فونیکسریمکسبهتام

"اتولیو" گزینه‌ نهایی خودروسازان برای سرمایه‌گذاری در تاکاتا

عصر خودرو- شرکت ایربگ تاکاتا اعلام کرد که دو شرکت سوئدی اتولیو(Autoliv) و شرکت قطعه سازی چینی "سیستم‌های کلیدی ایمنی" گزینه‌های نهایی سرمایه گذاری در شرکت ژاپنی تاکاتا هستند و این در حالیست که خودروسازان جهانی، اتولیو را ترجیح می‌دهند.

"اتولیو" گزینه‌ نهایی خودروسازان برای سرمایه‌گذاری در تاکاتا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از بلومبرگ، شرکت تاکاتا در کانون بزرگترین فراخوان خودرویی جهان تا به امروز قرار گرفته است.

    بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد، این دو شرکت به این دلیل تخصص‌ شان در ساخت سیستم های ایربگ و تجهیزات ایمنی خودرو انتخاب شده اند چرا که خودروسازان به دنبال راههایی برای ارتقای کارایی تولیدات تاکاتا هستند. 

    تاکاتا به دنبال یک سرمایه گذار برای کمک گرفتن در بازسازی خود است چرا که خودروسازان جهانی با بیش از 10 میلیارد دلار هزینه برای فراخوان ایربگ های معیوب تاکاتا که تاکنون دستکم 15 کشته در جهان بر جای گذاشته روبرو شده اند. 

    در نشست ماه گذشته بین تاکاتا و خودروسازان در نیویورک، خودروسازان شرکت اتولیو(Autolive) را به عنوان سرمایه گذاری در تاکاتا ترجیح دادند.

    دومین پیشنهاد دهنده مورد نظر برای خرید تاکاتا کی سیفتی سیستمز(سیستمهای کلیدی ایمنی) است.

    شرکت دایسل که با شرکت سرمایه گذاری آمریکایی "بین کاپیتال" نیز سومین شرکتی است که برای سرمایه گذاری در تاکاتا ابراز علاقه کرده است. شرکت آمریکایی فلکس ان گیت دیگر شرکت علاقه مند به سرمایه گذاری در شرکت ژاپنی سازنده ایربگ است.

    سازمانهای نظارتی و قانونگذاری آمریکایی اعلام کرده اند که تاکاتا در ایربگهای خود از مواد شیمیایی همچون نیترات آمونیوم استفاده می کند که باعث می شود ایربگ با نیروی بیشتری باد شود.

    نیترات آمونیوم ماده ای است که بویژه در نواحی مرطوب در با گذشت زمان در معرض خرابی قرار دارد و ماده تغییر یافته می تواند انفجاری ایجاد کند که نیروی آن برای منفجر کردن کپسول باد کننده ایربگ کافی خواهد بود و اصابت ترکشهای این کپسول به سرنشینان مرگبار خواهد بود.

    عیب ایربگهای تاکاتا تاکنون 16 تن در سراسر جهان قربانی گرفته است که 11 مورد در آمریکا و پنج تن در مالزی بوده اند. این موضوع باعث فراخوان حدود 100 میلیون خودرو از سوی بیش از 12 خودروساز شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو