فونیکسریمکسبهتام

دولت آمریکا از سازندگان تلفن همراه خواستار شد

اجرای "حالت رانندگی" در گوشی‌های هوشمند

عصر خودرو- گوشی‌های هوشمند به یکی از اجزای جدانشدنی زندگی همه مردم تبدیل شده اند. این لوازم دوشت داشتنی می توانند توجه زیادی از ما بگیرند و در یک زمان نامناسب از جمله هنگام رانندگی می‌توانند فاجعه ساز شوند.

اجرای "حالت رانندگی" در گوشی‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اتوبلاگ، به رغم تلاش‌ها برای محدود کردن استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، برخی افراد همچنان نمی‌توانند گوشی خود را حین رانندگی کنار بگذارند.

    سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا از این رو یک سری دستورالعمل‌های داوطلبانه جدید را برای سازندگان تلفن همراه در جهان پیشنهاد کرده که مثلا شامل ایجاد حالتی شبیه "حالت هواپیما" برای گوشی هنگام حضور کاربر در خودرو است.

    این سازمان پیشنهاد کرد که حالت رانندگی برخی قابلیتهای خاص گوشی را هنگام رانندگی محدود یا ممنوع خواهد کرد. 

    سازمان ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا امیدوار است، قابلیت‌هایی نیز که همچنان حین رانندگی در دسترس هستند، در قالب یک رابط کاربری ساده و روان همچون اندروید اتو قابل استفاده باشند و حواس کاربر را پرت نکنند.

    این سازمان همچنین به دنبال تشویق سازندگان تلفن همراه و خودروسازان به سینک کردن راحت گوشی های هوشمند و خودروها است. اپل و گوگل در حال حاضر با برنامه اپل کارپلی و اندروید اتو به دنبال محقق کردن این هدف هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم