بررسی 3 پیکاپ دیزلی بازار کشور

سه بی‌رقیب!

عصر خودرو: سخن گفتن از پیشرانه دیزل برای علاقه‌مندان قدیمی‌تر صنعت خودرو کشور بیشتر یادآور اتوبوس و مینی‌بوس و انواع کامیون است چرا‌که این نوع پیشرانه‌ها در کشورمان جز در این سه کلاس جایگاه دیگری نداشتند، انگار نه انگار که سالیان درازی است در آمریکا و اروپا، سوخت و پیشرانه‌های دیزل به عنوان پیشرانه‌های پاک (در مقایسه با آلایندگی و مصرف پیشرانه‌های بنزینی) شناخته می‌شوند.

Tuesday 17 January 2017 - 14:54:00

سه بی‌رقیب!سه بی‌رقیب!سه بی‌رقیب!سه بی‌رقیب!سه بی‌رقیب!سه بی‌رقیب!سه بی‌رقیب!

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در گذشته نه‌چندان دور در بازار خودرو کشور پای پیشرانه‌های دیزل هرچند به‌صورت محدود در کلاس وانت‌بارها باز شد اما خود نشانی از پیشرفت دیدگاه‌ها نسبت به پیشرانه‌های دیزلی در کلاس‌های کاربردی‌تر و تجربه جدید بازار کشور از پیشرانه نسبتا نوین دیزلی است. آنچه در ادامه می‌خوانید بررسی 3 وانت‌بار دیزلی مطرح کشور است که زمانی در حدود 90 تا 120 میلیون تومان قیمت داشته و حال در نوع خود از بهترین‌های موجود در بازار به حساب می‌آیند چراکه هیچ رقیب هم‌کلاس دیگری ندارند.

مشترک در باطن
3 خودرو مورد بررسی یعنی ایران خودرو فوتون تانلند، مرتب خودرو هرور (نمونه دیزلی تغییریافته پاژن) و بهمن دیزل ایسوزو D-Max در ویژگی‌‌های باطنی ضمن داشتن تفاوت‌های بارز روی کاغذ، اشتراکات فراوانی نیز با یکدیگر دارند. 2 خودرو هرور و تانلند در قوای محرکه و انتقال نیرو تا سر محورها کاملا مشترک هستند. پیشرانه 4 سیلندر خطی تویین‌کم (16 سوپاپ) ریل مشترک توربو دیزل کامینز شعبه چین به حجم 2.8 لیتر به قدرت 165 اسب بخار در دور 3600RPM و گشتاور 360 نیوتن‌متر از 1800 تا 3000RPM که به گیربکس دنده دستی 5 سرعته گِترَگ ساخت چین و کمک الکترونیکی دو دنده بورگ‌ وارنر چینی مجهز است. نام‌های مطرحی در خط انتقال نیرو این دو خودرو از جمله گترگ آلمان، بورگ ‌وارنر و کامینز آمریکا شنیده می‌شود اما اینکه همه این قطعات فنی ساخته و پرداخته شعبه چینی این برند‌ها هستند، روی کاغذ نیز کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسد.
ایسوزو D-Max اما با کمی تفاوت باطنی، همچنان ویژگی‌های مشترک با 2 خودرو دیگر را از خود نشان می‌دهد. با وجود یکسان بودن قدرت و گشتاور تولیدی همانند هرور و تانلند، پیشرانه توربو دیزل دی‌مکس (D-Max) از نوع 4 سیلندر تویین‌کم (16 سوپاپ) اما به حجم 3 لیتر است که ویژگی درخور توجهی در مقایسه با 2 رقیب دیگر به حساب می‌آید؛ هرچند در عمل 2 اسب بخار ضعیف‌تر از 2رقیب دیگر است اما در گشتاو هیچ تفاوتی ندارد و ضرایب دنده‌های آن نیز اندکی سنگین‌تر است. هر سه خودرو از سیستم چهار چرخ متحرک موقت با گیربکس کمک دو دنده با قابلیت تعیین وضعیت به صورت الکترونیکی و گیربکس 5 سرعته دستی تک صفحه کلاچ خشک مجهز هستند. همچنین سیستم ترمز در هر سه خودرو در جلو از نوع دیسکی دوجداره هواخنک و در عقب از نوع کاسه‌ای مجهز به سیستم ضدقفل ABS و تقسیم نیروی ترمز EBD به همراه 2کیسه هوا برای سرنشینان جلو هستند. سیستم تعلیق در تانلند و D-Max در جلو از نوع مستقل جناغی دوبل با کمک و فنر لول (Coil Over Shock که آن را به اشتباه فنر پیچشی خطاب کرده و با Torsion Bar اشتباه گرفته می‌شود) در جلو و محور یکپارچه با فنر‌های شمش در عقب است. هرور اما تعلیق مناسب آفرود دارد و در هر دو محور از نوع یکپارچه چنداتصالی (مولتی لینک، 3 لینک در جلو و 5 لینک در عقب) سوار بر فنرهای لول با کمک‌های هیدرولیکی است. 3خودرو هرور، تانلند و D-Max به ترتیب وزن خالصی برابر 1900، 1860 و 1890 کیلوگرم دارند که اختلاف وزن میان آنها در بیشترین حالت به 40 کیلوگرم می‌رسد که به‌سادگی قابل چشم‌پوشی است. همچنین حداکثر وزن خودرو به همراه سرنشین و بار به ترتیب برابر 2800، 2800 (حدودی) و 2950 کیلوگرم است که از توان باربری بیشتر D-Max سخن می‌گوید.

تقابل ابعاد
در مقایسه این 3 خودرو با 3 بعد فیزیکی کاملا متفاوت مواجه هستیم. هرور بیشتر خودرویی ویژه آفرود و در حقیقت شاسی‌بلند باری از کلاس SUT است تا وانت‌بار کلاس کار و تجاری. از این رو طول 4675 میلی‌متری آن در مقایسه با تانلند 635 میلی‌متر معادل بیش از نیم متر و در مقایسه با D-Max معادل 360 میلی‌متر یعنی تقریبا نصف اختلاف اندازه با تانلند، کوتاه‌تر است. در مقایسه طول خودروها آنچه بسیار مهم است اختلاف در فاصله محورهاست. هرور با داشتن فاصله محور معادل 2788 میلی‌متر دارای کوتاه‌ترین طول محور است که در مقایسه با تانلند 317 میلی‌متر و در مقایسه با D-Max معادل 262 میلی‌متر کوتاه‌تر است.
عرض 3 خودرو به ترتیب برای هرور، تانلند و D-Max به ترتیب برابر با 1910، 1880 و 1800 میلی‌متر و ارتفاع آنها برابر با 1970، 1870 و 1735 میلی‌متر است. با یک قیاس سرانگشتی بی‌نیاز به گفتن مشخص است که هرور دارای بزرگ‌ترین ابعاد بیرونی اتاق است و نیز در طراحی زوایای حیاتی حمله و فرار در مقایسه با 2 خودرو دیگر بهترین است که در پس آن تانلند و سپس D-Max قرار می‌گیرد.

رو‌در‌رو
با وجود اشتراکات فنی و عددی بسیار، 3 خودرو در عمل تفاوت‌های بسیار زیادی را با یکدیگر به اجرا می‌گذارند. در ابتدای کار اختلاف ابعاد فنی اتاق و محورها در هرور خود را بلافاصله نشان می‌دهد. با داشتن کمترین طول و کمترین فاصله محور، هرور عملا جایی برای حمل بار و نشیمن آسوده برای 4‌سرنشین ندارد و از این رو آسایش سواری در این خودرو تنها بین سرنشینان جلو و یا سرنشینان عقب تقسیم می‌شود. البته همانطور که بیان شد این خودرو بیشتر از کلاس SUT است تا وانت‌بار کلاس کار و تجاری و نمی‌توان از آن انتظار باربری داشت. اما از سوی دیگر زوایای حمله و فرار عالی در ترکیب با فاصله کم محورها از هرور یک آفرودر برتر می‌سازد که بدون‌شک نمی‌توان این ویژگی را از تانلند و مخصوصا D-Max انتظار داشت.
D-Max عرضه شده در کشور نمونه فیس‌لیفت‌شده نسل پیشین این خودرو است از این رو از دیدگاه ابعاد قابل مقایسه با همتای خود در این گروه، یعنی تانلند نیست. اما اخباری مبنی بر ارائه نمونه جدیدتر این خودرو به گوش می‌رسد که از دیدگاه ابعاد اتاق می‌تواند یک سر و گردن نیز از تانلند فراتر رود چراکه پایه پلت‌فرم آن با یک سری از وانت‌های مطرح جنرال موتورز (شورولت کلرادو قدیمی) مشترک است. با این حال D-Max فعلی را می‌توان در مقایسه با 2 رقیب دیگر به دلیل ذات آفرود کم‌رنگ‌تر و جنبه برجسته‌تر باربری کمی میانه‌روتر دانست. تانلند اما با داشتن اتاقی به‌مراتب بزرگ‌تر از هر 2رقیب در این جمع سه‌گانه، آن‌هم اتاقی که یک سر و گردن از تویوتا‌ هایلوکس نیز بالاتر می‌ایستد، هم توان آفرود خوبی دارد و هم فضای باری بزرگ برای جای دادن بار و البته فاصله محورهای بلند به منظور آسودگی سرنشینان.  از دیدگاه توان فنی هر 3 خودرو با 360 نیوتن‌متر گشتاور در مقایسه با خودروهای مشابه بنزینی کشش خیره‌کننده‌ای را از خود به نمایش می‌گذارند که نه‌تنها با صدای غرغر سنگین و بلند ویژه خودروهای دیزل و سوت دلنشین توربو همراه است بلکه این کشش تا آخر دنده 3 در شتابگیری نیز کاملا حس می‌شود که در مقایسه با خودروهای بنزینی بسیار در‌خور توجه است.
حس سواری پشت فرمان تانلند دست کمی از سواری با‌ هایلوکس ندارد. اتاق بسیار جادار، ارتفاع بلند از سطح زمین، دید عالی به رو‌به‌رو و فضای اطراف منهای انتهای خودرو که ذات خودروهای وانت است، همگی از ویژگی‌های مثبت تانلند به شمار می‌آیند. ارگنومی سرنشین به‌خصوص در جایگاه راننده پشت فرمان تانلند بسیار راحت است و دقایقی بیش طول نخواهد کشید تا به اندازه‌ای به سواری با آن عادت کنید که گویی مدت‌‌هاست مالک آن‌هستید. با وجود بسیاری از ویژگی‌های مشترک میان هرور و تانلند این سواری راحت و لذت‌بخش در هرور تجربه نخواهد شد. سواری با هرور برای دفعات اول بسیار پرتنش و استرس‌زاست. اگرچه آن کشش خوب همانند تانلند در هرور نیز حس می‌شود اما سواری با هرور با تکان‌های عرضی و گهواره‌ای زیادی همراه است که در مانورهای سریع و ترمز‌های ناگهانی نه تنها در سیستم تعلیق بلکه در گیجی فرمان نیز به خوبی حس می‌شود. این رفتار عجیب در هرو از سیستم تعلیق لول آن نشأت می‌گیرد که در مقایسه با پاژن تغییرات اندکی داشته و همگی آنها از سوی شرکت مرتب خودرو انجام شده است. اگرچه برای آفرود بهترین تعلیق است اما در خیابان و در سرعت‌های بالا رفتاری دلهره‌آور دارد و عادت کردن به آن و یا به عبارت بهتر عادت کردن به اصلاح و همخوانی با آن زمان و تجربه سواری زیادی طلب می‌کند. D-Max اما به دلیل داشتن ارتفاع پایین‌تر پایداری بهتری حتی در مقایسه با تانلند دارد و در مانورها نیز خودرو بسیار پایدار حس می‌شود در حالی که همچنان دید بسیار خوبی به اطراف دارد. کیفیت مونتاژ فاز بعدی آن چیزی است که درون خودروها به چشم می‌آید. اگر در مقیاس زیبایی و متریال تانلند را سرتر از D-Max خطاب کنیم، در مقیاس کیفیت مونتاژ باید هردو را شانه به شانه یکدیگر قرار دهیم. اما در مقابل هرور از دیدگاه زیبایی و به‌خصوص کیفیت مونتاژ بیشتر به فاجعه شباهت داشته و در برابر دو رقیب دیگر هیچ شانسی ندارد. تنها نقطه قوت هرور در باک 100 لیتری آن نهفته است که راننده را از مراجعت زود به زود به جایگاه سوخت باکیفیت بی‌نیاز می‌کند که البته در عین حال زاویه فرار را نیز کمی خدشه‌دار کرده است.

سخن نهایی
ترتیب قیمت 3 خودرو‌ هنگام عرضه D-Max را در صدر و هرور را در ته جدول قرار می‌داد. با توقف تولید وانت‌بارهای دیزلی بنا به دلایل مختلف و تیراژ پایین تولید آنها امروزه نمونه‌های صفر (درصورت وجود) و حتی کارکرده این خودروها به‌خصوص در D-Max رشد بسیار فزاینده‌ (هرچند غیر‌واقعی و پوشالی) داشته است که نشان از کیفیت تولید بالا و مطلوبیت این مدل در مقایسه با 2رقیب دیگر است اگرچه در برخی موارد در هرور حتی کاهش قیمت را نیز شاهد بوده‌ایم. آنچه برای یک خریدار جای خوشحالی دارد این است که تکلیف او در خصوص انتخاب میان این 3 خودرو بسیار راحت مشخص می‌شود. وجود اشتراکات فنی بسیار زیاد باعث شده ‌ فاکتورهای انحصاری هر یک از این خودروها به اندازه‌ای برجسته باشد که انتخاب بر اساس نوع کاربری ساده شود.
هرور بیش از هرچیز یک‌ آفرودر قدرتمند است و در قیاس وانت‌بارها جا ندارد. دی‌مکس (D-Max) وانت‌باری توانمند و چالاک و البته باکیفیت است که با سیستم دودیفرانسیل توان باربری بسیار خوب و البته قیمت بالایی به همراه دارد. تانلند را می‌توان ترکیبی از هرور و دی‌مکس نامید؛ توان آفرود خوب به همراه فضای باربری مناسب و قیمتی که حتی امروز در مرز 100 میلیون تومان و میان دی‌مکس و هرور می‌ایستد. تنها بودجه و نوع کاربری مالک مشخص‌کننده انتخاب نهایی است.

برچسب ها

پیکاپایسوزوخودرو دیزلیفوتون تونلند
مطالب مرتبط بیشتر
ضرورت استفاده از موتورهای دوسوخته در ناوگان دیزلی کشور سبقت برقی‌ها از دیزلی‌ها در اروپا تسلا کولاک کرد خط تولید G9 آغاز به کار کرد وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث سهمیه سوخت نمی‌گیرند فروش اقساطی پیکاپ T8 لکسوس هم می‌خواهد پیکاپ بسازد آخرین ولوو دیزلی در راه است تولید پیکاپ کلوت با رشد 118 درصدی از مرز 1500 دستگاه گذشت فورد تولید پیکاپ هیبریدی F-150 را دو برابر می‌کند فولکس واگن ساویرو 2024 معرفی شد+ عکس میتسوبیشی تریتون ؛ پیکاپ جدید ژاپنی که آمریکا هم می رود +عکس تاگا شماره گذاری شد پیشنهاد 12 هزار دلاری فورد برای مالکان پیکاپ اف-150 +عکس شورولت کلرادو بایسن؛ داغ ترین بیراهه نورد آمریکایی+عکس آغاز فروش اقساطی پیکاپ KMC T8 از 30 اردیبهشت روح ایسوزو در کالبد "تاگا" پیکاپ تاگا به بندر شهید رجایی رسید+ تصاویر قدرتمندترین پیکاپ بازار کدام است؟ اولین عرضه پیکاپ فوتون بنزینی اتوماتیک ایران خودرو دیزل تی-مد؛ عجیب ترین خودروی چینی! +عکس طرح فروش پیکاپ فوتون دیزلی ایران خودرو دیزل با قیمت قطعی رم 1500 رولوشن؛ تمام تصورات قبلی خود از وانت و پیکاپ را دور بریزید! +عکس حضور قوی‌ترین و مجهزترین پیکاپ بازار در تبریز+قیمت عرضه جدیدترین پیکاپ بازار توسط دیارخودرو فروش ویژه پیکاپ دیزلی ایران خودرو دیزل آیا جایگزینی پیکاپ با کراس‌اوور ممکن است؟ پیکاپ اتوماتیک ایران خودرو دیزل وارد بورس کالا خواهد شد فوتون تانلند اتوماتیک؛ قوی‌ترین بازیگر پیکاپ‌های کشور کاتالوگ G9 محصول جدید بهمن موتور منتشر شد نمایش پیکاپ G9 در نمایشگاه خودرو اصفهان؛ غول جدید بهمن فروش ویژه پیکاپ فوتون دیزلی ایران خودرو دیزل از 28 آبان شرایط فروش ویژه جدید پیکاپ فوتون ایران خودرو دیزل اعلام شد رانت میلیاردی خودروی دیزلی فروش ویژه نقدی و اقساطی پیکاپ فوتون نیوفیس ایران خودرو دیزل خریداران پیکاپ چه کسانی هستند؟ 40 هزار گواهی دیزل برای شماره‌گذاری خودرو‌های دیزلی فراهم شد فروش ویژه کلوت اتومات به‌زودی؛ اعلام شرایط فروش ویژه کلوت اتومات ابلاغ مصوبه‌ای جدید برای صدور گواهی اسقاط تولیدکنندگان موتورسیکلت و خودروهای دیزلی توضیحات شرکت زامیاد در خصوص پیکاپ کارون تابستان در کنار شماییم پیکاپ کارون رونمایی شد متوجه تغییرات فناوری خودرو در جهان نیستیم فولکس واگن آماروک جدید معرفی شد+ عکس پیکاپ تاگا خودروسازی پادرا رونمایی شد ماجرای کاهش سهمیه گازوئیل خودروهای دیزلی چه بود؟ فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در اروپا ممنوع می‌شود صنعت خودرو بر روی تولید موتورهای دیزل تمرکز کند عرضه 9 محصول جدید و تولید 6 هزار خودرو در سال 1401 معرفی پیک آپ پر قدرت و جذابG9، محصول جدید احتمالی گروه بهمن مشخصات کامل فنی و رفاهی پیکاپ جک T8 فولکس واگن پیکاپ الکتریکی می‌سازد؟ طرح جدید فروش پیکاپ کلوت کلوت دارای بازه‌ی طولانی‌ گارانتی در بین پیکاپ‌های تازه‌وارد کشور صدرنشینی پیکاپ‌های ایران خودرو دیزل با چهار ستاره کیفی همکاری دو هم وطن و خلق یک هیولای سیاه پوش! +عکس تردد خودروهای دیزلی بلای جان هوای پایتخت آتین خودرو دیزل و «حرکت بدون مرز» جدیدترین محصول شورولت مخاطبان را غافلگیر کرد+ عکس «سهند» نام سدان جدید سایپا تحویل به موقع اولین سری پیکاپ کلوت به مشتریان آیا مکث موتور خوش‌قولی را از ماموت خودرو به ارث برده است؟ تحویل پیکاپ برقی جنرال موتورز گام های بلند آمیکو برای لیدری بازار خودروهای تجاری و پیکاپ پرفروش‌ترین پیکاپ در بازار آمریکا علاقه کیا به تولید پیکاپ‌ها پیکاپ جدید چینی به عنوان پاسخی برای فورد رپتور معرفی شد! +عکس قیمت جدیدترین پیکاپ بازار ایران با نام کلوت اعلام شد نیسان تیتان در مقابل تویوتا توندرا؛ کدام پیکاپ ژاپنی بهتر است؟ معرفی وانت چینی جدید با نام و طرح آمریکایی! +عکس مشکلی در سوخت‌گیری کامیون‌ها و خودرو‌های دیزلی نیست توندرا 2022؛ ژاپنی جان سخت که هرگز مغلوب نمی شود+ عکس گام دوم عرضه مستقیم محصولات دیزلی ایرانول بنگر 2022؛ پیکاپی خاص از خودروسازی جدید با 906 اسب بخار قدرت + عکس آغاز تولید انبوه پیکاپ برقی ریویان «ریویان» چشم‌گیرترین پیکاپ شد ایسوزو دی مکس AT35؛ زیبای ژاپنی با حضور آرکتیک تراکس+عکس انتشار ذرات آلاینده وسایل نقلیه دیزلی کاهش می یابد خرید نقدی پیکاپ فوتون بنزینی و دیزلی با تخفیف بیراهه نوردی با آسنا «کیتون» با «ایساتیس موتور» به ایران می آید رونمایی از پیکاپ فولکس واگن برای رقابت با ماوریک و سانتا کروز ابعاد کدام پیکاپ جدید بازار ایران بزرگتر است؟ روحتان هم خبر ندارد که شما به این وانت بار نیاز دارید فرق ماشین دیزلی با بنزینی در چیست؟ فورد ماوریک 2022؛ بازگشت متفاوت یک دهه هفتادی در کلاسی جدید+عکس مکث موتور با شریک آسیایی می‌آید طرح فروش ویژه پیکاپ آسنا به مناسبت عید سعید فطر رونمایی از دو محصول جدید طرح فروش نقدی پیکاپ فوتون ویژه عید سعید فطر انتقال تکنولوژی ، تاثیر تولید 85 هزار خودرو ایسوزو در ایران همکاری مجدد با ایسوزو حتمی است مدیرعامل بهمن دیزل: 60 درصد "شیلر" را ایرانی ها می سازند کیفیت آلمانی برای ماجراجویی با پیکاپ های آمریکایی +عکس فورد پیکاپی تمام‌عیار برای آفرودسواران طراحی کرده است شرایط فروش کامیونت 6 و 8 تن ایسوزو و 6 تن شیلر اعلام شد سانتا کروز 2022؛ پیکاپ مطرح هیوندای و جزئیات تایید شده نمونه تولید انبوه +عکس فورد سوپر دیوتی 2022؛ پیکاپ درشت اندام با 1423 نیوتن متر گشتاور! +عکس اقبال بلند وانت‌ها و شاسی‌بلند‌ها پرتقاضا‌ترین خودرو‌ها در خاورمیانه را بشناسید شرایط جدید فروش پیکاپ آمیکو آسنا اعلام شد اعلام قیمت کامیونت ایسوزو از سوی بهمن دیزل +جدول وانت ها در صدر جدول پرفروش ترین خودروهای سال KMC T8 آمد نبرد بیراهه نوردان با چاشنی باربری توقف تولید کامیون‌های دیزلی اروپایی تا 20 سال دیگر فورد اف-150 نسخه Tremor مدل 2021؛ ماجراجوی جان سخت با موتور 6 سیلندر+عکس ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در ژاپن لزوم نظارت بیشتر بر صنایع آلاینده و خودروهای دیزلی تهران خودروهای بنزینی و دیزلی در کدام کشورها ممنوع می‌شوند؟ ممنوعیت فروش خودروهای دیزلی و بنزینی در انگلیس تا 10 سال دیگر سهم خودروهای دیزلی در آلودگی هوای شهرها چقدر است؟ از پیشرانه 5.7 لیتری تا تبلت های سرفیس مایکروسافت! +عکس زد اکس تِرالُرد؛ پیکاپ درشت اندام چینی به سبک فورد و رَم! +عکس ممنوعیت دیزلی‌ها در انگلیس از 2030 معرفی هامر الکتریکی 2020 با گشتاور 15592 نیوتن متری! +عکس هامر برقی با قدرت 1000 اسب بخار معرفی شد منتخب "پیکاپ های هوشمند چین" وارد ایران می شود (+عکس) هوندا مدل جدید محصول موفق خود را معرفی کرد +عکس کاتالوگ رسمی محصول جدید کرمان موتور منتشر شد یوانچنگ FX چه ویژگی هایی دارد+عکس دوره آموزشی فنی گیربکس پیکاپ در شرکت آمیکو برگزار شد افزایش بیش از صد میلیونی قیمت شرکتی پیکاپ فوتون جدیدترین اطلاعات از 3 خودرو جدید روس بازار ایران+ قیمت و مشخصات نهایی تولید پیکاپ تراک الکتریکی تولید وانت تمام برقی شورولت با شارژ 640 کیلومتر تولید بیش از 2 هزار خودروی دیزلی در فصل بهار قیمت جدید پیکاپ فوتون ایران خودرو اعلام شد یک محصول متفاوت از خانواده مزدا! +تصاویر کارلکس دیزاین و رونمایی از خاص ترین پیکاپ فورد رنجر+تصاویر جک تنومند پائو؛ پیکاپ آفرودی گریت وال با برچسب قیمت 23 هزار دلاری معرفی شد+تصاویر نگاهی به کم مصرف ترین پیکاپ های دو دیفرانسیل در ایران آیا پیکاپ جدید کرمان موتور در راه است؟ اعلام قیمت جدید پیکاپ فوتون بنزینی و دیزل ادامه دردسر رنجر برای فورد جریمه چند میلیون دلاری مرسدس بنز، پورشه و نیسان در کره جنوبی احتمال کمبود پیکاپ در بازار آمریکا رونمایی از اولین پیکاپ هیوندای 2021 + تصاویر رونمایی از پیکاپ قدرتمند RAM+ تصاویر استرادا؛ وانت 13 هزار دلاری فیات+تصاویر تلاش برای ارائه یک پیکاپ غول پیکر! +تصاویر فولکس واگن به 260 هزار شاکی آلمانی غرامت می‌دهد فروش خودروهای بنزینی و دیزلی تا 12 سال دیگر ممنوع می‌شود پیمایش 160 کیلومتر با کمتر از 10 هزار تومان شرایط فروش پیکاپ دیزلی و بنزینی فوتون اعلام شد همکاری استراتژیک ولوو و ایسوزو کلید خورد دود دیزلی‌ها به چشم مردم می‌رود خودروسازان چگونه می‌خواهند مانع آلودگی‌ سواری دیزلی شوند؟ مخالفت دوباره با تولید خودروهای دیزلی‌ فروش خودروهای شیلر و ایسوزو آغاز شد دلایل مخالفت سازمان محیط زیست با تولید سواری دیزلی اعلام شد طرح فروش نقدی پیکاپ کاپرا2 با قیمت جدید تولید سواری دیزل را ممنوع نکنید پیکاپ برقی تسلا؛ مسافری غول‌پیکر از آینده فروش خودروهای دیزلی تا 2021 ممنوع! تولید سواری دیزلی توجیه‌ اقتصادی ندارد از بن‌بست دیزلی‌ها تا ستاره‌های کیفی «نه» به دیزلی‌ها «فیلتر دوده» داخلی سازی شود پاسخ منفی شورای اقتصاد به تولید سواری دیزلی + سند مخالفت وزارت بهداشت با تولید خودروهای دیزلی سواری دیزلی؛ عقبگرد محیط زیستی بازار خودروهای دیزلی در ورطه سقوط چرایی مخالفت دانشگاه‌ها با تولید سواری دیزلی آینده دلهره‌آور آلودگی هوا به دنبال تولید سواری دیزلی تولید سواری دیزلی تجارت آلاینده‌هاست دود سیاه بالای سر خودروسازان فروش نقدی پیکاپ فوتون آغاز شد همراه با آمیکو آسنا در جاده، شهر و کوهستان بررسی پیکاپ‌دوکابین‌فوتو‌ن + مشخصات متفاوت بسوزانیم ؟! سواری‌ دیزلی تولیدی همه استانداردها را پاس می‌کند بازگشت به دوران موتورهای دیزلی تولید خودروهای سواری دیزل اثر منفی بر سلامت شهروندان تهرانی دارد مسئله تولید یا توقف خودروهای دیزلی باید در دولت حل شود آلایندگی خودروهای دیزلی بیشتر از خودروهای بنزین‌سوز فعلی نخواهد بود ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در ایرلند دلیل مخالفت محیط زیست با تولید خودروهای دیزلی چیست؟ با ورود "سواری دیزلی" فاتحه هوای پاک را بخوانیم جنجال دیزلی؛ اصرار خودروسازان انکار محیط زیست سواری‌های دیزلی ایرانی وارد چرخه تولید می‌شوند؟ رصد خودروهای دیزلی از ابتدای سال جاری تردد خودروهای بنزینی و دیزلی ممنوع شد آلمان ساخت دو میلیون خودروی دیزلی را در دستور کار خود قرار داد بزرگترین خودروی پیکاپ جهان تویوتا توندرا 2019 چه تغییراتی نسبت به اولین نسخه آن داشت؟ خودروهای الکتریکی ارزان‌ترند یا بنزینی و دیزلی؟ شورولتی که 15.8 تن بار حمل می‌کند +عکس حذف خودروهای دیزلی صدای رانندگان آلمانی را درآورد هووی دیوتی رم، قدرتمندترین پیک‌آپ این روزهای جهان تأثیر 60 هزار خودروی دیزلی در آلودگی هوای تهران بهترین خودروهای سال 2019 از نگاه موتورترند هیولای عجیب و دو کابین بنز + تصاویر ایسوزو NPR 75Kدر صدر کیفیت سنگین وزن ها معرفی کاندید های برترین سدان ، شاسی بلند و پیکاپ های آمریکای شمالی افزایش قیمت 4 میلیون تومانی تانلند معرفی مشهورترین محصولات جذاب ایسوزو؛ ستارگان ایسوزو فراخوان خودروهای دیزلی ب ام‌و آلایندگی خودروهای دیزلی را جدی بگیریم بی‌میلی خودروسازان ژاپنی به دیزلی ها 240 هزار خودروی دیزلی سی‌ان‌جی‌سوز می‎شوند خودروهای دیزلی‌ کادیلاک می‌روند، برقی‌ها می‌آیند وانت پیکاپ بنزینی دوکابین فوتون را بشناسید تحویل مینی بوس های ایسوزو در طرح نوسازی ناوگان فرسوده در یزد پیکاپ آسنا اتومات پاییز رونمایی می شود کدام برندها خودرویی وفادارترین مشتریان را دارند؟ آزمایش فنی پیکاپ آمیکو آسنا؛ 400 کیلومتر با پیکاپ همه‌فن‌حریف خودرو نیسان مخصوص مسافرت فراخوان دایملر در پی افشای تخلف در میزان آلایندگی مدل های دیزلی این کمپانی حذف 200 هزار خودرو دیزلی از ناوگان حمل و نقل عمومی تحولی در تاریخ پیکاپ‌ها امکانات تست آلایندگی خودروهای دیزلی را نداریم معرفی ایسوزو در قالب یک فرایند علمی و عملی قیمت جدید انواع خودرو نیسان در بازار تهران +جدول نبرد یا رفاقت در بازار پیکاپ‌های چینی! پایان دیزلی‌های ولوو تحویل 500 دستگاه مینی بوس ایسوزو به مشتریان خرید 8 خودروی خاص در ایران بدون ولخرجی زیاد حمل‌بار از انگلیس تا فرانسه پیکاپ با چاشنی هیجان خط تولید محصول جدید آمیکو گشایش یافت پیش فروش پیکاپ فوتون با تخفیف خرید کالای ایرانی رقابت شورلت با تویوتا در کلاس پیک آپ‌های آفرودی (+عکس) خودروهای دیزلی آلاینده قاتل جان انسان‌ها گزارش تصویری از غرفه ایسوزو در نمایشگاه خودرو ژنو راه برای ممنوع شدن تردد خودروهای دیزلی در آلمان هموار شد دو خودرو جدید به سبد فروش محصولات ایران خودرو اضافه می شود دولت آلمان در تدارک ممنوع کردن خودروهای دیزلی فروش خودرو جدید پیکاپ فوتون (TUNLAND) به زودی از سوی ایران خودرو + مشخصات فورد برای خودروهای باری‌ خود فراخوان «رانندگی ممنوع» صادر کرد خودروهای دیزلی‌ یکی از مقصران آلودگی هوا در شرق تهران رانندگان خودروهای دیزلی ثمره دسترنج خود را خرج فیلتر و قطعات موتور می‌کنند کامیون 26 تن FZV ایسوزو رونمایی شد آغاز تولید آزمایشی خودروهای سواری دیزلی از سال آینده قیمت انواع کامیون و کامیونت‌ها 15بهمن96 پیشتازی با اقتدار ایسوزو در بازار کامیونت دیزل‌سازان در آستانه هزینه‌های بیشتر جشنواره زمستانه خدمات محصولات بهمن دیزل آغاز شد بررسی و نگاهی به میتسوبیشی L200 و ویژگی‌های آن؛ غریب آشنا پیک‌آپ‌های جدید سانگ یانگ به بازار می آیند (+عکس) خودروهای دیزلی در ارومیه سه هفته برای ثبت نام در طرح ساماندهی فرصت دارند مدیر نمایندگی آمیکو در کرمان: تا کنون بیش از 300 دستگاه از پیکاپ جدید آمیکو به تولید رسیده است طرح ممنوعیت تردد کامیون‌ها باعث کاهش 50درصدی آلاینده‌های دیزلی پیکاپ الکتریکی تسلا احتمالا تا سال آینده معرفی خواهد شد شهرداری موضع خود را در مورد خودروهای دیزلی مشخص کند انتقال خط تولید وانت پیکاپ "ریچ" به شرکت زامیاد پیکاپ همه‌جا رو برای زمستانی آسوده +عکس شب‌های تهران با اگزوز دیزلی ها سیاه می ‌شود نگاهی به ایسوزو VehiCross به عنوان یک شاسی‌بلند فراتر از زمان خود ؛ برفراز چهار چرخ بورگ‌وارنر مرد هزار چهره ایسوزو پیکاپ شش چرخ فورد وارد جاده‌ها شد +عکس آشنایی با سه پیکاپ قد بلند+تصاویر توقف تولید خودروهای دیزل تویوتا غول شش‌چرخ جدید فورد +عکس ایسوزو با سالار جاده‌ها به توکیو آمد! +عکس گزارش تصویری از رونمایی جدیدترین کامیونت ایسوزو در ایران جدیدترین کامیونت ایسوزو به ایران آمد قیمت انواع محصولات ایران خودرو 16 مهر 96 آمریکایی‌ها بیشتر شاسی بلند و پیکاپ می‌خرند فیس‌لیفت D-MAX ایسوزو آماده برای سخت‌ترین مسیر‌ها نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی شبهاتی دارد آلمان طرف خودروهای دیزلی را گرفت! خودروهای دیزلی عامل مرگ 10 هزار نفر در اروپا دیزل ژنراتورهای اسکانیا به بازار آمد قیمت انواع محصولات ایران خودرو 14 شهریور 96 همکاری ایسوزو و آرکتیک تراکز برای تولید یک وانت همه فن‌حریف اصلاح موتور خودروهای دیزلی در اتریش آلمان خودروهای بنزینی و دیزلی را کنار می‌گذارد قیمت انواع محصولات ایران خودرو 28 مرداد 96 تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان بار درون شهری دارای پروانه فعالیت قیمت انواع محصولات ایران خودرو 24 مرداد 96 قیمت انواع محصولات ایران خودرو 23 مرداد 96 قوی‌ترین پیک آپ جهان در سال 2018 (+عکس) شاسی‌ بلند غول‌ پیکر آمریکایی در تهران 400 کیلومتر با نواده SAIC Motor قطع سهمیه سوخت خودروهای دیزلی ورامین در صورت عدم طی مراحل قانونی فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی در ایتالیا متوقف می شود توافق خودروسازان و دولت آلمان درباره کاهش آلایندگی خودروهای دیزلی پیکاپ چینی پژو، برای آفریقایی‌ها دولت آلمان بروزرسانی نرم افزاری 2 میلیون دستگاه خودرو را خواستار شد فروش خودرو برای پنجمین ماه متوالی در آمریکا کاهش یافت وزارت محیط زیست آلمان معافیت مالیاتی خودروهای دیزلی جدید را رد کرد یک قرن پیک آپ‌سازی فورد فیات-کرایسلر برای ازسرگیری تولید خودروهای دیزلی چراغ سبز گرفت منوعیت تردد خودروهای جدید دیزلی و بنزینی در انگلیس در پایان دهه جاری درباره موتورهای دیزلی تصمیم می‌گیریم با جدیدترین شاسی‌بلند آفرودی مرسدس بنز آشنا شوید +عکس خودروهای دیزلی پاک‌ترند یا بنزینی؟ قیمت انواع محصولات ایران خودرو 21 تیر 96 موافقت فولکس با پس گرفتن خودروهای دیزلی آلاینده در 2 شهر آلمان کدام رسوایی؟! فروش خودروهای دیزلی افزایش یافته است پوست اندازی باربر چینی رونمایی از جدیدترین پیکاپ نیسان (+عکس) فروش نقدی و اقساطی وانت پیکاپ بنزینی فوتون خودروهای دیزلی به تاریخ می‌پیوندد؟ پیک‌آپ تراک جیپ به واقعیت نزدیک می‌شود انگشت اتهام آلایندگی به سمت خودروهای دیزلی با افزایش آلودگی هوا در انگلیس تردید مرسدس بنز برای فروش خودروهای دیزلی در آمریکا احتمال وضع "مالیات تولید سم" برای خودروهای دیزلی در انگلیس ممنوعیت استفاده از خودروهای دیزلی در پروژه‌های شهری بدون برگه معاینه فنی معتبر ایسوزو سهام جنرال موتورز را می‌خرد اگر بنز، لامبورگینی یا مک‌لارن ابرپیکاپ بسازند (+عکس) ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی در مهد موتورهای دیزلی جهان گزارش تصویری از گردهمایی مشتریان کامیونت ایسوزو با پیمایش بیش از یک میلیون کیلومتر کیفیت ایسوزو تبلیغ نیست؛ واقعیت است پیکاپ کلاسیک با تیونینگ متفاوت دود ناشی از خودروهای دیزل برای سلامتی شهروندان خطرناک است حراج شماره یک از یک پیکاپ کلاسیک با تیونینگ متفاوت بهترین پیک‌آپ‌‌های آفرودی (+عکس) منع تردد خودروهای دیزلی قدیمی در پاریس خودروهای دیزلی باید به فیلتر دوده مجهز شوند پرفروش‌ترین خودرو و پیک‌آپ‌ها در بازار امریکا (+عکس) سلطان بی تاج و تخت وانت‌ها سرنوشت دیزل‌ها در 2020 چه می‌شود؟ کوچ دیزل به کشورهای در حال توسعه مزیت نسبی دیزل‌ها رنگ می‌بازد صدور مجوز تولید 100 هزار خودرو دیزلی تعهد 4شهر جهان برای حذف وسایل نقلیه دیزلی تا سال2025 چین مقصد جدید پیکاپ های فورد و جنرال موتورز اولین پیکاپ برقی در راه است! پاور واگن 2017 آمد فروش نقد و اقساطی محصولات بهمن دیزل اولین پیکاپ برقی جهان (+عکس) معرفی پرفروش‌ترین خودروها در ایالات متحده پیکاپ‌های رنو و بنز، در مصاف یکدیگر +عکس تاکومای جنگلی پیک‌آپ‌های منتخب تاپ‌گیر درسال2016 (+عکس) چنــد شغله‌ها فروش نقدی و اقساطی پیکاپ بنزینی ایران‌خودرو دیزل آغاز شد منع شماره‌گذاریِ خودروهای سوخت فسیلی در آلمان از 2030 آلمان با همه خودروهای بنزینی و گازوئیلی خداحافظی می‌کند رقیب ارزان قیمت مرسدس بنز 6X6 معرفی شد +عکس مشکل اروپا با خودروهای دیزلی همزاد فرانسوی نیسان پیکاپ آغاز اصلاح کلاس‌بندی کارت‌های سوخت ناوگان دیزلی از مهر ماه آلایندگی دیزلی 30 میلیون خودرو در اتحادیه اروپا صرفه‌جویی روزانه نیم میلیون لیتر نفت گاز با اصلاح کلاسه‌بندی کارت‌های سوخت ناوگان دیزلی پرش 115 متری با یک پیکاپ تراک (+عکس) سانتاکروز 2019 هیوندایی (+عکس) پیکاپ جدید کرمان‌موتور در راه بازار / تصاویر پیش فروش انواع وانت نیسان و پیکاپ ریچ ایسوزو وانت بعدی مزدا را می سازد پیکاپ یک‌تُن رنو؛ رقیبی الماس‌نشان برای هایلوکس و آماروک تحقیقات پلیس آلمان از رئیس سابق فولکس واگن رونمایی برنامه دیزلی 10 میلیارد دلاری فولکس واگن توقف شماره گذاری برخی خودروهای بنزینی و گازسوز «نصب فیلتر جاذب ذرات معلق» شرط واردات خودروهای دیزلی سرمایه‌گذاری دایملر در فناوری دیزل پاک تجاری از کلاس اسپرت خودروهای دیزلی فاقد فیلتر پلاک گذاری نمی‌شوند یک پیکاپ خاص به مناسب 100 سالگی ایسوزو مدل ارزان‌قیمت تر T5 عرضه شد همکاری گروه بهمن با ایسوزو و مزدا افزایش می‌یابد تویوتا، نیسان، مزدا و ایسوزو در راه ایران فروش ویژه نقدی و اقساطی فوتون با تحویل 45 روزه اولین سری از وانت دوکابین ایسوزو شرکت بهمن موتور تحویل مشتریان شد فروش اقساطی محصولات بهمن دیزل آغاز شد ایسوزو NPR75P کارنامه شهریور ماه خودروهای تجاری باری را صعودی کرد غول‌های ارزان‌قیمت ماشین ایسوزو رودئو را ببینید
Back to top