فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع ضدیخ مختص خودرو + جدیدترین فهرست قیمت

تمام بازار یک‌صدا ضدیخ فقط ایرانی!

عصر خودرو- با سرد‌شدن یکباره هوا در فصل پاییز و نزدیک شدن دما به صفر درجه سانتی‌گراد در اغلب نقاط کشور، بازار ضدیخ استارت دوباره خورد. در این مطلب ، موضوع بازار اختصاصی از قطعات خودرو را به ضدیخ، این ماده حیاتی اختصاص دادیم؛ بازاری که در این دو فصل سرد سال، سود خوبی را عاید فروشنده‌ها می‌کند و از طرفی هم برخی اوقات نیز کام مشتری ایرانی را تلخ.

تمام بازار یک‌صدا ضدیخ فقط ایرانی!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»ف با گشت و گذاری کوتاه در بازار متوجه می‌شوید که ‌بازاری‌ها و فروشندگان متفق‌القول بر این عقیده هستند که باید فقط ضدیخ ایرانی را خریداری کرد. برای دانستن علت این موضوع و همچنین آگاهی‌ از زیر و بم بازار در کنار آخرین فهرست قیمت‌ها در ادامه همراه ما باشید.

    نمودار قیمت‌ها
    در مورد افزایش قیمت‌ها باید گفت ضدیخ یکی از معدود چیزهای مربوط به خودرو‌ست که طی 7 ماه گذشته، افزایش قیمت کاملا نامحسوسی را تجربه کرده‌‌ که این امر را باید مدیون حجم بالای تولید این ماده در کشورمان بدانیم که باعث ثبات نسبی بازار شده است. پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها نسبت به سال قبل تا 5 درصد رشد داشته باشند، اما این افزایش قیمت بسیار ناچیز بوده و چشمگیر نیست. از طرفی باید گفت نازل‌بودن قیمت ضدیخ ایرانی باعث می‌شود تا مشتری بدون‌شک با هر بودجه مالی، در این بازار ناکام نماند، اما اگر باز هم نتوانستید از پس این قیمت‌ها بر‌بیایید، چاره شما استفاده از ضدیخ‌های فله‌ای بوده که بدون بسته‌بندی به فروش می‌رسد. گر چه نمی‌توان به کیفیت این ضدیخ‌ها اعتماد کرد اما کف بازار را در اختیار گرفته و جزو ارزان‌ترین ضدیخ‌های بازار محسوب می‌شوند که در هر فروشگاهی هم موجود نیست.

    حرف اول بازار
    با قاطعیت تمام می‌توان گفت که حرف اول بازار را ضدیخ تولید شده در ایران می‌زند و به هر فروشگاهی که مراجعه کنید، کارشناس آن خرید ضدیخ‌های پرشده در ایران را به شما توصیه می‌کنند و باید گفت اگر خواهان ضدیخ خارجی هستید، در بازار یقینا به مشکل برمی‌خورید، اما علت آن چیست؟
    بازاری‌ها علت این موضوع را در دو مورد بیان می‌کنند؛ نکته اول در مورد ضدیخ‌های ایرانی این است که کیفیت بسیار بالایی داشته و در طول سال‌های متمادی توانسته است اعتماد مشتری داخلی را جلب کند. از طرفی باید قیمت تمام شده را هم در نظر گرفت که ضدیخ‌های ایرانی از این نظر هیچ رقیبی در بازار نداشته و برندهای ایرانی تنها در میزان فروش با یکدیگر رقابت می‌کنند. همچنین در این قسمت باید گفت که توان تولیدی این مواد شیمیایی توسط سایت‌های بزرگ تولیدی در جنوب کشور در کنار بها دادن فروشنده‌های ایرانی به این محصول داخلی باعث شده است که این بازار در دست خارجی‌ها و از همه مهم‌تر کشور چین قرار نگیرد.
    با این همه باید گفت که همچنان ضدیخ‌های خارجی و پر‌شده در کشورهای آلمان، فرانسه و کره در بازار موجود هستند و باید برای خرید آنها بهای زیادی را بپردازید. برای این ضدیخ‌های وارداتی تعرفه گمرکی پرداخت می‌شود و اغلب در نمایندگی‌های لوکس خودروهای گران‌قیمت موجود هستند، چون بازار به علت قیمت زیاد چندان روی خوشی به این محصولات نشان نمی‌دهد.

    اخطار!
    ‌هنگام خرید ضدیخ در بازار باید چند نکته مهم را رعایت کنید تا انتخابی خوب در عین کم‌هزینه بودن داشته باشید. نکته اول این است که باید در بازار از نمایندگی‌های مجاز برندهای ایرانی خرید کنید، چرا که قیمت آنها قدری کمتر از بهای درج‌شده ‌روی قوطی است. اما نکته دوم در مورد ضدیخ‌های تقلبی است. به علت فراگیر شدن برندهای ایرانی در بازار سودجویان اقدام به ساختن قوطی‌هایی منقش به آرم برندهای معروف کرده و آن را با ماده نامعلومی پر‌می‌کنند که می‌توان تنها با خرید از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌های مجاز این نقیصه را برطرف کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم