فونیکسریمکسبهتام

مرسدس بنز از برنامه گسترده خود برای تولید خودروهای الکتریکی خبر داد

عصر خودرو- مرسدس بنز که چندی پیش از نام تجاری مخصوص به خودروهای الکتریکی خود رونمایی کرد و همچنین، یک مدل مفهومی از خودروی الکتریکی اش با توان چهارصد اسب بخار معرفی کرده، اکنون خبرهای تازه ای از تصمیماتش در زمینه خودروهای الکتریکی داده است.

مرسدس بنز از برنامه گسترده خود برای تولید خودروهای الکتریکی خبر داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تک شات ، برند خودروهای الکتریکی مرسدس بنز با نام EQ تا پیش از سال 2019 خودرویی را روانه خیابان ها نخواهد کرد، اما از آن به بعد، برنامه های گسترده این شرکت آغاز می شود. براساس گزارش ها، EQ در نظر دارد تا از سال 2019 به بعد، هر سال یک خودروی الکتریکی جدید تولید کند. این تصمیم به نظر بسیار بلندپروازانه می رسد، به ویژه هنگامی که سهم یک درصدی این خودروها از کل بازار خودروی آمریکا در سال 2014 را مدنظر قرار دهیم. اهمیت موضوع در این است که از مجموع کل خودروهای الکتریکی به فروش رفته در این سال، 43 درصد متعلق به بازار آمریکا بوده است.
    حتی آقای لوهر، معاون مدیر فروش و مدیریت محصولات مرسدس بنز نیز اعتراف می کند که بازار این خودروها هنوز محدود است: "شاهد رشد تقاضا برای خودروهای الکتریکی هستیم، اما این میزان بیش از 2 تا 5 درصد از کل بازار نیست."
    با این حال، خودروهای الکتریکی گام مهم بعدی پیش روی صنعت خودروسازی هستند. در همین راستا ،مرسدس گفته از سال 2020 به بعد یک مدل هیبرید از خودروهای این شرکت را نیز تولید می کند.
    آقای لوهر گفته مرسدس در نظر دارد با پیش گرفتن روال معرفی یک خودروی الکتریکی در هر سال، طی دهه آینده هشت تا نه خودروی الکتریکی تولید کند.
    آقای لوهر در بخش دیگری از سخنان خود در این باره گفته:
    روزی را تصور کنید، مثلا سال 2025، که کلاس جدیدی از خودروهای EQ معرفی می شود و شما می توانید از طریق اپلیکیشن موبایل با آن ارتباط برقرار کنید. این خودرو می تواند شما را سوار کند، به طور خودکار وارد پارکینگ شده و در محل مناسبی پارک شود. ما در این حوزه به مبحث به اشتراک گذاری خودروها اشاره داریم. این به معنی کاهش تعداد خودروها در خیابان ها و حفظ محیط زیست و افزایش راحتی مشتریان است. لازم نیست از Uber تاکسی بگیرید، کافی است با اپلیکیشن موبایل تان با خودروی EQ ارتباط برقرار کنید تا پس از پیاده کردن کاربر قبلی، شما را سوار کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط