فونیکسریمکسبهتام

قیمت انواع ضدیخ در بازار (۱۴ آبان ۹۸) + راهنمای خرید

عصر خودرو-مایع رادیاتور از جمله مواردی است که باید در تمام فصول نسبت به تعویض به موقع آن دقت کرد.

قیمت انواع ضدیخ در بازار (۱۴ آبان ۹۸) + راهنمای خرید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش‌نیوز ، ضد یخ، کولانت یا مایع رادیاتور همگی اسامی مختلفی هستند که برای این مایع خنک‌کننده به کار برده می‌شود. استفاده از این مایع در خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و فرقی نمی‌کند که در فصل سرما یا گرما باشیم. هر چند که این مایع معمولا با نام ضدیخ خوانده می‌شود اما خاصیت ضد جوش نیز دارد. لازم است که در هنگام خرید ضد یخ به یک سری نکات توجه کرد.

    انتخاب نوع ضد یخ

    ضد یخ‌ها به دو دسته آلی و معدنی تبدیل می‌شوند که استفاده از آن‌ها بستگی به نوع خودرو و میزان هزینه‌کرد دارد. عموما ضدیخ‌های پایه آلی به دلیل این که دارای مواد افزودنی هستند برای مدت زمان بیشتری عمر می‌کنند. در مقابل این ضدیخ‌ها قیمت بیشتری نیز دارند و قیمت ضد یخ‌های پایه معدنی که تقریبا 2 سال عمر می‌کنند کمتر است. به طور کلی بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق درباره نوع ضد یخ از دفترچه راهنمای خودرو نیز کمک بگیرید.

    غلظت و زمان تعویض

    معمولا ضد یخ‌های پایه معدنی را 2 سال یکبار تعویض می‌کنند اما مدت زمان برای پایه آلی بیشتر است. عمر مفید هر ضد یخ روی بسته‌بندی هم ذکر می‌شود که از این طریق می‌توانید مطمئن شوید. برخی از ضد یخ‌ها به صورت ترکیب شده با آب به فروش می‌رسند که میزان آن 50-50 است اما برخی دیگر نیازمند رقیق‌سازی جداگانه توسط آب هستند. حتما در هنگام خرید و انتخاب باید به این نکته توجه داشته باشید چرا که غلظت پایین یا بالای ضد یخ می‌تواند باعث بروز مشکل شود. در صورتی که مایع ضد یخ را به صورت جداگانه خریداری می‌کنید باید آن را با مقطر رقیق کنید. بهترین روش، خریداری آب دی‌یونیزه شده از داروخانه‌ها است که می‌توانید آن را به صورت 50-50 با ضد یخ ترکیب کنید.

    قیمت

    قیمت ضد یخ با توجه به حجم، شرکت سازنده و داخلی یا خارجی بودن آن می‌تواند کاملا متفاوت باشد. در ادامه نرخ برخی از انواع ضد یخ‌های موجود در بازار به صورت جدول آورده شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم