فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس نشان داد

کاهش بازدهی خودرویی ها

عصر خودرو- در این هفته شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات نسبت به هفته پیشین ۲۷۱ واحد معادل ۱ درصد کاهش بازدهی داشت و در طرف مقابل میانگین حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۳ و ۲۳ درصد رشد را تجربه کردند، همینطور وضعیت کلی هفته جاری منفی تر از هفته قبل بود.

کاهش بازدهی خودرویی ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این هفته تنها نماد خزامیا متوقف شد ولی باتوجه به اینکه توقف نماد به دلیل تعدیل منفی سنگین 99 درصدی در بودجه جدید شرکت بود،تاثیرات منفی را بر گروه خودرویی گذاشت،هفته جاری هفته ای نیمه تعطیل بود که دلیل دیگری برای نزولی تر شدن خودرویی ها شد.
    براین اساس، هفته گذشته نیز نمادهای خمحور و خوساز متوقف شدند، تاکنون نمادهای بسیاری متوقف شده ولی دراین دو هفته هیچ نمادی بازگشایی نشد و اکنون تنها 21نماد معاملاتی خودرویی به همراه یک نماد اوراق مرابحه سایپا  باز هستند.
    مثبت ترین خبر خودرویی این هفته تشکیل مجمع فوق العاده خپارس به همراه خبرهای امیدوارکننده بسیار بود، از جمله اینکه اعلام شد 49 درصد سهام سایپا کاشان از طرف سیتروئن به صورت جوینت ونچر به خپارس واگذار شده،همچنین به کشورهای هدف صادرات اشاره شد که از این بین به بازار الجزایر با سرمایه گذاری 25 درصدی از سوی گروه سایپا مهمترینشان بود، همچنین افزایش سرمایه خپارس به میزان 15,946 میلیارد ریال در مجمع تصویب شد که باعث می شود شرکت از زیان خارج شود.
    خبرهای قابل توجه هفته پیش نیز انتشار اوراق مرابحه 500 میلیارد تومانی با نرخ 18 درصد شرکت سایپا بود، البته اعلام موافقت مدیر عامل بانک ملت با درخواست‌های سایپا برای افزایش خطوط اعتباری،تامین منابع لازم تسهیلات ارزی،صدور ضمانت نامه‌ها و ال سی و عملی شدن توفق تا یکماه دیگر نیز خبر قابل توجهی بود.
    در هفته جاری نماد خفناور در هر سه روز کاری صف خرید بود و هفته پیش نیز خموتور و خفناور در آخرین روز کاری صف خرید تشکیل دادند ولی سایر روزهای هفته پیش هیچ نماد دیگری صف خرید یا فروش نبود.
    لازم به ذکر است، باتوجه به مطالب اشاره شده با جزییات بیشتر در قابل جدول نیز وضعیت گروه خودرویی را در هر روز معاملاتی شرح داده شده است.


    جدول شماره 1:وضعیت شاخص های خودرویی


    جدول شماره 2:وضعیت کلی بازار خودرویی در بورس

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو