مشکل باتری موتورهای برقی حل شدنی است

عصر خودرو- هامر اشمیت (Johann Hammerschmid) مدیر عامل شرکت موتورسیکلت‌سازی یوهامر (Johammer) از فعال‌ترین سازندگان موتورسیکلت برقی در جهان است. او بیش از 20 سال است موتورسواری می‌کند، اما با طراحی و ساخت موتورسیکلت برقی برای نخستین بار موتورسواری سبز را هم تجربه کرده است و حالا مهندسانش پیشرفته‌ترین انواع این موتورها را می‌سازند. اشمیت درباره این تجربه متفاوت می‌گوید وقتی اولین بار سوار این موتور شدم، درکی از این که راندن موتورسیکلتی با موتور برقی چه احساسی دارد، نداشتم.

Tuesday 12 December 2017 - 12:14:00

مشکل باتری موتورهای برقی حل شدنی است

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از جام جم ، تجربه راندن با موتورسیکلتی بدون صدا و بدون ایجاد آلودگی در طبیعت و احساس این که قرار نیست، به طبیعت آسیبی وارد شود، به راستی تجربه متفاوتی است. اشمیت حدود دو هفته پیش برای همکاری با فناوران ایرانی برای تولید موتورسیکلت‌های برقی به ایران آمد. در جریان اقامت کوتاهی که در ایران داشت، فرصتی به دست آمد تا در شامگاه یک روز پاییزی در لابی هتل اوین با او گفت‌وگو کنم. وقتی هامر اشمیت راجع به موتورسیکلت برقی توضیح می‌داد به نظر می‌رسید از فرزندی صحبت می‌کند که خود بزرگش کرده است. او در گفت‌وگو با جام‌جم از ویژگی‌های این نوع موتورسیکلت‌ها و دلایل برتری آن گفت و دغدغه اصلی خود برای توسعه آنها را حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

موضوع باتری و مسافتی که با یک بار شارژ آن می‌توان پیمود، از مهم‌ترین چالش‌های تولیدکنندگان و خریداران موتورسیکلت‌های برقی در سراسر جهان است. برخی کارشناسان می‌گویند ضعف در همین بخش، از دلایلی است که هنوز استقبال زیادی از این موتورسیکلت‌ها نمی‌شود، اما در موتورسیکلت یوهامر به این چالش با رویکرد جدیدی توجه شده است. آنچه در ادامه می‌خوانید خلاصه‌ای است از گفت‌وگوی اختصاصی یک ساعته جام‌جم با مدیر عامل اتریشی یکی از پیشروترین شرکت‌های سازنده موتورسیکلت‌های برقی در جهان.

استفاده از موتورسیکلت‌های برقی برای کشوری مثل ایران چقدر اهمیت دارد؟

موتورسیکلت‌های الکتریکی، اکنون موتورهایی لوکس محسوب می‌شوند، اما برای شهرهای بزرگ و آلوده می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی باشند. ما باید در همه جهان این موضوع را چند جانبه در نظر بگیریم و نمی‌توان فقط از یک جهت به موضوع نگاه کرد. ایران کشوری است که استفاده از این موتورها بخصوص در شهرهای بزرگ آن می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

از طرفی ما به محیط زیست و طبیعت اهمیت می‌دهیم و استفاده از وسایل حمل و نقل برقی می‌تواند نقش تاثیرگذاری در کاهش آلودگی هوا و صوتی و کمک به حفاظت از محیط زیست داشته باشد. هر فناوری جدیدی هزینه بالایی دارد و البته این نوع موتورسیکلت به علت تغییرات مثبتی که در کاهش آلودگی‌ها ایفا می‌کند و هزینه پایین شارژ آن، قیمت خیلی بالایی ندارد.

ویژگی متفاوت و جذاب این موتورسیکلت‌ها چیست که بتواند افراد را ترغیب به استفاده از این موتورهای برقی کند؟

طراحی موتورسیکلت‌های برقی بسیار مدرن و منحصر به فرد است و بخصوص جوانان از این موتورسیکلت‌ها استقبال می‌کنند. آنها می‌بینند در طراحی این موتورها به نیاز آنها توجه شده و همین موضوع باعث می‌شود به خرید این موتورها ترغیب شوند. این موتورسیکلت با توجه به نیازهای افراد و برای استفاده روزمره طراحی و ساخته شده است و هنگامی که طراحی و کیفیت استانداردهای لازم را داشته باشد، می‌توان اطمینان داشت از آن بخوبی استقبال می‌شود.

همچنین کاهش گاز دی‌اکسیدکربن در جو زمین از مهم‌ترین اهداف امروز جهان است که باید تا سال 1399/ 2020 کاهش این گاز به شکل جدی آغاز شود. استفاده از موتورها و خودروهای الکتریکی از راه‌های موثر کاهش دی‌اکسیدکربن است. اگر دولت‌ها از این موتورسیکلت‌ها حمایت کنند، می‌توان امیدوار بود قیمت بالای این موتورها هم کاهش پیدا کند و استقبال بیشتری صورت بگیرد.

این موتورسیکلت ظاهر و طراحی بسیار متفاوتی دارد و گرچه قیمت آن بالاتر است، اما نیاز به بنزین ندارد و هزینه نگهداری آن نیز بسیار پایین است. همچنین این موتورسیکلت می‌تواند سال‌ها بدون کوچک‌ترین مشکلی حرکت کند و مشکلی برای اجزایش پیش نیاید.

انتقال دانش و توسعه این فناوری در جهان و به طور خاص در ایران با چه چالش‌هایی روبه‌روست؟

چالش‌های پیش روی ما زیاد است، زیرا این اتفاق یک تغییر بزرگ در فناوری به وجود آورده است. موضوع فقط تبدیل موتور احتراقی به موتور برقی نیست و فرآیند طراحی و ساخت موتورسیکلت‌های برقی فراتر از طراحی یک موتور برقی است. در مجموع ما در تلاش هستیم محصولی تولید کنیم که از همه نظر برای استفاده راننده مناسب و ایمن باشد.

موتورسیکلت برقی باید در عین داشتن همه امکانات تا جای ممکن کوچک و متناسب طراحی شود و موتور آن نیز کیفیت‌های لازم را داشته باشد و جمع کردن همه این ویژگی‌ها در یک موتورسیکلت چالش بزرگی است.

چالش بزرگ ما در ایران نیز نبود زیرساخت‌های کافی برای شارژ باتری‌های موتورسیکلت برقی است. برای رفع این مساله، باتری‌های قابل جابه‌جایی طراحی شده است. این باتری‌ها که بخصوص برای بازار ایران معرفی شده است، براحتی هر جایی به برق وصل می‌شود و وزن زیادی ندارد. بنابراین همه افراد می‌توانند از این باتری‌ها بدون دردسر استفاده و آن را به پریز برق معمولی متصل کنند. این باتری‌ها که اتفاقا طراحی و طرز کار بسیار ساده‌ای هم دارند، کلید حل چالش نبودن زیرساخت‌های شارژ باتری در ایران هستند. این یکی از راه‌هایی است که می‌توان افراد را به استفاده از این نوع موتورسیکلت‌ها ترغیب و به کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی کمک کرد.

بنابراین من فکر می‌کنم چالش‌های فناوری قابل حل است و مساله مهم تغییر نگرش و فرهنگ مردم است که آنها را به استفاده از موتورهای دوستدار محیط‌زیست ترغیب کند.

چقدر طول می‌کشد این فناوری به قدری گسترش پیدا کند که در خیابان‌ها، خودروها و موتورسیکلت‌های برقی بیش از انواع معمولی امروز دیده شود؟

امروز حدود 500 میلیون موتورسیکلت در سراسر جهان وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2040 میلادی بیش از چهار میلیون موتورسیکلت برقی در جاده‌ها دیده شود. تصور من این است تا سال 1404/ 2025 شاهد تغییرات چشمگیری در اروپا خواهیم بود و وسایل حمل و نقل برقی بیشتر و رایج‌تر از خودروهای معمول خواهد بود. در کشورهای دیگر نیز این روند تغییر به سیاست کشورها و شرکت‌ها و محصولات آنها بستگی دارد. شرکت‌ها باید به دنبال ارائه محصولات با کیفیت بالا و فناوری‌های تک باشند و سازوکار پیچیده‌ای پشت این کار است.

این منطق درستی است که ما نیاز به وسایل حمل و نقل برقی داریم، اما باید پیش از توسعه آن به فکر نحوه شارژ و آماده‌سازی باتری‌های مناسب باشیم. همان طور که ما در حال حاضر به فکر استفاده از باتری‌هایی در بازار ایران هستیم که بتوان آنها را در خانه شارژ کرد و به ایستگاه‌های شارژ در سطح شهر و جاده‌ها وابسته نباشد.

فناوری منحصربه‌فرد باتری این موتورسیکلت و تمایز آن با دیگر موتورسیکلت‌ها چیست؟

مهم‌ترین موضوع برای من باتری‌های موتورسیکلت برقی بود و اولین نمونه باتری‌ها را در خانه توسعه دادم. در نهایت تصمیم به استفاده از باتری پاناسونیک گرفتم که بهترین کیفیت را میان باتری‌هایی از این دست دارد. استفاده از باتری نامناسب و بی‌کیفیت برای موتورسیکلت خطرناک است و باعث آسیب به موتور در طولانی‌مدت می‌شود. علاوه بر نوع باتری، نحوه کنار هم قرار دادن سلول‌ها نیز اهمیت دارد و این یکی دیگر از فناوری‌هایی است که در این موتورسیکلت به بهترین شکل پیاده شده است. موضوع دیگر بحث نگهداری از موتورسیکلت و بازدهی آن است. برای مثال موتورسیکلت برقی باید طوری طراحی شود که در دمای 50 درجه سانتی‌گراد نیز بتواند بازدهی کامل داشته باشد.

تقریبا همه انرژی این موتورسیکلت برای حرکت استفاده می‌شود و هدررفت انرژی بسیار کم است. برای ترمز نیز کافی است دسته گاز برعکس چرخانده شود تا موتور بایستد. در این شرایط همزمان برق تولید و وارد باتری می‌شود و این فناوری منحصربه‌فرد این موتورسیکلت است.

با طراحی و ساخت این موتورسیکلت 18 اختراع (پتنت) ثبت شده است که یکی از آنها نحوه قرارگیری چرخ‌ها به شکل متفاوت با موتورسیکلت‌های دیگر است. سخت‌ترین چالش در باتری‌های برقی این است برقی که از باتری می‌گذرد هموژن باشد. این هموژنیتی روشی برای عبور جریان برق است که یکی دیگر از پتنت‌های این موتورسیکلت است. همچنین من به این نتیجه رسیدم که بهترین جا برای نشان دادن اطلاعات به راننده در این موتورسیکلت روی آینه است. تیم ما در جلسات همفکری همواره به طراحی موتورسیکلت برقی از نظر فنی و ظاهری فکر می‌کرد و این که برای مثال بهترین جای قرار دادن باتری کجاست.

امکان هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های روز را برای موتورسیکلت‌های برقی در آینده چطور می‌بینید؟

قطعا در آینده با ظهور ایده‌های جدید، فناوری این موتورسیکلت نیز تغییر می‌کند. مثل گوشی‌های هوشمند که روز به روز در حال تغییر و مجهز شدن به جدیدترین فناوری روز هستند.

ایمنی موتورسیکلت همزمان با آمدن راهکارها و فناوری‌های جدید تغییر خواهد کرد؛ برای مثال کلاه‌های ایمنی در ایران امروز برای راننده‌ها مفید نیست و علاوه بر آسیب رساندن زمان تصادف، در زمان گرمای هوا قابل استفاده نیست. علاوه بر کلاه، برای این موتورسیکلت‌ها لباس‌های هوشمندی نیز طراحی می‌شود تا راننده راحت و دارای ایمنی کافی باشد. این موتورسیکلت‌ها کروز هستند و به این معناست که راننده هنگام راندن باید از رانندگی خود لذت ببرد، بنابراین نیازی نیست شتاب آن از سایر موتورسیکلت‌ها بیشتر باشد و هدف اصلی ما ایجاد شرایط راحت و ایمنی است.

وقتی شما از فناوری پاک استفاده می‌کنید، در واقع به محیط زیست، حفظ هوای پاک و ایجاد آلودگی صوتی کمتر اهمیت می‌دهید و گسترش این سبک استفاده از فناوری است که جهان را تغییر می‌دهد. من هیچ وقت نمی‌گویم این آخرین و بهترین قدم است و همواره به دنبال روبه‌رو شدن با چالش‌های جدید و حل آنها هستم.

نسل جدید موتورسیکلت برقی

بحث رانندگی الکترونیک امروز موضوعی جذاب و چالش‌برانگیز برای علاقه‌مندان به خودرو و موتورسیکلت بوده و افق پیش روی آن بسیار گسترده‌ است. موتورسیکلت برقی یوهامر از جمله موتورسیکلت‌های برتر جهان است که خیلی‌ها از آن با عنوان تسلای موتورسیکلت‌‌ها یاد می‌کنند. فناوری باتری این موتورسیکلت جزو پیشرفته‌ترین فناوری‌های جهان است که سلامت کارکرد آن تا 200 هزار کیلومتر یا چهار سال تضمین شده است. خودروهای تسلا بهترین نمونه فناوری‌هایی هستند که امروزه تجربه رانندگی الکترونیک را در اختیار علاقه‌مندان گذاشته‌اند. تسلا همواره نمونه موفقی از ترکیب حمل و نقل هوشمند و محصولاتی که با انرژی سبز کار می‌کنند را به نمایش گذاشته است و این موتورسیکلت نیز میان موتورسیکلت‌ها از چنین ویژگی‌هایی برخوردار است. همچنین توان ذخیره‌سازی انرژی نسبت به وزن بالاتری در مقایسه با مدل‌های تسلا اس و
ب ام و آی 3 دارد. طراحی این نوع موتورسیکلت برقی از سال 1388/ 2009 آغاز و نمونه اولیه آن سال 1391/ 2012 ساخته شد که جایزه طراحی رددات (Reddot) سال 2016 را به خود اختصاص داد. سرعت این موتورسیکلت تا 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ عددی که رکورد خیلی خوبی برای موتورسیکلت‌های برقی محسوب می‌شود؛ در حالی که این یک موتور کروز و نه یک موتور مسابقه است و سرعت مجاز آن در شهر تا 120 کیلومتر در ساعت می‌رسد. هنگام راندن این موتورسیکلت همه اطلاعات روی دو آینه نمایش داده می‌شود و قیمت آن حدود 27 هزار دلار (تقریبا 113 میلیون تومان) است. شارژ باتری به طور متوسط برای ده ساعت و 30دقیقه رانندگی مناسب است. اکنون قرار است خط تولید این موتورسیکلت در ایران راه‌اندازی شود و می‌توان امیدوار بود در آینده‌ای نه‌چندان دور ایران امکان صادرات این موتورسیکلت به سایر کشورهای جهان را نیز پیدا کند.

برچسب ها

باتریموتورسیکلت برقی
مطالب مرتبط بیشتر
پیش بینی تردد 200 هزار موتورسیکلت و 50 هزار خودروی برقی تا پایان سال سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری چین در فیلیپین «موتورسیکلت‌های برقی» به برنامه هفتم نرسیدند اختصاص بودجه برای توسعه موتورسیکلت های برقی هدف ما ورود 400 هزار موتورسیکلت برقی به تهران است پیگیری ورود اتوبوس‌ و واگن‌ جدید به ناوگان حمل‌ و نقل صنعت موتورسیکلت؛ حوزه‌ای با ظرفیت‌های بالقوه سالانه 46 میلیون‌تومان صرفه‌جویی اقتصادی با جایگزینی هر دستگاه موتورسیکلت برقی "موتورسیکلت‌های برقی" ویژه شرکت پست جایگزین "موتورسیکلت‌های بنزینی" می‌شوند برقی کردن 300 هزار «موتورسیکلت کار» در پایتخت جزئیات ورود اسکوترهای اشتراکی به تهران 500 هزار موتوربرقی جایگزین موتورسیکلت‌های آلاینده پایتخت تحویل 300 هزار موتورسیکلت برقی از خرداد کیک ماکا پولستار ادیشن؛ وقتی خودرو مفهومی الهام بخش موتورسیکلت الکتریکی می شود+ عکس افزایش 10 تا 15 درصدی نرخ موتورسیکلت ممنوعیت رانندگی زنان با موتور برقی توسعه "موتورسیکلت‌های برقی" کارویژه شهرداری تهران ضرورت ساخت باتری‌های بهتر برای خودروهای برقی سه رویکرد اصلی وزارت صمت در صنعت موتورسیکلت‌ 10 مدل موتور هوندا برقی وارد بازار خواهد شد ساخت موتورسیکلت برقی با سرعت 400 کیلومتر در ساعت 7 درصد تولید موتورسیکلت، برقی است شروط پلیس برای شماره‌گذاری خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های برقی موتورسواری روی آب! تولید باتری‌های نسل بعدی خودروهای الکتریکی موتورسیکلت‌های برقی هم گواهینامه می‌خواهد هشدار به توزیع کنندگان باتری و کمک فنر برنامه تحقیق و توسعه کروز در سال 1401 برای خودرو و موتور سیکلت های برقی استفاده از موتور برقی برای کاهش آلودگی هوا منطقی و کارشناسی است رونمایی از باتری جامد خودروهای برقی نیسان لیف 2022 با ظاهری تازه و دو گزینه باتری در اروپا معرفی شد جنسیس G90 برای سال 2023 به روز شد + تصاویر تولید 30 هزار خودروی برقی تا 1404 از سه چرخه برقی ایرانی بیشتر بدانید باتری کمکی در خودرو چه کاربردی دارد؟ بیش از 60 موتورسیکلت شارژی در کیش پلاک‌گذاری شد مسیر سخت موتورسیکلت‌های سبز برای رسیدن به بازار باتری ماشین چگونه کار می‌کند؟ نکاتی در خصوص تعمیر و نگهداری باتری خودرو که نمی‌دانید سامانه ثبت اطلاعات گارانتی نیازمند اصلاحات اساسی است اولین موتورسیکلت برقی هارلی دیویدسون LiveWire رونمایی شد باتری‌های فلزهوا چگونه چالش‌ها را حل می‌کنند؟ کمپانی انگلیسی به دنبال ثبت رکورد سریع ترین موتورسیکلت الکتریکی در جهان+ عکس سفر 483 کیلومتری با موتورسیکلت برقی تولید خودروی برقی با بدنه‌ای که قابلیت باتری دارد نگهدارنده باتری چیست؟ فروش باتری ماشین ایرانی با برچسب فرانسوی! آمادگی برای اولین موج باتری های فرسوده در خودروهای برقی قیمت هنگفت باتری "موتورهای برقی" مانع بزرگ توسعه این دسته از موتورسیکلت‌ها موفقیت ایران در تولید نخستین موتورسیکلت برقی بومی تحویل فاز اول موتورسیکلت‌ برقی به شرکت پست تا پایان سال توسعه موتورهای برقی با ایجاد مرکز نوآوری حمل و نقل زیرساخت‌های لازم برای تولید موتورسیکلت‌های برقی وجود ندارد چرا باتری ماشین هنگام پارک تخلیه می شود؟ سونامی باتری‌های فرسوده در راه است تولید موفقیت آمیز موتورسیکلت برقی در ایران جایگزینی 10 هزار موتورسیکلت برقی با موتور‌های بنزینی در کشور استفاده از اتوبوس و موتورسیکلت برقی در دستور کار قرار گرفت چرا میزان فروش "موتورهای برقی" در ایران به شدت پایین است؟ باتری‌های فورد برای خودروهای برقی تقاضای موتورسیکلت 50 تا 60 درصد کاهش یافت ارزان سازی موتورسیکلت های برقی با حذف هزینه باتری آقای خاص برقی‌های ایران عملیاتی شدن تولید و استفاده از موتور سیکلت های برقی تأمین باتری از الکتریسته پاک سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای تولید باتری نقش موثر استفاده از "موتورسیکلت برقی" بر کاهش آلودگی صوتی تهران باتری عجیبی که 16 سال بی وقفه کار خواهد کرد باتری‌های ما یک میلیون مایل دوام می‌آورد! از باتری تا جرقه سرمایه‌گذاری 480 میلیون دلاری بنز در شرکت باطری‌سازی چینی تسلا به‌دنبال کاهش قیمت موتورسیکلت برقی محققان‌ کشور وارد فاز پلاک‌گذاری شد میزان آلودگی موتورسیکلت 18 برابر خودرو برنامه‌ریزی برای تولید 50 هزار موتورسیکلت برقی مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در تولید موتورسیکلت‌های برقی تولید 15 هزار خودرو برقی و 50 هزار موتورسیکلت برقی روش تشخیص خرابی باتری خودرو امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه برای تولید 3 هزار موتور سیکلت برقی اداره پست عملکرد بهتر باتری خودرو با نانو ذرات محققان کشور تولید 3000 موتورسیکلت‌ برقی برای پستچی‌ها استفاده پستچیان از موتور سیکلت برقی باعث کاهش آلودگی و مصرف سوخت می‌شود کاهش 1.5میلیون تنی آلایندگی با روی کار آمدن موتورهای برقی اگر دولت بخواهد نسل موتورهای بنزینی طی 2 سال منقرض و "موتورهای برقی" جایگزین می‌شود برقی کردن موتورسیکلت‌ها چه تاثیری در کاهش آلودگی هوا دارد؟ خرابی باتری، دردسری بزرگ با راه‌حلی ساده! پست با خودرو و موتور برقی 3هزار موتورسیکلت خدمت‌رسان برقی شد وزیر نیرو از موتورسیکلت‌های برقی گرو‌ه‌های عملیاتی برق رونمایی کرد موتورسیکلت‌های برقی به بازار می‌آید 5 میلیون تومان به نفع موتورسوارها پاوربانکی برای شارژ باتری خودرو تولید باتری خودترمیم با پلیمر جدید جدیدترین قیمت انواع باتری خودرو در بازار پلیس حامی استفاده از "موتورسیکلت‌های برقی" است موتورسیکلت برقی ارزان و صرفه جویانه تولید شد شهرداری برای خرید موتورسیکلت‌ برقی وام می‌دهد محموله 2.2 میلیارد ریالی باطری خودرو کشف شد آیا رانندگی با "موتورسیکلت برقی" نیاز به گواهینامه دارد؟ کف قیمت موتورسیکلت برقی در بازار چند است؟ قیمت باتری خودرو امروز چند بود؟ دلیل اصلی خرابی باتری خودرو ب ام و در تایلند باتری می‌سازد! 2 ساله می‌توانیم موتورسیکلت‌های برقی را جایگزین موتورهای فرسوده کنیم چرا استفاده از موتورسیکلت برقی فرهنگ‌سازی نشد؟ موتورسیکلت برقی چند؟ ویژگی‌های منحصربفرد موتورسیکلت برقی Zero SR/F قیمت باطری خودرو کاهش یافت زنان و جوانان؛ مشتریان اصلی موتورسیکلت‌های برقی! دلیل استقبال نکردن ایرانیها از موتورسیکلت‌های برقی علت خالی شدن باتری خودرو چیست؟ راهکار شهردار تهران برای کمک به تولید "موتورسیکلت‌های برقی" در تولید نه غر زده‌ایم نه بهانه گرفته‌ایم ثبات در بازار باتری افزایش خرید موتورسیکلت‌های برقی ؛ تسهیلات فروش اقساطی 12 ماهه بدون بهره خودروسازان استفاده از باتری داخلی را در خط تولید خود بیشتر کنند موتورسیکلت‌های هندی برقی می‌شوند مظنه فروش باتری خودرو در بازار چقدر است؟ دولت تولیدکنندگان موتورسیکلت‌های برقی را بی‌انگیزه کرده است جلسه مشترک شورای شهر تهران با تولیدکنندگان "موتورسیکلت‌های برقی" تعویض موتور موتورسیکلت‌ها با موتورهای انژکتوری و برقی 3.5 میلیارد جریمه قاچاقچیان باطری خودرو در خوزستان اعلام آمادگی وزارت دفاع برای تولید باتری موتورسیکلت‌های برقی تولید سریع ترین موتورسیکلت برقی جهان اتحاد شرکتهای ژاپنی برای تولید باتری موتورسیکلت توصیه‌های مهم برای افزایش طول عمر خودرو تنها راه‌حل کاهش بیکاری! تمام آنچه باید از جایگزینی "موتورسیکلت‌های برقی" بدانید پیشنهاد افزایش وام خرید موتورسیکلت برقی تا سقف 5 میلیون فیلم موتورسیکلت برقی که هرگز زمین نمی خورد تسهیلات قرض‌الحسنه برای واگذاری موتورسیکلت سازگار با محیط زیست پیک‌های موتوری اولویت تحویل موتورسیکلت‌های برقی مدیریت شهری سابق برای موتورسیکلت‌های برقی چه کرد؟ تولید موتورسیکلت برقی با سرعت 200 کیلومتر در ساعت احیای باتری خودروهای برقی با محصول جدید نیسان وزارت نفت به تعهداتش درباره تسهیلات خرید موتورسیکلت برقی عمل کند ورود جدی شورا و شهرداری تهران برای توسعه "موتورسیکلت‌های برقی" در سال 98 آمریکا باتری های لیتیوم یونی را بازیافت می کند تاکید رئیس شورای شهر تهران بر افزایش وام بلاعوض خرید "موتورسیکلت‌های برقی" باتری های قدرتمند برای خودروهای الکتریکی ساخته می شود قصور وزارت صنعت در قبال حمایت از توسعه "موتورسیکلت‌های برقی" تسهیلات خرید "موتورسیکلیت برقی" افزایش می‌یابد نحوه اجرای طرح تحویل 900 "موتورسیکلت برقی رایگان" در هر روز! موتورساز مشهور ایتالیایی موتورسیکلت برقی می‌سازد موتور برقی 8 هزار وات کاملا ایرانی تولید شد وزارت صنعت به مصوبه دولت درباره موتورسیکلت‌های برقی عمل نکرده است تامین باتری خودروهای برقی 20 میلیارد یورو هزینه دارد آیا به خریداران "موتورسیکلت‌های برقی" تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود؟ شش نکته طلایی که در هنگام خرید باطری خودرو باید به آنها توجه کنیم باتری‌ جدید ساخت چین می‌تواند صنعت خودروسازی را دگرگون کند خودکفایی 93درصدی در تولید باطری خودرو در سمنان موتورهای 70ساله دوکابینه برقی شدند سرمایه‌گذاری کلان آلمان برای توسعه باتری خودروهای برقی خط تولید جدیدترین موتورسیکلت های برقی کویر موتور افتتاح شد گزارش تصویری از افتتاح خط تولید جدید کویرموتور بازار سیاه «باطری خودرو» و افزایش 4 برابری قیمت لزوم افزایش نظارت بر بازار باتری فروشان فراخوان ایدرو برای مشارکت و سرمایه گذاری در اجرای طرح تولید و مونتاژ موتورسیکلت برقی حذف آلودگی 6 میلیون خودرو در اصفهان تا سه سال آینده تفاهم نامه حمایت از فناوری وسائل نقلیه برقی امضا شد برقی کردن موتورسیکلت ها از برنامه های دولت است آمپر قیمت باتری بالا رفت ترمز موتورهای برقی درایستگاه «صمت» هیچ دستاوردی در کمیته موتورسیکلت برقی نداشتیم اصفهان پایلوت استفاده از موتورسیکلت‌های برقی کشور شود موتورسیکلت‌های پسابرجامی در ایران ویراژ می‌دهند محققان ایرانی به تازه ترین فناوری باتری های خودرو دست یافتند آسیب کمتر موتورسیکلت برقی در مقایسه با موتورسیکلت‌ کابراتوری مرکب‌های الکتریکی استفاده از رایانه کوانتومی برای تولید باتری های بهتر موتورسیکلت خودران ساخته می شود جهش صادراتی سرب، صنعت باتری سازی را دچار مشکل کرد تولید موتورسیکلت برقی باید مورد توجه جدی قرار گیرد گلایه تولیدکنندگان باتری از صادرات شمش سرب استفاده از موتورسیکلت‌برقی اجباری می‌شود فراخوان تولیدکنندگان موتورسیکلت برقی دست رد بازار بر سینه موتورهای برقی تولید سالانه 11 میلیون باتری خودرو در کشور پیش‌بینی رونق بی‌نظیر بازار موتورسیکلتهای برقی تا سال 2023 فراخوان تولیدکنندگان موتورسیکلت برقی اعلام شد آشنایی با انواع باتری اتومبیل و روش های نگهداری آن نرخ خرید و فروش انواع باتری اتومبیل در بازار پیشنهاد اجرای طرح پایلوت تردد موتور سیکلت‌های برقی در منطقه 12 سود یک میلیون دلاری باتری تسلا در دو روز پرداخت یارانه برای جایگزینی ٢ هزار موتورسیکلت برقی برنامه وزارت نیرو برای برقی شدن خودروها گزارش تصویری از آغاز به کار چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران رایدکس با موتور برقی تاشو راحت‌تر در شهرها رفت و آمد کنید شماره گذاری اولین موتورسیکلت برقی کشور در پلیس اصفهان باتری‌های جامد هوندا بررسی تولید و واردات موتور سیکلت برقی در کمیسیون انرژی مجلس شراکت خارجی‌ها با ایران در صنعت باطری حساس است 3 دلیل عمده خرابی باتری خودرو در زمستان لیست قیمت انواع باتری اسیدی و اتمی در بازار در گفت‌وگو مدیر عامل شرکت ایدکو با «عصرخودرو» بیان شد؛ بومی سازی موتورسیکلت های برقی اولویت ماست سرمایه‌گذاری ب ام‌ و ‌در باتری‌سازی بهترین موتورسیکلت‌های برقی برای نبرد با آلودگی‌هوا رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری : ایران به بزرگترین تولید کننده باطری منطقه تبدیل خواهد شد موتورسیکلت های برقی در تهران جایگزین انواع انژکتوری می شوند فراموشی جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای بنزینی با نخستین موتورسیکلت الکتریکی ساخت ایران آشنا شوید؛ E-RUN برای ایران موتورهای برقی را جایگزین موتورهای فعلی کنید برنامه ریزی مدیریت شهری برای ترویج خودروهای برقی موتورسیکلت برقی با برد 320 کیلومتر و زمان شارژ یک ساعت معافیت خودروها و موتورسیکلت‌های برقی تولید داخل از مالیات ارزش افزوده + سند خرید یک باتری خودرو با ارائه باتری کهنه چقدر تمام می شود؟ این موتورسیکلت های برقی هوا را اصلا آلوده نمی کنند باتری خودرو که 6 دقیقه ای شارژ می شود راهکارهای ساده‌ای برای جلوگیری از خراب‌شدن خودرو؛ امدادگر خودت باش تولید موتورسیکلت برقی ایرانی در سال 98 در این شرکت آغاز خواهد شد شارژر بی سیم باتری خودرو از راه رسید چرا باتری خودرو در هوای خیلی سرد یا گرم خراب می‌شود؟ ساخت اولین موتورسیکلت برقی در کشور با حمایت پلیس راهور اصفهان موتورسیکلت برقی قدرتمندتر از خودروی «تسلا» موتورسیکلت برقی با برد 270 کیلومتر از راه رسید آیا تعویض باطری استاندارد با مدلی قوی‌تر و با درجه آمپر بالاتر مشکلی ایجاد خواهد کرد؟ نرخ فروش انواع باتری خودرو راهکارهای افزایش طول عمر باتری خودرو مظنه قیمت باتری خودرو در بازار استفاده از شارژر فندکی به باتری آسیب می‌رساند؟ درآمدزایی مالکان خودروهای الکتریکی نیسان در ساعات اوج مصرف تولید ملکه باتریها برای خودروهای برقی خرید باتری خودرو چقدر تمام می شود؟ ورود موتورسیکلت‌ها به محدوده طرح ترافیک به تصویب شورا نرسیده است چه زمانی باید باتری خودرو را تعویض کنیم؟ مظنه قیمت باتری خودرو نکاتی در مورد سرویس و نگهداری بهتر باتری خودرو نرخ خرید و فروش باتری 60 آمپری خودرو نرخ فروش باتری 150 آمپری خودرو مظنه قیمت باتری 80 آمپر در بازار قیمت انواع باتری خودرو 5 هزار موتورسیکلت برقی ایرانی در اصفهان به فروش می رسد مظنه قیمت انواع باتری خودرو در بازار قیمت انواع باتری خودرو در بازار نرخ فروش انواع باتری در بازار شوک بهاری به بازار باتری قیمت باتری خودرو اسیدی در بازار قیمت باتری خودرو +جدول آغاز به کار 200 موتورسیکلت برقی تهران در تیرماه قیمت باتری خودرو 150 آمپری در بازار پک باتری مرسدس-بنز با مصرف خانگی نرخ خرید و فروش باتری خودرو در بازار کلیه وسایل نقلیه تولیدی داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند نرخ خرید و فروش باتری در بازار استفاده از هوش مصنوعی برای تولید باتری خودرو قیمت انواع باتری خودرو در بازار نجات تهران با موتور سیکلت برقی سامانه اعطای یارانه به خریداران موتورسیکلت برقی راه‌اندازی شد نرخ خرید و فروش باتری خودرو در بازار موتورسیکلت ها برقی می شوند مجوز تولید موتورسیکلت‌های برقی صادر شده است اعطای وام بلاعوض به خریداران موتورسیکلت‌های برقی تولید باتریهای غیرقابل احتراق برای موبایل و خودروهای برقی باتری اسیدی در بازار با چه قیمتی به فروش می رسد؟ باتری خودرو با چه قیمتی در بازار معامله می شود؟ نرخ انواع و اقسام باتری خودرو برای خرید موتورهای کوتاه قد چقدر باید هزینه کرد؟ قیمت باتری اتمی در بازار چقدر است؟ بازاری داغ در اوج سرما ‌راه‌اندازی سامانه اینترنتی تسهیلات موتورهای برقی؛ به‌زودی باتری خودرو 35 آمپر در بازار چند بفروش می رسد؟ قیمت انواع و اقسام باتری خودرو رکورد سرعت موتور برقی شکسته شد اقدام دانشگاه صنعتی اراک برای ساخت «باتری‌ شارژرهای سریع» قیمت برخی باتری خودرو +جدول قیمت باتری خودرو +جدول قیمت فروش انواع باتری خودرو در بازار +جدول چالش عقب افتادن باتری سازها از خودروسازها! قیمت انواع باتری خودرو در بازار + جدول اعلام آمادگی بانک شهر برای اجرای پروژه موتورهای برقی پرداخت تسهیلات برای برقی کردن موتورهای بنزینی تأکید ابتکار بر ارائه تسهیلات برای جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی اعطای وام 10 میلیونی برای خرید موتورسیکلت برقی موتورسیکلت های برقی 30 درصد از آلودگی هوای تهران را کاهش می دهند طرح جایگزینی موتورسیکلت بنزینی برقی در اراک اجرا می‌شود دلایل خرابی باتری خودرو ها چیست ؟ تعرفه اهرمی برای دفاع از تولید داخلی باتری باتری خودروهای الکتریکی نیسان به خانه‌ها می‌رود تعرفه اهرمی برای دفاع از تولید داخلی باتری طول عمر باطری اسیدی چقدر است؟ باتری خودروهای برقی کارآمدتر از پیل سوختی است چه زمانی باید باتری خودرو را عوض کرد؟ رونمایی از موتورسیکلت برقی در دانشکده فنی و حرفه‌ای سما واحد کرج موتورهای برقی؛ فرار از آلودگی و بازگشت به زندگی و طبیعت تویوتا تا 2020 تولیدکننده انبوه خودروهای الکتریکی باتری دار می‌شود تویوتا به فناوری یون-لیتیوم دست پیدا کرد قاچاق و تعرفه بازار باتری را نفس گیرکرد نیاز موتورسیکلت‌های برقی به تسهیلات اعطای وام 10 میلیونی بدون بهره برای خرید دوچرخه و موتور برقی ساخت باتری های بادوام خودرو با استفاده از فناوری نانو دومین موتورسیکلت برقی بومی در راه است نبود تولیدکننده متخصص موتورسیکلت‌های برقی راه اندازی کارخانه تولید باطری برای خودروهای برقی سامسونگ در اروپا باتری خودروهای الکتریکی تولید می کند سرمایه گذاری در بازار باتری ایران باتری‌سازان با 60 درصد ظرفیت تولید می‌کنند باتری با قدرت شارژ دو برابر در راه است گره خوردن سرنوشت موتورسیکلت برقی به جغرافیا نیسان بدنبال فروش سهام شرکت باتری سازی خود است بهترین زمان برای تعویض باتری خودرو چه زمانی است؟ حمایت شهرداری از خریداران موتورسیکلت‌های برقی طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی خوب پیش‌ نرفته است ورود موتورسیکلت‌های برقی به مناطق مرکزی پایتخت موتورسیکلت‌های برقی در مسیر تجاری‌سازی موتورسیکلت برقی تولید محققان دانشگاه امیرکبیر در مسیر تجاری‌سازی فقط از پاناسونیک باتری می‌خریم فرهنگ نگاه مشتری به بازار باتری باید تغییر کند کفش‌های این کودک خودرو گران قیمت را به آتش کشید+تصاویر تویوتا اولین باتری منیزیمی را ساخت گشت و گذار تصویری در روز دوم اتومکانیکای دوبی با حضور صنعتگران 58 کشور روبان چهاردهمین اتومکانیکای دوبی بریده شد تلاش ژاپنی ها برای استفاده از سهم بازار امارات در اتومکانیکای دوبی تولید باتری‌های جدید سبک و کارآمد دیروز، امروز و فردای صنعت موتورسیکلت ایران رونمایی از اولین موتور‌سیکلت برقی کاملا ایرانی در اصفهان پاوربانکی که شما را از باتری به باتری کردن خودرو بی‌نیاز می‌کند موتورسیکلت های برقی به صورت پایلوت در اصفهان عرضه می شود نفس تازه شهر با موتور‌های برقی تازه نفس 50 ایستگاه شارژ موتورسیکلت‌ برقی در اصفهان راه‌اندازی می شود تسهیلات مالی بلاعوض برای جایگزینی موتورسیکلت برقی پرداخت می شود موتورسیکلت و خودرو برقی دانشگاه آزاد قزوین وارد بازار می شود موتورسیکلت برقی؛ منبعی برای درآمدزایی یا تفریح عمر باتری موتور سیکلت های برقی 4 سال است نه یکسال صفر شدن تعرفه عوارض موتورسیکلت‌های برقی قلب الکتریکی خودرو این روزها گران می‌تپد! موتورسیکلت برقی بهتر است یا بنزینی؟ استفاده از موتورسیکلت های برقی برای جلوگیری از آلودگی هوا با باتری قلمی خودرو خود را روشن کنید! «نهایت باتری»، نسخه‌ای نهایی برای اتومبیل‌های برقی کی‌تی‌ام آیون؛ تعریفی جدید از موتورسیکلت الکتریکی کار و کاسبی باتری‌فروشان به راه است راه گران موتورسیکلت‌ها تا برقی شدن سال 94 سرآغاز حرکت تهران به سمت شهر عاری از سوخت ‌های فسیلی سریع ترین موتورسیکلت های دنیا را ببینید موتورسیکلت‌های برقی در راه تهران هستند خروج تمامی موتورسیکلت‌های بنزینی از شهر تهران درخواست شهرداری برای جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای بنزینی بهای موتورسیکلت برقی از 2.5 تا 10 میلیون رویش موتورسیکلت‌های الکتریکی با فرهنگ‌سازی قاچاق باتری تولیدکنندگان را تحت فشار گذاشته است پرداخت 80 درصد کارمزد تسهیلات بانکی خرید موتور سیکلت‌های برقی توسط شهرداری طرح موتورسیکلت‌های برقی شکست‌خورد باتری‌های عهد اشکانیان و باتری‌های امروزی ساخت نخستین نمونه موتور سیکلت تمام برقی در ایران موتورسیکلت خاطره انگیز ایرانی ها که از رده خارج شد موتورسیکلت پرنده جایگزین بالگردهای نظامی در آمریکا تولید سالانه 20میلیون باتری خودرو موتورسیکلت های برقی تولید داخل شوند دو محصول پرطرفدار هندی وارد بازار شد دلیل عدم استقبال از موتورسیکلت های برقی در پایتخت ورود موتور برقی به پیک بادپا موتورسیکلت برقی برای مردم کارآمد نیست 150 میلیون تومان برای این موتورسیکلت لوکس
Back to top