نگاهی به ارزیابی‌های J.D. Power از سطح کیفی اولیه و دوام طولانی‌مدت خودرو‌های بازار آمریکا

کیا در صدر لیگ کیفیت خودروها در آمریکا

عصر خودرو- در میان صحبت‌های عامیانه و کوچه‌بازاری‌ و یا پای صحبت‌های نمایشگاه‌داران، قطعا بار‌ها و بار‌ها ماشین ژاپنی، مخصوصا ساخته‌های تویوتا را همنشین واژه‌هایی همچون با‌کیفیت، کم‌استهلاک، با‌دوام، ماشین یک عمر و ... شنیده‌اید.

Wednesday 01 February 2017 - 12:36:00

کیا در صدر لیگ کیفیت خودروها در آمریکا

 به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اینها صفاتی هستند که بازار، نه از بررسی‌های جامع علمی و عملی، بلکه از تجربه چندین و چندساله این ساخته‌ها و مقایسه آنها با دیگر خودرو‌های موجود در کشور کسب کرده و ادعای آن، لزوما هم همراه با سندیت و قطعیت نیست. اما در سطح جهانی، موسسات متعددی وجود دارند که فعالیتشان، در زمینه بررسی علمی و عملی کیفیت و دوام انواع خودرو در شرایط واقعی است. یکی از مطرح‌ترین این موسسات، J.D. Power است؛ موسسه‌ای که اولین بار سال 1968 توسط دِیو پاور سوم با تمرکز بر ارزیابی کیفی صنعت خودرو تاسیس شد و امروز، دامنه فعالیت‌هایش، به صنایع الکترونیک، انرژی، بیمه، گردشگری، سرمایه‌گذاری و حتی ورزش و سلامت نیز گسترش یافته است. J.D. Power همه‌ساله ارزیابی‌های سالانه جامعی از وضعیت کیفی، فروش و خدمات پس از فروش خودرو در بازار آمریکا به عمل می‌آورد که در قالب گزارش دوام طولانی‌مدت، ارزیابی کیفی اولیه، ارزیابی وب‌سایت‌های خودروسازان، شاخص سرویس مشتری و ارزیابی رضایت از تایر، به‌صورت سالانه منتشر می‌شود. هنوز چند‌ماهی تا ارائه اولین سری از ارزیابی‌های سال2017
J.D. Power باقی‌مانده اما با آغاز سال میلادی جدید، بد نیست مروری داشته باشیم به بخش‌هایی از ارزیابی‌های سال 2016 که برای ما هم می‌تواند جذابیت داشته باشد؛ یعنی ارزیابی دوام طولانی‌مدت و ارزیابی کیفی اولیه.

ارزیابی دوام خودرو در طولانی‌مدت

فناوری‌های مدرن، کماکان دردسر‌ساز هستند
مشکلات ناشی از فناوری‌های مدرن کماکان به کاهش رضایت مشتریان در طولانی‌مدت منجر می‌شوند. ارزیابی دوام طولانی‌مدت JD Power برای سال 2016 نشان می‌دهد که مشکلات سیستم‌های پخش، ارتباطی، اطلاعات و سرگرمی و نویگیشن که به اختصار، موسوم به سیستم‌های ACEN هستند، 20 درصد کل مشکلات گزارش شده توسط مشتریان را شامل می‌شود. در واقع امروز ACEN مشکل‌دار ترین بخش در اکثر خودرو‌ها و دلیل محتمل کاهش 3 درصدی رضایت مشتریان از دوام خودرو‌ها در هر سال است. مشکلاتی که اغلب توسط مالکین خودرو‌ها گزارش می‌شوند، مربوط به اتصال بلوتوث و فناوری‌های ارتباطی‌ و همچنین خطای سیستم تشخیص فرامین صوتی هستند. سختی‌های استفاده از سیستم نویگیشن و خطا‌های آن نیز جزء 10 مشکلی است که بیشترین مورد گزارش را داشته‌اند.
ارزیابی دوام خودرو در طولانی‌مدت که حال بیست‌وهفتمین سال خود را پشت سر گذاشته است، مشکلاتی را بررسی می‌کند که مالکین اصلی خودرو‌های مدل 2013 در 12 ماه گذشته تجربه کرده‌اند. تعداد نواقص تجربه شده در ازای هر 100 خودرو (PP100)، تعیین‌کننده دوام کلی برای هر مدل خودرو است. این ارزیابی 177 مشکل رایج را در 8 گروه کلی شامل بدنه، موتور و گیربکس، سیستم‌های ACEN (پخش، ارتباطی، اطلاعات و سرگرمی، نویگیشن)، فضای داخلی، FCD (امکانات، کنترلگر‌ها و نمایشگر‌ها)، HVAC (گرمایش، سرمایش، تهویه) و صندلی‌ها بررسی می‌کند.
از جمله یافته‌های کلیدی این بررسی این است که متوسط نقص در ازای هر خودرو برای سال 2016، معادل PP100 152 بوده و این در حالی است که این متوسط، برای سال 2015، معادل PP100 147 گزارش شده بود. 7‌ایراد از 10 ایراد شایع، به طراحی مربوط است و این نواقص مربوط به طراحی، 39‌درصد ایرادات گزارش شده در سال 2016 را شامل می‌شوند که نشان‌دهنده رُشد 2 درصدی به نسبت ارزیابی سال 2015 است. این در حالی است که در ارزیابی سال 2016، ایرادات ناشی از موتور و گیربکس با کاهش 2 واحدی، به PP100 24 رسیده است.
53 درصد از مالکینی که مشکل ارتباطی و یا اتصال بلوتوث داشتند، مدعی هستند خودرو قادر به تشخیص و یا برقراری ارتباط با گوشی هوشمند آنها نبوده. از میان مالکینی که با سیستم تشخیص فرامین صوتی مشکل داشته‌اند نیز 67 درصد معتقدند مشکل از این است که میکروفن، یا فرامین صوتی را تشخیص نمی‌دهد، یا خطا در تشخیص فرامین دارد.

مشکلات در گذر زمان رفع نمی‌شوند
افزایش مشکلات ناشی از فناوری‌های مدرن دو منبع دارد؛ یکی مشکلات کاربردپذیری است که مالکین خودرو‌ها طی 90 روز اول مالکیت گزارش کردند و پس از 3 سال، هنوز هم آنها را آزار می‌دهد، حتی در مقیاسی وسیع‌تر. و دیگری اینکه نفوذ این فناوری‌ها در خودرو‌ها، روز‌به‌روز بیشتر نیز می‌شود. با این حساب، برای فردای نزدیکی که همه آن را با خودرو‌های خودران متصور هستند، باید تمهیدات ویژه‌ای برای رفع این مشکلات اندیشیده شود. وقتی مصرف‌کننده حتی در مواردی پیش‌پا افتاده همچون اتصال گوشی هوشمند خود به خودرو، با مشکل مواجه است، یا اینکه هنوز اعتماد کامل به نویگیشن و نقشه مسیری که هر بار این سیستم به او پیشنهاد می‌دهد، ندارد، قطعا آمادگی اعتماد کردن به فناوری خودران را ندارد. این کاهش دوام، در کنار فراخوان‌های متعدد که عمدتا هم مرتبط با ایمنی خودرو هستند، اعتماد مشتری را خدشه‌دار می‌کند.
در میان مالکینی که هیچ مشکل و نقصی از خودرو خود ندیدند، 55 درصد در خرید بعدی، بار دیگر سراغ همان برند رفته‌اند. این در حالی است که تنها 41 درصد مالکینی که 3 نقص یا بیشتر از خودرو خود دیده‌اند، دوباره محصولی از همان برند را انتخاب کرده‌اند. در این بین، تنها یک سوم افرادی که مجبور به تعویض قطعه غیرمصرفی شده‌اند، دوباره از همان برند خرید یا اجاره می‌کنند.

لکسس؛ بادوام‌ترین
در ارزیابی دوام طولانی‌مدت JD Power برای سال 2016، لکسس برای پنجمین سال پیاپی بالاترین رتبه را کسب می‌کند. پورشه در حالی با 97 نقص در ازای هر 100 خودرو (PP100 97) و اختلاف PP100 2 به نسبت لکسس، در جایگاه دوم قرار می‌گیرد که در ارزیابی 2015، نتوانسته بود جایگاهی بهتر از پنجمی کسب کند. پس از پورشه نیز بیوئیک با PP100 106، تویوتا با PP100 113 و جی‌ام‌سی با PP100 120 در رتبه‌های سوم تا پنجم قرار گرفتند. جنرال موتور با 9 نماینده برتر در سگمنت‌های مختلف، بیشترین عناوین کیفی را از JD Power گرفت. این مدل‌ها عبارتند از: بیوئیک انکور، لاکراس و وِرانو، شورولت کامارو، ایکوناکس، مَلیبو و سیلورادو HD و جی‌ام‌سی یوکان. پس از جنرال‌موتورز، این گروه خودروسازی تویوتاست که با 6 مدل، شامل لکسس ES، GS و GX و تویوتا پریوس‌V، سیه‌نا و تاندرا، بیشترین محصول را در بین بادوام‌ترین‌های هر رده خودرویی بازار آمریکا دارد. فیات 500، هوندا فیت، مرسدس‌بنز GLC کلاس، مینی‌کوپر، مینی کوپه/ رودستر و نیسان مورانو نیز دیگر خودرو‌هایی هستند که در ارزیابی 2016، به عنوان بادوام‌ترین در کلاس خود شناخته شدند.

نکاتی برای خریداران
JD Power با توجه به داده‌ها و خروجی ارزیابی دوام سال 2016، به خریداران پیشنهاد می‌کند هنگام جست‌وجو برای خودرو جدید، توجه ویژه به انواع فناوری‌های موجود داشته باشند، مخصوصا آن دسته از فناوری‌هایی که برای مالکین دیگر مشکل‌ساز بوده‌اند. پیشنهاد دیگر، مقایسه فناوری‌های خودروسازان مختلف و مطالعه گزارش‌هایی است که ممکن است از برتری و یا مشکل‌آفرین بودن هر یک از این فناوری‌ها گفته باشند. همچنین پیشنهاد می‌شود هنگام خرید و یا تست‌درایو، خریدار در مورد هر یک از فناوری‌هایی که از کاربری آنها و یا نحوه عملکردشان، بی‌اطلاع است، از مسئول فروش اطلاعات کسب کند.

ارزیابی کِیفی اولیه

پایان کُره‌ای بر برتری 27 ساله لوکس‌ها
بنا به ارزیابی کیفی اولیه (IQS) موسسه J.D. Power در سال 2016، سطح کیفی خودرو‌های جدید به میزان 6 درصد بهبود یافته که نه‌تنها دو برابر رُشد کیفی 3 درصدی برای ارزیابی سال 2015 است، بلکه بالاترین میزان بهبود کیفیت از سال 2009 را نشان می‌دهد. این ارزیابی که حال سی‌امین سال خود را پشت سر می‌گذارد، مشکلاتی را بررسی می‌کند که مالکین خودرو‌ها طی 90 روز اول مالکیت خودرو تجربه می‌کنند. سطح کیفی اولیه با تعداد مشکلات و نواقص تجربه شده در ازای 100 خودرو (PP100 یا نقص در ازای هر 100 خودرو) تعیین می‌شود و هر چه این مقدار کمتر باشد، نشان‌دهنده کیفیت بالاتر است. در تمامی بخش‌های هشت‌گانه نواقص مورد بررسی در این ارزیابی، شاهد رُشد کیفی در سال 2016 بوده‌ایم و از مجموع 33 برند لحاظ شده در بررسی، 23 برند کیفیت خود را در سال 2016 ارتقا داده‌اند و یک برند، سطح کیفی خود را حفظ کرده است.
با توجه به داده‌ها و خروجی ارزیابی کیفی اولیه سال 2016
J.D. Power برای خودرو‌های جدید عرضه شده در ایالات متحده آمریکا، در حال حاضر شاهد ارائه با‌کیفیت‌ترین محصولات توسط خودروسازان هستیم. در واقع مقایسه ارزیابی سال 2016 با ارزیابی‌های سال‌های گذشته نشان از این دارد که انتقادات مشتریان به گوش خودروسازان رسیده و با تشخیص نقاط ضعف، بر ارتقای مداوم کیفیت تمرکز داشته‌اند. این در حالی است که خودروسازان هر سال به لیست امکانات و فناوری‌های پیشرفته ساخته‌های خود می‌افزایند.

یافته‌های ارزیابی کیفی 2016
ارزیابی سال 2016 حاکی از آن است که خودروسازان بومی آمریکا پیشرفت چشمگیری داشته‌اند چراکه تنها برای دومین بار در تاریخ 30 ساله بررسی‌های JD Power است که برند‌های آمریکایی در کل سطح نواقص کمتری به نسبت مجموع رقبای وارداتی خود دارند. سه‌گانه دیترویتی در سال 2016 متوسط مجموع 103 نقص در ازای هر 100 خودرو (PP100 103) را کسب کردند که نشان‌دهنده بهبود 10 درصدی به نسبت سال 2015 است؛ یعنی دو برابر پیشرفت کیفی برند‌های وارداتی. آخرین سالی که برند‌های بومی آمریکا از نظر کیفی سرتر از برند‌های وارداتی به این کشور ارزیابی شدند، 2010 بود (PP100 108 برند‌های بومی در برابر PP100 109 برند‌های وارداتی). در ضمن، برای اولین بار از سال 2006، برند‌های غیرلوکس مشکلات کمتری به نسبت برند‌های پریمیوم دارند (104 نقص در ازای هر 100 خودرو به نسبت PP100 108 برند‌های پریمیوم).
49 درصد خریداران شرکت‌کننده در بررسی سال 2016، دوام مورد نظر را مهم‌ترین فاکتور خرید خودرو جدید عنوان کرده‌اند. J.D. Power رفتار خریداران را از زمان خرید یا اجاره خودرو جدید، تا رجوع دوباره به بازار برای خودرو بعدی، مورد بررسی قرار می‌دهد تا تاثیر کیفیت اولیه بر وفاداری مشتریان به برند را ارزیابی کند. این ارزیابی نشان می‌دهد 54 درصد از خریدارانی که در 90 روز اول خرید، مشکل و نقصی از خودرو جدید خود نمی‌بینند، خرید بعدی خود را نیز از همان برند انجام می‌دهند. وفاداری به برند نزد مشتریانی که یک نقص از خودرو می‌بینند، به 50 درصد کاهش می‌یابد و تجربه 3 نقص یا بیشتر، این میزان را به 45 درصد کاهش می‌دهد.
بین تعداد نواقصی که یک مشتری از خودرو جدیدش می‌بیند و تصمیمی که هنگام خرید خودرو بعدی می‌گیرد، نسبت مستقیمی وجود دارد. اگرچه ممکن است کاهش جزئی در وفاداری حقیقی مشتریان به برند، چندان به چشم نیاید اما حتی کاهش یک درصدی در سهام می‌تواند به معنی هدر رفت میلیون‌ها دلار سرمایه یک خودروساز باشد.

کیا، بالاتر از پورشه، ب‌ام‌و و تویوتا
کیا سال 2016 با امتیاز PP100 83، ارائه‌دهنده بالاترین سطح کیفی اولیه معرفی شد تا برای اولین بار در 27 سال گذشته، یک برند غیرلوکس این عنوان را از J.D. Power دریافت کند. در ضمن، این دومین سال پیاپی است که کیا در ارزیابی کیفی اولیه خودرو‌های جدید بازار آمریکا، بالاتر از تمامی برند‌های غیرلوکس قرار می‌گیرد (در ارزیابی 2015، کیا در رده دوم قرار گرفته بود). پس از کیا، پورشه با
PP100 84 در جایگاه دوم ارزیابی کیفی اولیه 2016 قرار گرفت و هیوندای، تویوتا و ب‌ام‌و به ترتیب با 92، 93 و 94 نقص در ازای هر 100 خودرو، در جایگاه سوم تا پنجم قرار گرفتند. در این بین، کرایسلر و جیپ با کاهش 28 واحدی نقص در ازای هر 100 خودرو، بالاترین سطح پیشرفت کیفی را به نسبت ارزیابی سال 2015 داشته‌اند.
جنرال موتورز با 7 مدل شامل بیوئیک کَسکِدا، شورولت ایکوناکس، شورولت سیلورادو HD و LD، شورولت اسپارک، شورولت تاهو و جی‌ام‌سی تِریِن، بیشترین تعداد محصول را در بین با‌کیفیت‌ترین‌های سگمنت‌های مختلف داشته است. پس از جنرال‌موتورز نیز گروه خودروسازی تویوتا با 6 مدل (لکسس CT و GS، سایون tC و تویوتا کمری، کرولا و‌ هایلندر) و گروه خودروسازی هیوندای و فولکس‌واگن آگِ هر کدام با 4 مدل (هیوندای اکسنت، هیوندای آزرا، کیا سول و کیا اسپورتیج برای گروه هیوندای و آئودی Q3، آئودی TT، پورشه 911 و پورشه ماکان برای گروه فولکس‌واگن) در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

برچسب ها

کیاموتورزبازار خودرو آمریکاJ.D. Power
مطالب مرتبط بیشتر
معادله خودرویی حومه‌نشینی خودروی جدید فولکس‌واگن در راه آمریکا رشد خفیف فروش کیا در آمریکا کاهش فروش فورد در آمریکا خودروهای برقی کیاموتورز رونمایی شد تسلا سهم بازار آمریکا را از دست داد رونمایی از دو خودروی جدید کیا تهدیدی برای مدل‌های جدید خودرو محموله جدید کیا سونت به شوروم کوشاخودرو رسید دو مدل از خودروهای وارداتی کوشا خودرو از گمرک ترخیص شد تولید کیا در کره با اختلال مواجه شد خریداران خودرو در آمریکا رکورد زدند جدیدترین شاسی بلند کیا رونمایی شد+ عکس چالش جدید برای صنعت خودرو تسلا خودروهای جدید و ارزان‌تر مدل S و X را عرضه می‌کند میتسوبیشی تریتون ؛ پیکاپ جدید ژاپنی که آمریکا هم می رود +عکس سورنتو جدید از راه رسید+عکس فروش ماهانه خودرو در آمریکا افزایش می‌یابد شاسی بلند جدید کیا در راه است ورود بیش از 90 مدل خودروی برقی به آمریکا فروش تویوتا در آمریکا افزایش یافت افزایش فروش جنرال موتورز تداوم روند صعودی فروش خودرو در بازار آمریکا افزایش فروش خودرو در بازار آمریکا سه راز کیا اسپورتیج جدید افزایش فروش خودرو در بازار آمریکا استیشن برقی چینی در راه اروپا تسلا بی‌خیال مشتری شد هدف‌گذاری کیا برای افزایش فروش خودروهای برقی تحولی دلچسب از اپتیما تا K5 کیا Sportage و Ceed به شوروم کوشا خودرو رسیدند "فیات" همیشه یک‌راه جدید دارد کامیون‌های برقی در راه کالیفرنیا فروش خودرو در آمریکا، صعودی یا نزولی؟ کراس اوور 37 هزار دلاری کادیلاک رونمایی شد+ عکس تسلا در کالیفرنیا اول شد جهش غافلگیرکننده قیمت خودروهای کارکرده در آمریکا غافلگیری تسلا در آمریکا سهم خودروهای پاک آمریکا در کالیفرنیا به 40 درصد رسید بلند قامت‌ترین خودرو وارداتی کیا به ایران کاپیتان سدان های وارداتی کیا در ایران «تسلا» قیمت خودرو‌های خود را در آمریکا کاهش داد کاهش فروش تویوتا در آمریکا سال 2023، سال خوش برای شرکت‌های خودروسازی است؟ ‌کراس‌اوور جمع‌و‌جور کیا در صف ورود به ایران کیاهای وارداتی به تهران رسیدند خودروهای وارداتی به تهران رسیدند افتتاح 20 نماینده جدید کوشاخودرو در کلانشهرها تا پایان سال خودروهای وارداتی در مسیر تهران وزارت صمت: ورود خودروهای جدید وارداتی صحت دارد سبد رنگارنگ کیا روی کشتی و در راه ایران خودروهای الکتریکی ویتنامی وارد بازار آمریکا شد سدان اقتصادی کیا برای بازار ایران کیا استونیک؛ کراس اوور کوچک کره ای که کمتر شناخته شده است! +عکس رشد فروش برقی‌ها در آمریکا جزئیات ورود اولین محموله خودرو به گمرکات جنوب کشور تا 2 هفته آینده نسل جدید سراتو در راه ایران آغاز اکران بیلبورد های واردات کیا توسط کوشاخودرو بیوک انویستا؛ شاسی بلند تولید چین برای آمریکا+عکس کوشا خودرو به عنوان نماینده کیاموتورز تایید شد اولین خودروی برقی ویتنام در آمریکا می‌راند فروش خودروهای جدید آمریکا ترمز کشید اعلام قیمت کیا EV6 مدل 2023 ثبت نام برای خودرو‌های برقی در آمریکا از 458 هزار مورد فراتر رفت فورد از فوران تقاضا برای خودروهای جدید خبر داد فروش خودرو در آمریکا کاهشی شد تخت‌گاز بازار خودرو در آمریکا آینده روشن خودروهای برقی در آمریکا چالش تیک‌تاکی عامل افزایش سرقت خودرو در آمریکا قیمت خودرو در آمریکا 11 درصد گران شده است خداحافظی کالیفرنیا با خودروهای بنزینی قیمت خودرو در آمریکا رکورد زد شورلت بولت جدید؛ ترکیبی باکیفیت برای رانندگی پاک+عکس لیست جالب برترین خودروهای بازار آمریکا با مدل 2022 متوسط قیمت خودرو در بازار آمریکا افزایش یافت کاهش فروش ولوو در آمریکا روزهای سخت خودروسازان در آمریکا تقاضای خودرو در ایالات‌متحده همچنان قوی است جمعیت خودروهای آمریکایی پیرتر می‌شوند؟ خودروی 179 هزار دلاری بازار آمریکا و 1050 اسب بخار برای مشتریان! +عکس 10 خودروی برتر بازار آمریکا با مدل 2022+عکس هوندا از شاسی بلند جدید ویژه برای آمریکای شمالی رونمایی کرد +عکس خودرو در ایالات متحده کم می‌شود؟ لطمه به میلیون ها خودرو با خاتمه خدمات 3G 10 خودروی برتر بازار آمریکا در سال 2021 + عکس اسپورتیج جدید برقی-بنزینی شد+ عکس مهم ترین خودروی کیا موتورز آماده فروش +عکس فراخوان 410 هزار دستگاه خودروی کیا برای رفع عیب کیسه هوا غرامت 3.5 میلیون دلاری فولکس‌واگن در آمریکا به خاطر دستکاری رایانه خودروها بدترین خودروها از دید مصرف‌کنندگان تپش سهام تسلا بر مدار سینوسی شکست تسلا! در سال 2022 روند افزایش قیمت خودروهای نو و دست دوم ادامه دارد تجربه ای ژاپنی از کیفیت و قدرت +عکس علاقه کیا به تولید پیکاپ‌ها کیا موتورز یک مفهوم را به واقعیت نزدیک کرد! +عکس کیا EV6 در نمایشگاه خودروی لس‌‌آنجلس کدام خودروها در آمریکا سخت‌تر فروش می‌روند؟ متفاوت ترین شاسی بلند هیوندای وارد آمریکا شد!+عکس رتبه بندی خودروسازان بر اساس رضایت مشتری اختلاف بر سر خودروهای برقی در آمریکا خودروی پرطرفدار کره ای با مدل 2022 + عکس خودروها در خیابان ها پیرتر و فرسوده تر می شوند کدام برنده بازار آمریکا شد؟ خودروسازان آمریکایی به دلیل کمبود تراشه به کاهش تولید ادامه می‌دهند فروش خودروی نو در آمریکا 25 درصد سقوط کرد پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا معرفی شدند تحقیقات درباره معیوب بودن کیسه هوای 30 میلیون خودرو در آمریکا شروع شد جنرال موتورز به دلیل کمبود تراشه، تولید خود را در آمریکای شمالی کاهش می‌دهد آرتئون 2022؛ حضور سدان پرقدرت فولکس واگن در آمریکا تایید شد+عکس ولوو چه تعداد خودرو درآمریکا فروخت درخواست دولت آمریکا از خودروسازان برای برقی کردن 40 درصد خودروها تا 2030 اسکای ول ایی تی5؛ اولین کراس اوور الکتریکی چینی در بازار آمریکا+ عکس جهش فروش خودرو در آمریکا با تقاضای شدید برای خودروهای برقی آمریکا در تولید خودروی الکتریکی از چین و اروپا عقب افتاده است متوسط سن خودروها در آمریکا چقدر است؟ کیا اسپورتیج با ظاهری جدید رونمایی شد+عکس کیا اسپورتیج 2023 در ژوئیه با طراحی جدید تولید می‌شود ایی ویی6(EV6)؛ برترین محصول کیاموتورز به آمریکا می رود+ عکس بازدید بایدن از فورد چری در یک قدمی بازار آمریکا یک خودروی شهری که سوپراسپرت ها را به چالش می کشاند! +عکس مسیر 5 ساله چین برای ورود به بازار آمریکا و اروپا سریع ترین خودروی کیا موتورز با مدل 2022 و نسخه ویژه اسکورپیون برای بازار آمریکا +عکس کیا 380 هزار وسیله نقلیه را برای خطر آتش سوزی فراخواند پژو به آمریکا نمی‌رود جنسیس G70 فیس لیفت 2022 و نسخه تولید محدود با 2 کد رنگ ویژه برای بازار آمریکا +عکس آمریکا در مورد آتش‌سوزی موتور 1.9میلیون خودرو تویوتا تحقیق می‌کند متفاوت ترین خودروی کیا موتورز در امارات! +عکس 10 انتخاب برتر در بازار خودروی آمریکا و نمایش قدرت سامورایی ها! +عکس بهترین و بدترین ایالت‌های آمریکا برای استفاده از خودرو واردات خودروی آمریکایی ممنوع است افزایش متوسط قیمت خودرو در سال 2020 لوگوی کیا موتورز عوض شد علل افت قیمت دست دوم‌ها در آمریکا ارزان‌ترین خودرو در ایالات‌متحده ابرخودروی مک لارن با موتور 824 اسب بخاری از راه رسید خیز فروش کیاموتورز هیوندایی-کیا 210 میلیون دلار جریمه ایمنی خودرو را پذیرفتند فراخوان کیاموتورز برای پمپ سوخت معیوب قابل اطمینان‌ترین خودروها در آمریکا کدامند؟ آفرودرهای زیبای کره ای معرفی شدند +عکس سبد محصولات سواری فورد در آمریکا را بشناسید فراخوان ولوو در آمریکا کندی؛ ارزانترین خودروی برقی آمریکا با اصالت چینی! + عکس کاهش 59 درصدی سود کیا گران ترین خودروی مونتاژی بازار آمریکا امکانات جدید در موستانگ 2021 ادامه بهبود بازار خودروی آمریکا فراخوان فولکس در آمریکا توقف خرید و فروش خودروهای بنزینی در یک ایالت آمریکا تا 2035 کاهش فروش هیوندای در آمریکا فراخوان هزاران هیوندای و کیا خودروی برقی ارزان در راه بازار آمریکا برنامه هوندا برای بازار آمریکا دشمن جدید بازار خودرو افت فروش خودرو در آمریکا ضرر حداقلی کرونا به کیا روند رو به رشد فروش خودرو در بازارهای آمریکا بهترین شاسی‌بلندهای 2020 را بشناسید + تصاویر کیا ​اُپتیما تغییر نام می دهد هیوندای توسان رکورد زد! مقایسه‌ غول‌های مجلل شاسی بلند+ تصاویر احتمال کمبود پیکاپ در بازار آمریکا افت 39 درصدی فروش هیوندای موتورز در آمریکا امیدواری بی‌ام‌و به بازگشایی کارخانه آمریکا ذخیره بنزین در کشتی های گران قیمت آمریکایی به دلیل کاهش مصرف توقف چند روزه خط تولید کیاموتورز بخاطر کرونا خودروهای هیوندای در بنادر آمریکا منتظر خریدار هستند ارزان‌ترین خودروهای کارکرده در بازار آمریکا + تصاویر رونمایی از نسل جدید کیا سراتو + فیلم افت شدید فروش فولکس‌واگن در چین و آمریکا یک پنجم فروش کیاموتورز، خودروهای برقی بودند! فراخوان هیوندای در آمریکا کیا موتورز 3 کارخانه خود را در کره جنوبی تعطیل می کند نگاهی به میزان فروش شاسی‌بلندها در آمریکا زنگ خطر افت شدید فروش خودرو سقوط آزاد بازار فروش خودرو در اروپا و آمریکا ویروس کرونا بازار خودروی آمریکا را فلج کرد سونت 2020؛ کوچکترین کراس اوور کیا موتورز در هند سی یِرا 2020؛ وانت جان سخت 6 متری! +تصاویر ضربه مهلک کرونا به کیا و هیوندای احتمال تغییر لوگوی کیاموتورز خودروهای عجیب روسی در آمریکا +عکس پرفروش‌ترین خودروهای برقی آمریکا در 2018 و 2019 حمله کرونا به هیوندای و کیا مورداعتمادترین برندهای خودرو در سال 2020 تمرکز کیاموتورز بر خودروهای برقی نگاهی به مدل‌های پرفروش کیاموتورز 17 میلیون دستگاه خودرو فروش رفت! قیمت خودرو کره‌ای در بازار تهران + جدول برگزیدگان پنجمین دوره المپیاد فنی شرکت اطلس خودرو مشخص شدند چه خبر از خودروی جدید کیاموتورز؟ فهرست 20 خودروی پرفروش‌ امسال در آمریکا فیس‌لیفت بین‌راهی S-MAX افول بازار خودروی آمریکا صعود بی‌ام‌و در آمریکا رشد 1.2 درصدی فروش مرسدس بنز در آمریکا کاهش 39 درصدی فروش تسلا در آمریکا خدمات و تخفیف‌های ویژه برای مالکین هیوندای و کیا در سراسر کشور 7 میلیون آمریکایی نمی‌توانند اقساط خودروشان را پرداخت کنند پرفروش‌ترین خودروهای شاسی بلند در آمریکا معرفی محبوب‌ترین خودروهای کراس‌اووِر 2019 نبرد خودرویی ترامپ با جبهه کالیفرنیا تانک جدید ایرانی در راه بازار آمریکا رفتن شرکت‌های خودروساز می‌تواند به نفع ما تمام شود مشتریان سراتو نگران ایفای تعهدات نباشند فرش قرمز بی‌ضابطه برای خودروسازان بی‌تعهد خارجی پهن نکنیم قیمت خودرو کیا دست دوم + جدول نرخ خودروهای کره‌ای در بازار + جدول اولین و آخرین ساخته‌های برندهای خودروسازی در یک نگاه (+عکس) آمریکا دیگر بر بازار خودرو چیرگی ندارد آخرین هفته تولید محصول مشترک سایپا و کیاموتورز مدل‌های پرفروش خودروهای کیاموتورز در آمریکا نرخ محصولات کیاموتورز کاهشی شد کاهش فروش خودرو در آمریکا به دلیل افزایش 4 درصدی قیمت‌ها افت 30 درصدی صنعت خودروسازی در آمریکا جدل کاخ‌سفید و کالیفرنیا پیرامون آلایندگی‌ سلتوس جدیدترین شاسی بلند کیا بدون پوشش استتاری دیده شد چگونه ترامپ با قیمت خودرو بازی می‌کند؟ پیشی گرفتن چین از آمریکا در فروش خودرو الکتریکی اظهارات عجیب ترامپ درباره واردات خودرو به آمریکا تعویق تعرفه‌های خودرویی آمریکا بر اروپا رندر کراس اوور جدید کیا پیش از رونمایی ورود تدریجی رکود به بازار خودروی آمریکا پیش‌بینی کاهش فروش خودرو در آمریکا ضرر نمایندگی‌های خودرو در آمریکا برای اولین بار در 10 سال گذشته کیاموتورز هم پای خود را از چین بیرون کشید کارخانه کیا موتورز کره در چین تعطیل می شود کدام شرکت بزرگترین صادرکننده خودرو به آمریکاست؟ شیفت جنگ تجاری از چین به اروپا؟ رکورد 7 میلیون آمریکایی در نداشتن توان پرداخت قسط خودرو خودروی برقی 2019 کیا در راه است کیا k900، پرچم‌دار لوکس و خوش ساخت اتحادیه اروپا، آمریکا را به اعمال تعرفه تلافی جویانه تهدید کرد کیا تلوراید محصول لوکس و سخت 2020 کدام خودروهای آسیایی در آمریکا محبوبند؟ خودروی هوشمند کیا با احساسات مسافر منطبق می‌شود! حضور دوباره اینترنشنال در رده تجاری های میان وزن آمریکا به دنبال افزایش بیشتر تعرفه بر واردات خودروهای تولیدی چین کیا صفر چند؟ قیمت انواع سواری کیاموتورز در بازار تهران + جدول خودروهایی که تا پایان سال 2018 وارد بازار دنیا می شوند ترامپ اجرای تعرفه 25 درصدی واردات خودرو را به تعویق انداخت سازمان حمایت قیمت های جدید را اعلام می کند ویژگی‌های آخرین نسل کیا سول‌ قیمت انواع سواری کیاموتورز در بازار تهران + جدول فراخوان گسترده سازمان ایمنی خودرو برای دو کمپانی مشهور خودروسازی خودروهای خودران به زودی وارد جاده‌های آمریکا می‌شود سایه حاشیه‌های رفتاری «ماسک» بر تسلا فروش خودرو در آمریکا 4 درصد کاهش یافت توافق تجاری جدید «نفتا» قیمت خودرو را در آمریکا بالا می‌برد کراس‌اوور برقی کیاموتورز 480 کیلومتر را می‌پیماید اختلاف قیمت شرکتی و بازار سراتو چقدر است؟ رونمایی کیا موتور از خودروی جدیدش کره جنوبی بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو به ایران کیا صفر چند؟ تولید شاسی بلند تازه کیا با همکاری طراح مد مشهور فورد فروش خودروهای ساخت چینِ خود را در آمریکا متوقف کرد ترامپ درخواست خودرویی اروپا را رد کرد در صورت وضع تعرفه‌های خودرو از سوی آمریکا، مقابله به مثل می‌کنیم رشد اشتغال در خودروسازی‌ها متوقف می‌شود اعمال تعرفه‌های خودرو روی میز ترامپ اعمال تعرفه روی واردات خودرو به اقتصاد آمریکا ضربه می‌زند تاثیر تعرفه‌های آمریکا بر قیمت خودرو مخالفت صنعت خودروسازی آمریکا با سیاست ترامپ در اعمال تعرفه بر خودرو‌های وارداتی واردات 65 دستگاه خودرو لوکس در بهار 91 قیمت و ویژگی‌های جدیدترین پیکانتوی کیا خودروسازان چینی؛ برنده نهایی تعرفه‌ها شاسی‌بلند محبوب هیوندای آماده فروش در بازار آمریکا ب ام‌و ترامپ را تهدید کرد خودروی 70 هزار دلاری با قدرت 797 اسب بخار رونمایی شد زیان 45 میلیارد دلاری مصرف‌کنندگان آمریکایی از وضع تعرفه بر خودروهای خارجی واشنگتن در حال تحقیق درباره افزایش تعرفه گمرکی بر واردات خودرو از اروپا است آمریکایی‌ترین خودروهای 2018 را ببینید و بشناسید تکرار تهدید خودرویی ترامپ موتورسیکلت‌های آمریکایی؛ نخستین قربانی جنگ تجاری اروپا و آمریکا تهدید ترامپ به وضع تعرفه های واردات خودرو به آمریکا نامه سناتورهای آمریکایی به وزارت بازرگانی در مخالفت با اجرای تعرفه واردات خودرو نگرانی فولکس‌واگن از تعرفه‌های آمریکایی ترامپ واردات خودروهای آلمانی را ممنوع می کند حمایتگری، کابوس خودروسازان آمریکا کاهش میزان تولیدات شرکت خودروسازی نیسان در آمریکا گران‌ترین خودروهای دنیا +تصاویر تاکید شینزو آبه بر حمایت توکیو از خودروسازان ژاپنی در برابر تعرفه‌های وارداتی آمریکا بازار سهام آسیا با تجسس خودرویی آمریکا افت کرد 10 موتور خودروی برتر جهان در سال 2018 تصویرهای جاسوسی گرفته شده از کیا اسپورتیج فیس لیفت شده Telluride؛ نگاهی به آینده کیا تولید خودروی برقی با برد 750 کیلومتر کراس‌اوور محبوب کیا در گام چهارم موفقیت‌های اطلس خودرو در المپیاد جهانی فنی کیا موتورز خداحافظی فورد با محصولات ارزان اطلس خودرو استخدام می کند بازار خودرو، سیاست جدید چین علیه آمریکا اطلس خودرو نشان برترین فعالیت بهبود کیفیت خودروهای کیاموتورز را دریافت کرد AWD بر روی اپتیما، سدونا و نیرو کیا سول EV به سیستم شارژ وایرلس مجهز می‌شود دور باطل حمایتگری در خودروسازی آمریکا کیا سراتو جدید در مدل 2019 + تصاویر دولت ترامپ به دنبال سخت تر کردن واردات خودرو به آمریکا تهدید خودرویی ترامپ گزارش تصویری از اولین روز فعالیت نمایشگاه خودرو ژنو آغاز فروش مدل 2018 محصولات کیا از سوی اطلس خودرو تعرفه‌های جدید ترامپ، باعث افزایش قیمت خودرو در آمریکا می‌شود کیا موتورز مدیر اجرایی خود در منطقه خاورمیانه و آفریقا را معرفی کرد کسب مدال برنز هفتمین دوره المپیاد فنی منطقه خاورمیانه شرکت کیاموتورز (2018) کیا موتورز از فروش جهانی 205.126 دستگاه خودرو در ماه ژانویه خبر داد اطلس خودرو مجاز به پیش فروش اپتیما ،سراتو، سورنتو و اسپورتیج شد 2019 RAM 1500؛ قدرتمند‌تر، سبک‌تر و کم‌مصرف‌تر از قبل قیمت جدید محصولات کیا در ایران اعلام شد کابوس فیات در آمریکا نقاب تازه سورنتو برای آمریکایی‌ها مروری بر روند حضور ولوو تراکس در آمریکا؛ از سرزمین شمالی فروش خودروهای دارای موتور احتراقی در کالیفرنیا ممنوع می شود خودروهای الکتریکی کیا و هیوندای در راه بازار 10 برند محبوب خودرو در بازار آمریکا ارزان‌قیمت‌ترین پیکاپ آمریکا، در ایستگاه 2018 تمدید گواهی فعالیت نمایندگی شرکت اطلس خودرو فروش 260هزار دستگاهی کیا موتورز در ماه نوامبر برقی‌های فولکس‌واگن در آمریکا فروش خودروهای ژاپنی در آمریکا 20 درصد افزایش یافت چشم‌انداز بازار آمریکا در 2018 آغاز عرضه شورولت برقی بررسی میدانی‌ هامر H2؛ قمار میلیاردی! آمریکایی‌ها بیشتر شاسی بلند و پیکاپ می‌خرند سرمایه گذاری های جدید تویوتا در آمریکا خودروهای غیرقانونی ممنوع شده در آمریکا اعلام قیمت دو مدل تازه ب ام و کیا طراح سابق ب ام و و گریت وال را به خدمت گرفت شکایت خودرویی کالیفرنیا از ترامپ توقف فعالیت هیوندای و کیا در آمریکا به دلیل طوفان "ایرما" رونق بازار خودرو آمریکا بعد از توفان هاروی رونمایی کیا از یک خودروی مفهومی (+عکس) دریافت جایزه کیا سورنتو 2018 در آمریکا رویکرد تازه هیوندای در بازار آمریکا گزارش پایگاه آمریکایی از بازار سیاه سوخت دیزل در این کشور آیا هوندا در حال توسعه یک پیشرانه هیبریدی برای بازار آمریکا است؟ کیا موتورز از فروش جهانی 216.118 دستگاه خودرو در ماه جولای خبر داد فروش نقدی و اعتباری کیا سراتو با تحویل 30 روزه کیا سراتو را با اقساط 24 ماهه بخرید هیوندای آزرا در آمریکا بازنشسته شد فروش خودروی صفر آمریکایی کاهش یافت کیا استینگر، سریع‌ترین سدان کیا را ببینید محصولات کیا موتورز، کم نقص‌ترین خودروهای بازار آمریکا قدرت نمایی کیا با محصول کادنزا 2017 سول؛ خودروی عجیب‌ و غریب شرقی +عکس سال تغییر موازنه قدرت کوچولوی بامزه کیا با نقابی تازه در راه ایران کراس اوور کوچک با طراحی چشم‌نواز و قوی Cadenza 3.5 در بازارهای جهانی چقدر می ارزد؟ اﻣﺪاد ﺟﺎده ای اطلس خودرو ویژه ﺗﻌﻄﯿﻼت ﺧﺮدادﻣﺎه برگزار می شود محبوب اما گاهی نه چندان موفق! بازار خودروی آمریکا سکته کرد انتشار تصویر جاسوسی از کیا سدونا 2018 فروش نقدی و اعتباری انواع خودروهای وارداتی مدل 2017 اطلس خودرو عنوان دوم رقابت‌های جهانی کیا موتورز را از آن خود کرد کوچولوی بامزه کیا با نقابی تازه در راه ایران ساخت بزرگ‌ترین شهرک خودرویی جهان هیوندای و کیا در صدر صادرکنندگان خودرو به ایران آغاز عرضه کیا کارنز با شرایط متنوع نقدی و اعتباری قیمت جهانی محصولات Kia Motors قرارداد نمایندگی اطلس خودرو با کیا موتورز کره جنوبی تمدید شد کیا موتورز از فروش جهانی 209.832 دستگاه خودرو در ماه آوریل خبر داد ساخت کارخانه کیاموتورز در هند کیا اولین کارخانه اش را در هند می سازد کیا ریو 2018؛ سواری بهتر و فضای بیشتر کابین تردید مرسدس بنز برای فروش خودروهای دیزلی در آمریکا سرمایه گذاری 1.33 میلیارد دلاری تویوتا در آمریکا پیروزی سه گانه برای طراحی خودروهای کیا کیا موتورز از فروش جهانی 238.222 دستگاه خودرو در ماه مارچ خبر داد تلفات خودروسازی آمریکا در جنگ تجاری فروش نقدی و اقساطی محصولات کیا آغاز شد هیدروژنی هیوندای سال آینده و هیدروژنی کیا 2020 می‌آیند پیش‌بینی رکود بازار خودرو آمریکا در ماه‌های آینده ارزش بازار تسلا از فورد پیشی گرفت طرح امداد نوروزی محصولات کیا+لیست نمایندگی‌ها در مسابقه اینستاگرامی اطلس خودرو در نوروز 96 شرکت کنید کیا در ماه فوریه بیش از 206 هزار دستگاه خودرو فروخت پیش‌بینی رشد خوب کیا در اروپا روند کاهشی فروش آمریکا در فوریه خودروسازان خارجی در صدر رتبه بندی برند نشریه آمریکایی خسارت سالانه 3 میلیارد دلاری به خودروها در آمریکا به دلیل برف‌زدایی جاده‌ها روزی شاهد خودروهای چینی در بازار آمریکا خواهیم بود سیتروئن می‌آید، کیا نه جنگ بر سر رتبه دوم و سوم واردات 95 خودرو گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با نخست‌وزیر ژاپن با محور واردات خودرو برنامه احتیاطی کیا موتورز برای سیاستهای ترامپ استارت سیاست‌های خودرویی ترامپ کیا "نیرو" هیبریدی 23 هزار دلار قیمت خورد شرایط فروش متنوع نقدی و اعتباری نسل جدید کیا اپتیما جدال در دسته سبک‌وزن‌های شرقی آمریکا از چین و اروپا در تولید خودروهای برقی عقب افتاد نبرد فیل و فنجان! جزئیات طراحی سریع ترین خودروی کیا + تصاویر خودروهای محبوب و منفور آمریکایی‌ها در سال 2016 +عکس کیا فروش 3.17 میلیون خودرو را هدف گرفت پرفروش‌های خودرهای بازار آمریکا در ٢016 چشم انتظاری بازار برای مدل‌های جدید رکورد کاهش فروش خودرو در آمریکا شکسته می شود فروش محصولات کیاموتورز با اقساط بلند مدت کسب 2 جایزه GOOD DESIGN توسط کیاموتورز انتخاب طبقه متوسط افزایش فروش جهانی کیاموتورز در ماه نوامبر فولکس واگن بازگشت اشکودا به بازار آمریکا را نپذیرفت کیا در پاکستان خودرو می‌سازد تخفیف، عامل رشد فروش در آمریکا میانگین سن خودروها در آمریکا به 11.6 سال رسید معرفی پرفروش‌ترین خودروها در ایالات متحده کاهش فروش خودرو در آمریکا برای ششمین ماه متوالی این 4 محصول کیا را با اقساط بدون کارمزد بخرید قاره کوچک ایران در تسخیر اپتیما JF تا 10 سال دیگر در شهرهای بزرگ آمریکا کسی خودرو شخصی ندارد فروش اقساطی محصولات کیاموتورز با شرایط 12 ماهه بدون کارمزد شارژ روح کیا با توربو برترین خودروهای 2016 آمریکا شهرنشین‌های آسیایــی فروش خودرو در آمریکا سال آینده کاهش می یابد ماهیت لوکس تر کادنزای 2017 کیا به باشگاه GT داران می‌پیوندد+تصاویر وانت بدنه آلومینیومی فورد روانه بازار شد همکاری سایپا با کیاموتور، نیسان و ایویکو از سر گرفته می شود کیا به دنبال ورود به دنیای خودروهای GT است شرایط فروش جدید خودروهای کیا از سوی اطلس خودرو اعلام شد جدیدترین قیمت خودروهای کیاموتورز +جدول اشکودا سال آینده درباره بازگشت به آمریکا تصمیم می‌گیرد پایان رونق فروش در بزرگترین بازار خودروی جهان جدیدترین قیمت خودروهای کیاموتورز کیا فورته 2017 را بیشتر بشناسید کیا بالاتر از پورشه اول شد جدیدترین قیمت خودروهای کیاموتورز +جدول "کیا" در صدر فهرست با کیفیت‌های امریکا زخمی شدن 3 کارگر کیا موتورز کیاموتورز دبه مکزیکی‌ها را پذیرفت آغاز به کار دو شرکت خودروساز کره ای در منطقه آزاد اروند فروش خودرو در آمریکا کاهش یافت بررسی محصولات تاتا موتورز به بهانه خبر ورود این شرکت به بازار خودرو کشور کیا در حال تست نسخه تولید انبوه GT شکار دوربین‌ها شد نبرد بلندقامتان تازه نفس کره ای فروش بیوک ورانو در آمریکا متوقف شد فروش محصولات کیاموتورز با اقساط متنوع سوپرهاچبک مسابقه ای کیاموتورز با نژادی اروپایی!!! تکلیف شریک تجاری فولکس واگن در ایران تا دو هفته آینده مشخص خواهد شد مداد‌رنگی‌های بازار صفر تا 150 میلیون تومان! درخشش اطلس خودرو در المپیاد کیاموتورز فروش خودروهای ژاپنی در آمریکا رکورد زد نسل چهارم کیا اسپورتیج را بیشتر بشناسیم+تصاویر فروش اقساطی خودروهای کیا آغاز شد افزایش 2.5 برابری صادرات خودروهای کره‌ای به ایران در سال 2016 پارادوکس بلوک شرق! تبلیغ رسمی اپتیما 2016 رونمایی شد همکاری کیا و بازیگر معروف هالیوودی برای تبلیغ اپتیما ریو هاچ بک GTI 180 اسب بخار قدرت دارد+تصاویر کیاموتورز به دنبال حضور جدی تر در ایران قیمت خودروهای کیاموتورز افزایش یافت افزایش قیمت محصولات کیا و هیوندای در راه است تا سال 2030 خودروی بدون راننده می سازیم تازه‌وارد 4 سیلندر یا پرفروش 6 سیلندر؟ نیسان، تویوتا، مزدا و رنو با خوردوهای کارکرده چه می کنند؟ فروش اقساطی محصولات کیا آغاز شد فروش خودرو آمریکا رکورد می‌زند شباهتی از جنس تفاوت! ژست لوکس تر و شیک تر کیا کدنزا در نسل جدید کیا کارخانه خود در مکزیک را تکمیل کرد برند‌سواری با نازل‌ترین قیمت تصاویری از کیا کادنزا 2017 منتشر شد کیا یک شاسی بلند مفهومی رونمایی کرد فروش لیزینگی محصولات کـــــیا آغاز شد جهش فروش کیاموتور آیا کوچولوی کـیا 65.3 میلیون‌تومان می‌ارزد‌؟ بلوغ اسپورتیج در ایستگاه چهارم سبقت ماستنگ از کامارو اپتیمـای کوچک! آمریکاییِ چشم‌بادامی! بد‌اقبالان بـازار بهترین ژوئن برای خودرو سازی آمریکا سدان دلفریب کیا در نزدیکی های مرز کمال ... رکود نسبی بازار خودرو در آمریکا 400 دستگاه سورنتو و نیواسپورتیج یک ساعته پیش فروش شد رونمایی از ریو 2012 در نمایشگاه ژنو عرضه اولین هیوندای 2کلاجه در آمریکا
Back to top