراه‌های پایتخت سه مسیر دسترسی برای ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) فاکتور قیمت «بزرگراه صدر» فضا سازی مناسب در بزگراه آیت الله سعیدی برای تردد بی آر تی افتتاح بیش از 400 کیلومتر بزرگراه در هفته دولت آغاز مرمت آسفالت 29 بزرگراه پایتخت استفاده از فناوری روسازی بتنی در بزرگراه‌ها برای اولین بار بزرگراه یادگار امام(ره) به تمثال شهدای گردان زهیر مزین شد عملیات عمرانی در بزرگراه شهید خرازی آغاز شد بهره برداری از2500 کیلومتر بزرگراه در سطح کشور طی سال‌جاری قطعه جدید بزرگراه کرمانشاه-میاندوآب درکردستان به بهره برداری رسید زنجان در مسیر تبدیل به کریدوراستراتژیک درشمالغرب ساخت امتداد اتوبان یادگار امام(ره) در انتظار «موافقت» آموزش و پرورش دنده 5 خودروها در تهران ممنوع! پیشرفت 75 درصدی پل تقاطع بزرگراه‌های نیایش و چمران وزارت نفت در احداث بزرگراه ایلام- مهران مشارکت می کند تزریق سه هزار میلیاردریال روند اجرایی آزادراه شیراز به اصفهان را سرعت داد آذربایجان کامیون های خارجی را از پرداخت عوارض جاده ای معاف کرد امسال بیش از یک هزار کیلومتر بزرگراه به بهره برداری می رسد درآمد عوارضی تهران‌-قم 35 درصد هزینه نگهداری آزادراه است اتصال کمربندی شرق و غرب تهران با احداث بزرگراه دولت آباد پر کردن فاصله بین سنگهای بتنی بزرگراه قزوین ، تاکستان دیگر بزرگراهی نیست که در تهران بسازیم انتقال عوارضی تهران ـ قم به بعد از فرودگاه امام(ره) عوارضی تهران-قم جمع می‌شود ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی تهران بزرگراه اهر – تبریز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد طراحی 10 کیلومتر تونل جدید اتصال شهر آفتاب به بلوار امام خمینی تا پایان سال ساخت بزرگراهی رویایی در چین ثبت سیستمی حرکت در لاین سرعت توسط دوربین معافیت بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب از پرداخت عوارضی واژگونی نیسان حامل بار شیشه در بزرگراه هاشمی طرح اخذ عوارض در ادامه بزرگراه شهید صیاد تا شهید متوسلیان اجرایی می‌شود پروژه احداث پل ریلی بین دو کشور آغاز شد وقتی بزرگراه از زباله پاک می‌شود عدم دریافت عوارض در عوارضی تهران-قم طی برگزاری نمایشگاه کتاب جابجایی عوارضی تهران قم، قبل از افتتاح شهرآفتاب مخالفت شورای شهر با لایحه اخذ عوارض تردد خودروها بررسی لایحه اخذ عوارض تردد خودروها از برخی بزرگراه‌ها در کمیسیون‌های شورا عدد، جای نام خیابان های اصلی و بزرگراه های تهران را می گیرد عوارض عبور از جاده باید وضع شود سقوط درخت روی 3 خودرو استقبال خارجی‌ها از سرمایه‌گذاری در ساخت آزادراه عوارضی تهران - قم جمع آوری نمی شود بهره‌برداری از قطعات باند دوم بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان در 95 رانندگی در سایه کهکشان راه شیری بزرگراه یادگار امام به بزرگراه شهیدکاظمی برسد مناطق پرتردد با ترافیک سنگین هرمزگان بزرگراه می‌شوند احداث مسیر تندرو به کندرو در جنوب به شمال بزرگراه آزادگان واژگونی بونکر در بزرگراه چمران اتخاذ تدابیر ویژه ترافیکی در مبادی ورودی شهر پیش از ایام نوروزی بازگشایی موقت سه کنار گذر در گیلان همزمان با ایام تعطیلات عید نصب تابلوهای نشاندهنده موقعیت مکانی در بزرگراه های تهران دو طبقه شدن بزرگراه همت بعید است تغییر مکان گیت عوارضی آزادراه تهران-قم الزامات ایمنی راه‌های پرتردد در سیستان و بلوچستان اجرایی شود بهسازی مسیرهای پرتردد استان البرز در دستور کار قرار گرفت چه کسانی باید در جاده‌ها عوارض بدهند؟ اجرای طرح عمرانی در بخشی از آزاد راه کرج-قزوین جاده‌ای که سنگینی بزرگراه را بر دوش می‌کشد افزایش ایمنی با اجرای طرح جهادی در بزرگراه آزادگان نرخ عوارض جاده‌ای تغییر می‌کند؟ ضرورت تعیین تکلیف ستون‌هایی که در حاشیه بزرگراه نواب جاخوش کرده‌اند دبیر جشنواره ترافیک و رسانه: شهر، یک رسانه است پروژه ادامه بزرگراه شهید حکیم در مرحله زیرسازی آسفالت ادامه عملیات اجرایی احداث امتداد بزرگراه یادگار امام(ره) پروژه تقاطع غیر همسطح سه راهی بناب در زنجان به بهره برداری رسید هفت هزار کیلومتر بزرگراه در کشور در دست ساخت است بزرگراه شمال - جنوب احداث می شود دردسر مردم با دوربرگردان های بزرگراه شرق تهران 98کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان بوشهر افتتاح می‌شود نصب 9 کیلومتر حفاظ ایمنی در بزرگراه شهید لشگری این جاده وسط مهمترین پایگاه باستان‌شناسی ایران کشیده می شود تکمیل بزرگراه میناب به بندرعباس در دهه فجر ساخت تقاطع غیرهمسطح شهید صیادشیرازی با 53 میلیارد تومان بودجه تاکید مدیرکل راه و شهرسازی یزد بر لزوم پیگیری تکیمل ورودی مهریز روند تکمیل بزرگراه اراک-خمین تسریع می‌شود پل جدیدغرب به شرق تقاطع بزرگراه ارتش در پایتخت آماده بهره برداری شد افتتاح بزرگراه برازجان به گناوه در دهه فجر جابه جایی عوارضی تهران -قم در اولویت قرارگیرد اخذ عوارض از تونل ها و بزرگراه‌ها مغایرتی با حقوق شهروندی ندارد نخستین بزرگراه دوچرخه‌سواری در آلمان افتتاح شد عوارض در جاده چالوس ممکن نیست بهره‌برداری از زیرگذر جوادیه تا پایان سال جاری 2طبقه شدن اتوبان تهران-کرج توجیه اقتصادی ندارد مطالعه تغییر مسیر خیابان‌های اطراف تونل امیرکبیر احداث پل قدس ضرورت توسعه شهر و تسهیل ترافیک است 24 توصیه برای روزهای برفی اجرای 200 تقاطع غیر هم‌سطح در شیراز نخستین پل کابلی معلق جنوب کشور به بهره‌برداری می‌رسد شهرداری با اصلاح هندسی خیابان هابه روان سازی ترافیک سنندج کمک می کند آغاز عملیات احداث دوربرگردان‌های بزرگراه ارتش احتمال ایجاد صندوق توسعه بزرگراه‌ها در برنامه ششم تسهیل تردد در معابر غرب تهران تکمیل سقف زیرگذر جوادیه تا پایان آذرماه تقاطع غیرهمسطح میامی- جاجرم در سمنان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد پیشرفت 95 احداث تقاطع های غیرهمسطح ادامه بزرگراه شهید حکیم اتمام بزرگراه اهر– تبریز در دهه فجر 95 توقف احداث بخشی از بزرگراه شهید شوشتری به دنبال توافق با سازمان محیط زیست بزرگراه نواب، از هم گسیختگی محلی ایجاد کرده است ماموری که « درِ» بزرگراه هوشمند پایتخت را ترافیک به ترافیک باز می‌کند بانک شهر تامین‌کننده مالی پروژه تکمیل کمربندی تهران پست اینستاگرامی بعیدی‌نژاد از نظم ژاپنی تکمیل تقاطع های غیرهمسطح فومن و لنگرود تا دوماه دیگر کاهش حجم ترافیک با ساخت تونل‌های شهری پل روگذر ولیعصر(عج) زنجان به دلیل تعویض درزگیرها مسدود شده است بزرگراهی که البرزی ها را به کام مرگ می کشاند قطعه اول بزرگراه اهر- تبریز به زودی زیر بار ترافیک می رود مخالفت پلیس با «پولی شدن» جاده چالوس نسخه ویزایی جاده سبز را نجات نمی دهد عوارضی جاده چالوس تکذیب شد عاقبت عوارض جاده چالوس چه شد؟ امتداد بزرگراه حکیم بهمن‌ماه بهره‌برداری می‌شود 1200 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه همت شمال در نظر گرفته شد دریافت عوارض از بزرگراه‌ها بررسی می‌شود پل صدر نورپردازی می شود احداث ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) اجرایی می‌شود؟ پیاده‌راه و مسیرهای ایمن دوچرخه‌سواری در شیراز گسترش می‌یابد بهره برداری از باند دوم بزرگراه اهر- تبریز 600 میلیارد ریال نیاز دارد اولین خیابان آسفالت تهران زمان پایان ساماندهی میدان مشق توضیح شهرداری تهران درباره عدم بازگشایی زیرگذر میدان آزادی پروژه بزرگراه شهری امام حسن(ع) در کرمانشاه کلنگ زنی شد افزایش 43 درصدی بزرگراه در تهران پیشرفت 50 درصدی ادامه بزرگراه حکیم تا تقاطع کاروانسراسنگی 2 بزرگراه اهر تبریز تکمیل بزرگراه همت به کرج تا سال آینده افتتاح بیش از 100 کیلومتر بزرگراه در استان کرمان درآمد صدها میلیارد تومانی عوارضی تهران ــ پردیس امتداد اتوبان شهید همت تا محور چالوس ضروری است احداث زیرگذر مشکلات ترافیکی مشهد را حل می‌کند بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه احداث ادامه بزرگراه همت متنوع‌سازی نرخ عوارضی آزاد‌راه‌ها گرانی 80درصدی عوارض آزادراه‌ها در 18 ماه اخیر عوارض آزادراه تهران-پردیس 3000 تومان شد عوارض آزادراه قزوین-رشت مجدد 33 درصد گران شد ساخت پل امام رضا(ع) در ورامین از سر گرفته می شود عوارضی تهران - قم جابه‌جا می‌شود عوارضی تهران - قم به بعد از فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل می‌شود بهره برداری از تقاطع غیر همسطح بزرگراه فتح با بلوار ایران خودرو تا پایان سال تجهیز بزرگراه های شهر تهران با تکنولوژی نوین در یک دهه اخیر جزییات تازه ازلایحه اخذعوارض از معابر خاص شهری کدام تونل ها و معابر در اولویت اخذ عوارض هستند پولی شدن بزرگراهها آزمایشی باشد لکه گیری و روکش آسفالت پنج محور اصلی استان قزوین در حال انجام است دهکده ای بدون خیابان در هلند آغاز عملیات اجرایی یک پروژه عمرانی را ببینید تقاطع غیرهمسطح قدس قزوین استانداردهای ایمنی را دارد کنار گذراسلامشهر-رباط کریم با اعتبار120 میلیارد تومان احداث می شود طرح دوطرفه شدن خیابان‌های شهر ایلام اجرایی می‌شود اجرای طرح هوشمندسازی معابر در منطقه 7 بازگشایی بزرگراه جوانه پس از 5 ماه تکمیل بزرگراه نجفی رستگار مهم ترین فعالیت شهرداری تهران بزرگراه فتح ایمن تر شد مرمت دو بزرگراه پرتردد در جنوب تهران هفت تقاطع شهر زنجان هوشمندسازی می شود آزادسازی فاز 1 رینگ شهری نصب هامپ در معابر ناحیه منطقه 6 اصلاح تقاطع هندسی بزرگراه های مدرس و رسالت بزرگراه شهید باکری و ستاری ایمن سازی شد تکمیل بزرگراه اهر – تبریز با جدیت در حال انجام است اندازه‌گیری زمان سفر در بزرگراه‌ها با سامانه بلوتوثی محققان ایرانی اتمام عملیات سازه‌ای تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار ایران خودرو توضیحات معاون سابق قالیباف درباره ترک‌های تونل توحید و چکه کردن آب پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای غواص کرج به بهره‌برداری رسید قیمت‌گذاری جدید عوارض آزادراهی از اول تیر احداث بلوار حرم تا حرم از راوند کاشان تا آران و بیدگل انجام کار مطالعاتی بر روی 9 تقاطع غیرهمسطح در ارومیه پیشرفت 90 درصدی کنار گذر بزرگراه امام علی(ع) اولین تقاطع غیر هم سطح دو طبقه در قزوین ساخته می شود خانه هایی که وسط بزرگراه سبز شدند! پیشرفت 95 درصدی مقاوم سازی پل ستارخان چراغ‌های هوشمند در اختیار عابران پیاده گرگان شهری بی‎دفاع برای عابران درون‌شهری تونل نیایش سازه‌ای مقاوم در برابر زلزله پیشرفت 75 درصدی پروژه زیرگذر جوادیه پیگیری آخرین اقدامات برای بهسازی میدان آزادی ایمن‌سازی مسیرهای 5 گانه در جنوب پایتخت کاهش ترافیک شهری با احداث زیر گذر جوادیه
Back to top